Blisko połowa przejazdów rowerowych z sygnalizacją posiada wideodetekcję. „To przełom”

Automatyczna detekcja rowerzystów to rozwiązanie znacząco podnoszące komfort poruszania się tymi jednośladami po mieście. Ostatnio pojawiła się na kolejnym gliwickim skrzyżowaniu.

Kilkanaście dni temu zakończył się montaż automatycznej detekcji pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu ulicy Nowy Świat z ulicą Sikornik, obok Teatru Miejskiego.

Na skrzyżowaniu Nowy Świat/Sikornik zamontowane zostały 3 videodetektory. Aktywiści Gliwickiej Rady Rowerowej wskazują konieczność delikatnej korekcji kierunków 2 z nich (północnego i południowego – zachodniego), tak aby piesi i rowerzyści byli wykrywani szybciej.

GRR wymienia jeszcze inne problemy tego skrzyżowania, jak lokalizacja lampy ulicznej i wspornika sygnalizacji świetlnej, które stoją mniej więcej na środku naturalnego toru jazdy roweru. Ogólnie jednak użytkownicy jednośladów odczuwają, że w sferze alternatywnych dla samochodów metod komunikacji w naszym mieście nastąpił pewien postęp.

– Mijający rok był przełomowym dla automatycznej detekcji rowerzystów w Gliwicach – komentuje działania drogowców Tomasz Herud z GRR.

Rok temu było to rozwiązanie w ogólne nieznane w Gliwicach, a obecnie stosowane jest na około połowie przyjazdów dla rowerzystów z sygnalizacją świetlną

– dodaje.

– Co więcej, w przyszłym roku planowane są dalsze inwestycje w tym zakresie, co pozwala mieć nadzieję, że za rok rowerzyści w Gliwicach już nigdzie nie będą musieć korzystać z przycisków – zapowiada Herud.

Detekcja pieszych nieco później

Jak informują drogowcy, obecnie detekcja pieszych jest na etapie przygotowań, natomiast dla rowerzystów to rozwiązanie funkcjonuje już na przejazdach przez skrzyżowania ulic Bojkowska/Panattoni, na ulicy Konarskiego przy Politechnice, na zbiegu ulic Kujawska/Panewnicka oraz Akademicka/Panewnicka, a także na ulicy Częstochowskiej przy ciągu pieszo rowerowym na Alei Przyjaźni.

ZOBACZ TEŻ:
70-latek potrącił samochodem 66-latka. Pieszy przechodził na oznakowanym przejściu

(żms)/GRR.org.pl
fot. Gliwicka Rada Rowerowa

Komentarze

avatar
3000
Sortuj wątki:   od najnowszych   |  chronologicznie  |  najwyżej ocenione
4WD
4WD

Od razu widać, że elektryk rządzi miastem. Od tych elektronicznych wodotrysków w d…ch wam się poprzewraca. Jednak, gdy podtopi kable, złapie mróz, wyłączą prąd, to wracacie do średniowiecza z tą różnicą, że nikt nie będzie w stanie się w tym odnaleźć. Bez prądu, bez detekcji staniecie na skrzyżowaniu, wpleciecie dłonie we włosy i westchniecie „mój Boże, co teraz?”. Bez elektronicznego „wspomagania” nie będziecie w stanie przejść przez ulicę. Już nie jesteście w stanie tego dokonać.

Urko
Urko

W praktyce jak to działa? Detektory w drodze detekcji „wydetektują” naje…. nego jak stodoła rowerzystę , który z szybkością 35 km /h zbliża się do skrzyżowania i co ja , jadąc samochodem 50 km/h , mam z tym, zrobić ?

Zygmunt
Zygmunt

Hahahahaha ilu widzisz codziennie naj**anych kierowców aut a ilu rowerzystów? Serio większość kierowców to banda kretynów ewidentnie

Urko
Urko

Rowerzystów Zygmunt ? Mieszkam w Żernikach Zygmunt. W lecie ? W weekend ? Kilkunastu dziennie Zygmunt. Ścieżka rowerowa do Maciejowa wiedzie koło kilku sklepów oraz dwóch knajp Zygmunt

Misiek 46
Misiek 46

Rozumiem wiec ze gdyby nie robic tego wcale to bylbys kolego megazadowolony, czy moze narzekal bys ze sie nic w tym kierunku nie robi? Noe badz dupkiem i zacznij sie cieszyc z tego co jest. A jak chcesz zeby bylo inaczej za zabierz sie do roboty a nie kłapaj jezorem na forach.

