Co należałoby zmienić w strefie płatnego parkowania? Przede wszystkim abonament mieszkańca

176 ankiet wpłynęło do Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach w odpowiedzi na ogłoszone badanie opinii publicznej dotyczące funkcjonowania gliwickiej SPP.

Wnioski z propozycjami zmian i oczekiwań mieszkańców można było kierować do ZDM-u między 6 maja a 6 czerwca.

Najwięcej głosów (33) dotyczyło wprowadzenia ograniczeń związanych z wydawaniem abonamentu mieszkańca. Drugą najliczniej sygnalizowaną propozycją (29 głosów) było stworzenie możliwości uiszczania opłat za postój w strefie kartą płatniczą. Na trzecim miejscu pod względem liczby oddanych głosów znalazł się postulat wprowadzenia zmiany godzin funkcjonowania Strefy Płatnego Parkowania. 22 respondentów opowiedziało się za rozszerzeniem obszaru strefy, 21 osób uważa, że należałoby zwiększyć opłaty i kary, a 11 uczestników badania ankiety wnioskowało o zwiększenie liczby parkomatów.

Pozostałe propozycje dotyczyły m.in. budowy parkingów, umieszczenia na parkomatach map z oznaczonymi miejscami posadowienia innych tego typu urządzeń czy wprowadzenia ulg dla osób pracujących w Strefie Płatnego Parkowania.

Wskazanie na pierwszym miejscu konieczności zmian w abonamencie mieszkańca nie dziwi.

Korzystanie z przywileju taniego parkowania jest coraz częściej wykorzystywane przez osoby, które wcale w centrum miasta nie mieszkają. Również sami mieszkańcy nierzadko wykorzystują abonament nie tylko do parkowania w rejonie zamieszkania, ale w całej strefie, np. przy dojeździe do pracy, blokując w ten sposób miejsce parkingowe na cały dzień. Skutecznym rozwiązaniem byłoby pozostawienie prawa do abonamentu mieszkańca tylko w rejonie zamieszkania, a nie w całej strefie.

– W najbliższym czasie, na podstawie złożonych w badaniu opinii publicznej postulatów, Zarząd Dróg Miejskich przygotuje propozycje zmian związanych z funkcjonowaniem Strefy Płatnego Parkowania w Gliwicach

– informuje Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy gliwickiego ZDM-u.

(mf/ MSI)

od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Fan
Fan

Oplaty sa pobierane bezprawnie wiekszasc stanowisk nie idpowiada wymogom rozporzadzenia ministra infrastruktury o znakach i sygnalach drogowych frankiewicza odsylam do ustalen NIK w zyciu nie zaplace tam gdzie sie nie nalezy pobierac oplaty niech ida do sadu bo wteszcie trzeba wyjasnic te bezprawie

Imiu
Imiu

proceder będzie trwać bo się to opłaca decydentom a nie miastu. Wyroki to tylko zdanie sądu a podatnik płaci kasę za przegrane sprawy.

Boch
Boch

@Fan, proszę, oto kilka znaków interpunkcyjnych. Skopiuj sobie, bo widzę, że na twojej klawiaturze ich nie ma:
Kropka .
Przecinek ,
Znak zapytania ?
Wykrzyknik !

Na początek tyle powinno wystarczyć.

Piotr
Piotr

Nie ma interpunkcji, ponieważ obserwujesz strumień myśli. Bezpośrednio z mózgu :-)

LOL
LOL

Spółgłosek w tym “strumyczku” też nie ma. Swoją drogą, ciekawe, czy parkingowi aktywiści wzięli udział w ankiecie? Wiele wskazuje, że nie, a to tam było miejsce na pieniackie opinie, które tu prezentują.

fan
fan

dalej brak opini tylko hejt prywitymizm

Prosto z matrycy
Prosto z matrycy

Taki nieobrobiony RAW :)

fran
fran

z czego?

fan
fan

najważniejsze że strumień działa na na tych którzy obserwują bez mózgu

fan
fan

jako rzecznik zdm powinies byc przygotowany na takie sytuacje skoro masz do czynienia z analfabeta to nie pisz albo pisz na temat

Zbigniew
Zbigniew

Zapomniałeś mu jeszcze “dołożyć”. TO bezprawie,a nie te bezprawie.

krzysztof
krzysztof

to już teraz wiesz dlaczego ekipa frankiewicza wygrywa wybory ,ale to pikuś Już CBA zatrzymała kierownika gliwickich wodociągów za malwersacje i przekręty,czekam kiedy wejdą do UM i wyprowadzą parę osób

Jan
Jan

Jak zwykle kłamstwa. Ja głosowałem za całkowitą likwidacją stref płatnego parkowania. Ani słowa komentarza.

