Czy rowery miejskie sprawdzą się w Gliwicach? Rozmawiamy też o planach dla Parku Chrobrego

– To bardzo dobry pomysł, bardzo dobry ruch – tak o uruchomieniu Gliwickiego Roweru Miejskiego mówi dr Michał Stangel, architekt i urbanista.

– Dobrze, jeśli mieszkancom oferuje się jak najwięcej sposobów przemieszczania, które mogą być alternatywą dla jazdy samochodem – dodaje.

– Czy to nie jest przypadkiem tak, że zaczynamy od końca, a nie od początku, czyli najpierw drogi, a potem rowery miejskie? – pyta Małgorzata Lichecka (Nowiny Gliwickie).
– Trochę tak – przyznaje Andrzej Parecki (Gliwicka Rada Rowerowa) – Rower miejski będzie przede wszystkim funkcjonował w centrum miasta. Można powiedzieć, że to pierwszy krok, gdzie wychodzimy na rzecz roweru, ponieważ ta infrastruktura w centrum nie jest zbyt dobra. Myślę, że to jest dobry krok, ponieważ centrum miasta jest takim miejscem, gdzie akurat w przypadku Gliwic rower ma szansę się sprawdzić…

Z zaproszonymi goścmi rozmawiamy też o zapowiadanej rewitalizacji Parku Chrobrego.

Oglądaj cały program – kliknij w środek zdjęcia głównego 


POD PRASĄ to program, w którym gliwiccy dziennikarze, komentatorzy i goście specjalni dyskutują o bieżących wydarzeniach w Gliwicach. POD PRASĄ jest wspólnym projektem Nowin Gliwickich i portalu 24GLIWICE.pl, z założenia otwartym na inne, niezależne media w Gliwicach, zarówno te tradycyjne, jak też społecznościowe. Program dostępny jest na m.in. kanałach YouTube i profilach Facebook wybranych gliwickich mediów. POD PRASĄ emitowane jest również na platformie UPC (kanał regionalnej stacji DlaCiebieTV).

Sortuj wątki:   od najnowszych   |  chronologicznie  |  najwyżej ocenione
kolik
kolik

Jakie ścieżki rowerowe mamy w Gliwicach takie mamy. Rowerzyści będą zmuszeni jeździć i po ścieżkach i po ulicach. Moim zdaniem rowerami powinny poruszać się ludzie którzy posiadają podstawową wiedzę o ruchu drogowym! Powrót do karty rowerowej był by czymś koniecznym.

asd
asd

Rowerami powinni poruszać się ludzie, którzy potem decydują o infrastrukturze rowerowej w mieście. Jakby tak prezydent miasta ze swoimi zastępcami albo dyrektor ZDM musieli kilka razy w miesiącu dojeżdżać do pracy na rowerze, to natychmiast by się podejście do tematu zmieniło. Ciągi pieszo-rowerowe z kostki betonowej szybko by przebudowano na profesjonalne drogi rowerowe z asfaltu, a liczba dróg rowerowych by się zwiększyła.
Proponuję w ten sposób – 1/3 miesiąca dojazdy autem (ale bez darmowego, służbowego parkingu), 1/3 miesiąca dojazdy autobusem+pieszo, 1/3 miesiąca dojazdy rowerem. I potem dopiero mogą decydować o organizacji ruchu drogowego w mieście jak poznają wszystkie te środki komunikacji.

Cookie Monster
Cookie Monster

A czemu nie ma wypożyczalni rowerów wodnych? Tu przynajmniej system ścieżek istnieje (Kłodnica, Ostropka, Bytomka), są w dobrym stanie i choć nie oznakowane to raczej trudno się zgubić.

pik
pik

Czarowanie i mydlenie

Zigzag
Zigzag

O ile pamiętam P. Michał w młodości praktycznie unikał rowerów :) Rekord trasy to cyba od klatki a do c. Teoretycy…….

zzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzz

Gigantyczna ilość (5 !!!) komentarzy dziwić nie powinna.Z wielu powodów.Zacnego grona dyskutantów.Tematu dyskusji.No i czasu jej trwania.Ble,ble ,ble,bla,bla,bla.Polska mowa słowa,słowa,słowa.Czy ktoś poświęci 10 minut swojego czasu na .No właśnie.Na co ? Miałem dość po 4 minutach.

Bajtek
Bajtek

To program dla myślących. Wracaj na fejsbuka lajkować zdjęcia zachodów słońca.

Ciasteczko na rowerku
Ciasteczko na rowerku

Nie porównujcie wioski Gliwice do Miasta Łódź.
Pomysł fajny ale reszta komedia.
65 kilometrów ścieżek… na papierze a rzeczywistość swoje.

wpDiscuz