Dojedziemy busem na lotnisko w Pyrzowicach. Zajmie się tym prywatny przewoźnik

Choć autostrada A1 zapewniła łatwy i szybki dojazd na lotnisko w Pyrzowicach, długo nie było chętnego do przewozu pasażerów na linii Pyrzowice – Gliwice.

Tę lukę wypełni wkrótce prywatny przewoźnik, który jednocześnie zapewni połączenie autobusowe do Ostrawy.

Połączenie do Pyrzowic negocjowało ponad rok temu Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach i współpracująca z lotniskiem spółka GTL Service. Trasa miała liczyć prawie 50 kilometrów i prowadzić z Gliwic do Pyrzowic, przez Zabrze, Bytom i Piekary Śląskie.

DRODZY CZYTELNICY! TRWA CISZA WYBORCZA. DO ZAKOŃCZENIA WYBORÓW WSZYSTKIE WASZE NOWE KOMENTARZE BĘDĄ MODEROWANE, MOGĄ WIĘC UKAZAĆ SIĘ Z OPÓŹNIENIEM. KOMENTARZE MAJĄCE CHARAKTER AGITACJI ZOSTANĄ OPUBLIKOAWANE PO ZAKOŃCZENIU CISZY WYBORCZEJ.

– Osobiście przejechałem tę trasę z dwa, trzy razy. Kiedy wszystko było już uzgodnione, nagle GTL Service wycofała się z koncepcji, a sprawa umarła śmiercią naturalną – mówi nam Henryk Szary, prezes PKM.

Według GTL Service na drodze do finalizacji rozmów stanęły jednak samorządy miast zaangażowanych w projekt, które wskazywały na nierentowność takiego połączenia.

– Zapotrzebowanie na połączenie Pyrzowic z Gliwicami i z okolicznymi miastami jest bardzo duże. Jednak rachunek ekonomiczny pokazuje, że zwłaszcza na początku trzeba mieć dobrą sytuację finansową jeśli taka działalność ma być prowadzona w sposób komercyjny – mówił w zeszłym roku Maurycy Drobny z GTL Service.

Już wiadomo, że jest nowy chętny do zainwestowania środków w to połączenie i tym razem wszystko powinno przebiec zgodnie z planem.

Od 26 października, wyruszając z Placu Piastów dotrzemy na lotnisko w Pyrzowicach.

Obsługą trasy zajmie się polsko-czeska firma TURBOTIGER.EU sp. z o.o.

Busy funkcjonujące pod marką Tiger Express obsługują już od dawna linię Ostrawa – Pyrzowice. Firma zdecydowała się dodać na swojej trasie dodatkowe przystanki w Gliwicach i Rybniku. W ciągu dnia będzie 7 kursów na lotnisko i z powrotem (czas przejazdu 35 minut).

– Nasze busy są skomunikowane z odlotami i przylotami samolotów. Liczymy, że w ciągu dnia około 50 pasażerów będzie podróżować do lub z Gliwic – mówi Peter Jančovič, prezes zarządu TURBOTIGER.EU sp. z o.o.

Cena za przejazd nie będzie jednak należeć do najniższych. To 29 złotych (tygodniowy koszt pozostawienia samochodu na parkingu przy lotnisku wynosi niespełna 60 złotych).
Kursy będą obsługiwane nowoczesnymi busami marki Mercedes, Volkswagen oraz Renault, wyposażonymi w klimatyzację i bezpłatne Wifi. Obecność przewoźnika w Gliwicach zapewni także możliwość dojazdu do czeskiej Ostrawy.
(msz)

We wrześniu 2014 roku w Katowice Airport, w ruchu całkowitym, obsłużonych zostało
322 389 podróżnych to o 38,5 tysiąca (+13,5%) więcej niż w tym samym miesiącu zeszłego roku.
Prognozy wskazują, że w 2014 roku pobity zostanie rekord odprawionych pasażerów w skali roku, będzie ich ok. 2,7 mln.