Dodaj komentarz

avatar
3000
Sortuj wątki:   od najnowszych   |  chronologicznie  |  najwyżej ocenione
Marcin
Marcin

Wybaczcie ale każde z nich jest beznadziejne

Henryk
Henryk
Uważam że zmiana logo miasta Gliwic jest zupełnie niepotrzebna i kasa wywalona w błoto ,zamiast wymyślać durne pomysły to lepiej te pieniądze przeznaczyli by na remont miejskich kamienic ,bo jak na razie to są rudery za które miasto pobiera opłaty w postaci czynszu za najem lokali mieszkalnych i zarabiając na tym nie dając nic w zamian a jak wiadomo mieszkańcy proszą się latami o odmalowanie klatki schodowej czy remoncie elewacji budynku, to w odpowiedzi słyszy „mamy to w planach ,nie ma pieniędzy itp”Kolejną rzeczą jaką przynosi wstyd miastu Gliwice jest ul.Zwycięstwa i należało by ją odremontować a nie wywalać setki… Czytaj więcej »
GłupiaBaba
GłupiaBaba

Piszesz, że należałoby remontować Zwycięstwa. Jednak ludzi dużo bardziej interesuje logo a nie jakaś tam zapyziała ulica:

Artykuł o zaprojektowaniu ul. Zwycięstwa: 37 komentarzy.
Artykuł o trzech wersjach nowego logo: 254 komentarzy.

Anownim
Anownim

A najgorsze, ze ktorys „klepna” – patrz na ten „szit” z pyskowic, wiadomo bylo ze to podroba, a i tak przeszedl

Joe
Joe

Przyszłość już była…

ja234
ja234

Najlepiej nie głosować. Wtedy urzędasy będą zmuszeni sami wybrać spośród paskudnych log.

Minwona
Minwona

akurat Pyskowice to chyba zły przykład. Moim zdaniem tamto logo świetnie wpisuje się w nazwę miasta i koresponduje z herbem – dwiema wieżami. Patrz na logo Warszawy – to jest dopiero … za grubą kasę. Logo Sejmu etc. Janiszewski kasuje w setkach tysięcy.

Gliwickie logo za 11 tys. to w sumie niewiele. Księga znaku do tego …

Każdemu komentującemu wydaje się że umie lepiej… bo kibic i dziennikarz z jednej są parafii, każdy wie najlepiej jak ale żaden … nie potrafi!!

bercik
bercik

„Nie potrafi” – a co to za argument? Jak na budowie się wali ściana nośna, to nie muszę być mistrzem murarstwa, żeby stwierdzić, że budowlańcy spier…lili robotę.

ja
ja

Gdyby każdy potrafił stworzyć logo, to nie byłoby potrzebne wynajmowanie agencji graficznej za 11 tys. zł. Umiejętności nie ma każdy, za to poczucie estetyki – raczej większość. I patrząc na opinie ludzi na temat nowych grafik, to jednak wszyscy w tym poczuciu estetyki są zgodni, że te projekty to zwykły kicz.

ja234
ja234

Trzeba mieć umiejętność posługiwania się programem graficznym i tyle.
To nie fizyka kwantowa.

Joe
Joe

Propnuję nie urządzać już konkursu na nowe logo, ale zamiast tego zrobić zawody w przygotowaniu trzech logo na czas. Filmiki pokazujące ekran programu graficznego z ewentualnym komentarzem głosowym (z przybornika wybieram narządzie tekst i zmieniam krój czcionki na.. itd.) można wrzucać na Youtube’a.

Dzięki temu lepiej zrozumiemy jak dobrze magistrat rozporządza miejską kasą.

Sylwia Nowak

Takie ładne jak wejście do Urzędu.

