Jak wybrać dobrego dietetyka?

Wstajesz rano, patrzysz w lustro i zastanawiasz się, co jest nie tak. Dlaczego twoja sylwetka nie wygląda, jak powinna, a waga wskazuje zbyt wiele kilogramów. Przecież nie jesz nic złego, pijesz wodę i odżywiasz się w miarę regularnie. W czym zatem tkwi problem?

Borykając się z własnymi problemami szukamy kogoś, nauczyciela, który rozwiąże bolączki. Tą osobą jest dietetyk, dobry dietetyk. Kogo jednak można za takiego uznać? Wyjaśniamy!

Dobry dietetyk

“Jak dietetyk ustala dietę”, “kiedy dietetyk nie wzbudza zainteresowania”, czy “dobry dietetyk w okolicy” – to tylko kilka fraz, które znajdujemy w narzędzia analitycznych, a które są jednymi z najczęściej wpisywanych przez użytkowników Internetu chcących znaleźć dobrego dietetyka.

W dobie końca drugiej dekady XXI wieku i wszechobecnego szumu informacyjnego, bardzo ciężko znaleźć rzetelne informacje. Co więcej, wyszukać informacje, które dodatkowo będą nas satysfakcjonowały. Nie inaczej jest w tym przypadku.

Kim zatem jest dobry dietetyk? Jak go scharakteryzować? To nie tylko osoba potrafiąca rozpisać dietę, która będzie kosztowała najmniej wyrzeczeń. To przede wszystkim psycholog, który wysłucha, zmotywuje i pokaże światełko w tunelu.

Jedną z najważniejszych cech w tym zawodzie jest wyczucie, bowiem każdy człowiek jest inny, ma inne tempo przemian metabolicznych, parametry fizyczne, cierpi na rozmaite dolegliwości i schorzenia, no i ma “swoją historię”. Dlatego dietetyk winien być indywidualistą i do każdego przypadku podchodzić z osobna.

W związku z powyższym dobry dietetyk musi wykazywać się wysokim poziomem empatii, być dobrym powiernikiem trudnych historii, bo przecież problemy związane z dietetyką, to w przeważającej większości przypadków, sprawy bardzo indywidualne i delikatne.

Po swoistej spowiedzi pacjenta, rozgrzeszeniem jest zbiór porad. I w tej sytuacji dietetyk musi być bardzo wyrozumiały, ponieważ nie sztuką jest użyć specjalistycznej nomenklatury. Wszelkie zalecenia należy przekazać przystępnym językiem. Tak, by każdy pacjent zrozumiał istotę problemu i mógł wdrożyć zmiany.

Własna marka

Polecenia, strona internetowa, media społecznościowe, dobre praktyki, opinie – zazwyczaj te parametry staramy się zweryfikować, wybierając jakąś usługę. Nie inaczej jest w przypadku dietetyków i rozwoju ich działalności w sieci. Każdy z nich musi wiedzieć, jak sprzedać swoją markę, ponieważ to osoby oczekujące pomocy są źródłem dochodu.

Opinie i polecenia. Bez nich dietetyk praktycznie nie istnieje na rynku, a to dzięki opiniom zyskuje zaufanie wśród potrzebujących. W jaki sposób można je pozyskiwać? Odpowiedzią może być często wpisywane zapytanie przez użytkowników Internetu (wykorzystane zresztą na początku tekstu) – “dobry dietetyk w okolicy”. Pierwsze wyniki wyszukiwania, to wizytówki dietetyków oraz ich umiejscowienie na mapie, czyli Wizytówki Google Moja Firma.

To tam pacjenci mogą pozostawiać opinie w pięciogwiazdkowej skali (5 gwiazdek – to najwyższa opinia, 1 gwiazdka – najniższa), dodając również odpowiednią argumentację.

Najpierw jednak ów dietetyk musi taką wizytówkę założyć, co zajmuje nie więcej niż pięć minut i jest kompletnie darmowe.

Media społecznościowe. W Polsce około milion osób posiada indywidualne konta na portalu społecznościowym Facebook. To tam możemy tworzyć nie tylko prywatne profile, ale i także fanpage, czyli “strony fanów”, gdzie m.in. dietetycy mogą nawiązywać bezpośrednią komunikację z pacjentami, opisywać studium przypadku, prezentować ofertę, w zamian za co mogą otrzymywać Recenzje.

Strona internetowa. To najbardziej powszechny sposób tego, w jaki sposób możemy znaleźć dietetyka. Podobnie, jak w przypadku mediów społecznościowych, dietetyk może tam zaprezentować swoją osobę, zakres obowiązków, to jakim obszarem dietetyki się zajmuje, a dodatkowo prezentować wspomniane wyżej case studies.

Nie można zapomnieć o wszelkich forach internetowych, serwisach, na których znajdziemy bazę dietetyków, portale o zdrowiu itp.

Podsumowując. Dobry dietetyk, to taki, którego wykreują pacjenci. Ci sami pacjenci, którzy są zadowoleni z usług współpracującego z nimi dietetyka, posiadającego odpowiednie kwalifikacje.

Jak znaleźli tego dietetyka? W Internecie. Dlaczego? Ponieważ dietetyk, odpowiadał na wyszukiwania potencjalnych pacjentów. Takich związków przyczynowo-skutkowych można by stworzyć bez liku. Wniosek natomiast jest jeden – relacja na linii pacjent-dietetyk powinna przypominać dobrze funkcjonujący tandem, gdzie jeden składnik nie może istnieć bez drugiego.

(materiał partnera)