Potrącenie na przejściu dla pieszych na ulicy Andersa. Ranna jest w ciężkim stanie

Kierująca renault traffic kobieta w godzinach porannych potrąciła prawidłowo przechodzącą przez przejście pieszą 83-latkę.

Ranna kobieta jest nieprzytomna, znajduje się w stanie ciężkim. Na miejscu lądował helikopter LPR. 32-letnia kierująca, mieszkanka Gliwic, również wymagała udzielenia pomocy medycznej. Na miejscu trwają czynności dochodzeniowe.

Sortuj wątki:   od najnowszych   |  chronologicznie  |  najwyżej ocenione
Ania Szulc

Tam często dość szybko jeżdżą

Anonimowo
Anonimowo

tam zawsze szybko jeżdżą, o wiele za szybko i tylko nikt na to nie zwraca uwagi …

Bartol
Bartol

A ja proponuje osoba które przechodza patrzyc czy nic nie jedzie , a nie sluchawki w uszach i idzie przed sb albo patrzy na telefon…

ada
ada

83 letnia kobieta z pewnoscia miala sluchawki. Ale i tak sie zgadzam z reszta

...
...
Ja za to proponuję zapoznać się ze słownikiem języka polskiego – osobom, siebie, jak i z kodeksem ruchu drogowego – nawet jeśli ma te słuchawki na uszach i czeka przed przejściem to twoim obowiązkiem jest umożliwić mu przejście a nie włączać wycieraczki, podkręcić radio i nacisnąć na pedał gazu, co robi większość kierowców na rzeczonym skrzyżowaniu. Kultura kierowców zmieniła się diametralnie od czasów przemian ustrojowych, stali się bardzo roszczeniowi bo „płacą podatek drogowy to im się należy”: miejsce postojowe, możliwość parkowania na chodnikach/ścieżkach rowerowych, jazda na pamięć, duża prędkość bez zatrzymywania się na światłach, nieustępowanie pieszym przejścia. Naprawdę wolę jeździć… Czytaj więcej »
lkibicxa
lkibicxa

No i co z tego? Skoro to starsza pani teraz walczy o życie, to że się na pasach ma pierwszeństwo, nie oznacza żeby nie być ostrożnym, bo jakie pieszy ma szanse z samochodem? To chyba niestety chyba powinno być logiczne, pisi przede wszystkim powinni stosować zasadę ograniczonego zaufania i zwykłą ostrożność. Bo nie mają szans w konfrontacji z autem. Wina kierowcy, nie przywróci zdrowia czy życia poszkodowanemu, co z tego że kierowca odpowie w sądzie za potrącenie na pasach, skoro poszkodowana osoba będzie „wąchać kwiatki od spodu”.

heli1b
heli1b

„nawet jeśli ma te słuchawki na uszach i czeka przed przejściem to twoim obowiązkiem jest umożliwić mu przejście…”
Nie kłam, nie wprowadzaj w błąd i sam się zapoznaj z kodeksem. Obowiązkiem kierowcy jest przepuścić pieszego, który jest w trakcie przechodzenia

...
...
zapoznaj się ze znowelizowanym kodeksem (ważny od 1 stycznia 2017) Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu. 2. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża. 3. Kierującemu pojazdem zabrania się: 1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany; 2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu; 3) jazdy wzdłuż… Czytaj więcej »
heli1b
heli1b

Z racji zawodu jestem z nim zapoznany. W dalszym ciągu nie widzę wzmianki jakoby kierowca miał obowiązek przepuścić pieszego czekającego przed przejściem. Proszę o przytoczenie takiego przepisu.

ja234
ja234

Tylko, że kierujący ma również obowiązek kierować się kulturą osobistą i przyjętymi normami społecznymi.
Oby wszedł przepis nakazujący zatrzymywanie się przed przejściem na widok pieszego.

heli1b
heli1b

Ruch na drodze, a chodnik jest częścią drogi, tym samym i ruch pieszych jako uczestników ruchu regulują przepisy a nie savoir vivre. Grzecznościowe zachowania to sobie w windzie stosujcie. Na drodze zarówno piesi jak i kierowcy mają stosować się w pierwszej kolejności do przepisów. Tam gdzie zaczynają działać „szeryfowie” zaczyna być niebezpiecznie i nerwowo. Z zachowań niezgodnych z przepisami, niestandardowych, odmiennych, zaskakujących – biorą się wypadki. Należy się takich zachowań wystrzegać.

...
...

