Rowerzyści chcą, ale wg urzędników groziłoby to kolizjami. Wydzielone z jezdni pasy dla rowerów na razie więc nie powstaną.

Jak wskazują aktywiści z Gliwickiej Rady Rowerowej, takie rozwiązanie ułatwiłoby przemieszczanie się pomiędzy stacjami Roweru Miejskiego. Jednakże ekspertyzy Zarządu Dróg Miejskich dowodzą, że kierowcy nie respektowaliby prawa cyklistów do poruszania się po wydzielonej części jezdni. Pomimo, że działa to w innych miastach, jak np. Poznań, w Gliwicach nie może być zastosowane.

(…) Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach nie przewiduje wprowadzania powyższego rozwiązania. W opinii ZDM w ciągu ul. Zwycięstwa należy odseparować ruch rowerowy od ruchu samochodowego poprzez wyznaczenie odpowiednich przestrzeni dla rowerzystów w sposób budowlany

– wyjaśnia Mariola Pendziałek, naczelnik Wydziału Przedsięwzięć Gospodarczych i Usług Komunalnych.

Według opinii ZDM, wprowadzenie pasów dla rowerów w ciągu ul. Zwycięstwa mogłoby być rozwiązaniem niebezpiecznym dla ich użytkowników. Przeszkodę stanowią w tym przypadku liczne studnie kanalizacyjne oraz istnienie torowiska tramwajowego w jezdni, które powodują, że kierujący starają się je omijać. Przy okazji tych manewrów mogłoby dochodzić do sytuacji wjeżdżania samochodów na drogę rowerową, a to – skutkować kolizjami.

Strefa uspokojonego ruchu w centrum Poznania. fot. rowerowypoznan.pl

– W przypadku przygotowywania przez Zarząd Dróg Miejskich remontu czy przebudowy ul. Zwycięstwa wzięta zostanie pod uwagę konieczność zapewnienia bezpiecznego ciągu dla rowerów – zapewnia Mariola Pendziałek.

Aktualnie na jezdni ulicy Zwycięstwa nie są planowane żadne roboty, dlatego rowerzyści muszą uzbroić się w cierpliwość, “bezpiecznie” przemieszczając się rowerem pomiędzy samochodami.

Sortuj wątki:   od najnowszych | chronologicznie | najwyżej ocenione
Marcin Grycz

Ignorancja gliwickich urzędników przekroczyła poziom krytyczny.

Iwona Maszczyńska

Kolejny raz pada argument, że czegoś nie zrobimy bo kierowcy by nie przestrzegali takich a takich przepisów dotyczących ułatwień dla rowerów. Na razie wygląda to tak, że “macie tu rowery i się cieszcie, ale w sumie najlepiej się nimi teleportujcie, żeby nie denerwować pieszych i kierowców”.

Piotr Zyzik

Chcieliście rowery? Dobra, ok damy wam, da się na tym zarobić. Co? Jakie pasy? Na pasach się nie zarabia, spadać stąd. Macie rowerki, bawcie się.

wert
wert

Te rowery miejskie to bardziej po to, żeby dorównać Katowicom, które również taki system wypożyczalni mają. W podobnym celu budowana jest hala Podium. Władze Gliwic mają po prostu kompleksy na punkcie Katowic.

Elżbieta Prystapczuk-Michalska

A szkoda, bo na bojkowskiej takie cuś jest i działa

Ewa Lu

Na Bojkowskiej jest dwukierunkowa droga dla rowerów poza jezdnią, a tu chodzi o wyznaczenie na jezdni pasów ruchu dla rowerów, a więc zupełnie inne przedsięwzięcie.

Elżbieta Prystapczuk-Michalska

Ok

Elżbieta Szewczenko

Właśnie,a gdzie bezpieczna jazda na tych rowerach ? Oni zanim dali rowery powinni stworzyć warunki na jazdę nimi.

