Fatalne skrzyżowanie i kolejny rozbity samochód. Jeszcze w tym roku rozpocznie się tu budowa ronda

To miejsce nie bez powodu cieszy się fatalną sławą, a policja nazywa je „tykającą bombą”.

W środę po godzinie 13.00 na skrzyżowaniu ul. Kozielskiej, Wyczółkowskiego i Kresowej doszło do kolejnego, bardzo groźnie wyglądającego zdarzenia drogowego. Tym razem, na szczęście skończyło się tylko na stratach materialnych.

– Wywrotka jadąc z ulicy Wyczółkowskiego nie zatrzymała się przed skrzyżowaniem i uderzyła mnie w bok. Wpadłem w poślizg, strąciłem drogowskaz i mocno uszkodziłem latarnie

– informuje nas pan Adam, kierowca Fiata Pandy.

Mimo, że samochód osobowy jest mocno uszkodzony, kierowcy, który jechał sam, nic się nie stało. Na miejscu pojawiła się policja, straż pożarna i pogotowie ratunkowe.

Według zapowiedzi Zarządu Dróg Miejskich, przebudowa niebezpiecznego skrzyżowania ma się rozpocząć jeszcze w tym roku. Powstanie tu rondo.

– Budowa czterowlotowego ronda u zbiegu ul.: Kozielskiej, Wyczółkowskiego i Kresowej prawdopodobnie rozpocznie się w II połowie 2017 roku

– zapowiadał w styczniu gliwicki ZDM. Inwestycja ma objąć także wykonanie nowej nawierzchni jezdni oraz przebudowę chodników. Swoją lokalizację zmieni też przystanek autobusowy w ciągu ul. Kozielskiej.

ZDM zaznacza, że dotychczasowe wypadki w tym miejscu „nie wynikały w żadnym wypadku z winy zarządcy drogi”, a z winy kierowców wymuszających pierwszeństwo przejazdu.

O wypadkach na feralnym skrzyżowaniu media informowały od wielu lat. Drogowcy do inwestycji zabierali się jednak wyjątkowo opieszale. Dopiero w ubiegłym roku wprowadzono tu dodatkowe oznakowanie, a dopuszczalną prędkość ograniczono do 40 km/h.

Czytaj też:  Kolejny wypadek, tym razem śmiertelny. Nad ranem samochód wjechał w drzewo

mf/msz
zdjęcia i film od Czytelnika

O wypadkach na feralnym skrzyżowaniu media informowały od wielu lat. Fot: 24gliwice

Dodaj komentarz

51 komentarzy do "Fatalne skrzyżowanie i kolejny rozbity samochód. Jeszcze w tym roku rozpocznie się tu budowa ronda"

avatar
3000
Sortuj wątki:   od najnowszych | chronologicznie | najwyżej ocenione
Hubert Cumberdale

im szybciej kierowcy będą patrzeć w znaki tym lepiej.

Tomasz Mihal

Im szybciej będzie się wszystko upraszczać i nie robić co chwilę zmian,a ludzie są zapracowani,zestresowani i mają coraz więcej na głowie to są mniej uważni i czasem za bardzo rozkojarzeni i tu jest problem a jakiś procent ludzi dopada jeszcze pech i efekty są takie jak tu…

gargulec
gargulec

Jak ktoś jest rozkojarzony to niech nie wsiada za kierownicę bo jeszcze kogoś zabije. Po tym jak wybudują rondo i pojawią się korki to znów pojawią się opinie”po co rondo, przez to rondo tylko korki, ludzie nie umieją jeździć po rondzie” itd.

Miszka
Miszka

Polacy ogolnie nie potrafia jazdzic nie tylko po rondach

ja234
ja234

Większość kierowców jest rozkojarzona albo półprzytomna.

Latarania Uliczna
Latarania Uliczna

Dobrze, że za oddychanie odpowiada układ wegetatywny, bo mielibyśmy zapracowanych, zestresowanych, ale nieżywych ludzi

Hubert Cumberdale

jak ktoś nie ogarnia znaków, to i rondo mu nie pomoże. co jak co, ale te skrzyżowanie jest naprawdę dobrze oznakowane.

Joanna Lukoszek

Hubert Cumberdale Potwierdzam!

Janek
Janek

I jeździć z przepisową prędkością .

sg
sg

Ja patrzę bardzo szybko. Dosłownie pół sekundy … i już patrzę. Patrzę, nie patrzę, znowu patrzę, nie patrzę, trochę patrzę, nie patrzę,… cała operacja trwa sekundę.
Wystarczająco szybko?

sg
sg

A wg. Ciebie jaka szybkość patrzenia jest wystarczająca?