PS przejście to również ten krawężnik przed zebrą

heli1b
heli1b
Proszę o przytoczenie przepisu bądź – podpowiem- fragmentu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w/s znaków i sygnałów oraz warunków umieszczania ich na drodze mówiące o tym, że krawężnik przed przejściem to już przejście. Apeluję o przemyślenie i sprawdzenie swojego „zdaje mi się” i „chciałbym” przed opublikowaniem swojego chciejstwa ponieważ wprowadza to w błąd i może być szkodliwe społecznie.” Piesi ogólnie są mocno niedoedukowani, bo niby gdzie mają się edukować, i bardzo podatni na wszelkie teksty o ich rzekomych wyjątkowych przywilejach na jezdni, których nie mają. Chłoną takie bzdury jak gąbka a następnie przekonani o swoim „pierwszeństwie” wchodzą przed nadjeżdżające pojazdy gdy powinni… Czytaj więcej »
zyz
zyz

W końcu ktoś, kto wie, co pisze.
Zgodnie z literą polskich przepisów pieszy nabiera swoich praw gdy jest już na jezdni. A nie, gdy czeka.
Gdy wtargnie pod koła – jego wina.

Należy tę wiedzę rozpowszechniać, bo wielu wydaje się, że wejście na pasy to (przez analogię) jak wjazd na skrzyżowanie, na którym ma się pierwszeństwo. Otóż to jest jak włączanie się z podporządkowanej …

Oczywiście nie chcę tu ferować wyroków co dokładnie zdarzyło się na Andersa. Faktem jest, że większość samochodów leci tam ile fabryka dała.

heli1b
heli1b

Nie, to nie jest przejście.

sekjb
sekjb

puknij się

kolik
kolik

znasz się na przepisach ruchu drogowego jak wilk na gwiazdach! Na razie przepisy mówią że pieszy usiłujący przekroczyć jezdnię obowiązany jest (na pasach też) spojrzeć w lewo, następnie w prawo, i jeszcze raz w lewo! Gdy nie zbliża się żaden pojazd może przekraczać jezdnie!

Anonim
Anonim

popieram

Majki
Majki
Na pewno te 9 łapek w duł to kierowcy którzy nie mają teraz argumentów że to pierwszy bo to jego wina i swoją frustracje wyładowują w łapkach a po za tym czy nawet miałbym słuchawki w uszach czy telefon no trochę racji muszę przyznać że powiano się patrzeć również na drogę ale żeby nie było uważam że to nie zmienia faktu że kierowcy powinni zatrzymywać się przed każdym przejściem jak widzą pierwszego i o odpowiednią prędkość i o skupienie co też powinni zachować piersi choć muszę przyznać że są kierowcy i piersi co umieją poprawnie korzystać z ruchu choć szkoda… Czytaj więcej »
edwardo
edwardo

To się nazywa brak kultury za „kółkiem”!

znawca
znawca

Zapomniałeś dodać SG

Anita
Anita

Już widzę 83-letnią Babcię z słuchawkami w uszach i telefonem. Zastanów się co piszesz.

Anonimowo
Anonimowo

przez takich jak ty ludzie tracą życie…jak masz prawko to lepiej podaj się do dymisji albo wyślij się na Marsa!!!!

Ala
Ala

No ale babcia nie chodzi z słuchawkami

Anonimowo
Anonimowo

Noooo i tu masz racje!babcia 83 lata słuchawki i telefon.może laska?

Kaśka
Kaśka

Szczególnie jak miała 80 lat to miała słuchawki na uszach

Artur Kustra

Wiele osób wybiera zamach na własne życie poprzez zastosowanie tak zwanego „wtargnięcia na jezdnie”. Tacy właśnie piesi potrąceni na pasach zapewne nawet się nie zatrzymali przed przejściem tak jak nauczano w szkole :) Spojrzeć w lewo, w prawo, potem w lewo, a jeśli jest wolne to przechodzić…

Artur Kustra

Nadal jednak podtrzymuje moje zdanie co do wtargnięcia na jezdnie… pieszy ma swoje prawa oraz obowiązki, prawem jest to że pieszy ma pierwszeństwo jeśli spełni swój obowiązek zatrzymana się przed przejściem w celu upewnienia się czy przejście przez jezdnie będzie dla niego bezpieczne. Amen

Artur Kustra

Dobrze że nie byłem bo pewnie było by na mnie.

Natalia Łubkowska

Niejednokrotnie jadąc pieszy po prostu z marszu wchodzi na jezdnię, nie wiem jak w tym przypadku.