Rozum
Rozum

Weź pigułkę na uspokojenie, to nie było głosowanie. W tekście są omówione tylko te propozycje, które najczęściej się powtarzały, a nie jakieś pojedyncze beknięcia frustratów.

Jan
Jan

Nie obrażaj gimbusie poważnych ludzi.

EKo
EKo

Ja proponuję zakaz wjazdu samochodami z silnikiem Diesla, które wyprodukowano przed 2006 r. a za złamanie zakazu słone grzywny.

ZDM i wszystko jasne
ZDM i wszystko jasne

Jakoś nikt nie zgłosił zmiany tych przestarzałych, prądożerczych automatów? Może ZDM sam na to wpadnie?

ciiiii...
ciiiii...

Tak i zrobi to pod szyldem “Miasto przychyli się do postulatów mieszkańców i wymieni parkometry na ‘nowsze’ z opcją płacenia kartą”
Koszt:
projekt – 3,5 mln, wykonanie – 6,5 mln

Ryszard
Ryszard

Zlikwidować całą strefę parkowania i po kłopocie.

Gerrd
Gerrd

,nie korzystać i olać parkomaty niech cioly z urzędu sobie korzystają.

skok na siano
skok na siano

ale przecież ludzie nie zrezygnują z samochodów, bo są parkometry, tylko będą musieli płacić za stanie na chodniku, bo parkingiem to tego nazwać nie można. Moim zdaniem nic się nie zmieniło w mieście, jedyna zmiana to kolejna spółka napychająca kabzę tak na prawdę za nic..
Nawet jak godzina parkowania będzie kosztowała 20, czy 30 zł to po prostu ludzie będą musieli płacić ten haracz i tyle, bo kto zrezygnuje z samochodu?

Bartek
Bartek

Jeżdżę samochodem po Gliwicach od roku 1979. W ostatniej dekadzie zrobiło się tak tłoczno, że wprowadzenie opłat parkingowych przyjąłem jak zbawienie. Wreszcie pojawiła się szansa na zaparkowanie samochodu w centrum miasta dla załatwienia sprawy w banku, poczcie czy urzędzie, czy też spotkanie i wypicie kawy ze znajomymi. W tej chwili robi się znów tłoczno. Być może należy zwiększyć opłatę i wzorem innych polskich miast uczynić ją bardziej progresywną w zależności od czasu parkowania? No i oczywiście poprawić kwestię parkowanie dla mieszkańców skreślając tzw. zameldowanych na parking.

Parkingowy
Parkingowy

Proponowane przez Ciebie podniesienie opłat nic nie da, a tylko uderzy w uczciwie płacących. Problem leży gdzie indziej, zbyt wiele osób załatwiło sobie abonament mieszkańca. Trzeba tylko uszczelnić system, wtedy okaże się, że jest mnóstwo miejsc dla wszystkich.

Przykro.
Przykro.

Kiedy w SPP Zarząd Dróg zacznie malować poziome znaki drogowe P-18.

Tam gdzie ich brak panuje totalny bałagan, a dodatkowo, pobieranie opłaty parkingowej jest niezgodne z prawem.

Fan
Fan

Dokadnie po to zrobil te szopke ze nby wszyscy sa zadowoleni z tego bezprawia

xxy
xxy

to że nie da się znowu stawać w centrum bo rodzice np dziecią czy innym z rodziny dają urzyczenia samochodów no i okazuje sie że strefa jest zawalona jak wcześniej. Studenci stają sobie jak u siebie bo wynajmujący daje im takie możliwości. Syf w strefie parkowania jest duzy przez niedopilnowanie. Postawili parkometry i tak to zostawili. Zero nadzoru.

Auslander
Auslander

Nie jest tak samo ponieważ teraz jest stały wpływ do budżetu miasta.
Zauważyłem swoją drogą że nawet parkingowych jest coraz mniej, zresztą – po co sprawdzać, jak chajs za karty mieszkańca się zgadza; można ciąć koszty nawet tam.