Adrian Koroński

Jeśli najzwyklejsze w świecie, dobrze oznakowane pionowo i poziomo skrzyżowanie dróg pod kątem prostym jest fatalne, to ja nie wiem co dla gliwiczan jest normalne.

Marcin Fabrykowski

Statystyki pokazują jednak, że coś jest nie tak z tym skrzyżowaniem. Kierowcy łamią przepisy wszędzie tak samo, a akurat tam wypadków zdarza się więcej.

Adrian Koroński

Ja to wiem, ale problem jest właśnie w kierowcach, a nie w skrzyżowaniu jak sugeruje nagłówek.

Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy

@Adrian Koroński. Nie wszystkie skrzyżowania są takie same. Dochodzą jeszcze dodatkowe czynniki jak: ukształtowanie terenu (z górki, pod górkę, niecka, zakręty ….), umiejscowienie względem kierunków wschód-zachód (słońce też potrafi oślepić) oraz takie rzeczy jak okoliczne lasy oraz inne które mogą zawęzić pole widzenia. Jeżeli dane statystyczne potwierdzają że na danym skrzyżowaniu dochodzi do większej ilości wypadków, to należy zastosować dodatkowe oznakowania (pionowe/poziome) lub przeprojektować skrzyżowanie.
Podobna sytuacja była ze skrzyżowaniem z ulicą Czołgową. ZDM też nie widział problemów do momentu gdy nie doszło do tragedii. Zastosowano dodatkowe oznakowanie.

Marcin Fabrykowski

Kierowcy są tu tacy sami jak na innych skrzyżowaniach, a nagłówek podpowiadają statystyki. Widocznie prawidłowe, standardowe oznakowanie nie zawsze i nie wszędzie musi się sprawdzać. Będzie rondo, będzie bezpieczniej.

Adrian Koroński

Dla mnie to działanie na zasadzie zakazu wpuszczania ciężarówek do centrów miast, myślę że wie pan do czego piję. No trudno, zdążyłem się pogodzić z tym, w jakim świecie żyję.

Michał Marcin Maksymilian

To dk88 według statystyk powinna zostać zamknięta.
Tutaj nie leży problem w skrzyżowaniu, tylko głupocie tych którzy ignorują STOP, i wyruszają tym którzy jadą główna drogą.
Powod ? Mało kto jeździ tam przepisowo, a jeśli znajdzie się taki chojrak jeden z drugim który wymusza przy 80 km/h i myśli że nadrobi to na 20-50 metrach…. To znaczy tylko jedno, to skrzyżowanie nie jest dla idiotów.

Marcin Fabrykowski

MMM: To skrzyżowanie nie jest dla idiotów, ale przyzna Pan, że ciężko byłoby wprowadzić ograniczenie wg tego klucza ;-) Dlatego każde skrzyżowanie powinno być również dla idiotów, choćby po to, żeby dać szansę na przeżycie nieidiotom.

Kamil Kaniewski

Wyklepie się

Krzysiek
Krzysiek

Już chyba ktoś klepał – dlaczego nie otworzyła się poduszka kierowcy? Standardowa operacja handlarzy, czyli nowa zaślepka a zamiast poduchy – rezystor?

Beton
Beton

@Krzysiek, a widziałeś kiedyś, żeby poduszka kierowcy odpaliła przy zderzeniu bocznym ?

Jan47
Jan47

Tak w moim samochodzie w podobnym wypadku

Adrian Drzyzga

Skrzyzowanie z potencjalem :)

sebastian
sebastian

problem by rozwiazało rozne godziny konczenia i zaczynania pracy na strefie ruch mniejszy wyjazd latwiejszy

AndrzejD
AndrzejD
” Wywrotka jadąc z ulicy Wyczółkowskiego nie zatrzymała się przed skrzyżowaniem i uderzyła mnie w bok. Wpadłem w poślizg, strąciłem drogowskaz i mocno uszkodziłem latarnie – informuje nas pan Adam, kierowca Fiata Pandy. ” …a czy Pan Adam kierowca Pandy, słyszał o czymś takim jak „zasada ograniczonego zaufania” ??? Na kursie prawa jazdy nie nauczyli ? Pewnie nie, bo teraz nie uczą jeździć tylko uczą zdawać egzamin. Jak ja robiłem prawo jazdy dokładnie 30 lat temu za tej złej komuny, to wtedy uczyli jeździć zamiast zakuwać na pamięć setki durnych testów, a egzamin zdecydowana większość kursantów zdawała w pierwszym podejściu..… Czytaj więcej »
Ad
Ad
„czy Pan Adam kierowca Pandy, słyszał o czymś takim jak zasada ograniczonego zaufania” czy Ty rozglądasz się i zwalniasz na KAŻDYM skrzyżowaniu? „teraz nie uczą jeździć tylko uczą zdawać egzamin” niestety racja, ale niestety takich dożyliśmy czasów, instruktorzy odbębniają tylko swoje a jak chcesz więcej, to zapłać. Podobnie jest z nauczycielami, kiedyś uczyli i wychowywali uczniów, teraz tylko odbębniają swoje „egzamin zdecydowana większość kursantów zdawała w pierwszym podejściu” bądźmy szczerzy, 30 lat temu egzamin na prawo jazdy to był „pica na wodę” „Ja czasami przejeżdżam to skrzyżowanie i naprawdę nie widzę tam nic niebezpiecznego.” ja też „Wypadki wynikają tylko i… Czytaj więcej »
AndrzejD
AndrzejD

