Wąskie gardło na wjeździe do miasta. Czy wiadukt na ul. Pszczyńskiej zostanie poszerzony?

Wiadukt na ul. Pszczyńskiej to jedno z kilku wąskich gardeł na komunikacyjnej mapie Gliwic. W godzinach szczytu regularnie tworzą się tu korki. Niestety dla kierowców szanse na zmianę tego stanu rzeczy są małe.

Infrastruktura w okolicach wiaduktu przy ul. Pszczyńskiej od lat wygląda jak przygotowana pod rozbudowę. Dwa pasy jezdni od strony wjazdu do miasta (zarządzane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad) i dwupasmowa ul. Pszczyńska od strony centrum, zaciskają się przy skrzyżowaniu Pszczyńskiej z Pocztową tworząc zatory. Analizując dane zbierane przez Google, płynność ruchu jest tu ograniczona niemal przez cały dzień, choć zdecydowanie najwolniej kierowcy poruszają się około godziny 16:00.

– Na razie nie ma planów dotyczących przebudowy wiaduktu w ciągu ul. Pszczyńskiej – informuje Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach. – Kierowcy mogą wybrać alternatywną drogę przejazdu, która wiedzie ulicami: Okrężną, Płażyńskiego, Bojkowską, i odwrotnie dla jadących w kierunku przeciwnym – tłumaczy.

Drogowcy nie uzasadniają swojej decyzji, ale wiadomo, że od lat jednym z hamulcowych ewentualnej inwestycji był status działki, po której miałaby przebiegać nowa droga.
– To działka inwestycyjna, zatem decyzja będzie w gestii potencjalnego kupującego – informował w 2013 roku Zarząd Dróg Miejskich.

Obecnie drogowcy wskazują, że choć sytuacja nadal nie jest komfortowa, jest dużo lepiej niż jeszcze kilka lat temu. Powód? Drogowa Trasa Średnicowa.

– Natężenie ruchu na ul. Pszczyńskiej rosło do marca 2016 roku, czyli do czasu otwarcia DTŚ, ale w następnych miesiącach zaczęło systematycznie spadać

– mówi Michał Kondrusiewicz z Centrum Sterowania Ruchem w Gliwicach.

ZOBACZ TEŻ:
Dwa skrzyżowania, sygnalizacja świetlna - czy przebudowa Pajączka jest konieczna?

Sporo odciążenie ul. Pszczyńskiej potwierdzają statystyki. W październiku 2014 roku kierowców jadących ul. Pszczyńską w kierunku autostrady odnotowano 370 tysięcy. W tym samym miesiącu 2016 roku już tylko 240 tysięcy. Podobna tendencja utrzymywała się także w pozostałych miesiącach. Przykładowo w maju 2014 roku odnotowano na wjeździe do miasta 330 tysięcy pojazdów, w maju 2016 roku 250 tysięcy, a w 2017 roku 235 tysięcy pojazdów.

Dla kierowców, którzy nadal wybierają wyjazd z miasta wiaduktem przy ul. Pszczyńskiej to dobra i zła informacja. W przysłowiowych korkach postoją krócej, ale też presja na poszerzenie uciążliwego zwężenia jest mniejsza.

Michał Szewczyk

Sortuj wątki:   od najnowszych   |  chronologicznie  |  najwyżej ocenione
Jarek
Jarek

Ale gdy będą imprezy w hali Podium to ruch z oraz do autostrad się zwiekszy

heli1b
heli1b

„– Kierowcy mogą wybrać alternatywną drogę przejazdu, która wiedzie ulicami: Okrężną, Płażyńskiego, Bojkowską, i odwrotnie dla jadących w kierunku przeciwnym – tłumaczy…”