Iwona Wojtowicz

Wejscie wygląda jak ścianka wspinaczkowa

Ampuła
Ampuła

To nawet nie jest amatorszczyzna. To jest wizualny gnój.
Za własnym przykładem zachęcam gliwiczan do wysłania różnych wyrazów na e-mail biuro@riocreativo.pl.
Obejrzałem portfolio tej agencji. Płodzą wysiloną sztampę, klonują liche wzorki i bezczelnie pakują leszczom mieloną nędzę. Identyfikacja Słupska to chała. Zacznijcie od spojrzenia na gryfa z owadzimi łapkami.
Z odrazą muszę przyznać, że są w jednym kreatywni. W wysokości wystawiania faktur za obrót kałem.

Urko
Urko
Ampi . Ale o co Ci chodzi ? Przecież na wszystkich trzech projektach jest najważniejszy element czyli napis „Przyszłość jest tu” Wprawdzie czcionka jak w CHI -writerze [ kto jeszcze pamięta ?:-) ] a sama przyszłość zda się być czarna i mroczna jednakowoż w odróżnieniu od Krakowa , Gdańska , Wrocławia Rzeszowa jakaś jest … Bo tam pewnie nie ma żadnej skoro się tym nie chwalą ….. Poza tym widok logo mną nie wstrząsnął tak jak wypowiedzieć ViceZygmunta „Logo ma być nośnikiem idei związanych z tożsamością miasta, dlatego jego wybór pozostawiamy gliwiczanom. Nie chcemy wprowadzać takiej zmiany bez opinii mieszkańców”… Czytaj więcej »
Barbara
Barbara

Wybory idą,trzeba się lansować i przypodobać….. może wybiorą pana vice jak wcześniej namaszczą !

Agata
Agata

Ja, ja pamiętam Chi-writera !! :)

Czy to znaczy, ze jestem już bardzo stara….?

ppaatt
ppaatt

Akurat logo Słupska zrobili mega zajebiście. Logo gliwic zrobil na odpieprz.

Egon
Egon

Ciekawe czy takim paszkwilem pochwalą się w swoim portfolio.
Jestem też ciekaw dalszego rozwoju sprawy, a zwłaszcza tego, czy faktycznie miasto dostanie jedną z tych trzech propozycji.

Podejrzewam, że wybór firmy spoza regiony jest zwyczajnym bezpiecznikiem na wypadek oskarżenia o nepotyzm.

Analityk tabelek
Analityk tabelek

W pełni zgadzam się z komentarzem redakcyjnym!

Joe
Joe

Jestem ciekaw kto (z imienia i nazwiska) podjal decyzje o projektowaniu nowego loga? Jak zarząd firmy nie zna się na niczym i nie ma na nic pomysłu to wymyśla, że zmienimy wizerunek firmy, będzie nowe logo, nowe kolory, będzie super. Za komuny jak zmieniał się prezes radiokomitetu, to w dzienniku telewizyjnym zmieniano czołówkę.

Stary gracz
Stary gracz

Podobna sytuacja była w gliwicki klubie futbolu amerykańskiego. Z tą różnicą, że grafik po pół roku ciężkiej pracy i konsultacji niekończących zmienił… Odcienie kolorów!

Maciej
Maciej

Pani Marcinie, pański postulat wysunięty na końcu artykułu jest jak najbardziej zasadny. Niestety pozostanie tylko na papierze. Będzie tak jak z elewacją UM.

podpis
podpis
Jestem zdegustowany takimi propozycjami. Na pierwszym „kopnięta” Gwiazda Dawida mająca przedstawiać chyba zarys radiostacji. Drugi to trójkącik. Co przedstawia, wyobraża? Podejrzewam, że sytuację nas, gliwiczan po zaakceptowaniu takiego czegoś. Leżymy i kwiczymy Trzeci trochę lepszy, ale jakiś taki nieprzystający barwami do miasta, ale za to promujący kolorami naszych piłkarzyków. Dodatkowo napis o tutejszej przyszłości kładzie na łopatki i to we wszystkich trzech wersjach wydających nasze miasto na pośmiewisko wszystkich innych równie ambitnych miast Polski. Ani jeden z tych potworków nie powinien być przedstawiany jako ambitna twórczość pracowni RIO CREATIVO. Mój czteroletni wnuk jest ambitniejszy. Panowie radni, panieTomala, panie Zygmuncie prezydencie… Czytaj więcej »
Joe
Joe

„Drugi to trójkącik. Co przedstawia, wyobraża?”

