Czternastu chętnych do budowy DTŚ-ki w Gliwicach. Zobacz wizualizacje

Ponad 244 mln zł – na tyle opiewa najkorzystniejsza oferta na budowę pierwszego gliwickiego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej.

W środę otwarto oferty w przetargu. Najtaniej swoje usługi wyceniła firma Skanska S.A. Z kolei najdroższą ofertę, opiewającą na prawie 342 mln zł, złożyło konsorcjum, którego liderem jest firma MSF Engenharia Lizbona.

– Wszystkie oferty będą teraz sprawdzane. Rozstrzygnięcie przetargu planujemy na czerwiec. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to roboty rozpoczną się w drugiej połowie bieżącego roku – informuje nas Danuta Żak, z Drogowej Trasy Średnicowej S.A.

Pierwszy gliwicki fragment „średnicówki” będzie miał 2,8 km długości.

Rozpocznie się przy granicy z Zabrzem, a skończy na ul. Kujawskiej. Na tym odcinku zaplanowano m.in. most w ciągu DTŚ nad autostradą A1 i Kłodnicą oraz wiadukt nad torami PKP.

Kto za to płaci?

.
Budowa DTŚ finansowana jest w większości przez państwo – poprzez subwencję (12,5 proc. z tej subwencji musi wyłożyć miasto), którą Gliwice otrzymają z budżetu państwa oraz poprzez kredyt Europejskiego Banku Inwestycyjnego, zaciągnięty przez rząd. Dodatkowo, 75 mln euro udało się uzyskać ze środków unijnych.