Artur Kustra

O tym mówię od początku, czytaj „wtargnięcie na jezdnie „

Łukasz Plona

Artur, jeśl isądziśz, że 83 letnia kobieta jest w stanie z prędkością światła wejśc na przejście dla pieszych to puknij się w czoło, proszę ;)

Artur Kustra

Zanim napiszesz komentarz poczytaj ze zrozumieniem ;)

Łukasz Plona

Artur Kustra poczytałem i nadal uważam, że 83 letnia kobieta nie jest w stanie wtargnąć na jezdnię, aby kierowca jej nie zauważył ;) skoro tak sie czepiasz słowek ;)

Artur Kustra

Wszystko było by fajnie, ale dlaczego światła ?! Dlaczego nikt nie skupi się na likwidacji przyczyn, a nie zawsze jest praktyka zapobiegania skutkom… Problemu trzeba szukać u podstaw, czyli w nie doedukowaniu i braku świadomości prostej zasady że większy jest silniejszy. Może brzmi to trochę jak zasady dżungli, ale nadal jestem zdania że pieszy bądź rowerzysta który nigdy nie siedział za kierownicą nie dostrzeże własnych błędów i nieuwagi na drodze…

Tomasz Mihal

Laura Kowalska To prawda,ale jest jakiś % ludzi,chorych,ułomnych,rozkojarzonych,krótkowidzów itp i o nich też powinno się zadbać i ich uchronić…nie znajdujemy się w starożytnej Sparcie i najważniejszy jest człowiek,jego zdrowie i życie,a nie selekcja naturalna i słabsze jednostki odpadają czy giną…mam rację czy się mylę :-)?

Artur Kustra

A może właśnie w taki sporów świat dąży do samozagłady ? Przez to że wkroczyliśmy w erę ratowania wszystkiego za wszelka cenę ? Zaburzając w ten sposób naturalne darzenie do samoeliminowania się najsłabszych jednostek, genów, zachowań… to taka dywagacja odbiegająca od tematu :)

Artur Kustra

Dokładnie ! :D

Laura Kowalska

„predkosc swiatla” odnosila sie do nadjezdzajacego kierowcy a nie pieszego. Przeczytaj prosze jeszcze raz moja wypowiedz:)

Tomasz Mihal
Moi drodzy po co kłótnie,po co wasze swary takie i owakie??? Dla kierowców,kierujących pojazdami oraz pieszych obowiązuje jedna podstawowa zasada…zasada ograniczonego zaufania…bo w dobie dzisiejszego czasem pędu za wszystkim,stresie,głowie zaprzątniętej różnymi przemyśleniami itp i zdolności do popełniania błędów i to,że nie jesteśmy idealni wszystko jest możliwe i trzeba mieć zakodowane,że jedziemy gdzieś,albo idziemy to w newralgicznych miejscach trzeba uważać i nie ufać do końca wszystkiemu…po za tym jest kilka takich ulic w naszym mieście,a Andersa się do nich zalicza,że można tam rozwijać nadmierną prędkość i z tym trzeba coś zrobić,bo samo pisanie,edukowanie,nie wiele da,gdyż wchodzi tu tak zwany czynnik ludzki… Czytaj więcej »
Laura Kowalska

Podsumowując: każdy z uczestników ruchu powinien zachowac szczegolna ostroznosc.
Amen.

heli1b
heli1b

Brawo Ty!

Laura Kowalska

Tomasz Mihal you’re right:)

Tomasz Mihal

To zacznijmy już od dziecka,albo nawet w stanie prenatalnym i zmieńmy nazwę naszego kraju na Spartańska Polska i nikt nam nie podskoczy :-) A każde „Termopile” będziemy wygrywać małą garstką zaangażowanych :-) :D Po za tym jak wejdzie na jezdnie taki polski spartanin to auto zaliczy wgniecenia,a on pójdzie dalej bez szwanku :-)

Bartek Symbol

Artur Kustra Burza jest bo pisząc takie coś akurat pod tym newsem sugerujesz, że to wina tej kobiety.

Irena Bartoszek

Artur Kustra napisane jak krowie na rowie… przechodziła prawidłowo…coś jeszcze?

Artur Kustra

Owszem, to że nadal mam prawo mieć własne zdanie i własna opinie… coś jeszcze ?

Artur Kustra

Jeśli kierowca nadlatuje to nie można określić stwierdzić że nic nie jechało, bo skoro pojazd był w ruchu to jechał :D

Laura Kowalska

Niejednokrotnie miałam doczynienia jako pieszy z sytuacją w której nie bylo auta na horyzoncie gdy sie rozgladalam aby bezpiecznie przejsc a gdy bylam w pol jezdni auto rozpedzone jak szalone nadjezdzalo.
Przy zalozeniu, ze klasyczny pieszy nie jest wróżbitą Maciejem z TVN-u nie mozna zalozyc, ze przewidzi, iz z zza horyzontu nagle wyjedzie kierowca z predkoscia zdecydowanie przekraczajaca tę dopuszczalną w terenie zabudowanym:)

Joanna Chodorowska

Osiemdziesięciolatkowie to wszak znani eksperci od nagłego wbiegania na przejścia.

