Ocena pracy gliwickich urzędników. „Wskaźnik satysfakcji przekroczył 95%”

Gliwiccy urzędnicy chwalą się wysokim poziomem zadowolenia klientów Urzędu Miejskiego.

Według opublikowanych danych gliwiczanie wystawili urzędnikom notę 4,7 w pięciostopniowej skali.

Ankietę przeprowadzono we wrześniu 2014 roku na próbie 1045 klientów.

– Uczestnicy odpowiadali na 15 szczegółowych pytań dotyczących ich obsługi w UM. Wskaźnik satysfakcji ogólnej klientów liczono na podstawie analizy 17 czynników wyszczególnionych w ankiecie, takich jak np. chęć pracowników do udzielania pomocy, poświęcanie uwagi indywidualnemu klientowi, czas oczekiwania na załatwienie sprawy czy równe traktowanie klientów – informują urzędnicy.

Tego typu badanie odbyło się już po raz czternasty.

Ostatni wynik należy do jednego z najlepszych w historii.
Wśród najczęściej załatwianych spraw, ankietowani wymieniali rejestrację pojazdu (26%), dowody osobiste (14%) i płatności w kasie (9%). Dobra ocena pracy urzędników nie oznacza, że klienci nie mają żadnych zastrzeżeń. Wśród 414 uwag zwrócono uwagę m.in. na potrzebę skrócenie terminów realizacji spraw, poprawienie przejrzystości strony internetowej, sprawniejszą obsługę klientów i przede wszystkim na tworzenie większej liczby miejsc parkingowych. Ten ostatni problem, ma zdaniem urzędników, rozwiązać wprowadzenie systemu płatnego parkowania w centrum miasta. Jego wdrożenie szykowane jest na początek lipca tego roku.
(msz)