Badania TNS Polska: 24GLIWICE.pl najczęściej odwiedzanym portalem lokalnym w Gliwicach

Wyniki udostępnionych niedawno badań czytelnictwa w Gliwicach nie pozostawiają wątpliwości. Wśród gliwickich portali najwięcej osób wskazywało 24GLIWICE.pl.

Ustępowaliśmy jedynie ogólnopolskim gigantom, takim jak Onet.pl i Interia.pl. Wyprzedziliśmy Wirtualną Polskę.

Badania na przełomie listopada i grudnia przeprowadził TNS Polska (dawny TNS OBOP) na zlecenie Urzędu Miejskiego w Gliwicach. Ich koszt wyniósł ponad 51 tysięcy złotych.
Badania wykonano na reprezentatywnej próbie 1020 dorosłych mieszkańców Gliwic.


TNS Polska zapytał gliwiczan o ogólną ocenę miasta, zadowolenie z życia i najważniejsze potrzeby. Wśród kilkudziesięciu pytań znalazły się również te dotyczące czytelnictwa portali internetowych w Gliwicach.

Jak czytamy w opracowaniu „Niemal trzy piąte (57%) gliwiczan przegląda portale informacyjne. Zdecydowanie najpopularniejszy jest Onet.pl, który wskazało 26% pytanych. Wśród portali informacyjnych wskazywanych na drugim miejscu znalazły się Interia.pl (13%), 24gliwice.pl (11%) oraz Wirtualna Polska (10%). Dwa razy rzadziej niż te portale wskazywano Naszemiastogliwice.pl (5%), Gazeta.pl (5%), Dzisiajwgliwicach.pl (4%) oraz Nowiny.gliwice.pl (3%) i Infogliwice.pl (3%).”

Wyniki badań TNS Polska na zlecenie Miasta Gliwice

Wyniki badań TNS Polska na zlecenie Miasta Gliwice

Badani mogli wskazać nie więcej niż dwa portale. Wśród portali lokalnych (gliwickich wydawców) na 24GLIWICE.pl wskazało prawie trzy razy więcej mieszkańców (11%) niż następny w kolejności, „Dzisiaj w Gliwicach” (4%).

Wyniki badań przeprowadzonych przez TNS Polska potwierdzają bardzo dobre statystyki oglądalności 24GLIWICE.pl.
W całym 2015 roku, wg Google Analytics, portal odnotował blisko 3,9 mln odsłon, a w samym grudniu 391 tysięcy, co potwierdza stałą roczną tendencję wzrostową.
Również według rankingu Alexa (Amazon.com), często wskazywanego jako jeden z głównych wskaźników popularności stron, 24GLIWICE.pl zajmuje pierwsze miejsce wśród gliwickich portali.

Nasz kanał YouTube z materiałami telewizyjnymi dotyczącymi Gliwic odnotował ponad 3,4 mln odtworzeń. Dla porównania, oficjalny kanał miasta Gliwice, którego roczne utrzymanie kosztuje kilkadziesiąt tysięcy złotych – 124 tysiące odtworzeń.

Dobrze wypadamy również pod względem zawartości merytorycznej. Wg oceny Whitepress, największej polskiej platformy obsługującej m.in. domy mediowe, skupiającej ponad 3300 portali i blogów, 24GLIWICE.pl otrzymało 10 punktów na 10 możliwych.

* * *
TNS Polska to wiodąca i najbardziej doświadczona firma na polskim rynku w dziedzinie custom research, powstała w wyniku połączenia TNS OBOP i TNS Pentor. Z usług agencji korzystają setki firm i instytucji, m.in 78 ze 100 największych reklamodawców w Polsce. Pracuje dla nich zespół ponad 200 ekspertów w dziedzinie badań marketingowych i doradztwa.