Tu naprawisz swój rower. Powstało pięć nowych stacji samoobsługowych

?W Gliwicach powstały nowe stacje do samoobsługowej naprawy rowerów.

Urządzenia zostały zlokalizowane w pięciu punktach miasta.

? Stacje napraw będą wyposażone w zestaw kluczy imbusowych, klucze torx, wkrętak krzyżowy i płaski, klucze płaskie, śrubowy skuwacz i rozkuwacz łańcucha, klucze pierścieniowe do szprych, łyżki do opon oraz pompkę rowerową z adapterem na wszystkie zawory rowerowe ? informowała nas kilka tygodni temu Roksana Burzak z Wydziału Przedsięwzięć Gospodarczych i Usług Komunalnych Urzędu Miejskiego w Gliwicach. ? Stacje naprawcze rowerów pozwolą między innymi na samodzielne zreperowanie przedziurawionej dętki, napompowanie opony, regulację siodełka lub hamulców. Dodatkowo wykonanie napraw ułatwi możliwość zawieszenia roweru ? dodaje.

Stacje pojawiły się na placu Inwalidów Wojennych, przy wejściu do parku Chopina (od al. Przyjaźni), przy placu zabaw przy ul. Horsta Bienka, przy Radiostacji oraz na alei Sikornik (obok siłowni pod chmurką). Inwestycja kosztowała 23,6 tys. zł. brutto i sfinansowana została ze środków miejskich.

Przypomnijmy, pierwsza stacja napraw pojawiła się w Gliwicach na początku roku z inicjatywy Centrum Handlowego Forum. Wiosną (na wniosek radnego Krzysztofa Kleczki) w podobną instalację wyposażono osiedle Obrońców Pokoju (na zdjęciu).

? Rozbudowa stacji napraw na pewno cieszy. Wraz z istniejącymi już przy gliwickich centrach handlowych Forum i Auchan w wyraźny sposób poprawia dostępność miejsc do naprawy rowerów w mieście. Teraz czekamy na dobre drogi dla cyklistów ? komentował w lipcu tego roku inicjatywę urzędników Andrzej Parecki z Gliwickiej Rady Rowerowej.
(msz)

Sortuj wątki:   od najnowszych   |  chronologicznie  |  najwyżej ocenione
Przemek Sordyl

Super sprawa… szkoda tylko że już przy Horsta Bieńka ktoś zaczął kompletować „swój” nowy zestaw naprawczy w domu…

extrem
extrem

Typowe. Bo polskie…

tom1983
tom1983

….ale jeszcze została łyżka do sciągania opony… ;) swoja drogą ciekawe czemu zamocowali te narzędzia na takich słabych linkach ?

misiek
misiek

Bardzo dobry pomysł. Tam gdzie jest wielu rowerzystów powinny być takie stanowiska. Np.na scierzce wzdloz autostrady A4 A poza tym przydały by sie tam na wjeździe ze dwie ławki. Że ścieżki korzystają nie tylko rowerzyści i az zal patrzeć jak rolkarze żeby ubrać sprzęt muszą siadać na ziemi albo betonowym krawężniku. Zachęcam do działania w tym kierunku.

asd
asd

Ścieżka wzdłuż autostrady A4 jest najlepszą trasą dla rowerzystów w mieście. A dlaczego? Bo nie została zbudowana przez urzędników (ZDM), a przez GDDKiA. I dzięki zgodzie tej instytucji może być użytkowana przez rowerzystów.

rolkarz
rolkarz

Przy A4 jest to tzw. droga serwisowa, ktora nie nalezy do miasta, tylko do GDDKiA. Przypomniec tez warto, ze pierwotnie droga ta nie byla przeznaczona dla rowerzystow i rolkarzy. Dopiero byly radny Berezowski na wniosek mieszkancow wywalczyl w GDDKiA, ze postawiono tan znaki zakazu ruchu, z wyjatkiem rowerow. Warto tez dodac, ze znak zakazu ruchu jest nagminnie lamany przez kierowcow, ktorzy wjezdzaja tam od strony Rybnickiej.

Tak sobie
Tak sobie

Od strony ul. Daszyńskiego są 4 ławki i 2 kosze na śmieci.