Rafał Białas

Jest od zawsze :) od 10 lat jeżdżę bokiem dróg i jest ok trzeba tylko znać przepisy… Drogi many jakie mamy więc zwężenie przez taki pas to średnia opcja

Iwona Migdał

Ja z dziećmi jeżdżę po chodnikach i “ścieżkach rowerowych”. Kiedyś jechałam sama (bez dzieci) i jak na Zabrskiej wyprzedził mnie autobus, że poczułam jego podmuch – więc musiał jechać blisko mnie, sama wskoczyłam z rowerem na chodnik. Więc Panie Rafale gratulacje za odwagę :) – ja takiej nie mam :( A takie pasy świetnie się sprawdzają – widziałam takie w Zabrzu i jakoś nie widziałam aby kierowcy samochodów na nie wjeżdżali.

hr Laszlo
hr Laszlo

i bojac sie samochodow jezdziszchodnikiem stwarzajac zagrozenie dla pieszych – moralnosc Kalego

wert
wert

Jazda chodnikiem nie musi automatycznie oznaczać zagrożenia dla pieszych. To że po chodniku jeżdżą czasem różni wariaci rowerowi, nie oznacza, że tak robią wszyscy rowerzyści. Tak samo jak nie każdy kierowca jest piratem drogowym, który pędzi na złamanie karku, albo jedzie na pełnym gazie ze zdemontowanym tłumikiem (choć oczywiście tacy się trafiają).
Tym bardziej jeżeli chodnik akurat jest pusty. Wtedy już wcale nie można mówić o zagrożeniu dla pieszych, skoro ich tam nie ma.

Xsenofob
Xsenofob

Zderzenie pieszym – > lekkie obrażenia
Zderzenie z samochodem – > pogrzeb

Elżbieta Szewczenko

Prawda,najlepiej jechać chodnikami.Oczywiście jeżeli sie da.Wszystko jest zaplanowane dla zarobku a nie dla dobra korzystających z jazdy na rowerach.

Iwona Maszczyńska

Tyle że jazdę po chodniku bez pretekstu w postaci dziecka można przypłacić mandatem :-/

Xsenofob
Xsenofob

Jazdę po gliwickich ulicach można przypłacić życiem

szUMwmózgu
szUMwmózgu

“Infrastrukturze rowerowej mówimy nie, bo jeszcze by nas ktoś posądził o to, że dbamy o tworzenia miasta przyjaznego mieszkańcom i bezpiecznego, a to zdecydowanie nie zgadza się z naszymi priorytetami. Zlikwidujemy chodniki na Zwycięstwa i zrobimy po 3 pasy ruchu w każdą stronę.”

Łukasz Stopczyk

Moim zdaniem to wina rowerzystów, gdyby potafili zachować się na drodze to pewnie nie byłoby problemów z pasami rowerowymi. Może trzeba pomyśleć aby rowerzyści którzy chcą poruszać się po drogach wraz z samochodami powinni posiadać prawo jazdy.

Michał Stawowiak

Słusznie, zgadzam się w 100%.

Ewa Lu

Bardzo wielu rowerzystów posiada prawo jazdy.

Michał Stawowiak

Ale nie zna przepisów ruchu drogowego (sądząc po ich zachowaniu na drodze).

ers
ers

Dokładnie to samo można powiedzieć o niejednym kierowcy samochodu.

Tomek Halman

zdecydowana większość posiada, a może wprowadzić wymóg żeby każdy kierowca miał obowiązek w ciągu roku spędzić 24 h na rowerze miejskim?

asd
asd
1/3 miesiąca jako kierowca auta, 1/3 jako rowerzysta, 1/3 jako pasażer autobusu i pieszy. Dopiero wtedy będzie wszyscy nawzajem się zrozumieją. Zacząłbym od władz miasta. Gdyby prezydent miasta ze swoimi zastępcami albo dyrektor ZDM musieli kilka razy w miesiącu dojeżdżać do pracy na rowerze, to natychmiast by się podejście do tematu zmieniło. W tej chwili dojeżdżają do pracy samochodem, parkują na służbowym parkingu, gdzie mają zagwarantowane miejsce i nic ich nie obchodzi. Rowerzyści? Niech sobie radzą, a jak nie to wypad poza miasto. Piesi? A niech stoją 5 minut na skrzyżowaniu. Pasażerowie? Mamy ich gdzieś, nie będziemy tworzyć żadnych nowych… Czytaj więcej »
Łukasz Stopczyk

może i bardzo wielu, ale nie wszyscy i możliwe że ta mniejszość powoduje taką a nie inną opinię o rowerzystach

Ewa Lu

Michał Stawowiak, kierowcy również. Albo moze tak: znają przepisy zarowno jedni jak i drudzy, ale nie przestrzegają?

