Europa Centralna świętuje drugie urodziny na plusie. Prawie 45% wzrost odwiedzalności

Wzrost frekwencji o prawie 45% względem ubiegłego roku oraz obroty najemców większe o prawie 30% – to bilans jakim kończy drugi rok działalności Centrum Handlowe Europa Centralna.

– Te wyniki są dla powodem do dumy – mówi Dorota Beltrani z Leasing & Asset Manager EC.

Nie od początku było jednak tak różowo. Przez pierwsze miesiące działalności w galerii handlowej świeciło pustkami, a najemcy niecierpliwie spoglądali na kiepskie przychody. Jednak ostatnie wyniki wskazują, że ciężki okres już minął, a „Europa” na stałe zagościła w świadomości mieszkańców Gliwic.


– W 2014 na nasz parking wjechało ponad 60% więcej samochodów, niż w roku poprzednim, co daje nam liczbę ponad 150 tysięcy samochodów miesięcznie. Dodatkowo, ponad 300 tys. klientów skorzystało z naszych bezpłatnych, różowych autobusów – cieszy się Monika Magner, Dyrektor „Europy Centralnej”.

Sukces otwartego w marcu 2013 roku centrum handlowego to zasługa m.in. sprawnie prowadzonych działań marketingowych.

W samym 2014 roku w „Europie” zorganizowano blisko 200 wydarzeń, w tym te, które wpisały się już chyba na trwałe w gliwicki imprezowy kalendarz roku (np. sportowe Biegamy z Sercem).

Wkrótce centrum czekają zmiany. W zeszłym roku wybrany został doradca strategiczny (firma BNP Paribas Real Estate), który będzie odpowiadać za powiększenie galerii oraz budowę biznes parku wraz z infrastrukturą hotelową. Już teraz „Europa Centralna” ma 67 tys. metrów kwadratowych co plasuje ją wśród największych obiektów komercyjnych w Polsce.