Można było zrobić w Ostropie, można od Rybnickiej.

Jest pole do popisu dla Rady Osiedla Sikornik.

ja234
ja234

No, wreszcie zrobili coś z głową. Rolkarze też będą mogli dokonać drobnych napraw.

Magdalena Kamińska

Szkoda ze ścieżek wciąż brakuje..

Klaudia Kozioł

Od czegoś trzeba zacząć a i bez ścieżek rowery się psują miejmy nadzieję że tego nie rozkradną

kolik
kolik

A po co te ścieżki jak rowerzyści z nich nie korzystają! Prawie za każdym razem jadąc ulicami J.Śliwki, Orlickiego mijam (kolarzy) którym jazda między samochodami daje chyba satysfakcję. Po co ma korzystać z pasa dla rowerów, jak może lekceważyć znak zakazu jazdy rowerem

wert
wert
Na ul. J. Śliwki i ul. Orlickiego jest ciąg pieszo-rowerowy, a nie droga dla rowerów (za wyjątkiem niewielkiego odcinka w okolicy wiaduktu DTŚ). Wbrew pozorom to nie to samo (jako kierowca nie musisz o tym wiedzieć, ale jeśli już się wypowiadasz, to warto byłoby się wcześniej zapoznać z tematem). Po drugie obowiązek jazdy po drodze dla rowerów jest tylko wtedy, gdy droga dla rowerów jest wytyczona w kierunku, w którym porusza się rowerzysta. Rowerzysta jadący np. od ul. Toszeckiej w dół ul. Jana Śliwki może jechać po jezdni, bo w kierunku, w którym się porusza, nie została wytyczona droga dla… Czytaj więcej »
Ambroży
Ambroży

@wert Masz rację tylko częściowo. Od skrzyżowania z Kasztanową na Jana Śliwki jest zakaz wjazdu dla rowerów. A mimo to widuję tam upartych rowerzystów.

wert
wert

Tak, jest tam zakaz wjazdu rowerem. I po drugiej stronie jest ciąg pieszo-rowerowy, z którego można korzystać.
Z drugiej strony jest też niespójne oznakowanie. Znaki pionowe wskazują, że ciąg pieszo-rowerowy jest wyznaczony w stronę ul. Toszeckiej, znaki poziome wskazują, że trasa dla rowerów jest wyznaczona w drugim kierunku. Co prawda oznakowanie poziome ma pierwszeństwo, ale w wielu miejscach jest ono niewidoczne (farba się po prostu wytarła, a urzędnikom najwyraźniej nie zależy na tym, żeby coś z tym zrobić).

kodeks
kodeks

„…jeśli już się wypowiadasz, to warto byłoby się wcześniej zapoznać z tematem”
Skoro tak, to wskaż proszę punkt w kodeksie drogowym bądź jakimkolwiek urzędowo spisanym dokumencie, że
” oznakowanie poziome ma pierwszeństwo…”
… jak twierdzisz przed pionowym?
Dzwony dzwonią, ale nie do końca wiadomo, w którym kościele?

wert
wert

Przyznaję się do błędu – coś musiałem pomylić.
Ale to tym bardziej potwierdza to co napisałem – oznakowanie poziome i pionowe w tym miejscu jest ze sobą sprzeczne i nie da się tam jechać na rowerze zgodnie z przepisami.

poklask
poklask

Jakby kogoś interesowało, to mały cytat z koncepcji rozwoju dróg rowerowych opracowanej na zlecenie UM. To fragment z analizy stanu obecnego:

„Według inwentaryzacji z 2011 r. w Gliwicach jest 93,56 km tras rowerowych, w tym 56,72 km prowadzi drogami utwardzonymi, a 36,84 km drogami nieutwardzonymi. Jako zniszczoną i wymagającą remontu oceniono nawierzchnię 4,12 km dróg utwardzonych i 29,83 km dróg nieutwardzonych, co stanowi odpowiednio 7 % i 81 % tych dróg. Na 1204 zaprojektowanych znaków drogowych pionowych zniszczonych zostało 249 znaków, co stanowi ponad 20 % ich stanu. Inwentaryzacja nie zajmowała się innymi problemami technicznymi związanymi z trasami rowerowymi.”