Michał Stawowiak

Może i tak, ale moim zdaniem znacznie więcej brawury i mniej uwagi wykazują rowerzyści (oczywiście nie wszyscy, ale zdecydowana większość).

Tomek Halman

Marta Riedel właśnie dlatego powinnaś jako uczestnik ruchu drogowego sobie to przypomnieć, łatwiej bedzie sie wczuc w sytuacje rowerzysty przy wyprzedzaniu na 3ego, sygnalizowania skrętu odpowiednio wczesnie itp ;)

Tomek Halman

Marta Riedel ten przykład to już karalne wykroczenie :) rowerzysci mogą jechać obok siebie tylko i wyłacznie wtedy kiedy ruchu nie utrudniają ;)

Mariusz Swierkosz

W Polsce tylko około 40% wypadków z udziałem rowerzystów jest z ich winy.

koło
koło

źródło?

Iwona Dylewska

Ja jeżdżę i rowerem i autem i wiadomo – bardzo często pieszo. I wiem że jeśli zna się naprawdę podstawowe przepisy i jest się normalnym człowiekiem oraz takim co potrafi być uczestnikiem ruchu (a nie panem i władcą jedynym na drodze) to można razem koegzystować bez wypadków.

Kamil Markiewicz

Łukasz Stopczyk dobrze mówi polać mu !

marcin
marcin

Z tego co widzę, to sam ZDM przyznaje, że problemem są kierowcy aut, a nie rowerzyści:
“ekspertyzy Zarządu Dróg Miejskich dowodzą, że kierowcy nie respektowaliby prawa cyklistów do poruszania się po wydzielonej części jezdni”

Ignac
Ignac

Dokładnie. Kierowcy mogą łamać przepisy, a reszta ma się do nich dostosować

Jola
Jola

Popieram. O ile kierowcy zatrzymują się żeby przepuścić pieszych na przejściu to jeszcze nie spotkałam się z identycznym zachowaniem u cyklistów. Za to już kilkakrotnie uciekałam z przejścia dla pieszych aby uniknąć zderzenia z nadjeżdżającym rowerzystą. Jaśnie państwo na dwóch kółkach nie raczy zdjąć tyłka z siodełka żeby przepuścić pieszego…

Dawid
Dawid

Ja wam dam pasy dla rowerów !. Opłacać mój pomnik społeczniaki ! Wasz Franek :)

Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy
Cytuję wypowiedzi pani Marioli bo trochę za bardzo ****: -“Wyznaczenie odpowiednich przestrzeni dla rowerzystów w sposób budowlany”, – co to ma być w takim razie? pancerny tunel? -“konieczność zapewnienia bezpiecznego ciągu dla rowerów”, – chyba jednak pancerny tunel –“wprowadzenie pasów dla rowerów…..mogłoby być rozwiązaniem niebezpiecznym” teraz za to jest bezpiecznie, bez wydzielonych pasów dla rowerów. Czyli brak jakichkolwiek ruchów w stronę poprawy bezpieczeństwa jest ze strony ZDM-u zaniechaniem i powinni brać pełną odpowiedzialność za taki stan rzeczy. –“Przeszkodę stanowią w tym przypadku liczne studnie kanalizacyjne….. “ – a to ciekawe! Można dodać że przejścia dla pieszych, sami piesi, dzieci, zwierzęta,… Czytaj więcej »
Mateusz Żeliszewski

To piesi niech się nie czepiaja rowerzystów jadących chodnikiem

Irena Bartoszek

chodnik jest dla pieszego, a rowerzysta może… jechać (PRZY ODPOWIEDNIEJ SZEROKOŚCI CHODNIKA) i MUSI ZWRACAĆ UWAGĘ NA PIESZEGO I JEMU USTĘPOWAĆ-BEZWZGLĘDNIE

cc
cc

Rowerem po chodniku jeździć nie wolno (artykuł 26 Prawa o Ruchu Drogowym).

