Gliwiczanka pokieruje transportem publicznym w Metropolii. Wygrała konkurs na dyrektora ZTM

Małgorzata Gutowska od piątku (1 lutego) obejmie stanowisko dyrektora Zarządu Transportu Metropolitalnego. Wygrała ona postępowanie konkursowe, które zostało ogłoszone w tej sprawie.

Od ponad 20 lat jest związana ze spółkami transportowymi, a od września 2018 roku z Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią.

Małgorzata Gutowska karierę zawodową zaczynała jako główna księgowa, później objęła funkcje kierownicze. Była prezesem zarządu i dyrektorem generalnym dwóch spółek należących do Arriva Bus Transport, następnie – przez osiem lat – pełniła funkcję dyrektora operacyjnego w regionie południowym.

Do jej zadań należało m.in. zarządzanie pracą ok. 900 osób, flotą ok. 400 autobusów oraz kreowanie nowych rozwiązań w zakresie optymalizacji siatki połączeń ok. 55 tys. kursów miesięcznie.

Małgorzata Gutowska posiada również doświadczenie w zarządzaniu firmą w warunkach restrukturyzacji – zarówno w kontekście budowania nowych struktur, jaki i łączenia istniejących spółek.

Od września 2018 roku pracuje w Departamencie Komunikacji i Transportu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, gdzie zajmowała się dotychczas koncepcją rozwoju transportu i taryf. Teraz do jej zadań będzie należało zarządzanie ZTM i reprezentowaniem podmiotu na zewnątrz.

– Wyzwań przed nami sporo. Wśród nich jest oczywiście stworzenie nowej siatki połączeń, zmiany w taryfie oraz przygotowanie nowego systemu płatności, który za dwa lata będzie mógł płynnie zastąpić obecnie funkcjonujący system ŚKUP – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Przypomnijmy, ZTM od 1 stycznia 2019 roku jest organizatorem transportu publicznego w G-ZM i zintegrował w swoich strukturach KZK GOP, MZK Tychy oraz MZKP Tarnowskie Góry. Zarządza ok. 440 liniami autobusowymi, tramwajowymi i trolejbusowymi, które każdego dnia obsługują prawie 7 tys. przystanków.

od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
HAL
HAL

Za zmarnowanie 200 mln na bubel ŚKUP ktokolwiek odpowie prawnie, czy jak zwykle winnych nie ma?

The Tiger@
The Tiger@

Nie jesteś w stanie udowodnić w takiej sytuacji celowe działanie na szkodę albo rażące zaniechanie obowiązków. To wszystko podchodzi pod ryzyko gospodarcze.

Stach
Stach

Na pewno wiesz, że działanie tego bubla przedłuża się tylko z jednego powodu: żeby nie oddawać dotacji unijnej, bo to byłoby przyznanie się do niegospodarności. Czyli wszyscy wiedzą, że to kant za 200 mln – na którym ktoś dobrze zarobił – poprzedzony latami skandali, niezadowoleniem pasażerów i powszechną krytyką, a ty nazywasz to tylko “ryzykiem gospodarczym”? Na jakim stanowisku pracujesz?

Wiera
Wiera

A ile kasy poszło na monitory do wyświetlania reklam podczas jazdy? I wożą to barachło do dzisiaj bo chyba nie potrafią zdemontować albo się nie chce.

Gliwiczanin
Gliwiczanin

Fajnie byłoby obniżyć cenę z bardzo krótki przejazd, opłata 3zł za przejazd jednego przystanku to jak dla mnie trochę dużo.

ewa
ewa

Za to Twoje dzieci i rodzice nie płacą wcale /do 16 roku i od 70/

kolega
kolega

Jak ci za cieżko przejść jeden przystanek, to kup samochód. Jeden tu opowiada, że tak jest taniej. Hahaha!

Stanely
Stanely

Jest coś takiego, jak taryfa odległościowa…

Imię
Imię

Żeby tylko dumna nazwa “Metropolia” nie zamieniła się w “metrolipę”

gmG
gmG

Czy wśród wyzwań przed którymi stoi zarząd Metropolii jest też przywrócenie komunikacji tramwajowej w Gliwicach , ot chociażby od granicy z Zabrzem do dworca kolejowego a tym samym do centrum przesiadkowego.

asdf
asdf

Oby rozruszała tę skostniałą strukturę. W zarządzie ZTM nie ma już gorących etatów dla prezydentów miast, więc może nareszcie coś się zmieni na lepsze.

Cliper
Cliper

Ktoś zarobił i znów zarobi przy wymianie,zamiane nowego na nowsze

ja234
ja234

Pierwszym zadaniem, powinno być wywalenie czytników kart płatniczych.Ponieważ jest to urządzenie inwigilujące.