Anonimowo
Anonimowo

1. Wspieraniu drobnej, lokalnej przedsiębiorczości raczej to nie służy. Serwisy rowerowe stracą klientów.
2. To, że rozkradną było do przewidzenia
3. 23,6 tysiąca (niemal równowartość małego samochodu) za 5 blaszanych słupków z imbusami na łańcuszku jak zwykle podnosi mi ciśnienie, ale publiczne, czyli niczyje pieniądze łatwo się wydaje

Xsenofob
Xsenofob
„23,6 tysiąca (niemal równowartość małego samochodu) za 5 blaszanych słupków „ Bo to takie „Misie” na miarę naszego miasta: . Cytat z filmu „MIŚ” Barei: ————————————————- – Powiedz mi, po co jest ten miś? – Właśnie po co? – Otóż to, nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skale naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie… Czytaj więcej »
kopyrnik
kopyrnik

Takim anonimowym ignorantom zawsze się wydaje, że zrobiliby coś taniej i lepiej, a kolejni bezmyślni plusują bo wydaje im się, że jakby taką kwotą dysponowali to życie by sobie od nowa ułożyli.

Trusia
Trusia

To nie ignoranci, tylko wykwalifikowani hejterzy, którzy plususją wszystko co anty-Miejskie. Chyba, że nastąpi ‚dobra zmiana’ i Miasto zacznie być kojarzone z innym sortem oszołomów. Wtedy ten portal zmini(łby) się nie do poznania. Ale mam nadzieję, że aktywne tutaj Bractwo Kanapowe nie zazna tej przemiany z braku powodów xD

turt
turt

A wykwalifikowani klakierzy minusują wszystko co nie jest zgodne z oficjalnymi wytycznymi i propagandą uprawianą w MSI. I wciąż mają nadzieję, że ich światły guru będzie rządził dożywotnio, a ich status quo w mieście będzie trwać.
Wykwalifikowanym klakierom podoba się wszystko, a nawet jak są jakieś wady, to (wzorem odgórnego przykładu z urzędu) obwiniają o to wszystko inne, tylko nie rządzących w mieście.

Trusia
Trusia

Lepiej być Klakierem niż Hejterem. Przynajmniej z punktu widzenia chrześćjanina. Ale pewnie Ty nim jesteś bardziej niż ja i wiesz lepiej.

PS. Ilośc plusów i minusów zgadza się. 4 i 4. Bractwo Kanapowe w akcji

turt
turt

Dla mnie nie jest ważne czy ktoś jest chrześcijaninem, protestantem czy ateistą itd. Dobrym człowiekiem można być niezależnie od wyznania.
Jeżeli Ty kategoryzujesz ludzi przez pryzmat religii, to bardzo mi Cię żal.

ja234
ja234

Wszelkiej maści cmokacze i zadowoleni z siebie, najpierw strzelają focha a potem minusują. Udają zadowolonych i jarają się mieszkaniem w upadającej wsi.
Co do „dobrej zmiany” założę się, że pisiory pracują nad wystawieniem kandydata na prezydenta miasta w następnych wyborach samorządowych.
Jeszcze coś off topic, samorządy będą dokładać się do realizacji strategii rozwojowej morawieckiego czyli skończy się „bogactwo” tego miasta.

asd
asd

Dobry serwis rowerowy na klientów zawsze może liczyć. Nie każdy zna się tak dobrze na rowerach. Nie wszystko chce nam się robić samemu. Ja np. potrafię sobie dokręcić luzy czy wymienić koło, ale na wymianę amortyzatora bym się już nie odważył.

Anonimowo
Anonimowo

Drobne rodzinne sklepiki też niby mogły liczyć na klientów :)
Ja np. potrafię wiele, ale do serwisu jadę z powodu braku specjalistycznych narzędzi, których nie opłaca mi się kupować dla sporadycznego użycia. Teraz już nie pojadę wymienić do nich łańcucha bo skuwkę znajdę, w parku Chopina. Powiem więcej, nie kupię tego łańcucha przy okazji w sklepie tylko w internecie. Każdy medal ma dwie strony.
Choć za pół roku wszystko rozkradną, za dwa zostaną tylko zardzewiałe kikuty i wszystko wróci do normy.
Ważne, że faktura poszła.

gość
gość

Przy ul.Horsta Bienka chcialem dzis sprawdzić co jest i podkrecic jakas śrubę i tam juz połowy nie ma.

