Jak i gdzie reklamować firmę lokalną w internecie

Reklama internetowa to obecnie najpopularniejszy sposób ogłaszania się w Internecie? Dlaczego? Ano dlatego, że obecnie z Internetu korzysta ponad połowa populacji całego świata, więc łatwo dotrzeć niemalże do każdego najmniejszego zakątka naszej kuli ziemskiej.

To bardzo opłacalne. Dla przykładu – gdybyśmy chcieli dotrzeć do ludzi na całym świecie reklamą telewizyjną, zapłacilibyśmy krocie. Musieli byśmy być chyba jednymi z najbogatszych ludzi na świecie. Tymczasem niewielkimi kosztami możemy spróbować zareklamować swój produkt lub usługę, kompletnie nie martwiąc się o bariery geograficzne. To tylko jeden z wielu plusów reklamy internetowej. Warto po nią sięgnąć. Ile to kosztuje? Jak można reklamować się w Internecie? Czy warto to robić samemu?

KILKA SŁÓW WSTĘPU

Przede wszystkim musimy uporządkować sobie to, czym właściwie jest reklama Internetowa. Jak najbardziej słusznie jest to sposób sprzedaży produktu lub usługi, a także zareklamowanie firmy, korzystając do tego z ogromnego potencjału jakim jest Internet. Warto również podsumować sobie wszystkie zalety, jakimi dysponuje taka forma reklamy. Przede wszystkim:

– NIE MA BARIERY CZASOWEJ I GEOGRAFICZNEJ – możemy dotrzeć do każdej osoby na świecie i niezależnie od tego kiedy będą chcieli skorzystać z naszej reklamy, mogą do niej powrócić. Zawsze mogą przejrzeć sobie to, co znajduje się na stronie internetowej przedsiębiorstwa

– JEST INTERAKTYWNA – to znaczy, że klienci mogą na nią reagować. Decydują się – klikać lub nie klikać. W różnych innych przypadkach, przy innych działaniach marketingowych, również mają możliwość nawiązywania kontaktu z firmą, która reklamuje swój produkt/usługę

– JEST DOBIERANA NA MIARĘ – czyli istnieje możliwość wyboru grupy docelowej, do której ma być skierowana reklama, co umożliwia precyzyjne dotarcie do osób, które najbardziej pasują do danego typu lub usługi

– JEST STOSUNKOWO TANIA – za podobną reklamę, z niemalże identycznym zasięgiem, w telewizji, radio czy prasie zapłacilibyśmy krocie. Tutaj nie trzeba oddawać ponad połowy swojego dobytku, aby stworzyć coś, co zachęci do kupowania właśnie tutaj

– BARDZO SKUTECZNY SPOSÓB – przy pomocy dosłownie kilku elementów można przekonać do siebie naprawdę wielu różnych potencjalnych klientów

– DUŻA ILOŚĆ ŚRODKÓW REKLAMY – pozycjonowanie, content marketing, marketing szeptany, reklamy płatne, banery i wiele, wiele więcej. Każdy klient może wybrać to, co dla jego przedsiębiorstwa będzie najlepsze

SPOSOBY REKLAMY I ICH CHARAKTERYSTYKA

– POZYCJONOWANIE – optymalizowanie swojej strony pod wyszukiwarki np. Google. Polega to na optymalizacji strony, jej aktualizacji, sprawdzeniu treści, które umieszczane są w Internecie, pracy nad słowami i frazami kluczowymi. Tylko wtedy można osiągnąć sukces w tej dziedzinie. Jest to stosunkowo tania forma reklamy, ale może przynieść ogromne zyski. Oczywiście można zrobić pozycjonowanie samemu, ale często zależy nam na szybkich i dobrych wynikach – dlatego lepiej powziąć zupełnie inne kroki. Warto w takim przypadku spróbować skorzystać z pomocy agencji, która zajmuje się profesjonalnie tworzeniem reklam internetowych. Np. www.adconnect.pl

– GOOGLE ADS – to płatne reklamy, które wyświetlają się ponad wyszukiwaniami organicznymi w wyszukiwarce Google. Oprócz tego to „wrzucanie” naszej reklamy w portale w sieci reklamowej Google. A ponieważ sieć reklamowa Google jest bardzo duża, to gwarantuje pełen sukces, ponieważ generuje nam realny ruch, dzięki czemu wartość naszej strony w wyszukiwarce się zwiększa, ale co najważniejsze – mamy szansę na pozyskanie większej ilości klientów.

– CONTENT MARKETING – czyli inaczej marketing treści. Polega na tworzeniu merytorycznych tekstów, o dobrej jakości, które będą odpowiadały na pytania czytelników i potencjalnych klientów. Najważniejsze jest, aby na swojej stronie mieć dużo takich artykułów, które będzie można dobrze pozycjonować. Oprócz tego muszą mieć frazy lub słowa kluczowe, aby były wartościowe w wyszukiwarkach. Jeśli takie teksty są dobre – ludzie chętniej je między sobą udostępniają, więc tworzy się pewnego rodzaju marketing wirusowy. Content marketing to dosyć trudna sprawa, ponieważ trzeba mieć wypracowany warsztat dziennikarski, aby nasze artykuły miały ręce i nogi. W innym przypadku możemy sobie tylko zaszkodzić. Lepiej taką pracę zlecić profesjonalnej agencji, która dobrze wie jak to zrobić.

– MARKETING SZEPTANY – czyli inaczej buzz marketing. Polega na tworzeniu wpisów promocyjnych w dość nieoczywisty sposób. Do tego wykorzystuje się blogi, fora, grupy tematyczne – trzeba jednak wiedzieć jak się za to zabrać, gdzie publikować i w jaki sposób, ponieważ łatwo przekroczyć pewną granicę i zostać uznanym za spamera. Wtedy możemy sobie tylko zaszkodzić. Wbrew pozorom do tego również potrzeba osoby, która dokładnie wie co i jak. Jest to jedna z najtańszych opcji reklamy internetowej.

KTO MOŻE TO DLA NAS ZROBIĆ?

W czołówce osób, które tworzą reklamę internetową od podstaw jest firma Adconnect, która w swojej ofercie posiada stworzenie dedykowanej strony internetowej oraz wszelkie działania z zakresu reklamowania firmy w internecie – zajmuje się pozycjonowaniem, content marketingiem, marketingiem szeptanym i innymi działaniami reklamowymi. Ich sieć reklamowa jest bardzo rozbudowana, więc można liczyć na sprawdzony, wartościowy ruch na swojej stronie i napływ potencjalnych klientów. Warto zaufać specjalistom.

(materiał partnera)