4WD
4WD

Tak. Lepiej nie robić nic, niż robić bez sensu. Uważam, że nadmiar regulacji szkodzi i lepszym rozwiązaniem byłoby wydanie tych pieniędzy na bardziej sensowne cele jak choćby doświetlenie przejść i budowę rond zamiast świateł. Nie chodzi o to żeby COŚ robić i cieszyć się, że COŚ się dzieje. Chodzi o to żeby robić z sensem

kop
kop

Jeździsz na rowerze? korzystałeś z takiego przejazdu? na jakiej podstawie twierdzisz, że automatyczna detekcja jest bez sensu? Ja korzystam z takiego przejazdu na Bojkowskiej i jestem bardzo zadowolony. Oczywiście zawsze można dyskutować czy nie lepiej wydać te pieniądze na inne inwestycje, ale tak będzie zawsze, bo dla każdego jest ważne coś innego.

4WD
4WD
Jeżdżę na rowerze. Jeżdżę samochodem, jeżdżę motocyklem i oczywiście, że wszelkiego typu detekcje są fajne gdy było czerwone i zmienia się na zielone. Ale uważam też, że lepiej by było gdyby w ogóle nie było czerwonego. Najpierw w całym mieście zainstalowano „domyślne czerwone” a wy się cieszycie jak dzieci że na trzech skrzyżowaniach dostaniecie zielone bez naciskania guziczka :) Frajerzy. Nie sztuka wszystkim „zakazać” a następnie wybranym „zezwalać” przy zaangażowaniu milionowych środków na budowę szpetnych instalacji i zatrudnianie rzeszy „fachowców”, bo to nigdy się nie sprawdza nawet w 50%. Sztuką jest wszystkim „zezwolić” w taki sposób żeby to działało sprawnie… Czytaj więcej »
kop
kop

Tak szczerze to wolę czasami cieszyć się jak frajer niż wiecznie narzekać. Jeśli naprawdę jeździsz na rowerze to nie życzę Ci spotkć się na tak „niszkowym” skrzyżowaniu z TIR-em.

4WD
4WD

A nie wolałbyś zwyczajnie popatrzeć w lewo, w prawo i jechać jak jechałeś? Tak jak w UK? Skoro nic nie jedzie przechodź na czerwonym.
Masz już lateks na sobie, masz słuchawki w uszach, na głowie sklejone banany, Uvexy na oczach, buty SPD wpięte do … tych no… pedałów, licznik CATEYE, sztycę z Kevlaru, siodło z Grafenu, opony z Vectranu… co jeszcze potrzebujesz do jazdy rowerem? GPS? Nie, to też już masz.
No tak. Potrzebujesz detekcjjjjiiiiii. Potrzebujesz jeszcze żeby twoja jazda odcisnęła piętno na mieście.

AndrzejD
AndrzejD

…i pomyśleć że tym debilom wystarczy tylko wyłączyć prąd na jeden dzień, i bez tych wszystkich gadżecików podłączonych do internetu zginą !

4WD
4WD

TIR na Opawskiej?

kop
kop

Bojkowskiej

AndrzejD
AndrzejD

Masz 100% racji ! Najprostsze rozwiązania zawsze były są i będą najlepsze.
Ale ci frajerzy z mózgami wypranymi przez debilne media zatrudniające rzesze marketingowców i specjalistów od socjotechnik, dostają orgazmu jak jakiś pismak im napisze o „nowoczesnych rozwiązaniach naszpikowanych elektroniką”

AMF
AMF

Tak, doświetlenie przejść podczas gdy większość pieszych ginie W DZIEŃ. Jeszcze może obowiązek ubrania się jak choinka dla pieszych?

4WD
4WD
W dzień powiadasz? Podaj źródło tych rewelacji. Nie tylko doświetlenie, ale bardziej „dobitne” oznakowanie – stroboskopy chociażby, bo to że są ustawione ustawowe znaki niewiele daje, ponieważ w takim natłoku znaków, świateł, tablic, banerów, wysepek, kanałów, pachołków, czy co tam ma ZDM w swoim arsenale jednym słowem, w takim śmietniku informacyjnym zwyczajowe oznakowanie się „rozpływa”, nikt na nie już nie zwraca uwagi. Im więcej tych waszych migadełek tym mniej efektywne jest to wszystko. Więc albo dowalamy coraz to więcej i więcej świateł, detektorów, sterowaczy,… albo resetujemy system i sprzątamy miasto. Ale to drugie nie wchodzi w rachubę, bo to by… Czytaj więcej »
AMF
AMF

Statystyki. Ale wiadomo, jak fakty nie przystają do teorii to tym gorzej dla faktów..

4WD
4WD

Zapodaj tę statystykę. No dajesz linka…do tych faktów. Jestem fanem Danikena nie mam problemu z dostosowaniem się do faktów.