Od tej zasady istnieją jednak trzy wyjątki. Rowerzysta może jechać po chodniku gdy:

1.jedzie z dzieckiem do lat dziesięciu lub
2.podczas złej pogody (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła) lub
3.są spełnione jednocześnie trzy warunki:
– chodnik ma co najmniej dwa metry szerokości,
– ruch na jezdni jest dozwolony z prędkością ponad 50 km/h (w terenie zabudowanym),
– brakuje oddzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla nich przeznaczonego.

http://www.cepik.gov.pl/documents/19372/19486/Prawo+o+ruchu+drogowym/b2cfb766-7b47-425d-ba13-3d4ed34d1b22

Mateusz Żeliszewski

Raczej się z tym nie zgodzę

Mateusz Żeliszewski

Bo pieszy raczej bardzie ucierpi kiedy rowerzysta w niego wjedzie także lepiej dla pieszego aby się przesunął

Iwona Migdał

Takie pasy są w Zabrzu i jakoś nie widziałam aby kierowcy samochodów na nie wjeżdżali :)

asd
asd

Bo w Zabrzu pani prezydent zajmuje stanowisko dopiero 11 lat i jeszcze się liczy z mieszkańcami. W Gliwic po niemal 25 latach na stołku już można mieć gdzieś mieszkańców, nie trzeba się nimi przejmować. Można śmiało powiedzieć “nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobisz?”

Joszko
Joszko

W Gliwic może i tak, w Gliwicach niekoniecznie.

Marx
Marx

Naprawdę najbardziej oczywiste rozwiązanie czyli usunięcie torowiska nikomu nie przyszło do głowy?

jack
jack
Inna rzecz, ze kiedyś jadąc z Jaggielonskiej na mitregi (chce w lewo skrecic) wiec rower byl na srodku jezdni i w pewnym monemcie oba koła idealnie sie wpasowaly w szczeliny miedzy szynami a betonem, (nie wiedzialem tego jeszcze) wiedzialem jak chcialem skrecic a nie mogłem-stracilem rownowage ,ale zareagowalem szybko nogami (na szczescie wolno jechalem) i nic sie nie stało. Teraz pomijam te drogi co mają torowiska, lub uwaznie patrze jesli musze byc na nich. Wolę inaczej dostac się do Piwnej i docelowo w forum. A Jesli droga jest jednokierunkowa -ale nie tam gdzie chce jechac to chodniczek. Trzeba sobie jakos… Czytaj więcej »
wert
wert

Jeżeli prezydent obiecał usunięcie torowiska, to nie trzeba mu o tym przypominać co kadencję. Trochę cierpliwości, minęło dopiero 8 lat od likwidacji tramwajów.

ja234
ja234

Wcale mnie to nie dziwi, że w glajwicach zwijanego sukcesu tyłem do przodu i na wstecznym urzędasy nie chcą ułatwić życia rowerzystom.
W glajwicach się nie da bo to wioseczka z bezmózgimi kierowcami, ryjącymi się, “śpieszącymi się”.

Beton
Beton
Powiem tak: Nawet w Raciborzu są takie pasy powydzielane, nawet na ulicach sporo węższych niż Zwycięstwa i jakoś nikt z tego powodu nie umarł. Pomysł świetny, indolencja, ignorancja, bezczelność i fałsz płynące z ZDM nie po raz pierwszy – skandaliczne. Czy szanowny ZDM aby na pewno jest od wystawiania opinii ? Na marginesie, pytanie do ZDM z innej beczki ( być może Redakcja ten wątek pociągnie ) – O co chodzi z remontem ulicy Portowej ??? Oprócz wymiany ok 30 metrów asfaltu na jednym pasie i sfrezowania 100 kolejnych, nie dzieje się nic. Obraz jaki zastałem wczoraj o godzinie 10:25,… Czytaj więcej »
Ampuła
Ampuła

Eskalacja żądań typowa dla terroweryzmu. Przebudujcie miasto, bo ja mam rower. Wyburzcie kwartały, bo chcę mieć widoki podczas pedałowania. Usuńcie kamienice, które rzucają cień na trasę mojego przejazdu. Zamroźcie ruch, kiedy ja jadę. Żądam prawa do jazdy pod prąd, wspak, środkiem i wężykiem. Wyłóżcie mi ścieżki syntetycznym mchem w klimatyzowanym tunelu. Pedałowanie mnie męczy – żądam, żeby służby miejskie nosiły mnie i mój rower w lektyce. Ja i mój rower chcemy być podziwiani, bo jesteśmy zrzeszeni w Radzie, więc lektyka musi być szklana.