Laura Kowalska

Artur Kustra sam masz babcie w wieku po 80-siątce, więc teraz wyobraź sobie ją wbiegającą na jezdnię.
Starsze osoby mają odmienna dynamike ruchu niz osoby mlode.
Ponadto nie mozemy tak zero-jedynkowo ocenic sytuacji, ktorej sami nie widzielismy.
Owszem – są rowniez piesi, ktorzy zachowuja sie jak „święte krowy” i wchodza na przejscie nie rozgladajac sie, ale to juz temat na inna dyskusje:)

Łukasz Plona

masz rację ;) nie bedę szukał sensu w czymś co jest bez sensu ;) w tym przypadku w twoich wypowiedziach ;)

Tomasz Mihal
Artur Kustra Światła tylko jako ostrzeżenie i początek jakiejś drogi…inteligentna sygnalizacja powinna być w jak największej ilości przejść w podobnych miejscach,by nie wyhamowywać płynności poruszania się pojazdów,a pieszy jak chce przejść naciska przycisk i czeka na zielone…edukacja jest ważna i to już od dziecka w szkołach i powinna być obowiązkowa (kiedyś było zdawanie na kartę rowerową,testy i wkuwanie przepisów i to by się teraz przydało,teoretycznie i empirycznie) tylko edukacja nie w pełni gwarantuje,że wszyscy osiągną wysoką kulturę poruszania się na drogach i nagle wszyscy kierujący i piesi będą funkcjonować w dobrej symbiozie…po za tym są ludzie ułomni,zestresowani,mający problemy z koncentracją.starsi… Czytaj więcej »
heli1b
heli1b

Progi zwalniające na Andersa? Ogarnij się człowieku.
Światła „na żądanie” właśnie tam są.

Laura Kowalska

Drugą kwestią jest to, że niektórzy kierowcy i ich wozy „nadlatują” z prędkością światła, więc niejednokrotnie przy zastosowaniu wspomnianego przez Ciebie „rozglądania się” moża ruszyć do przejścia przez pasy gdy nic nie jechało i nagle zostać „zmiecionym” przez jadącego z nadmierną prędkością kierowcę.

Ad
Ad

No tak, a w Smoleńsku eksplodowała bomba!

Łukasz Plona

byłeś przy tej sytuacji, skoro z góry założyłeś, że pieszy nie spełnił swojego obowiązku? nie, nie byłeś, więc zamilcz:)

Łukasz Plona

no to skoro Cie nie było, to jakim prawem dywagujesz i oceniasz? skup się na sobie pierw, a potem oceniaj innych ;) bo przez takie sytuacje potem musimy pakować w czarne worki …

heli1b
heli1b

Ty byłeś?

Zofia Goj

Niestety na Andersa samochody raczej lecą niż jadą

heli1b
heli1b

Uznaję za zasadne przypomnienie co niektórym, że głównym powodem wynalezienia samochodu było skrócenie czasu pokonania odleglości z pkt.A do pkt.B. Głównym celem istnienia „samochodu” jest skrócenie czasu podróży a nie wygodnictwo. Aby to skrócenie następowało samochód powinien poruszać się z prędkością nieco większą niż prędkość pieszego. Wtedy to ma sens.

Ewelina Zygan

Nikogo nie usprawiedliwiam, ale wiem, jak chyba wszyscy, że ludzie przechodzący nawet prawidłowo na przejściach, dość często nie pokwapią się nawet, by spojrzeć w którąś ze stron czy coś nadjeżdża i przechodzą jakby nigdy nic. W takich sytuacjach prawidłowo jadący samochód, mimo refleksu kierowcy, ma małe szanse na uniknięcie jakiejkolwiek kolizji…
Oby paniom życzę powrotu do zdrowia.

Artur Kustra

Pieszy który nigdy nie siedział za kierownicą nie zrozumie tak prostych rzeczy… punkt widzenia zależy od punktu siedzenia… niektórzy ludzie są tak ograniczeni umysłowo że nie potrafią sobie wyobrazić że dużo trudniej zatrzymać jest jadące 50km/h 1500kg niż idącego 3km/h człowieka :)

Joanna Chodorowska

Jeśli komuś zatrzymanie się przed przejściem przy 50 km/h sprawia problem, to wystarczy jechać wolniej, u mnie zawsze działa.

Ela
Ela

To w takim razie radzę przesiąść się na rower…bycie na ulicy zawalidrogą dla normalnych kierowców nie jest dobrym pomysłem.

utylizator
utylizator

Dobra wypowiedz- brakuje edukacji dla pieszych .Ja byłem uczony ,że dochodzi się do krawężnika ,patrzy się w lewo, w prawo i jeszcze raz w lewo i dopiero wchodzi się na jezdnię,oczywiście jeśli bezpośrednio przed przejściem nie znajduje się pojazd w ruchu.Dochodząc do połowy jezdni patrzymy w prawo i jeśli nie ma zagrożenia idziemy dalej.