Nu… mi sie widzi, ze jak trojkacik, to szalet miejski.

Dziadek
Dziadek

W logo Gliwic powinna być” Hala Gliwice”…;)

ja234
ja234

No właśnie, „kopnięta” Gwiazda Dawida, ewentualnie „kopnięty” pentagram.

Andrzej K.
Andrzej K.

To wszystko wprost idealnie podsumował w swoim komentarzu p. Marcin FABRYKOWSKI. Projekty loga są koszmarne, nie z tej epoki, nie adekwatne do współczesnych trendów. Nadają się wyłącznie do kosza.Przecież są w Gliwicach agencje reklamowe i graficzne, które mogłyby zaprojektować logo na wysokim profesjonalnym poziomie i zapewne za mniejsze pieniądze.

Zbigniew Cichecki

wszystkie trzy projekty są beznadziejne .

Anna Felińska

Jakieś takie dziwne pierwsze dwa kompletnie nie kojarzą się z gliwicami prędzej z KZKGOP a ostatnie no cóż LOGIEM bym tego nie nazwała raczej herbem z nazwą miasta.

Ania
Ania

Pierwsze kojarzy mi się z radiostacjà i tyle w temacie. Dlaczego nie wybrano firmy z Gliwic?ta zapewne bardziej by trafiła z logiem Gliwic

Zamaskowany Muczaczo
Zamaskowany Muczaczo

Jestem grafikiem, ogólnie logotypy porażka. 2 logotyp to już jest totalne dno zrobione jakby na odp**** tak żeby były 3 loga i klient się nie rzucał. Logotyp nr 3 ujdzie gdyby zmienić czcionkę, ale to też jest wybieranie najmniejszego zła.

Ogólnie znowu estetyczna porażka UM, po elewacji i tablicy Pokorskiej, TO COŚ. A gdzie lifting obecnego logo? Były tak złe, że wstyd pokazać?

ers
ers

Nie mam żadnego talentu graficznego, ale śmiem twierdzić, że takie trzy propozycje byłbym w stanie spłodzić w paincie w max 30 minut. Kasa wywalona w błoto. I to jaka kasa!!

TTT
TTT

Frankiewicz weź już chłopie odejdź, bo im dłużej piastujesz ten urząd, tym większe badziewie się w Gliwicach dzieje…

Wuit
Wuit

Żenada w gliwickim wydaniu. Miałem nadzieję na coś kolorowego, bardziej żywego, nawiązującego do symboliki miasta, a jest tak prosto, że aż nie wiadomo na co poszły te pieniądze. Lepiej, żeby nie zmarnować pieniędzy, przekazać to ostatnie, trzecie z herbem jako logo kopaczy z Okrzei

Egon
Egon

I tutaj się z Tobą nie zgodzę (choć mam podobne skojarzenia odnośnie herbu). Zawsze wydawało mi się, że dobro logo to takie, które jest proste w swojej konstrukcji. Zauważ, że wielkie marki potrafią dobrze identyfikować się monochromatyzmem. Jeśli odbiorcy spodoba się taki wariant, to jest szansa, że i kolor zrobi dobrą robotę. Problem w tym, że projekty Rio Creativo dla Gliwic, są kiczowate i nawet prostota im nie służy.

Anna Szmal

W ostatnim czasie nad Gliwicami wisi jakieś fatum. Może zamówić jakieś egzorcyzmy?

Tomasz Mihal

To nie fatum tylko wychodzą na jaw różne różności-delikatnie rzecz ujmując-i ktoś chyba po złości robi wszystko na wariackich papierach i jego świta,albo już dawno nadaje się do wymiany i jego miejsce jest w jakimś odosobnieniu :-)

Ania Bednarczyk

Mam nadzieję że żadne z nich nie zostanie logo naszych Gliwic,są brzydkie i tandetne, wyglądają jakby ktoś siekierą je projektował. Stare logo jest nieporównywalnie lepsze.