Krycha
Krycha

Jest na to jeden sposób. Urąbać złodziejowi rękę którą kradł….każdy inny jest w naszym kraju nieskuteczny.

łapiduch
łapiduch

Nieskuteczne, to jest ich łapanie

Rynkowy Macho lat 90-tych (Popek)
Rynkowy Macho lat 90-tych (Popek)

Smiech na sali!!! I na co to komu? Jesli ktos jezdzi rowerem to znaczy, ze albo ma nie pokolei w glowie, albo nie stac go na paliwo do auta i zmusziny jest jezdzic dwusladem napedzanym wlasnymi silami! Dodam tylko ze do mojej bemki x8 leje zawsze do pelna i daje zawsze po piskach. Panienki sie ogladaja i marza zeby sie ze mna przejechac.

Cosworth
Cosworth

Jestem pewien, że twoi rodzice są rodzeństwem. Dramat.

Drzewo genealogiczne
Drzewo genealogiczne

@Cosworth: Raczej z ojcem miał wspólną matkę.

rolkarz
rolkarz

Dokladnie takie opinie slyszy sie w Rosji!

asdfghjkl
asdfghjkl

Nie jestem pewien, ale rower chyba jest jednośladem….

Alex
Alex

@asdfghjkl
Nie jestem pewien, ale rower chyba jest jednośladem?.

Chyba że ktoś ma pojazd po przejściach, wówczas odpowiednio: rower – dwuślad, samochód – czteroślad.

robak
robak

….a twoje bmw to czteroślad ? życzę więc szerokiej drogi

VRF
VRF

Krok, a raczej maleńki kroczek w dobrym kierunku. Wielkim problemem jest kompletny brak ścieżek rowerowych z prawdziwego zdarzenia, którymi w miarę bezkonfliktowo i BEZPIECZNIE będzie można przemierzyć miasto w dłuż i wszerz nie omijając ścisłego centrum.

rolkarz
rolkarz

Gliwice, to jedyne miasto w Polsce, w ktorym nie ma sciezek rowerowych. To bierz sie z tego, ze mamy zacofanego prezydenta, ktory odmowil nawet wprowadzenia bezpiecznej i nowoczesnej organizacji ruchu rowerowego w centrum Gliwic.

Zbigniew Sobczyk

No teraz stację napraw skuterów

Rafał Białas

zamiast robić ścieżki rowerowe lepiej wyremontować i delikatnie poszerzyć ulice i zrobić na nich pas dla rowerów z zakazem jazdy po nich samochodem tak jak działa to w wielu miastach … lepiej jechać rowerem po asfalcie niż pomiedzy pieszymi dla których drogi rowerowe to poszerzenie chodnika ….

rolkarz
rolkarz

Dobry pomysl, ale nie na Gliwice, przez ktore przejezdzaja tiry. W normalnym miescie tiry nie jezdza po centrum. Gliwice to takie „miasto”, w ktorym po chodniku mozna jezdzic autem, ale nie rowerem.

...
...

Szkoda, że wszystkie stacje są dość daleko od Sośnicy, która de facto ma aktualnie najwięcej tras dla rowerzystów.

Ampuła
Ampuła

Sośnica ma inne problemy, niż naprawianie rowerów. Sośnicę toczy rak degrengolady obyczajowej. Mnożą się akty rozpasania od pasa w dół, przechodnie pokazują sobie rozporkowe znaki rozpoznawcze, a kobietom stają przed oczyma. W tej sytuacji falliczne kikuty naprawcze – które mają de facto zachęcać do pedałowania – działałyby w Sośnicy jak płachta stanika na miejscowego byka.