Artur Kustra

Według kodeksu ruchu drogowego, lepiej żeby kierowca wgl nie ruszał auta spod domu, a nawet go tam nie parkował bo może przy okazji naruszyć przepisy xD

Tomasz Górny

Pewnikiem wbiegła, wszyscy wiemy jakie te babcie żwawe są :/

utylizator
utylizator

Zdecydowanie brakuje pieszych patroli policjantów z wydziału ruchu drogowego.

Andrzej Parecki

„Wiem, jak chyba wszyscy, że ludzie przechodzący nawet prawidłowo na przejściach, dość często nie pokwapią się nawet, by spojrzeć w którąś ze stron czy coś nadjeżdża i przechodzą jakby nigdy nic” – rozumiem, że była pani na miejscu i stwierdziła, że tak było, bo jeżeli nie, to szkoda umieszczać takie „generalne myśli” pod artykułem, gdzie napisano, że potrącono prawidłowo przechodzącą kobietę. Również pozdrawiam.

Iw
Iw

Racja, już w przedszkolu dzieci się uczy jak należy przechodzić przez ulice, a potem łajzy zapominają co się robi przy krawężniku…Pieszy myśli że jak są pasy to może sobie wejść kiedy chce, a kierowca ma stanąć dęba i wielmożnych pieszych przepuścić. I nie ma wyjątku czy to uczeń podstawówki, nastolatek czy osoba dorosła. Wchodzą z marszu. Na bezczelnego, A starsi ludzie to już nawet nie mówię. Wchodzą gdzie chcą, już nawet pasów się nie chce poszukać. Zwłaszcza jak wychodzą z kościołów….

Andrzej Parecki

Klasyczny gliwicki komentarz sprowadzający wypadek z udziałem pieszego do generalnej zasady, że to jednak nie wina kierującego, a pieszego. Na początku komentarza oczywiście proteza w postaci „nikogo nie usprawiedliwiam”, „szkoda poszkodowanego” itp.

lkibicxa
lkibicxa

Co z tego, że przepisy i prawo są po stronie pieszego, skoro pieszy jest ciężko ranny albo nie żyje? W naszym interesie jako piesi jest uważać, bo nie mamy szans w starciu z autem.. Ostrożność to powinno być naturalnym zachowaniem, bo nic mi z tego że kierowca będzie winny jak ja nie będę żył, ale co tam prawo było po mojej stronie, niech kierowca się martwi, przerażające podejście do życia…

Grzegorz Galant

Prawidłowo jadący samochód, a raczej kierowca, według kodeksu ruchu drogowego, ma obowiązek zwolnić i zachować ostrożność zbliżając się do każdego przejścia dla pieszych. Ten przepis powinien niwelować niebezpieczeństwo wynikające z potencjalnego wtargnięcia pieszego. Jest to przepis martwy, ponieważ kierowcy znają wyłącznie ten, nakazujący pieszemu upewnić się, że ma wolną drogę, przed wejściem na pasy.

Ela
Ela

Jeśli chce żyć musi się upewnić czy nic mu nie zagraża, powinien sie kierować instynktem a nie prawem, bo podejście pieszego, że ” kierowca MUSI się zatrzymać ” nie uratuje mu życia, jeśli wlezie na pasy bez zastanowienia i sprawdzenia czy jest bezpiecznie.

Ewelina Zygan

Grzegorz Galant Ależ oczywiście, że tak. Absolutnie tego nie kwestionuję. Chodzi o to, by nie tylko kierowcy zwracali uwagę, ale i piesi, którzy nierzadko czują się bezkarni :)

van
van

Oczywiście można twierdzić, że każdy pieszy ma obowiązek zapewnić sobie bezpieczeństwo, ale każdy jest w stanie np. dziecko, pijany, niewidomy, starsi, osoby, które są mniej sprawni ruchowo. Jednak nie należy odwracać uwagi od faktu, że to kierowca używa urządzenia potencjalnie niebezpiecznego (samochód) i to jest jego obowiązek używać do bezpiecznie

Ewelina Zygan

Andrzej Parecki Szanowny Panie, oczywiście, że nie byłam na miejscu i nie odniosłam się do owego, jednostkowego zdarzenia, a jak Pan słusznie zauważył, pozwoliłam sobie na „generalne myśli”, których przyczynkiem był wypadek z dnia dzisiejszego.
Również bardzo dziękuję za Pańską ocenę, iż szkoda takich myśli umieszczać. Jeśli jeszcze kiedyś pokuszę się o równie obiektywne spostrzeżenie, będę mieć ją w pamięci :)

Andrzej Parecki

No to idąc takimi ogólnymi myślami Polska jest jednym z najniebezpieczniejszych miejsc w UE, jeżeli chodzi o liczbę ofiar śmiertelnych. Najwięcej ginie pieszych, pokaźny procent to wypadki na przejściach dla pieszych – teraz pytanie, czy mamy jakichś wybitnie nierozgarniętych pieszych w skali UE, czy może jednak przepisy nie odpowiadają rzeczywistości i brak konieczności zatrzymania się i przepuszczenia pieszego powoduje nonszalancką jazdę w okolicach przejść?

