Szkody górnicze na nowym skrzyżowaniu? ZDM uspokaja: To celowe rozwiązanie

Zaledwie kilkanaście dni minęło od otwarcia dla ruchu samochodowego ulic Kujawskiej, Panewnickiej i Akademickiej, a już pojawiają się pierwsze wątpliwości co do jej jakości. Na zbiegu dwóch pierwszych jest spora nierówność jezdni, która wygląda trochę jak niedoróbka wykonawcy.

Zarząd Dróg Miejskich tłumaczy, że takie ukształtowanie asfaltu to efekt celowy. Rozwiązanie zostało zastosowane ze względów technicznych, a także w celu spowolnienia ruchu samochodowego.

Ukształtowanie wysokościowe nawierzchni na skrzyżowaniu ulic Panewnicka – Kujawska jest celowym zamierzeniem projektowym, tak aby prawidłowo odprowadzić wodę opadową z tarczy skrzyżowania

– wyjaśnia Bartłomiej Michalik z Centrum Sterowania Ruchem.

– (…) Ideą zastosowania odpowiedniego rozwiązania wysokościowego wraz z ukształtowaniem geometrycznym i odpowiednim programem sygnalizacji świetlnej, jest obniżenie prędkości uczestników ruchu i co za tym idzie podniesienie bezpieczeństwa w rejonie skrzyżowania – tłumaczy Michalik.

Czerwone dla wszystkich

Obserwacja pojazdów na skrzyżowaniu przy Hali Gliwice pozwala dostrzec, że sygnalizacja świetlna niemal każdorazowo wymusza na kierujących zatrzymanie się. Jak wyjaśnia ZDM, również tutaj względy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów spowodowały taką organizację ruchu.

– Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Kujawska – Panewnicka działa w oparciu o system detekcji uczestników ruchu, pojazdów oraz pieszych (w tym przyciski dla pieszych). Na powyższym skrzyżowaniu działa algorytm o nazwie ALL – RED, co pozwala na zminimalizowanie czasu oczekiwania na sygnał zielony na wlocie skrzyżowania – informuje Michalik.

Działanie algorytmu polega na ciągłym nadawaniu na każdym sygnalizatorze ustalonego sygnału stałego czerwonego

– dodaje.

ZOBACZ TEŻ:
Od czwartku remont ulicy Ziemowita przeniesie się na inny fragment. Zmiany dla kierowców

Jak tłumaczy pracownik Centrum Sterowania Ruchem, wyświetlanie czerwonego światła występuje ciągle, aż do momentu, gdy na skrzyżowaniu pojawi się pojazd, który zostanie wykryty przez detektor ruchu lub do systemu wpłynie sygnał wzbudzony wciśnięciem przycisku detektora ręcznego przez pieszego bądź rowerzystę. Wówczas następuje włączenie odpowiedniej fazy sygnalizacji, w konsekwencji zapalenie zielonego światła. W przypadku braku ruchu ponownie nadawany jest sygnał czerwony na wszystkich sygnalizatorach.

Takie rozwiązanie pozwala na sprawny przejazd oraz przejście przez skrzyżowanie bez straty czasu, która następowałaby w oczekiwaniu na zielone światło na danym wlocie lub na przejściu.

(żms)

Sortuj wątki:   od najnowszych   |  chronologicznie  |  najwyżej ocenione
heli1b
heli1b

Nie kupuję tego.
– Sprawny przejazd oraz przejście przez skrzyżowanie bez straty czasu gwarantuje All-GREEN
– Jeśli jakieś geometryczne fiku-miku ma spowalniać ruch to ma być oznaczone odpowiednimi znakami oraz spełniać odpowiednie normy.

Jerzy
Jerzy

Most na ul.Toszeckiej dopiero co po remoncie a juz jest uskok na jednej jezdni.Jak mozna placic za takie fuszerki?.Kto za takie dziadostwo odpowiada.? odpowiada.