AndrzejD
AndrzejD
Nie martw się – imprez w Hali Bankrut im. Zygmunta Frankiewicza, nie będzie. Skutecznie zadba o to miejska spółka GARP ( bo nie znalazł się żaden frajer do dzierżawy tej hali) Widziałeś w tym mieście żeby cokolwiek za co biorą się urzędnicy miejscy, było zrobione dobrze i trzymało się kupy ??? Te miernoty urzędnicze nie potrafią dobrze i w terminie nawet kawałka drogi zrobić. Gliwice, pod wodzą Frankiewicza stały się miastem prowincjonalnym i jedynie sypialnią taniej siły roboczej pracującej w magazynach przy autostradzie i w składalniach na strefie ekonomicznej. Cytując klasyka: ” Gliwice – miasto zwijanego sukcesu, tyłem do przodu… Czytaj więcej »
Szota
Szota

Jakie tam imprezy się odbędą???

heli1b
heli1b

„– Na razie nie ma planów dotyczących przebudowy wiaduktu w ciągu ul. Pszczyńskiej – informuje Jadwiga Jagiełło-Stiborska,”
„Drogowcy nie uzasadniają swojej decyzji…”
Ważne, że każdy ma plany gdzie spędzi wakacje.

Jurek
Jurek

Witam !
Do Maxa : Ty prawdopodobnie nie jechałeś tą drogą, zadajesz wyjątkowo głupie pytanie. Gdyby dobudowano taki pas jak od zjazdu na wiadukt od autostrady to na dole zamiast świateł mogłoby powstać rondo rozwiązujące problem z wjazdem na Sośnicę. Pszczyńska jest szeroka i ma dwa pasy. To takie trudne do zrozumienia ? Chyba, że popierasz dotychczasowe rozwiązanie, to w takim wypadku może się nie wypowiadaj. Taki duży węzeł komunikacyjny, a takie dziadostwo ze strony naszego miasta. Wstyd.
Pozdrawiam.

Jurek
Jurek

Witam !
Żenujące tłumaczenie ! Aż się prosi żeby dobudować tam jeden pas, który w zdecydowany sposób poprawiłby komunikację. Brak jakiejkolwiek chęci Prezydenta naszego miasta jest jedyną przeszkodą w tej kwestii. Teren inwestycyjny ! To jakaś kpina. Kto ten fragment działki miałby kupić i w co zainwestować ? To już jest paranoja. Kiedy wreszcie Włodarze naszego miasta będą pro obywatelscy ? Jak do tej pory w żaden sposób.
Pozdrawiam.

max
max

jakiej długości byłby ten dodatkowy pas i co by to polepszyło ???

ja
ja

„Teren inwestycyjny” to tłumaczenie, które słyszymy od chyba 10 lat. Początkowo zakładano, że inwestor Europy Centralnej wybuduje wiadukt na swój koszt, ale firma stwierdziła, że nie widzi potrzeby i im się to nie opłaca. I miasto do tej pory szuka nowego „inwestora”.

Prosty chłop z Bojkowa
Prosty chłop z Bojkowa

Kilka lat temu, jak była zamknięta część ul. Pszczyńskiej właśnie w tym miejscu gdy budowano tam węzeł autostradowy , była niebywała okazja poszerzenia tego wiaduktu . A teraz to tylko łzy w oczach . Krótko – siano łby przegapiły szansę .

Anna Felińska

masakra-NAJWIĘKSZY NAJWSPANIALSZY NAJ NAJ NAJ węzeł komunikacyjny z którego nie da się zjechać do miasta…

Piotr Nowak

Nie da się zjechać? Ja to robię codziennie bez problemu. Jest asfalt, są znaki i sygnalizacja świetlna. Korków raczej nie ma. Pani ma problem? Była tam, pani, kiedyś?

Anna Felińska

Piotr Nowak nie wiem o której jeżdzisz bo korki sa tam codziennie ale jak Ty jeździsz na rowerze to pewnie nie zauważasz…

gargulec
gargulec

Oczekiwanie zmiany albo dwóch świateł na skrzyżowaniu to nie są korki!