Nick
Nick

Należałoby zrobić porządek z parkowaniem na początku ul. Rybnickiej gdzie nie ma strefy płatnego parkowania to co tu się dzieje to katastrofa,wszystkie wiochy SGL zostawiają tu samochody i idą na cały dzień do pracy nie ponosząc żadnych kosztów ,natomiast mieszkańcy nie mają gdzie zaparkować,wszystko łącznie z podwórkami zawalone jest autami.Lepiej już rozszerzyć strefę na początek ulicy Rybnickiej jak znosić taki bałagan.

Krzysiek
Krzysiek

Gdzie by nie zrobić tej granicy strefy parkowania, będzie ten sam problem. Konarskiego, Zimnej Wody, Daszyńskiego – tam jest to samo. Moim zdaniem dobrym rozwiązaniem byłaby budowa dużych parkingów np. przy Rybnickiej czy Tarnogórskiej, oczywiście obok przystanek i sprawna komunikacja. Mieszkańcy spoza miasta, którzy pracują w centrum, mogliby zostawić auto na cywilizowanym i darmowym parkingu, a do samego centrum podjechać kilka przystanków autobusem albo “z buta”. Myślę, że podobny problem jest w pozostałych miastach regionu, więc ZTM mógbły stworzyć tańszy bilet “dojazdowy”, ważny tylko w takiej “strefie”.

Elektryk
Elektryk

Tradycyjnie po Polskiemu. Nie żeby komuś ułatwić, pomyśleć o jakiś parkingach, tylko żeby inni mieli gorzej. Więc najlepiej rozszerzyć strefę płatnego parkowania na całe Gliwice.

Marcin
Marcin

Nie rozumiem komentarza redakcji w ramach którego mieszkanie w centrum i praca w centrum miałaby być czynnikiem obciążającym mieszkańca – przecież to bardzo dobrze, że ludzie chcą w nim żyć, pomimo ciągłych zniechęceń ze strony urzędu miasta – centrum wtedy dla takiego mieszkańca jest po prostu naturalną strefą życia – tu ma przychodnie, szkołę, pocztę – jeżeli okaże się nagle że mieszkaniec centrum będzie mógł stanąć tylko na 2 ulicach to stwierdzi, że lepiej przeprowadzić się na Sikornik albo do Gierałtowic bo będzie miał tak samo źle jakby tam mieszkał. Spowoduje to dalszą depopulacje śródmieścia a w konsekwencji jego zamieranie.… Czytaj więcej »

Nocne graffiti
Nocne graffiti

“…bo jak nie bęzie w niej mieszkańców to kto będzie dbał o wygląd kamienic ?”
Miejski konserwator zabytków.

Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy

@Nocne graffiti.
Po tym co odwalił (zezwolenie na przebudowę budynku przy ul. Bony przez firmę Radan) miejski konserwator zabytków, wojewódzki konserwator zabytków wnioskował o usunięcie tej osoby ze stanowiska.
Masz na myśli tą samą osobę? Gratuluję!

Nocne graffity
Nocne graffity

Przeca to sarkazm był. Ta osoba razem z częścią urzędników współwinnych zapuszczeniu miasta powinna być usunięta ze stanowisk już wielokrotnie. Za Rynek, za starówkę, za Barlickiego, za Kościuszki, za o mały włos TBS-a koło kościoła Wszystkich Św., za wieżę ciśnień, za lipy na Mickiewicza, za teatr, za most na Berbeckiego, za niemal każdą obsprayowaną elewację w mieście, za szyldozę, za zameczek leśny jak i cały park… mógłbym tak wytykać godzinami. Swoją drogą za każdym razem, gdy przechodzę przez Rynek ogarnia mnie śmiech. Nie podobało wam się “iglo”, to macie pole plastikowo-plandeczno-namiotowe, przy którym “iglo” było dziełem sztuki. Kolejny chichot miejskiego… Czytaj więcej »

Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy

@Nocne graffiti. – Dlatego nie dałem minusa :o)

