– To bardzo dobry pomysł, bardzo dobry ruch – tak o uruchomieniu Gliwickiego Roweru Miejskiego mówi dr Michał Stangel, architekt i urbanista.
– Dobrze, jeśli mieszkancom oferuje się jak najwięcej sposobów przemieszczania, które mogą być alternatywą dla jazdy samochodem – dodaje.
– Czy to nie jest przypadkiem tak, że zaczynamy od końca, a nie od początku, czyli najpierw drogi, a potem rowery miejskie? – pyta Małgorzata Lichecka (Nowiny Gliwickie).
– Trochę tak – przyznaje Andrzej Parecki (Gliwicka Rada Rowerowa) – Rower miejski będzie przede wszystkim funkcjonował w centrum miasta. Można powiedzieć, że to pierwszy krok, gdzie wychodzimy na rzecz roweru, ponieważ ta infrastruktura w centrum nie jest zbyt dobra. Myślę, że to jest dobry krok, ponieważ centrum miasta jest takim miejscem, gdzie akurat w przypadku Gliwic rower ma szansę się sprawdzić…
Z zaproszonymi goścmi rozmawiamy też o zapowiadanej rewitalizacji Parku Chrobrego.
Oglądaj cały program – kliknij w środek zdjęcia głównego
POD PRASĄ to program, w którym gliwiccy dziennikarze, komentatorzy i goście specjalni dyskutują o bieżących wydarzeniach w Gliwicach. POD PRASĄ jest wspólnym projektem Nowin Gliwickich i portalu 24GLIWICE.pl, z założenia otwartym na inne, niezależne media w Gliwicach, zarówno te tradycyjne, jak też społecznościowe. Program dostępny jest na m.in. kanałach YouTube i profilach Facebook wybranych gliwickich mediów. POD PRASĄ emitowane jest również na platformie UPC (kanał regionalnej stacji DlaCiebieTV).
Jakie ścieżki rowerowe mamy w Gliwicach takie mamy. Rowerzyści będą zmuszeni jeździć i po ścieżkach i po ulicach. Moim zdaniem rowerami powinny poruszać się ludzie którzy posiadają podstawową wiedzę o ruchu drogowym! Powrót do karty rowerowej był by czymś koniecznym.
Rowerami powinni poruszać się ludzie, którzy potem decydują o infrastrukturze rowerowej w mieście. Jakby tak prezydent miasta ze swoimi zastępcami albo dyrektor ZDM musieli kilka razy w miesiącu dojeżdżać do pracy na rowerze, to natychmiast by się podejście do tematu zmieniło. Ciągi pieszo-rowerowe z kostki betonowej szybko by przebudowano na profesjonalne drogi rowerowe z asfaltu, a liczba dróg rowerowych by się zwiększyła.
Proponuję w ten sposób – 1/3 miesiąca dojazdy autem (ale bez darmowego, służbowego parkingu), 1/3 miesiąca dojazdy autobusem+pieszo, 1/3 miesiąca dojazdy rowerem. I potem dopiero mogą decydować o organizacji ruchu drogowego w mieście jak poznają wszystkie te środki komunikacji.
A czemu nie ma wypożyczalni rowerów wodnych? Tu przynajmniej system ścieżek istnieje (Kłodnica, Ostropka, Bytomka), są w dobrym stanie i choć nie oznakowane to raczej trudno się zgubić.
Czarowanie i mydlenie
O ile pamiętam P. Michał w młodości praktycznie unikał rowerów :) Rekord trasy to cyba od klatki a do c. Teoretycy…….
Gigantyczna ilość (5 !!!) komentarzy dziwić nie powinna.Z wielu powodów.Zacnego grona dyskutantów.Tematu dyskusji.No i czasu jej trwania.Ble,ble ,ble,bla,bla,bla.Polska mowa słowa,słowa,słowa.Czy ktoś poświęci 10 minut swojego czasu na .No właśnie.Na co ? Miałem dość po 4 minutach.
To program dla myślących. Wracaj na fejsbuka lajkować zdjęcia zachodów słońca.
Nie porównujcie wioski Gliwice do Miasta Łódź.
Pomysł fajny ale reszta komedia.
65 kilometrów ścieżek… na papierze a rzeczywistość swoje.