AMF
AMF

” policyjne statystyki z lat 2012-2017 pokazują, że najczęściej (prawie 86%) sprawcami potrąceń bywają użytkownicy samochodów. Najwięcej wypadków ma miejsce w piątek (18%) i poniedziałek (17%), a porą, w której niechronieni uczestnicy ruchu drogowego muszą być szczególnie ostrożni, są godziny między 14:00 a 17:00. W tym czasie dochodzi do 35% zdarzeń.”
Podstawy statystyki (w przeciwieństwie do ZDM i palicji) ogarniasz czy potrzebny komentarz?

Dawid Rosada

Zamiast inwestować w udogodnienia dla 5ciu rowerzystów lepiej nich miasto zajmie się stanem dróg.

AMF
AMF

Puki co liczba samochodów nie przewyższyła liczby mieszkańców więc czemu drogi miałby być priorytetem??

4WD
4WD

Bo statystyki socjologiczne pokazują, że póki co 90% ludzi przemieszczających się z pkt. A do pkt. B robi to przy pomocy samochodu. Niektórzy nawet wykorzystują do tego ciężarówki do wożenia ludzi zwane autobusami. Rowerzystów i zatwardziałych piechurów jest znikomy procent

Ampuła
Ampuła
Spacerkiem zrobiłem wczoraj ponad 3 godziny, wzdłuż i wszerz frontów walki o sajgonizację miasta. Powiedzmy, że oprowadzałem gości, którzy przyjechali z Wietnamu. Rowerami, hehe. Hucznie otwarte trasy puste, wymodelowane sygnalizacje bezczynne, udogodnienia zbędne jak wrzód na d… Od rynku, przez Podium, po Radiostację – widziałem 4,5 rowerzysty. Czterech w ruchu, pół siedziało na ławce. Taka była wczorajsza rzeczywistość rowerowa w Gliwicach. I taka będzie zawsze, pomiędzy wrześniem a kwietniem każdego roku, czyli przez 8 miesięcy. Klimat jest odporny – nawet na uchwałę plenum, przyjętą jednogłośnie, z owacją na stojąco i goździkami dla Przewodniczącego Rady. Nie umasowią tego ruchu rowerowego, nie… Czytaj więcej »
ja234
ja234

Detekcja nie jest potrzebna. Wystarczy przycisnąć przycisk i zaczekać.Po prostu.

„– Co więcej, w przyszłym roku planowane są dalsze inwestycje w tym zakresie, co pozwala mieć nadzieję, że za rok rowerzyści w Gliwicach już nigdzie nie będą musieć korzystać z przycisków – zapowiada Herud.” Nie no, Serio??? też jeżdżę na rowerze,nie wiedziałem, że naduszenie przycisku to taki ogromny wysiłek…
Jak dla mnie to jest lekka przesada.

Anonim
Anonim

„przełom” to będzie jak wideo-rejestratory będą ROWERZYSTÓW łapały na zwykłym skrzyżowaniu ze światłami z tym samym ścierwem!!!

Józef Dziuba

A nie prościej wprowadzić w całym mieście zakaz jazdy samochodem?

AMF
AMF

Należy to czytać: WIĘKSZOŚĆ PRZEJAZDÓW JEST NIEZGODNA Z PRZEPISAMI.
Oczywiście urzędasów palicja nie karze mandatami.

Dym
Dym

Kiedy poprawia sygnalizacje swietlna dla pieszych na Śliwki? Co by nie trzeba bylo stac 10 min zeby pokonac 3 przejacia aby dostac sie na droga strone…

Ampuła
Ampuła
A ścichnijże! Nauczcie się nie ujawniać miejsc, gdzie pieszy dziś może jeszcze sforsować 3 przejścia poniżej 30 minut! Kiedy wiadomość o tak dynamicznym strumieniu pieszych dotrze do Komitetu Centralnego Rad Pedałujących, to niechybnie wymuszą na urzędasach magistrackich zainstalowanie w tym miejscu Kompleksowego Systemu Ułatwiaczy Rowerowych w postaci wymalowań, sygnalizatorów, oznakowania, doświetlenia, wygrodzenia, niwelacji, separacji i detekcji. W konsekwencji dokona się w tym miejscu wstrzymanie przepływu pieszości do poziomu półtoragodzinnego, żeby ruch rowerowy zyskał płynność pociągu Shinkansen. Według materiałów przyjętych na ostatnim plenum Terrowerystów Radzieckich – pieszość to ułomność lub dewiacja. Tak czy siak, trzeba z nią walczyć w zwartych szeregach… Czytaj więcej »