Parkingowy
Parkingowy

Podejdź na przykład pod urząd miejski to zrozumiesz. Ponad połowa samochodów z abonamentem mieszkańca, bo pracownikom nie opłaca się podejść lub podjechać autobusem czy rowerem paru przecznic, skoro mają za darmo. Efekt jest taki, że nie ma miejsca dla innych i zamiast rotacji, mamy coś w rodzaju prywatnego parkingu dla wybranych. Takie szerokie traktowanie prawa do abonamentu powoduje też, że ludzie go sobie załatwiają nawet jak nie mieszkają w centrum. Wystarczy mieć kogoś z rodziny czy znajomego z centrum, wziąć na współwłaściciela i darmowe parkowanie gotowe. Abonamentów zaraz będzie więcej niż mieszkańców strefy.

asdf
asdf

“Wystarczy mieć kogoś z rodziny czy znajomego z centrum, wziąć na współwłaściciela i darmowe parkowanie gotowe.”
Nie trzeba nawet wpisywać danej osoby jako współwłaściciela. Wystarczy spisać papierek o bezpłatnym użyczeniu samochodu. To jeden ze sposobów na handel abonamentami. Jeden z konkurencyjnych portali gliwickich publikował 2 lata temu statystyki, z których wynikało, że 1/4 abonamentów została właśnie uzyskana na podstawie takich papierków.
Paranoją w Gliwicach jest to, że abonament może uzyskać nawet osoba nieposiadająca prawa jazdy.

“Abonamentów zaraz będzie więcej niż mieszkańców strefy.”
Na pewno liczba abonamentów przekracza już liczbę miejsc parkingowych: https://www.24gliwice.pl/wiadomosci/w-ciagu-roku-wydano-o-60-wiecej-abonamentow-mieszkanca-na-parkingach-nie-ma-rotacji/

grugru
grugru

Fajanie wygląda abonament mieszkańca i tablice rejestracyjne SZ

Elektryk
Elektryk

Pewne jakieś wałki robią, nie będę negował. Ale czy posiadacz pojazdu z inną rejestracją niż SG, nie może być mieszkańcem Gliwic? Co z leasingobiorcami, samochodami nieprzerejestrowanymi? Co z samochodami zastępczymi lub firmowymi?

KasaFranka
KasaFranka

Jeżeli mieszkaniec przedstawi papierek z banku, od leasingodawcy czy innej instytucji (z wszystkimi pieczątkami i podpisami), że korzysta z danego pojazdu, to bez problemu może otrzymać na tej podstawie abonament mieszkańca.
Każdy obywatel ma obowiązek przerejestrować auto w 30 dni od daty zakupu, więc ten argument jest bez sensu. Przychodząc do urzędu otrzymujesz tymczasowy dowód rejestracyjny, na podstawie którego możesz uzyskać abonament mieszkańca. Jeżeli ktoś nie wywiązuje się ze swojego obowiązku przerejestrowania samochodu, to już jego problem.
Koszty używania samochodu firmowego można odliczyć od przychodu. Dlaczego firma ma mieć tani parking, a dodatkowo zyskiwać na niższym podatku? Firma to nie mieszkaniec.

Elektryk
Elektryk

Obowiązek przerejestrowania może istniej, ale nie jest egzekwowany i w praktyce nic nie grozi za jego niedopełnienie. Ponoć ma się to zmienić, puki co ja jeżdżę nie przerejestrowanym. Firma może i nie mieszkaniec, ale pracownik firmy, użytkujący samochód firmowy, zamieszkujący strefę płatnego parkowania już tak. Co za różnica czy będzie tam parkował swój prywatny samochód czy firmowy?

KasaFranka jeszcze może wyjaśnij dlaczego nie mogą parkować auta zastępcze. :-)

Dr.Es
Dr.Es

Przedział wszystkim , to wyłączyć niektóre strefy np. wokół UM , z możliwości parkowania samochodów z “abonamentem mieszkańca”.

Andrzej
Andrzej

Postuluje o zamontowanie daszków przeciwsłonecznych na większości parkomatów. W czasie słonecznej pogody są olbrzymie trudności z odczytaniem czegokolwiek na ich ekranach. zmusza to czasami do szukania innego parkomatu w którym ekran daje się odczytać.