Latarnia Uliczna
Latarnia Uliczna

ALL-GREEN? Gwarantuje pewne zyski pobliskiego zakadu blacharstwa samochodowego

A.
A.

All green czyli zielone dla wszystkich to tylko usprawnia podróż na tamten świat.

Krystian
Krystian

W tym miejscu piękne duże rondo by mi się podobało a nie idiotyczne światła. Do ostatniej chwili wierzyłem że skrzyżowanie o ruchu okrężnym powstanie :(

Analityk tabelek
Analityk tabelek

Ale wtedy „inteligętne” światła nie byłyby tu potrzebne i nie byłoby premii czy innych dodatków za podłączenie, konfigurowanie, testowanie i późniejsze aktualizacje programu tego nowego punktu no i całego wspaniałego systemu zarządzania ruchem

ja
ja

ŚSM nie utrzyma się z obsługi rond, trzeba budować światła.

Zbigniew Wielgosz

Dobry kit. Znaczy teraz już na skrzyżowaniach będą progi zwalniające? I ciągła czerwona fala. Bzdurne tłumaczenie że przejazd jest dzięki temu płynny. Każdy kto jechał wie, że tam trzeba się zawsze zatrzymać. Wielka to płynność. Zmiany w ruchu w Gliwicach idą w tym kierunku, że niedługo na skrzyżowaniach będą zasieki. To z pewnością spowolni ruch i poprawi bezpieczeństwo.

ja
ja

Jak zadbać o płynność ruchu – zmuszając kierowców do hamowania przed skrzyżowaniem, nawet jeżeli nie ma ku temu powodów.
A na Jagiellońskiej i na Zabrskiej też celowo jest uszkodzona nawierzchnia, żeby kierowcy wolniej jechali. To wszystko dla waszego dobra, drodzy mieszkańcy.

Wuit
Wuit

Niedoróbki są celowym zamierzeniem.

krzysztof
krzysztof

Jak to u nas.

HA HA HA
HA HA HA

Dziadowska robota i fuszerka to drogi panie…………………….celowe rozwiązanie

Analityk tabelek
Analityk tabelek

A ile to all-red ma to wspólnego z ekologią, płynnością ruchu, eco-drivingiem, zwiększonym wydzielaniem CO2, przyspieszonym zużyciem sprzęgieł, klocków hamulcowych i emisją do atmosfery pyłów szkodliwych metali?

Michał Szaroń

nie pojawiło się ale było od dnia otwarcia…… a projektant powinien się jeb….nąć w łeb takim sporym młotkiem…. jak widać na filmie auta praktycznie tracą styczność z asfaltem, ciekawe czy kretyn brał pod uwagę że na np oblodzonej drodze lub w trakcie deszczu jeżeli kierowca wystraszy się i wciśnie nagle hamulec to ABS nie zadziała prawidłowo bo koła nie będą mieć praktycznie styczności z drogą ……. stawiam zakład że przy pierwszych przymrozkach chłopaki z SAGAPOL-u nawciągają się z trawnika przez salonem sporo samochodów …………

ofiara pomyslowosci
ofiara pomyslowosci

Urządzenia które służą do ograniczania predkości powinny być oznaczone jezeli predkosc dopuszczalna na danym odcinku drogi wynosi…… az nie chce myslec ze to celowe uksztaltowanie jezdni moze realnie spowodowac wypadek

kubeł na
kubeł na

Wcześniej cała DTŚ-ka była z tego rozwiązania znana- ale tam uznali to za wadę jednak i asfalt sfrezowali:). Cóż… widać technologia się przyjęła ostatecznie ehhh

heli1b
heli1b

Gdyby w G-cach budowano tunel z dwóch stron i ekipy by się rozminęły o parę metrów też by powiedzieli, że to jest zamierzony efekt. Śmiechu warte :)