Michał Szaroń

bo jeździć trza umić :)

Krzysiek Mularczuk

wyskakuje się z a4 na dtske i po problemie :d

Eryk Duński

Tak jak pan wyżej napisał, wystarczy trochę pomyśleć i do miasta zjechać przez DTŚ. Tam korków nie ma.

totem potem
totem potem

a jak ktoś chce na Okrężną, albo do EC, albo na Mikolów, albo gdziekolwiek w okolice węzła to ma bić kilometry i przeciskać się przez centrum żeby ominąć korek? Nie każdy chce do centrum.

Anna Felińska

Eryk Duński pod warunkiem że nie mieszka zaraz za zjazdem. Wówczas jeżdżenie DTS w kółko mija się z celem bo i w samych Gliwicach są spore korki.

gliwiczanin
gliwiczanin

Anna Gilner dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. Znajdziemy cię i rozliczymy za taki stosunek do mieszkańców. Chyba, że sama będziesz mądrzejszy i podasz się do dymisji.

ja
ja

Stosunek do mieszkańców ma taki jak jej szef, który ją zatrudnił…

Szymon Gębka

Przecież hala widowiskowa i zmiana loga są ważniejsze dla mieszkańców! Franko wie przecież lepiej! :P

Michał Szaroń

Ale zablysnołeś no brawo ty. Wyedukuj się poczytaj o własności gruntu i nie pisz bzdur. Wiem że twój ukochany wódz Jareczek odebrał by siła ta działkę ale na szczęście prawo jeszcze działa w tym kraju

Szymon Gębka

Michał Szaroń Pan za to kulturą zabłysnął…

Michał Szaroń

bo wkurza mnie jechanie po Frankiewiczu, wystarczy porównać jak miasto wyglądało jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu jak wygląda teraz , jak jest pięknie odnowione, wyremontowane że mamy DTS bez dziur jak np w Zabrzu itp a nie wiecznie tylko narzekać jak to było pięknie kiedyś w syfie i brudzie ale za to bo dawali wszytko za darmo. Porównując to co Frankiewicz zrobił dla Gliwic porównując np z Zabrzem, Bytomiem i innymi miastami naszego regiony należy mu się mega szacunek a nie wieczne plucie na w tylu „wszystko wina Tuska”

ja234
ja234

„… wystarczy porównać jak miasto wyglądało jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu jak wygląda teraz , jak jest pięknie odnowione, wyremontowane że mamy DTS” No, rzeczywiście jest do czego porównywać, ulice wyglądają dokładnie tak jak tych kilkanaście lat temu.Syf i brud jest dalej.
Nietrafione i oklepane porównywanie do Zabrza i Bytomia.ALE, Zabrze rozwija się doskonale, w przeciwieństwie do rolowania się glajwic na wstecznym.

pokora
pokora

Przestań pieprzyc POpaprańcu, bo robi się to już bardzo nudne:)

ja234
ja234

No właśnie, przestań pieprzyć :)

heh
heh

co ma Frankiewicz do tego że DTS jest bez dziur jak w Gliwicach?
brawo ty.

Bravo
Bravo

Nooo szacun Panie Michale, niepopularne opinie Pan wydaje, zaraz Pana hejtem obrzuca, bo choć sami są tylko jakimiś nickami to innym po nazwiskach jadą.Cokolwiek by w mieście nie zrobiono będzie do …. czterech liter, bo tylko oni mają pomysł i patent jak to powinno być, tylko, że od ich gadania nie ma żadnych zmian.

ja
ja

Szkoda tylko że Frankiewicz nie ma nic wspólnego z wykonaniem DTŚ. To droga wojewódzka, zbudowana przez firmę zewnętrzną (nie spółkę miejską). Chyba uwierzyłeś w tę propagandę z MSI, że DTŚ w Gliwicach jest wyłączną zasługą Frankiewicza.