Ewelina Zygan

Andrzej Parecki Panie Andrzeju, nie wiem, z jakich przesłanek wynika Pana wnioskowanie, jednakże na pewno nie jest ono oparte na prawidłowych rozumowaniach logicznych.
Ja Panu nie odpowiem na postawione przez Pana pytania, bowiem nie znam statystyk, ale Pan, jak mniemam, ma je z rzetelnego źródła. Może znajdzie się osoba, która wraz z Panem znajdzie odpowiedzi na nurtujące Pana kwestie.
Życzę wszystkiego dobrego :)

Andrzej Parecki
Ewelina Zygan

Andrzej Parecki
Proszę wskazać mi w powyższej wypowiedzi zrzucenie odpowiedzialności na pieszego?
Dlatego, jako dydaktyk, postuluję wprowadzenia w szkołach więcej czytania ze zrozumieniem ;-)
Napisałam tylko, by uwzględnić dwie strony medalu.
Pozdrawiam Pana serdecznie

...
...

ale wiem, jak chyba wszyscy, że ludzie przechodzący nawet prawidłowo na przejściach, dość często nie pokwapią się nawet, by spojrzeć w którąś ze stron czy coś nadjeżdża i przechodzą jakby nigdy nic.

...
...

to tak odnośnie pisania i czytania ze zrozumieniem Szanowna Pani dydaktyk

Gleiwitzer49
Gleiwitzer49

tu nie ma dwóch stron medalu – myśleć Paniusiu, myśleć …

Anonimowo
Anonimowo

A dlaczego będąc na przejściu mam patrzeć w prawo lub lewo. Niech kierowca patrzy przed siebie …..

lkibicxa
lkibicxa

No ba po co, kierowca dostanie wyrok w zawieszeniu, a ty sobie odpoczniesz na cmentarzu, dobre interesy lubisz robić w życiu :) Owszem prawo było po Twojej stronie, tylko w takim przypadku kompletnie Ci się już nie przyda, pogratulować

Beata
Beata

A niby dlaczego na przejściu mam patrzeć w prawo czy w lewo…. ?
Niech kierowca patrz przed siebie , a nie na boki

heli1b
heli1b

Przechodząc przez tory kolejowe też tak powiesz? „Czemu ja? Niech maszynista patrzy przed siebie…”
Zasada jest prosta i ta sama.
Chcesz opuścić swój teren – chodnik
chcesz wkroczyć na nie swój teren – jezdnię
Zadbaj o bezpieczeństwo sytuacji, którą generujesz.
Sytuacja odwrotna
Samochód chcąc wjechać na chodnik ma ustąpić pierwszeństwa prawowitym właścicielom chodnika mającym prawo czuć się na swoim terenie jak u siebie.
Nie rozumiem czego ciągle nie rozumiecie.

jaxc
jaxc

Widzac pieszego w poblizu przejscia- jako kierowca masz obowiazek sie zatrzymac

heli1b
heli1b

Podaj przepis, który niby nakłada ten obowiązek.

Bartłomiej M. Zieliński

Moim zdaniem to efekt trudnej do zrozumienia inteligencji świateł na kolejnym przejściu (koło dawnej kwiaciarni Róża). Wiele osób wybiera przejście bez świateł, by nie czuć się poniżonymi przez inteligencję systemu, który nakazuje czekać, mimo iż gołym okiem widać, iż spokojnie można by już przejść.

Bartłomiej M. Zieliński

Oczywiście, że powinni. Podobnie jak i piesi, szczególnie właśnie osoby starsze (nie tak dawno byłem świadkiem, jak dwie osoby, które wyszły na spacer i się ZGUBIŁY właśnie w tej okolicy, przechodziły właśnie na czerwonym świetle).
Na razie jednak zbyt mało wiadomo, jakie były okoliczności tego wypadku.Nie zawsze jest tak, że kierowca ponosi całą winę.

Wiola Pieniążek

Bez przesady żeby np osoba idącą od ulicy Czwartaków na przystanek w kierunku centrum szła na przejście ze światłami. W dodatku tu chodzi o kobietę w podeszłym wieku (83l). Przejście to przejście. Na każdym (czy ze światłami czy bez) kierowcy powinni zachować ostrożność!!!!

Luska Pudzianowska

Ja uważam że każdy kierowca zbliżając się do przejścia dla pieszych ma obowiązek podkreślam obowiązek dać nogę z gazu jechać tak ze przed przejściem jest w stanie zahamować. ..

heli1b
heli1b

Dokładnie. Kierowca taki ma obowiązek.
Pieszy też.