Maciu
Maciu

Takie bajki to nie nam. Ktoś odwalił fuszerke i teraz wali ścieme.
Poza tym jesli ktoś tam zajrzał choćby raz w trakcie budowy to zapewne zauważył że było pełno instalacji odciągających wodę gruntową … powiedzmy sobie jasno grunt Wam tam rozmiekł na powrót i zaczyna pływac.
Wszystkie skrzyżowania gładkie tylko tu jakiś wynalazek… debili szukajcie gdzie indziej

krzysztof
krzysztof

Jak zwykle pier…ą.

puzon
puzon

bareja!!!!!!!!!!!!!!!!!
brawo co za nowatorskie rozwiązania ZDM nie przestaje zadziwiać. Mam nadzieje że niebawem jakiś reżyser podejmie się tematu serialu ZDM. To fantastyczny materiał. Dawno od czasów alternatywy 4, nie było takiego scenariusza. Jeszcze raz gratuluję wszystkich pomysłów, a scenarzystów zapraszam, aby spisali te wszystkie wynalazki ZDM i bacznie obserwowali działalność tejże firmy i jej Anioła!!!

JaJko
JaJko

Ta sygnalizacja jest tak inteligentna, jak ci, co nią zarządzają.

Urko
Urko

Te „ALL- RED” światła to dlatego , żeby chłopaki nie zaczęli robić tzw. „Miami vice” na tej hopce .
120 km /h na budziku, garbik i iskry robione wydechem po asfalcie…. Bajka…. :-)

JaJko
JaJko

Taki .uj! Tego nie było na krótko przed oddaniem do użytku. Jak mawiał klasyk – „dobra ściema nie jest zła”

ja234
ja234

Ale wymyślili. Jak zawsze przekombinowali.
Takie rzeczy tylko w glawicach na wstecznym gdzie przyszłość już była.

Sid
Sid

… jak ja nie znoszę tego miasta!!! I jego rządzących i zarządzających… skocznia na środku skrzyżowania. Ciągle czerwone światło które nie wykrywa motocykli i skuterów. To po co tam kładli asfalt??? Trzeba było wysypać żwir i olać sygnalizację. Nikt by tamtędy nie jeździł i by było bezpiecznie. Chodnik szeroki prawie jak jezdnia i nie można było zrobić ścieżki dla rowerów??? Łączenie ruchu pieszych i rowerów to też dla bezpieczeństwa!? Tak nam kit wciskają. Spadam z tego betonowego miasta jak tylko będę miał okazję!!

Kot
Kot

Pierwsze skrzyżowanie w Gliwicach na którym uwzględniono czas oczekiwania pieszych i rowerzystów! Teraz oczekujemy podobnego działania na pozostałych skrzyżowaniach w centrum miasta.

Jacek_P
Jacek_P

Naprawią… Popełnili błąd i teraz tłumaczą się, że to celowe. Wkrótce lobby motoryzacyjne ruszy do akcji. A na jesień zrobią domyślne zielone, bo samochody stojące potęgują smog…

heli1b
heli1b

@ Jacek_P „bo samochody stojące potęgują smog…”
Ruszające jeszcze bardziej

Karol Narloch

hehe to na DTŚ też w takim wypadku jest celowe działanie :D

Maciej Senik

24Gliwice… dziękuję za dobry żart z rana. :)

Jarek Ornontowice
Jarek Ornontowice

Podobne spowalniacze powstały na ulicy Bojkowskiej na wysokości wiaduktu nad A1. Sprytne te Gliwickie rozwiązania, opatentujcie to!!

Yv by ub
Yv by ub

A dlaczego w Gliwicach nie tworzy się rond? Najlepsze, najtańsze rozwiązanie.

Bog Olc

Celowe spieprzenie skrzyżowania,próg zwalniający?,większych bzdetów nie słyszałem.

Zenek
Zenek

a obwodnice północną uplotą z energetycznej wikliny aby kierowcy w niej grzęźli i wolniej jeździli ZDM jest lepszy niż kabaret może oni będą robić występy w FORUM ? z takim programem będzie pełna beka śmiechu – jaja se robią z podatników

wpDiscuz