Ja
Ja

Do ZDM: mieszkam w centrum i mam wykupiony roczny abonament. Wieczorem na da się zaparkować pojazdu w strefie zamieszkania i muszę często parkować w drugiej strefie. Więc o tym tez pomyślcie

Beata
Beata

Strefa generuje gigantyczne koszty zarówno po stronie mieszkańców miasta jak i samorządu. Do obsługi zatrudniono kilkadziesiąt osób. Problemów żadnych to nie rozwiązało. Może czas zlikwidować.

Joe
Joe

Więcej parkingów. Parkingi podziemne ze szlabanem – na przykład pod placem Piłsudskiego.

Amsterdam
Amsterdam

W tym samym Amsterdamie, który wspominasz niżej, właśnie likwidują 10 tys. miejsc parkingowych, a w całej Holandii 20 tys. i zapowiedzieli, że to nie jest ich ostatnie słowo. A ty chcesz nowe parkingi w małym centrum już zawalonym gratami śmierdzącymi i kapiącymi olejem.

Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy

@Amsterdam. Małe sprostowanie, likwidują miejsca na ulicy na rzecz podziemnych.

Amsterdam
Amsterdam

Nie pajacuj. Nic takiego nie ma miejsca, bo chodzi o to, że poprzez zmniejszenie liczby miejsc parkingowych zmniejsza się liczbę samochodów w centrum. Czyli robią coś odwrotnego niż w Gliwicach, gdzie po wprowadzeniu SPP liczba miejsc parkingowych zaczęła rosnąć.

Elektryk
Elektryk

W Amsterdamie nie słyszałem o jakiś podziemnych parkingach w ceterum. Tam nawet na ulicy parkowanie kosztuje przynajmniej 6 euro za godzinę. W Amsterdamie praktykuje się na parkingi typu Park + Ride. Parkujesz auto na obrzeżach i dojeżdżasz do centrum. Ja jak już jechałem autem i chciałem mieć po taniości, to stawałem w dzielnicy De Bongerd, a później darmowym promem do centrum.

ja234
ja234

Tak naprawdę zmiany w tzm.strefie parkowania niewiele dadzą.
Najlepiej byłoby zakazać wjazdu auteczkowcom do centrum wioseczki.Całą zwycięstwa,. całe centrum zrobić strefą przyjazną rowerzystom i pieszym. Zasadzić drzewa,krzewy.Miasto jest dla wszystkich, nie tylko dla auteczkowców.
Musi się skończyć auteczkowy terror.(1312)

ja234
ja234

Należałoby wprowadzić wyższe opłaty za postawienie auteczka, 20 zł za godzinę.Wlepiać mandaty za głupotę i bezmyślność po 20 tys. Odholowywać auteczka na koszt właściciela.
A najlepiej wywalić wszystkie auteczka z centrum wioseczki.(1726)

Bajtek
Bajtek

Lepiej 20 złotych od głupich komentarzy. Po tygodniu musiałbyś czekać do następnej wypłaty.

Fiku Miku
Fiku Miku

Raczej kieszonkowego.

666
666

Dzban

Włodzimord
Włodzimord

Na bank głosujesz na PiS. Tylko wyborcy PiSu mogą wygadywać takie bzdury wynikające z niedouczenia i z chęci karania wszystkich za wszystko, najlepiej od razu karą śmierci.
A co do niedouczenia – maksymalna grzywna w postępowaniu mandatowym wynosi obecnie 7500 zł (w postępowaniu mandatowym w ogóle, nie tylko w postępowaniu w związku z wykroczeniami drogowymi).

Joe
Joe

Pojedz do Amsterdamu – tam w centrum oplata wynosi 5 euro za godzinę. Po podwyżce do 5 euro wpływy z parkowania spadły, ale urząd miejski stwierdził, że to OK, bo celem podwyżki nie miało być zwiększenie wpływów tylko wyrzucenie samochodów z centrum.

ja234
ja234

@Joe,jeden bystry.Więc widzisz sam, że można i zadziałało, w części, ale zadziałało. Pięć euro to na nasze… około 20 zł.Sens w podwyższeniu opłaty jest.Inne miasta w polsce też powoli podnoszą opłaty za parkowanie a nawet za sam wjazd do centrum.
Kwestią czasu jest kiedy normą będzie opłata 20- 50 zł za godzinę.
Niestety w glajwicach tego nie rozumieją.(1317)

kek
kek

Co jeszcze twój rozumek wymyślił, malutki człowieczku?