Kasia Uryga-Pająk

Nie odnoszę się do dzisiejszego wypadku ale piesi w Gliwicach nie patrzą jak wchodzą na przejście po prostu wchodzą z komora w ręce z oczami w ekranie lub kapturem na głowie seniorzy natomiast są bardzo niezdecydowani nie są pewni czy na pewno chcą przejść kolejna grupa to przebiegajacy pieszy wprost na przejście lub co gorsza na skróty po ukosie. Tak to wygląda za kierownicy. Dlatego miejmy oczy szeroko otwarte zarówno kierowcy jak i piesi.

Sonia Romejko

Ale kierowcy tez musza uwazac ile razy lapalam dziecko bo kierowca myslal ze zdąży przed nim przejechac chodz byliśmy w polowie pasow a najwiecej takich mądrych na placu pilsudskiego dlatego prosze uwazac na dzieci bo jezdza jak chca :(!

heli1b
heli1b

Po to zainstalowano tam wysepki. Wysepka z jednego przejścia robi dwa niezależne. Kierowca może legalnie przejechać drugą „połowę” jeśli piesi są na pierwszej.

Kasia Uryga-Pająk

Dlatego napisałam oczy szeroko otwarte zarówno kierowcy jak i piesi.

Sonia Romejko

No tak ;)

Asia Kaczyńska

Tam to nawet po za pasami piesi chodza. Ostatnio bylam świadkiem jak babeczka ok 50 lat przeszla sobie przez droge bez pasow kawałek przed swiatlami. Wyskoczyła babce przed autem po czym jak juz wlazla na chodnik jeszcze bezczelnie machala parasolem w stronę tej kobity której wyskoczyla przed maską i zwyzywała ją. Do pasów miala może 20 kroków.

Sylwia Nowak

Niestety to tam częste.

Mieszkam niedaleko od nastu lat i nie ma roku, żebym parę takich pań nie spotkała. Im starsza, tym bardziej krzyczy.

Asia Kaczyńska

Zrozumialabym gdyby babks jej na pasach nie ustapila i z tego wzgledu by sie wkurzyla. Ale to ona wbiegla przrd maske w miejscu niedozwolonym. Kierowca samochodu jechal przepisowo wiec niech dziękuję że nic jej sie nie stało a ta jeszcze z wrzaskiem na kierowcę. Ręce mi opadły.

heli1b
heli1b
Rafał Białas

W zeszlym roku byłem świadkiem jak dzieci były uczone przechodzenia przez pasy kilka godzin później mama zabrała jedno i szybko przebiegła po czym dziecko ją upomniało że tak nie można na co ona ze można na pasach wszystko… Wystarczy spojrzeć na przejścia idące wzdłuż zwycięstwa… Tam nie ma pieszych co sprawdzają

Rafał Białas

Do tego powinni używać monitoringu i lepić mandaty tak jak za nie ustąpienie pieszemu jak ustąpił ktoś na przeciwległym pasie…

Andrzeju Andrzeju

Z jednej strony chodzą jak święte krowy z klapkami na oczach, to fakt. Ale kierowcy też nie patrzą, szczególnie Ci co wiecznie mają telefon przy uchu…

Andrzeju Andrzeju

A to jest norma, jeden się zatrzyma a drugi jeeedzie

Rafał Białas

Wiem ☺ kamer jest sporo ale niesty brak wymiany informacji jest pomiędzy służbami

tonic
tonic

Jakby powstała obietnica Frankiewicza z przed 10 lat, czyli zachodnia obwodnica miasta to na tej drodze na pewno nie byłby taki ruch samochody dla pieszych byłoby bardziej bezpiecznie. Tak nasi włodarze tylko dużo obiecują, a mało robia. Zamiast tej hal, mogli już dawno wybudować tą obwodnicę. Znacznie bardziej bezpieczeństwa dodałaby ta inwestycja.

Sylwia Nowak
Andersa to specyficzna ulica, jeżdżę nią 2-4 razy dziennie i zauważam niestety wiele ciekawych rzeczy. Średnia wieku w okolicy spora, Aleja Majowa, Płowiecka itp. uliczki zamieszkują w większości ludzie starsi. Część z nich nadal nie ogarnia ruchu na tej ulicy. Dziś rano pani lat 70 przeszła mi przed maską, bo do pasów na skrzyżowaniu było jej za daleko, po prostu przecięła drogę na wysokości Kolorowej i poszła sobie do domu, najpewniej z Żabki. Nawet nie spojrzała na sznurek aut. Obok chodnikiem przechodziła Straż Miejska, nawet nie zwrócili tej pani uwagi. Kolejna rzecz to spieszący się kierowcy. Niektórzy mają głęboko ograniczenia.… Czytaj więcej »
Eliza Kon

NO MOJE ZDANIE JEST TAKIE ZE NIE UFAM PASOM — ZOSTALAM POTRACONA KILKA RAZY NA PASACH I PARĘ RAZY ZDAŻYŁAM ODSKOCZYĆ —NAWET NA PRZEJŚCIU Z SYGNALIZACJA ŚWIETLNA — TAK JEZDZA KIEROWCY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NIE WIEM CZY TO MĄDRE ALE PRZECHODZĘ TAM GDZIE PASÓW NIE MA I NARAZIE OK

Sylwia Nowak

Faktycznie bardzo mądre.