” ….czy Ty rozglądasz się i zwalniasz na KAŻDYM skrzyżowaniu?”
Tak właśnie robię – rozglądam się i nie tnę jak debil po prostej „bo mam pierwszeństwo ”
I dzięki temu, żyję i w ciągu tych 30 lat przejechałem ponad milion kilometrów
bez jakiekolwiek stłuczki.
Umiejętność jeżdżenia polega na tym żeby umieć unikać niebezpiecznych sytuacji powodowanych przez innych uczestników ruchu, a nie tylko na tym żeby się utrzymać w ruchu.

gargulec
gargulec

Przestań człowieku wypisywać bzdury, rozmydlanie odpowiedzialności i nic więcej. Że to niby też wina osobówki bo mógł przepuścić wywrotkę, tak???
A polscy kierowcy są tacy sami jak inni w Europie, jedni lepsi inni gorsi.

Operator
Operator

czy Pan Adam kierowca Pandy, słyszał o czymś takim jak „zasada ograniczonego zaufania” ?

Proszę Cię, nie opowiadaj bzdur.. Współczuję kierowcom jadącym za Tobą ;) „na każdym skrzyżowaniu”.

gosc
gosc

Sama bym chciała zdawac przy takim ruchu jak wtedy był…

heli1b
heli1b

Skoro zdawałeś 30 lat temu, to skąd wiesz jak wygląda szkolenie teraz? 30 lat temu zarówno szkolenie jak i egzamin to był pic na wodę. Wierz mi, teraz z tym twoim 30 letnim stażem oblałbyś egzamin praktyczny na pierwszym skrzyżowaniu w strefie zamieszkania.

AndrzejD
AndrzejD
Rozumiem że zdawałeś egzamin 30 lat temu i dokładnie wiesz jak on wtedy wyglądał. Nie wiem czy gdybym teraz zdawał egzamin praktyczny to bym oblał czy nie – i absolutnie mnie to nie obchodzi. Wiem za to że jestem dobrym kierowcą i umiem dobrze jeździć. A niezaprzeczalnym dowodem tego jest fakt że przejechałem do tej pory ponad milion kilometrów różnymi autami nie mając w tym czasie nawet drobnej stłuczki. A zapewniam Cię że mam ciężką nogę i jeżdżę bardzo ostro a nie jak ciota. Ponieważ jeżdżę codziennie, robiąc ok. 60 tyś km rocznie, to mam okazję obserwować „umiejętności” młodych kierowców… Czytaj więcej »
heli1b
heli1b
„Rozumiem że zdawałeś egzamin 30 lat temu i dokładnie wiesz jak on wtedy wyglądał.” Tak, zdawałem 30 lat temu i dokładnie wiem jak wyglądało zarówno szkolenie jak i egzamin – pic na wodę. Wiem też jak to wygląda teraz, bo to moja praca i jak czytam takie idiotyzmy „…teraz nie uczą jeździć tylko uczą zdawać egzamin. Jak ja robiłem prawo jazdy dokładnie 30 lat temu za tej złej komuny, to wtedy uczyli jeździć zamiast zakuwać na pamięć setki durnych testów, a egzamin zdecydowana większość kursantów zdawała w pierwszym podejściu… Wiem za to że jestem dobrym kierowcą i umiem dobrze ..… Czytaj więcej »
Krystyna Siejka

Następne fatalne skrzyżowanie to Kozielska i Źabinskiego. Też powinno być rondo,może ktoś o tym pomyśli nim zdarzy się śmiertelny wypadek!