Natalka Wójcik

Byłoby ok gdyby robiły to dzieci w ramach zajęć z podstaw grafiki. Albo wytyczne w zamówieniu były bardzo złe, albo grafik miał gorszy dzień. Gdyby zrobić otwarty konkurs z nagrodą w wysokości 11000 (tyle to podobno kosztowało), to mielibyśmy dużo fajnych projektów, z których na pewno byłoby co wybrać.

bercik
bercik

Grafik miał gorszy dzień? Chyba gorszą godzinę. Więcej czasu na takie „cuda” nie trzeba.
Nr 1 to napisy i jakaś figura geometryczna stworzona z (aż!) 5 linii. Nr 2 to praktycznie same napisy i jakaś „ikonka” strzałkopodobna. Plus przedłużenie litery „w”. Do wykonania w 5-10 minut (z przerwą na kawę). Nr 3 wymagał trochę więcej rysowania, ale całość nie więcej niż godzinę.
Firma wykonuje te loga chyba masowo, „na akord”.

Radoslaw Tomasz Jasinski

Wchodzę w ten konkurs … robotę zlecę córce ;-)

Sylwia Nowak

Ile??

Takie coś to macham na kompie w pół godziny. A talentu w tych sprawach mi brak.

Hubert
Hubert

Nie sądzisz chyba, że RIO CREATIVO poświęciło więcej czasu. To były pewno najszybciej zarobione pieniądze w historii tej firmy.

Tomasz Pośpiech

XDDDDD ILE?

Kosma Hess

Tak, firma ze Slupska wziela 11,000 PLN za te „projekty”

Daniel Chmieliński

To zgarneli łatwa kase praca na max 20 min :)

Wymarły geniusz

Sylwia Nowak ręką to w 10 min. graficy nawet bez sredniego wyksztalcenia robia lepsze projekty w kwadrans. moge podac przykład ;) i biora za to 10x mniej kasy!

jan
jan

ktoś jeszcze musi umieć ocenić projekt, mieć jakieś poczucie estetyki itd., no ale przecież nasze władze miejskie znają się na wszystkim najlepiej i wiedzą co jest piękne a co nie i w ogóle wszystko wiedzą lepiej.

Łukasz Qulek Kulczyna

Dlaczego to jedna agencja przygotowuje 3 projekty, a nie na odwrót? Ja wiem, że często odnośnie logotypów zdania są podzielone, ale te 3 przykłady są naprawdę słabe, niezgodne z trendami projektowania, fonty wyciągnięcie z sprzed kilkunastu lat… To są propozycje po prostu niegodne naszego miasta stojące w sprzeczności z nowoczesnością i przyszłością, na którą Gliwice (słusznie) się powołują.

Beata Borecka

Czy to klamerka bieliżniana przy 1.Ja takimi pranie przywieszam.

Mateusz Kubas

Zdecydowanie lepszym pomysłem byłoby zrobienie otwartego konkursu na nowe logo Gliwic, które przyniosłoby wiele ciekawych projektów. Widząc te 3 propozycje, zdecydowanie należy pozostać przy obecnym logo.

jan
jan

w naszym mieście nie robi się konkursów, bo się nie lubi i nie umie. i tyle.

ja234
ja234

Noooooo, paskudne, ohydne, nijakie, żadne. Totalne bezguście.Porażka.
No, ale loga są odbiciem wioseczki na wstecznym czyli byle jakie, na odwal się…
I jeszcze to hasło ” przyszłość jest tu”, powinno być przyszłość była tu, ewentualnie przyszłość na wstecznym.
Ewidentnie kasa wywalona w błoto, no, ale co tam…
Rozpisać powinni byli otwarty konkurs.Porażka.

Kasia Uryga-Pająk

Słabe :(

Jakub Sk

Zgadzam się

Magdalena Pe

Ale bezsprzecznie podoba mi sie bardziej stare logo

Emilia Ryt-Josiek

I dobrze, ze je skrywali bo te propozycje w ogóle nie powinny wypłynąć na światło dzienne :/

Marzenka Ciszewska

stare logo ładniejsze !!!

wpDiscuz