tom
tom

o dziś dyżur ma inny magistracki szczurek. Porównał nas do Zabrza i Bytomia najbiedniejszych miast w Polsce. Ty pajacu bywasz w ogóle gdzieś dalej niż Gliwice, Zabrze, Bytom?

heli1b
heli1b
Dwa pytania. Kiedy ostatnio byłeś w Bytomiu i kiedy ostatnio byłeś na Placu Piastów albo placu przed dworcem? Albo jeszcze dwa: Kiedy ostatnio byłeś w Katowicach, Opolu, Rybniku a kiedy na Zabrskiej, Jagiellońskiej, Pszczyńskiej. Miasto wygląda nie lepiej niż 25 lat temu. To, że jest kolorowe od banerów reklamowych to żaden wyznacznik postępu. Zlikwidowano tramwaj, operetkę, WORD. Wywalono mnóstwo kasy na wieśniackie bzdety i wrzód na doopie miasta – podium. Przez 25 lat w takich miastach jak Rzeszów, Lublin, Katowice, Kraków, dokonały się zmiany, które procentować będą przez dekady a w Gliwicach taką zmianą jest to, że z miasto biur… Czytaj więcej »
Szymon Gębka

Michał Szaroń TO, że ktoś ma odmienne zdanie, nie upoważnia Pana do obrazy. Tyle w temacie.

Michał Szaroń

Szymom bo Hala nie ma nic do tego zjazdu jak i prezydent miasta ;) luz

Szymon Gębka

Michał Szaroń Mam odmienne zdanie. Prezydent ma duży wpływ na wyjaśnianie tego typu spraw, kwestia jest tylko w tym, czy chce… I nie przypominam sobie, bym z Panem przechodził na „Ty”. Pozdrawiam.

Michał Szaroń

bo określenie „Pan” to pozostałości po poprzednim upadłym systemie. Na całym świecie mówi się na per Ty niezależnie od wieku i nikogo to nie uraża a szczególnie ludzi młodych …………

\"Niekończaca się opowieść\"
\"Niekończaca się opowieść\"

„O jeden most za daleko” Czyli gliwickie sr**ie w banie. Wszak remont Jagiellońskiej i „Pajaczka”trwa.Ha Ha Ha

Reżyser śmiałych scen
Reżyser śmiałych scen

W tym przypadku to nie o wąskie gardło chodzi.”Głębokie gardło” będzie bardziej zasadne.

Hmm
Hmm

Widać Frankiewiczowi i jego koleżance Stiborskiej-Jagiello nie zależy na rozwoju miasta. Jeszcze chwilę, a dobijemy komuny. Skoro już zostalo to wybudowane to może warto dokończyć ta inwestycje?

Krystian
Krystian

Takiego lania wody jak od ZDM nie da się słuchać.

gmG
gmG
Upłynni nie upłynni… te komentarze są bez sensu. Chodzi po prostu o to by dokończyć rozbabraną po gliwicku robotę. Przecież wyraźnie widać że ZDM porzucił tam łopaty i poszedł na piwo. Wiadukt na Pszczyńskiej to jego górna i dolna jezdnia (ul. Okrężna) a pozostawienie takiej rozbabranej drogi należy traktować jako celowe i lekceważące nękanie mieszkańców przez ekipę którą zarządza Pan Zygmunt Frankiewicz. Jeśli ktoś nie rozumie o czym piszę proszę spojrzeć na plan miasta w tym rejonie, wtedy będzie widać jak niewiele trzeba zrobić by poprawić układ komunikacyjny. Żeby było śmieszniej, zrobione to powinno być wtedy gdy Pszczyńska była zamknięta… Czytaj więcej »
25864
25864

A Adrian mówił: jak to się nie da ? DA SIĘ. Ale nie w Gliwicach.

Krzysztof
Krzysztof

Gdyby się tak dobrze zastanowić to mam wrażenie, że to nie wiadukt jest przyczyną korków. Wystarczy wyłączyć sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu za wiaduktem jadąc od węzła i wtedy korków nie będzie. Pomijam co się na tym skrzyżowaniu będzie działo jak nie będzie świateł.