Krystyna Białek

Patrzcie na znaki drogowe w końcu

Marek Malczyk

Znak B-20 „STOP” – zakaz wjazdu na skrzyżowanie BEZ ZATRZYMANIA się, po czym należy ustąpić pierwszeństwa przejazdu. A w wielu miejscach jak i w/w skrzyżowaniu STOP jest traktowany jako znak A-7, ustąp pierwszeństwa…. A dyskusje trwają…

Łukasz
Łukasz

Szanowna redakcjo, to było po 11, a nie po 13…

Adam
Adam

Zwykle światła rozwiązałyby sprawę w 100 %

Stanley
Stanley

Pod warunkiem, ze ta „inteligenta sygnalizacja” naprawdę bedzie inteligentna i nie bedie kazala czekac na przejazd samochodu widmo…

Patryk
Patryk

Popieram wystarczy patrzeć na znaki ale sama nazwa osób pracują na tej strefie robokopy mówi sama za siebie brawura i brak jakich kolwiek myśli i dziękuję rondo nie potrzebne

Ampuła
Ampuła

Postęp roweryzmu metropolitalnego rozwiąże te problemy. Ciche, zwrotne i dynamiczne kolarki cargo, bicykle z naczepą, oplandeczone Pelikany i ukrainy typu węglarka już się rwą z łańcucha na bezkolizyjne trasy wykładane ażurkowym peniuarem z plastików.

Łukasz Włoch

Skrzyżowanie jaj miliony innych w całej Polsce, a winnym większości zdarzeń jest pośpiech i nieuwaga. I proszę nie mówić, że skrzyżowanie jest niebezpieczne. Tysiące razy przejeżdżałem i nic takiego nie zauważyłem, nie wiem może jestem jakoś specjalnie uzdolnionym kierowcą, a może to innym brakuje pokory i cierpliwości.

M.M.
M.M.

Witać.
To jeśli jest winny tego zdarzenia drogowego prośba o OBCIĄŻENIE go kosztami całej akcji!!!
Mamy chyba w Prawie trochę Sprawiedliwości ;) I może zaczną Ludki myśleć jak jada!!!

SpLeon
SpLeon

Co mu w tej pandzie eksplodowało?

Tomasz Bajer

Może zdawać egzamin zamiast kupować na aukcji w neciku

Beton
Beton
Już kiedyś o tym pisałem. Napiszę jeszcze raz. Na skrzyżowaniu Strzelców Bytomskich z Czołgową przez wiele lat sytuacja była analogiczna. Wielokrotnie poruszany był temat oznakowania tego skrzyżowania, ale ZDM złotymi ustami Jadwigi utrzymywał stanowisko, że wszystko jest ok. Dopiero po kolejnej tragedii poprawiono oznakowanie skrzyżowania i… … i nic, na szczęście. Od tego czasu nie doszło tam do żadnego wypadku. Podobnie jest tutaj. Oznakowanie przed skrzyżowaniem, zwłaszcza jadąc od strefy ulicą Wyczółkowskiego jest gorsze niż gów…ne, czyli co najmniej nie wystarczające. Po raz kolejny twierdzę, że zamiast budować rondo za miliony ( wysoka cena to taki gliwicki standard ) powinno… Czytaj więcej »
Adam Magdziej

Omg masakra jak zwykle komentarze lepsze i te gorsze. Obraźliwe i mniej obraźliwe. Mam prawo jazdy prawie 15 lat. Patrzę na znaki i nigdy nie miałem wypadku do tej pory. Tak to ja byłem kierowca pandy. Kiedy widzisz ze samochód (wywrotka) zbliża się do skrzyżowania bardzo wolno to co myślisz ? Ze pewnie się zaraz zatrzyma. A on poprostu jechał dalej. Niestety było za późno. Próbowałem się ratować ale skoro trwało to może jedna sekundę postanowiłem zakryć głowę rękami i czekać na koniec zdarzeń. Pozdrawiam
Ps w środku przewoziłem tynk który przyjąłem w części na siebie.

Adam
Adam

Omg masakra jak zwykle komentarze lepsze i te gorsze. Obraźliwe i mniej obraźliwe. Mam prawo jazdy prawie 15 lat. Patrzę na znaki i nigdy nie miałem wypadku do tej pory. Tak to ja byłem kierowca pandy. Kiedy widzisz ze samochód (wywrotka) zbliża się do skrzyżowania bardzo wolno to co myślisz ? Ze pewnie się zaraz zatrzyma. A on poprostu jechał dalej. Niestety było za późno. Próbowałem się ratować ale skoro trwało to może jedna sekundę postanowiłem zakryć głowę rękami i czekać na koniec zdarzeń. Pozdrawiam
Ps w środku przewoziłem tynk który przyjąłem w części na siebie.

Józef Dziuba

Skrzyżowanie jest idealnie widoczne z każdej strony. Tylko debile mogą mieć problemy

Kolo
Kolo

No tak ale jeden debil pakuje w problemy ludzi którzy jadą poprawnie

wpDiscuz