Trolus
Trolus

no tak, bo kierowcy w ogóle niczego nie żądają, żadnej drogi do naprawy, żadnych usprawnień ..

asd
asd

Ampuła zapomniał o DTŚ-ce. Zapomniał jak przebudowano miasto tylko po to, żeby wybudować tę drogę, ile kwartałów wyburzono, ile kamienic usunięto. I nawet klimatyzowany tunel się zgadza.

Ampuła
Ampuła
Porównaj znaczenie gospodarcze i społeczne ruchu samochodowego z rowerowym i w mig znajdziesz uzasadnienie dla tego konkretnego wyburzania, usuwania i klimatyzowania. Powtarzam słabowidzącym, że stałe dojeżdżanie do roboty rowerem oraz wożenie towarów i pasażerów jest w polskich warunkach marginesem marginesu. Równie dalekowschodnia moda na uliczne garkuchnie z duszonymi pudlami też się u nas nie przyjmie.Takie są realia, ale rowerowi aktywiści-hobbyści zapragnęli zostać lobbystami i nachalnie upychają swój kit urzędasom. A ci się wiją w realizacjach fanaberii terrowerystycznych. Jazda pod prąd, specjalna nawierzchnia, separacja od ogólnego ruchu, piesi precz, auta – stop. Wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z pedałami, wyłazi… Czytaj więcej »
AMF
AMF

Proszę bardzo: ok 3000 zabitych i ok 40000 rannych – których leczenie i podstawowa rehabilitacja kosztują rocznie NFZ jakieś 500-800mln (więc na marginesie widać jakie kity żeni sekta owsików). Gdzie koszty wszelkich skażeń czy powodzi? Z rzeczy “miększych” to choćby alienacja społeczna.
Znaczenie geostrategiczne: nabijanie portfela kremlowi. W kwestii marki – poproszę o przykład mającego jakiekolwiek międzynarodowe znaczenie POLSKIEGO producenta samochodów.

AMF
AMF

Bardziej niż żądają sieją terror: parkowanie na chodniku, trawniku, pasach. Jazda grubo powyżej dopuszczalnej prędkości (która zdaniem niektórych powinna być zniesione), pierdzące wydechy, lewe przeglądy, a po co lepsze skoro odszkodowania za wypadki komunikacyjne są fikcją. No a całe zło to piesi i rowerzyści tamujący ruch i pociągi bo śmią nie ustępować mistrzom kierownicy a nawet ich karierę ostatecznie kończyć, podobnie jak drzewa i różne dostatecznie twarde budynki. Ciekawe kiedy na nie przyjdzie pora, skoro drzew już tak mało zostało.

AMF
AMF

Kwartały wyburzono dla Downów Tratujących Śródmieście – a tam rowerom wstęp wzbroniony. Idz w końcu na terapię…

Jacek Wielgus

Oddzielne pasy dla rowerów to idiotyczny pomysł, który nie sprawdził się w wielu krajach. Okazało się, że na styku pasów dochodzi częsciej do wypadków. Rowerzyści jak normalni użytkownicy dróg powinni jeździc zgodnie z przepisami o ruchu drogowym i powinni posiadać karty rowerowe. Wjeżdżanie prosto pod koła staje się normą. A co gorsza wiekszośc ma słuchawki na uszach.

Barbara Puczkowska

ale jak chcą wprowadzić zakaz uzywania to jeden mi napisał że niewidomy też chodzi po pasach(ja jestem rowerzystą)

Trolus
Trolus

” A co gorsza wiekszośc ma słuchawki na uszach.” nie widziałem dzisiaj żadnego ze słuchawkami na uszach, za to widziałem kilku kierowców z telefonem w ręce podczas jazdy

AMF
AMF

Oraz dicho na kółkach – co jest prostą drogą do zderzenia z pojazdem uprzywilejowanym na sygnałach.
A to jest prawdziwy problem a nie jakieś urojone fobie i polucje.

Irena Bartoszek

a kierowcy =telefony i tablety…. smutna prawda o użytkownikach dróg

Barbara Puczkowska

Irena Bartoszek jechałam z synem od OLkusza do Katowic wlecze się na autostradzie nie można go wyprzedzić bo znowu na lewym pasie jedzie panienka na spacerek i zdziwiona patrze a ten palant dość w okularach to na ko9lanie ma laptopa no bez komentarza

Paweł Natko

Jakieś źródło do tych rewelacji, że pasy się nie sprawdziły?

