Przed gliwickim dworcem, w ramach prowadzonej przebudowy powstanie fontanna. Choć – wobec zakresu prac, jaki wykonano w tym rejonie – jest to zaledwie kosmetyczny dodatek, niebawem może stać się pierwszą wizytówką miasta dla podróżnych wychodzących z dworca.
Zapewne będzie to lepsze powitanie, niż obskurne ściany szczytowe kamienic na zbiegu ulic Bohaterów Getta Warszawskiego i Zwycięstwa, tymczasowo zasłonięte reklamą.
Obiekt, znany dotąd tylko z wizualizacji zamieszczonych przez miasto, jest teraz w fazie realizacji. Będzie to fontanna z 20 wodotryskami, która znajdzie się mniej więcej równolegle do biurowca BIPROHUTu.
W rejonie stacji kolejowej będą też rosły drzewa, platany klonolistne, sadzone w technologii znanej mieszkańcom z nasadzeń przy Rynku.
– Ci, którzy bacznie obserwują nie tylko postęp prac przy przebudowie dróg po południowej stronie dworca PKP, ale także ilość nasadzeń, która bezustannie zwiększa się w tym rejonie w miarę postępów prac budowlanych zdołali zauważyć, że następne drzewa „wyrosły” przy głównym trakcie prowadzącym do stacji kolejowej – przekazuje Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.
Dzięki zaawansowaniu prac możliwe było nasadzenie kolejnych platanów. Dwanaście drzew – czystego gatunku, w podstawowej formie – rosło będzie po obu stronach głównego traktu. Zdobić je będą nasadzone wokół byliny, krzewy oraz trawy ozdobne
– dodaje. To jeszcze nie koniec nasadzeń. W najbliższym czasie, platany (12 drzew) pojawią się jeszcze na placu przed dworcem, w pobliżu budowanej właśnie fontanny.
Tymczasem, w rejonie stacji kolejowej, widać efekty zeszłorocznych prac. Między wejściem na stację PKP a ul. Okopową zielenią się nasadzone jesienią głogi i tulipanowce. Pojawił się też… przystanek autobusowy z tablicą systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (i tablica SDIP w miejscu, gdzie mieściło się będzie drugie stanowisko). W przyszłości na pętli utworzonej na przedłużeniu ulicy Zwycięstwa ma zatrzymywać się autobus linii A4.
Znajdą się tam także miejsca do krótkiego postoju, tzw. kiss&ride (pocałuj i jedź). Pętla połączy plac dworcowy z rozbudowaną już ul. Okopową, w którą będzie można wjeżdżać wyłącznie od strony placu Piastów.
(żms)/ZDM Gliwice
Wszystko było by dobrze, gdyby nie trwało to tak długo, bo te remonty są już bardzo męczące.
Jakby tą przebudowę prowadziła firma w której pracują fachowcy, to już dawno byłoby skończone. A że ten bajzel robią amatorzy i partacze z PRUiMu i Eurovii, to trwa to już prawie 2 lata i szybko się nie skończy. Efekty tego partactwa w postaci krzywo ułożonej kostki i zapadniętych studzienek to już obserwujemy.
Dodam, że gdyby przebudowa odbywała się na zlecenie prywatnego podmiotu, trwałaby krócej, a fuszerki usuwano by na bieżąco pod groźbą kar umownych.
Niestety, prowadzenie prac budowlanych przypadkowymi ludźmi nałapanymi na ulicy musiało tak się skończyć. Remont jeszcze nie skończony a duża część wykonanych nawierzchni nadaje się do zerwania.
Przyglądam się tym remontom w Gliwicach od lat i cholera mnie bierze na ślamazarność robót. Władze miasta postawiły na liche firmy budowlane. Na razie nie macie się czym chwalić.
…. postawiły na firmy „swoje” ……
Wizualizacja ???? A realia !!! Masakra zero podobizny .
Nasadzenia drzew ? System ten sam co nad DTS czyli dziadostwo .
Czym tu się chwalić !!! Zero i tak będzie przez kolejne 10 lat aż tu ktoś powie ze zmiana i od nowa będzie remontowany plac i cała reszta
Budzi przerażenie ilość betonu. Jakieś 99% terenu zabetonowano. Nawet skrawki trawników, które były wcześniej. Maasaakraa.
Co rozumiesz przez „realia”?
Porównujesz wizualizację stanu gotowego z placem budowy?
Pierwsza wizytówka miasta dla podróżnych wychodzących z dworca – betonowa patelnia.
Chwalą się tablicami na przystankach, a na CP w porywach działa połowa z tendencją spadkową. Ot nowo otwarte, chodniki brudne, zarzucone kipami. Gdzie firma sprzątająca? Rozkład jazdy też taki sobie szczególnie rano. Punktualność autobusów też pozostawia wiele do życzenia. Może łaskawca włodarz miasta by się zainteresował i razem z ZTM coś uradzili? Bo pieniążki to się przyjemnie bierze.