kozak
kozak

Sośnica to nie dzielnica

kazok
kazok

…to stan umysłu

Cliper
Cliper

Jeżdżę rowerem,duzo.. bardzo dużo ale myślę że te serwisy są potrzebne jak świni siodło!już widzę jak pani Jadzia reperuje z Zośka rower
Ponadto żyjemy w kraju mało cywilizacyjnym więc i tak rozkradną

rolkarz
rolkarz

W Gliwicach niejednokrotnie slyszymy od kierowcow, ktorzy wrzeszcza przez okna swoich aut, ze Gliwice, to nie wioska i tu sie rowerem nie jezdzi! Taki tu panuje prymitywizm.

jednoslad
jednoslad

Gdzie podzialy sie miliony zl w ramach programu z UE przeznaczone na rozbudowe sciezek rowerowych w Gliwicach? Miasto pieniadze wzielo, a sciezek nie ma! Sa tylko tablice informacyjne, np. na Sowinskiego.

kazok
kazok

Albo co gorsza buduje się drogi rowerowe z kostki betonowej, na której rower telepie niemiłosiernie

Realista
Realista

Wyrzucone pieniądze. Zarobił tylko znajomy królika. Jako nacja nie dorośliśmy do takich rozwiązań. Dewastacja – to tylko kwestia czasu. Nawet 24-godzinna obecność strażnika przy każdej stacji temu nie zapobiegnie. Wiem, że to smutne, ale niestety prawdziwe.

smakosz
smakosz

Na Zwyciestwa byla ostatnio cukiernia „Lajkonik”. A i ta uciekla z tego miasta!

smakosz
smakosz

Frankiewicz powinien gliwiczanom rozdawac za darmo maski gazowe! Wg WHO i innych organizacji sanitarnych, Gliwice maja jedno z najbardziej zanieczyszczone powietrze w Europie.

Bartek Istel

Głupota, lepiej kupcie 300 rowerów i udostępnijcie mieszkańca za grosze, które przeznaczycie na sprawy „rowerowe”

Mrvcn Hombre

Popieram ostatnio o tym gadaliśmy pamiętasz?

Karol Gą

Jeśli nie rozkładaną to będzie super.

Marcin
Marcin

http://www.24gliwice.pl/wiadomosci/wypadek-w-sosnicy-samochod-potracil-dwoch-rowerzystow/

Ścieżki na początek. Zestawy naprawcze większość wozi ze sobą. Przydają się co najwyżej dla rowerków dla dzieci na osiedlach.

Joe Alex

Naprawie rower opierajac o metalowa rurke?hmmmm ciekawe….ciekawe

rowerzysta
rowerzysta

Czy ktos widzial te stanowiska? Przeciez to kolejne posmiewiska Gliwic! Dosc osmieszania tego miasta!

poklask
poklask

Bardzo fajna stacja naprawcza jest w Forum. Mieszkam w okolicy Radiostacji, chciałem do Forum dojechać drogą rowerową. Moja podróż szybko się skończyła.

KB
KB

Witam
Stacja dobry pomysł ale jednak nie do końca dziś się o tym przekonałem.
Byłem z synem i potrzebowałem dokręcić mu pare śrubek i co ? a no to że trzeba się nagimnastykować aby móc użyć kluczy do małego roweru. Musiałem go podnosić żeby starczyło linki z kluczem do wykonania naprawy. Stacja jest przystosowana do rowerów dla dorosłych a nie do rowerów dla dzieci.

Ampuła
Ampuła

System, jak każdy, jest gotowy do pączkowania. 17 różnych stacji obok siebie (dla rowerków z kółkami bocznymi, dla damek, górali, bicyklów, tandemów, modeli z Chin, Holandii, z sakwami, bez przerzutek, monocykli itd.) będzie wymagać powstania specjalnych Stref Remontowych. To są brukowane hektary, wygrodzone zaplecza, odcinki dojazdowe, media, przyłącza, zasilanie, infrastruktura postojowa, oświetlenie i oznakowanie, osadniki, odwodnienia, gospodarka odpadami, sanitariaty, punkty pierwszej pomocy, dozór i monitoring no i wreszcie najważniejsze – Administracja. Daj terrowerzystom palec, a wsadzą ci go w d… razem z rowerem trójkołowym.

Baska676
Baska676

super pomysl

wpDiscuz