Żyjemy w świecie, w którym wszelkie technologie są nieustannie zastępowane nowymi. Rozwój i postęp dominują niemal w każdej dziedzinie życia. Rok 2020 przyniósł kilka ciekawych technologii, ale to w kolejnym, 2021 roku, pojawią się ciekawe rozwiązania, które z pewnością zainteresują miłośników postępu technologicznego.

W tym artykule przeczytasz, jakie będą trendy w nadchodzącym roku.

1. Ulepszona praca zdalna

Miniony rok 2020 zmusił wiele osób do przejścia na tryb pracy zdalnej. Niestety często wiązało się to z problemami technicznymi, takimi jak niewystarczający sprzęt, czy słabe połączenie internetowe. Specjaliści przewidują jednak, że w roku 2021 praca zdalna stanie się codziennością wielu osób na stałe. Firmy, które do tej pory funkcjonowały jedynie w trybie stacjonarnym, często z łatwością dostosowały się do nowej rzeczywistości. Okazało się, że pracując zdalnie, całe zespoły mogą wciąż łatwo się ze sobą komunikować, wykonywać zadania i dokańczać projekty.

Nowy system pracy umożliwił także poszerzenie swojego zasięgu, korzystanie z usług oddalonych od siedziby firmy specjalistów, czy nawet rozpoczęcie międzynarodowej współpracy. Z tego względu trend pracy zdalnej, który pojawił się na skutek sytuacji na świecie, będzie kontynuowany w kolejnych latach, nawet jeśli rzeczywistość będzie powracać do stanu sprzed pandemii. Tym razem jednak firmy zajmujące się rozwojem technologii postarają się poprawić komfort pracy z domu.

Z pewnością na rynku pojawią się ulepszone sprzęty, pomagające szybciej i efektywniej wykonywać zadania oraz komunikować się ze współpracownikami. Ulepszone zostaną nie tylko laptopy i komputery, ale także aplikacje służące do komunikacji, czy niektóre funkcje mediów społecznościowych. Jeśli chcesz poznać najnowsze nowinki na rynku, pomoże Ci w tym Radar Technologiczny.

2. Sztuczna inteligencja

Specjaliści przewidują, że w 2021 roku sztuczna inteligencja pojawi się w niemal każdej dziedzinie związanej z technologią. Naukowcy chcą także wykorzystać ją do walki z wirusami, które mogą zagrozić nam w przyszłości. Sztuczna inteligencja pojawi się także w dziedzinie biznesu. Jej głównym celem będzie rozpoznawanie i przewidywanie zagrożeń ekonomicznych oraz prognozowanie wyników poszczególnych firm. Sztuczna inteligencja wpłynie także na cyberbezpieczeństwo, nie tylko osób prywatnych, ale przede wszystkim przedsiębiorstw. Pomoże ona wykrywać zagrożenia i współczesne przestępstwa, licznie popełniane w Internecie.

Przedsiębiorstwa zaczną wykorzystywać SI nie tylko do ochrony, ale także do zwiększenia zysków. Sztuczna inteligencja znacząco wpłynie bowiem na działy marketingu i reklamy. Rozwinięte zostaną chatboty, aplikacje mobilne oraz możliwości dostarczenia realistycznych wrażeń użytkownikom. Wszystko po to, aby zwiększyć sprzedaż i zyski firm.

3. Personalizacja technologii

W związku ze zmianą trybu pracy ze stacjonarnego na zdalny firmy będą zmuszone dostosowywać oferowane usługi do potrzeb konsumentów. Również urządzenia będą musiały być dopasowywane do preferencji użytkowników, ich nowego stylu życia i pracy. Wszystko, od sieci internetowej po komputery i urządzenia przenośne, będzie musiało zostać spersonalizowane. Programy, sprzęty i aplikacje będą prostsze w użyciu i obsłudze, aby każdy mógł na nich wygodnie pracować również z domu.

Różne technologie zostaną dopasowane do zmieniającej się rzeczywistości. Oznacza to, że przedsiębiorstwa będą musiały dostosowywać swoje produkty do pracy zdalnej i stacjonarnej oraz do połączenia tych dwóch trybów. Jedno urządzenie, czy program będzie musiało łączyć w sobie różne funkcje i możliwości. Firmy, które będą nadal tworzyć produkty dostosowane tylko do jednego trybu pracy, przestaną mieć znaczenie na rynku.

4. Internetowa obsługa klienta

Rok 2021 będzie również czasem, gdy sklepy online zyskają jeszcze większą popularność. Miniony rok nauczył nas robienia zakupów przez Internet, co spodobało się wielu osobom. W efekcie sklepy online będą rozwijać się szybciej niż do tej pory. Wiąże się to także z rozwojem internetowej obsługi klienta. Aby lepiej dopasować produkt do indywidualnych preferencji potencjalnego konsumenta, wdrożone zostaną jednak technologie jeszcze lepiej niż dotychczas gromadzące dane. Będzie to wiązało się także z coraz większą ingerencję w prywatność użytkowników sieci internetowej.

W 2021 roku rozwinięta zostanie również technologia określana jako Internet of Behaviors (IoB). Oznacza to, że niektóre przedsiębiorstwa mogą wykorzystać gromadzone na nasz temat dane do manipulowania naszymi zachowaniami. W rezultacie będzie to napędzać sprzedaż określonych usług lub produktów poprzez kreowanie nowych trendów.

5. Wzrost świadomości dotyczącej prywatności

Coraz częstsza obecność ludzi w sieci wiąże się z większym wkraczaniem dużych firm w prywatną strefę użytkowników. Przedsiębiorstwa zbierają informacje i dane na temat każdego potencjalnego konsumenta. Użytkownicy stają się powoli nie celem, a produktem sprzedawanym innym firmom. W 2021 roku ten trend może jednak zacząć się zmniejszać. Ludzie coraz częściej są świadomi, że ich aktywność w Internecie wiąże się z ingerencją w ich prywatność.

Specjaliści przewidują więc, że w przyszłym roku pojawią się nowe technologie, których celem będzie lepsza ochrona danych użytkowników. W przyszłym roku zmieni się również podejście osób korzystających z Internetu do swojej prywatności. Jak twierdzą specjaliści, będziemy bardziej uważni i świadomi tego, jakie informacje mogą zbierać o nas duże przedsiębiorstwa.

(materiał partnera)