Maria Pałczyńska

Pamiętam , jak kiedyś nasz jakiś miejski „” bonza „” powiedział , że tego nie będą ruszać , bo to „” JEST NATURALNE WYHAMOWANIE RUCHU POJAZDÓW PRZED WJAZDEM DO GRAJDOŁKA GLIWICE !

Michał Bąbik

Ale tam problemem jest skrzyżowanie ze światłami za wiaduktem a nie sam wiadukt.

Kacper Heine

Da się przerobić ;-)

ja
ja

Miejsca tam jest dużo, można zbudować rondo. Trzeba tylko chcieć.

kierowca #
kierowca #

Nie tylko wjazd do Gliwic ale też bramki na a4 obciążają wielkiego sternika budowniczego blaszaków i piramidy zwanej halą

gmG
gmG
Dwa pasy , cztery pasy, wyłączyć sygnalizację , włączyć sygnalizację , „ja to nie widzę problemu bo wczoraj przejechałem”… . Szanowni komentatorzy, do rzeczy, do rzeczy. Wróćcie do zdjęć ilustrujących artykuł, one obrazują gliwicki problem: niemoc wynikająca z – nie wiem – braku umiejętności bądź lenistwa w doprowadzaniu spraw do końca. nie jest ważne czy poszerzenie wiaduktu zlikwiduje korki, ważne jest że poprawi organizację ruchu. Ważne jest by została DOKOŃCZONA rozbabrana, porzucona robota. Tu uwaga do redakcji a może artykuł na temat „fajerwerk na śmietniku” czyli inwestycja (niezależnie od jej źródła finansowania) która nie wpina się w układ miejski. Przykładem… Czytaj więcej »
Max von Plauen
Max von Plauen

**** Jest i remont mostu………………Więc do wyborów będzie zbieranie dokumentacji, która po wyborach ‚ulegnie zapomnieniu’

kierowca #
kierowca #

bramki w środku miasta…zapomniałem dodać

Mike
Mike

Już lepiej byłoby wybudować zjazd na ul. Okrężną w kier. centrum. Odciążyłoby to ul. Pszczyńską.

Michał Stawowiak

Po co bawić się w drogie wiadukty, skoro pod istniejącym wiaduktem przebiega tylko jedna linia kolejowa. Szybciej i taniej byłoby wyburzyć istniejący wiadukt, poszerzyć skrzyżowanie w tym rejonie i zbudować nowy przejazd kolejowy. Sterowanie sygnalizacją świetlną można przecież bez problemu wpleść w urządzenia sygnalizacyjne, które przekazywałyby informację o zbliżającym się pociągu, wówczas z każdej strony pojazdy miałby światło czerwone. Więc po co sobie utrudniać i podrażać inwestycję?

ja
ja

1. Wyjdzie drożej
2. Niepotrzebnie skomplikuje to ruch niepotrzebnymi przejazdami (po co wprowadzać przejazdy przez tory, skoro można mieć bezkolizyjny wiadukt?)
3. Rozbiórka istniejącego wiaduktu spowodowałaby wyłączenie tej trasy na co najmniej rok (a znając gliwickie realia, to prawdopodobnie na 1,5-2 lata).

Jedyny powód jaki widzę przemawiający za tym rozwiązaniem, to żeby wprowadzić kolejne światła, którymi ktoś musi zarządzać (ŚSM oczywiście).

Grzegorz Ch

Tam jest temat sporny z gruntem… Do tego dochodzi przebudowa świateł i kawałka drogi do Ch Agata

Kuboludek
Kuboludek

Taa… status działki, jasne. W takiej Rosji się z tym nie patyczkują, jak ktoś nie chce sprzedać działki którą ma przebiegać np. autostrada, to odwiedza go KGB i zaraz potem już chce sprzedać.

wpDiscuz