Proszę wcisnąć Caps Lock, bo pani krzyczy.

Szymon Gębka

Pewnie nagle wbiegła na jezdnię…

Piotr
Piotr

Półtora roku temu wysłałem do prezydenta miasta e-mail z listą ulic, na których – moim zdaniem – potrzebne są wysepki dla pieszych. Wśród ulic wymieniłem Andersa, choć tam nie mieszkam. W razie wszelkich roszczeń powinno się rozliczać władze z realizacji takich postulatów.

Durst Maciej

I pomyśleć, że Gliwicom chcą zabrać śmigłowiec LPR-u do Katowic.

Bietka
Bietka

Ile jeszcze ofiar pochłonie to przejście zanim ktoś zmądrzeje i zrobi tam porządek! Tam jest często wypadek. Prosta droga, widoczność dobra ale to wina kierowców jadących w kierunku strefy.

Ola Fasola

Nawiązując do generalizowania (po obu stronach tej swoistej barykady), ostatnimi czasy media przodują w mocnym i ostatecznym wypowiadaniu się. Brakuje im odruchu weryfikowania info w chwili, kiedy po ‚kopiuj’ mają zamiar zrobić ‚wklej’. Z tej przyczyny już ‚z góry’ wiemy, kto i jak postąpił. Natomiast odkładając na bok wszelkie oceny, jeden fakt jest niezaprzeczalny: pani przechodziła w miejscu do tego przeznaczonym. Chyba jeszcze nie zdarzyło się, żeby prawo ochroniło w tej sytuacji kierowcę. Obu paniom życzę zdrowia.

Artur Kustra

Sadze że zdarzyły się takie wypadki kiedy to na przejściu dla pieszych pieszy był winny potraceniu, powracam do stwierdzenia „wtargnięcia na jezdnie”

Ola Fasola

Na przejście dla pieszych – tak zwykło się uważać – wtargnięcia dokonuje pojazd. Pieszy jest u siebie. Zauważmy, że to kierujący pojazdami chętnie chwytają się tego określenia. Życzę spotkania z takim sędzią/orzecznikiem, który weźmie to pod uwagę. (marne szanse).

heli1b
heli1b
Myli się Pani. Artur Kustra teraz jak i we wcześniejszych wypowiedziach ma rację. Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym Rozdział 2 Ruch pieszych Art. 14. Zabrania się: 1) wchodzenia na jezdnię: a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych, b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi; 2) przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi; 3) zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko; 4) przebiegania przez jezdnię; 5) chodzenia po torowisku; 6) wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto; 7) przechodzenia… Czytaj więcej »
kalina
kalina

skąd była ta starsza kobieta, wie ktoś?

Bietka
Bietka

Czy ktoś z Państwa wie, w jakim celu para młodych ludzi kręci się po okolicy i wypytuje o wypadek?

Barbara Piskorska

Kierowca też człowiek i bywa zmęczony, traci skupienie. A niektórzy piesi nawet nie spojrzą na drogę. Tak samo kierowca jak i pieszy powinni zachować szczególną ostrożność

Andrzej Zoltan Żółtowski

PSI OBOWIĄZEK KIEROWCY (też nim jestem): zwolnić przed przejściem – choćby i pustym!
Imbecyl na rowerze potrafi wjechać na pasy (także te z zakazem) dosłownie znikąd.
Podobnie rolkarze i deskorolkarze. Jeźdźcy ZNIKĄD! Plus „starzy wqu…i”, którym zawsze dokądś śpieszno.
O dzieciach i piłkach nawet nie wspominając…

Fil Hanna

Dlaczego nie zaostrza przepisow! Jak pieszy sie zbliza do przejscia to kierowcy w niemczech natychmiast sie zatrzymuja, pieszy ma pierwszenstwo!

Marcus Ses

baba…jedna i druga….

Adka
Adka

Tam powinny być światła !!!

Leszek z Gliwic
Leszek z Gliwic

Pani kierowca miała w jednej ręce telefon i spoglądała do lusterka czy ma usta dobrze pomalowane aż tu nagle babcia 83 letnia wyskoczyła na pasy i masz co tu zrobić…

Latarnia Uliczna
Latarnia Uliczna

Azyle dla pieszych z pewnościa zmniejszyłyby problem i pieszych i kierowców, a na pewno podniosły bezpieczeństwo

wpDiscuz