Tempo prac – zaiste, imponujące. Ten, kto zatwierdził taki harmonogram robót powinien odpowiadać karnie, żeby przez tyle miesięcy paraliżować ruch w samym sercu miasta…
Boże jakie ludzkie pany! Drzewa bedom, fontanna bedzie może kawałek trawnika i to wszystko naszych Gliwicach gdzie jest przyszłość, to znaczy będzie może w przyszłości to wszystko.
Macie się czym chwalić. Tylko w takim czasie teraz buduję się potężne inwestycje, ale dlaczego nie w Gliwicach?
Dzisiaj 3 maja byłem w rejonie dworca, Placu Piastów i ul.Piwnej. Fakt kostka jest nierówna,przejść dla pieszych dużo.Zauwazylem coraz więcej zieleni. Myślę,że po poprawkach efekt końcowy będzie PRZYJAZNY I BEZPIECZNY DLA MIESZKANCOW I PODROZNYCH.
Beton, beton + dużo betonu ????
ZGROZA !!!!!
Bruk Bet Gliwice
A dlaczego kiss & ride nie ma po drugiej stronie dworca? Przy centrum przesiadkowym ?
Żeby pokissowani wchodzili prosto do kas biletowych, a nie na zaplecze?
i tak ich ludzie ponownie nie wybiorą
mam taką nadzieję
A masz jakąś alternatywę?
żule w tej fontannie będą myć nogi a dzieci się kąpać. A będzie tam zakaz! to zmienia postać rzeczy.
Znaczy, następne pluskadełko się pojawi w Glajwicach a obok niego Gliwiczanka Zdrój z całą tablicą Mendelejewa plus certyfikat Unijny na nią.
PIEKNA BETONOZA.
W calym kraju od tego odchodza (W KONCU!!!), a w Gliwicach dalej robia patelnie na potege
Ja chciałbym zapytać kto wymyślił w mieście szklane wiaty przystankowe
Już parę takich stoi
Ile tam będzie w słońcu
Ten plac przed dworcem nazwą prefabet bo tylko tam można znaleść tyle betonu
Gdzie są kosze na Placu Piastów
Jestem ciekawy czy tylko w Gliwicach mieszkają tacy malkontenci, czy jest to przywara wszystkich Polaków. Cokolwiek buduje się w naszym mieście jest na nie. Albo to takie, albo owakie, a powinno być….. Zawsze czytamy słowa niezadowolenia. Uważam że tereny placu piastów i placu przed dworcem jak by na to nie spojrzeć zyskały na urodzie i funkcjonalności. Bo przecież chyba nikomu nie podobało się to co było wizytówką miasta po wyjściu z dworca. Gliwice wiele zyskały na pozytywnym wizerunku budując :DTŚ, Halę sportową Arena i rewitalizujac teren wokół, CPK, biurowce na terenie byłej Huty. Za każdym razem te inwestycje były hejtowane… Czytaj więcej »
Może trochę hejtu jest.
Mi przeszkadza zalew betonu w centrum miasta.
Co do terenu po hucie, biurowce ok, tylko szkoda wieży ciśnień bo to oprócz budynku dyrekcji pamiątka po zakładzie a niszczeje. CP ok tylko kto przykrył byłą hutę szkła siatką imitującą odnowienie budynku?
O dachu nie wspomnę! Punktualność i rozkład jazdy autobusów pozostawia wiele do życzenia!
Chodzi o styl i zawsze wlokące się i przewalane terminy poszczególnych inwestycji. Albo np. kosmiczne koszty (hala Gliwice). Nie wspomnę już o słynnych wizualizacjach poszczególnych inwestycji w konfrontacji z realnie otrzymanymi „produktami”, jak CP. A o jakości porozmawiamy za lat pięć, bo jeśli tak się to będzie starzeć jak np. dworzec PKP, to nie ma się z czego cieszyć.
Nowe inwestycje są super, CP czy Arena robia wrażenie ale jeśli chodzi o plac piastów i teren przed dworcem to tragedia. Lata mamy bardzo gorące, kto zniesie ten skwar, zaorano zupełnie wszelką zieleń i przykryto betonem. Co kilka kroków kolejne przejścia ze światłami czyli stanie na czerwonym. W tych miejscach aby ulżyć ludziom i upiększyć można było tam park zasadzic, zrobić zagle osłaniające od słońca i jak najwiecej trawnika bo się tak nie nagrzewa. Do tego wyszłoby taniej, duzo ładniej. Ręce opadają
Sorry, ale Plac Piastów to największa porażka w historii tego miasta. Skrzyżowanie na skrzyżowaniu na drodze na drogach na słupach na światłach. Żaden to plac. Była okazja, przywrócić ten plac mieszkańcom. Zamiast tego, wybudowano potwora.