AMF
AMF

Zmień bryle!

Tomek Krynicki

Ja też zazwyczaj jadąc na rowerze słucham muzyki. Tak jak kierowcy samochodów. A niesłyszący może mieć prawo jazdy. I co teraz?

Anna Kopczyk-Surówka

W Holandii oddzielne pasy dla rowerów są wszechobecne. Mało tego, jest odrębna sygnalizacja świetlna dla rowerzystów. Nie widziałam żadnej kolizji z udziałem rowerzysty.

Damian Czysz

pasów nie będzie bo nikt nie chce hali..:D

marcin
marcin

“Przeszkodę stanowią w tym przypadku liczne studnie kanalizacyjne oraz istnienie torowiska tramwajowego w jezdni, które powodują, że kierujący starają się je omijać.”

Wracamy do sedna problemu:
1. Brak obiecywanego od lat deptaku na Zwycięstwa.
2. Po 8 latach od likwidacji tramwajów torowisko nadal istnieje, przeszkadzając zarówno kierowcom aut, jak i rowerzystom.
3. Czy ewentualny remont Zwycięstwa będzie obejmował likwidację studni kanalizacyjnych? Wątpię.

Pomijam już fakt, że do tej pory jakoś nie było żadnych kolizji rowerzystów z kierowcami, którzy próbowali omijać studnie bądź torowisko. To wyimaginowany problem stanowiący tylko wymówkę, żeby tylko niczego nie zmieniać.

Kamil Osemk

Niech zamkną te śmieszne zwycięstwa dla ruchu samochodowego i tyle w temacie

Tracz
Tracz

Czyli w sumie co? Mamy rowery, nie mamy infrastruktury dookólnej dla tych rowerów.
No ale co chcemy skoro biurwy z UM beton zamiast mózgu mają.

guy fawkes
guy fawkes

Zdaniem ZDM- u preszkode stanowią studzienki kanalizacyjne. Wniosek nasuwa się jeden: pasy rowerowe nie pojawią się nigdy, bo nie ma ulic bez studzienek.
Co to za analiza, z której wynika, że kierowcy nie respektowaliby prawa rowerzystów. Toż to nie analiza, to przewidywanie przyszłości ;)

asd
asd

Może ZDM wysnuł takie wnioski na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród swoich pracowników.

AMF
AMF

Jest opcja studzienek w zatokach na chodniku – mogą być również zakryte nie zwężając go. W stanach spotykane chyba od dłuższego czasu (niestety mogę opierać się tylko na filmach) ale i w Polsce się tego typu rozwiązania zdarzają.
Choć może gdyby pogonić konserwy to udało by się zerwać z profilem z czasów koni i akweduktów –
odwodnienie zamontować na środku – adekwatnie do pozycji ulicy w MIEŚCIE.

cc
cc

Polscy drogowcy nie opanowali tajemnej sztuki montażu studzienek na tym samym poziomie co jezdnia.

Marcin Fabrykowski
Marcin Fabrykowski

Wg ZDM kierowcy omijający studzienki i tory wjeżdżaliby na pas dla rowerów. A dzisiaj tego manewru nie wykonują? Rower na jezdni bez pasa jest bezpieczniejszy niż rower w tym samym miejscu na wydzielonym pasie? Serio?

Joanna Florkowska

W Holandii na rowerze jeździłam bez problemu. Trzeba uważać jak wszędzie ale wszystko da się pogodzić. Wystarczy myśleć na drodze. To dotyczy zarówno kierowców jak i rowerzystów.

Ad
Ad

Banda płaczków, rowerzyści są pełnoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego i mogą się poruszać po jezdni razem z pojazdami silnikowymi, więc po co wywalać pieniądze na jakieś chore wydzielanie w jedni pasów specjalnie dla rowerzystów! Nie umiecie poruszać się na rowerach, nie znacie przepisów ruchu drogowego, to jeździć po lesie i polu!

wert
wert

A jaką masz radę dla kierowców, którzy nie potrafią jeździć autami i nie znają przepisów ruchu drogowego? Ostatnio jeden wjechał mi pod prąd w jednokierunkową ulicę (ul. Okrzei) gadając w tym czasie przez komórkę. Gdzie taki powinien jeździć? Po lasach i polach nie, bo tam już wygoniłeś rowerzystów.

wpDiscuz