Hybrydowy autobus MAN na linii A4. PKM “zapoznaje się z warunkami eksploatacji”

fot. nadesłane przez Czytelnika (K.P.W.)

W Gliwicach pojawił się najnowszy autobus MAN z serii Lion’s City. Ten dwunastometrowy pojazd o napędzie hybrydowym do 12 grudnia testowany jest na linii A4.

Obecnie w taborze PKM Gliwice nie ma autobusów hybrydowych. Taki rodzaj napędu pozwala na spore oszczędności w zużyciu paliwa i znacznie obniża poziom emisji spalin i hałasu. Testy są okazją do zapoznania się warunkami eksploatacyjnymi tego typu pojazdów.

Przypominamy, że jeszcze w tym roku w Gliwicach pojawi się 10 nowych Solarisów, wyposażonych w nowoczesne systemy oczyszczania spalin oraz spełniających rygorystyczne normy środowiskowe, a w 2022 r. na gliwickie ulice wyjadą “elektryki” Volvo. Dla ich obsługi zostaną wybudowane stacje ładowania. Pierwsza na terenie zajezdni przy ul. Chorzowskiej, a nieco później kolejne, przy ul. Nowy Świat oraz Czapli.


(żms)/UM Gliwice
fot. nadesłane przez Czytelnika (K.P.W.)

od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Fiku Miku

Kolejny a raczej powinienem napisać, że pierwszy przykład problemu który został stworzony, a teraz na siłę stara się ten problem rozwiązać. Zlikwidowano elektryczny tramwaj, żeby zastąpić go po latach hybrydowym czy elektrycznym autobusem. Wszystkim, którym zaraz na dźwięk słowa “tramwaj” zaczną pękać hemoroidy przypomnę, że na torowiskach w nowej technologii i z nowym taborem, komfort podróżowania jest znacznie lepszy i bezpieczniejszy niż autobusem.

Wo

oczywiste farmazony :) z ekonomicznego punktu widzenia. eksploatacja tramwajów jest znacznie droższa, bo to nie jest tylko koszt taboru, ale także sieć trakcyjna oraz torowisko, które już kilkanaście lat temu nadawało sie do wymiany. Tramwaje mimo tego że są elektryczne to nie są bez emisyjne, warto mieć to na uwadze. W Gliwicach tramwaje nie miały nigdy sensu ze względu na to że znaczna część torowiska jest na drodze dla samochodów wiec tramwaje i tak stały w korkach, a nawet same tamowały ruch samochodowy ze względu na to że przez ulicę musieli chodzić ludzie którzy chcieli skorzystać z tramwaju. a w… Czytaj więcej »

Zabrzanin

Z tym korkowaniem i blikowaniem ulicy, to delikatnie mówiąc, trochę mijasz się z prawdą. Torowisko zawsze szło środkiem jezdni, a od torowiska do chodnika zawsze było przynajmniej 2,5 m odległości. Samochodem zawsze szło tramwaj z prawej strony wyminąć jak stał, czy też wyprzedzić jak jechał. Tak było na Daszyńskiego, Zwycięstwa, Jagielońskiej i Zabrskiej. Tramwaj blokował bo ludzie wsiadali, a teraz to autobus nie blokuje jezdni gdy ludzie wsiadają? Poza tym ile trwa te wsiadanie i wysiadanie?

Gliwiczanin

Mam wrażenie, że pisze to Frankiewicz albo jakiś jego przydipas

Bergman2

Warto mieć również na uwadze, że jak już zarzucasz tramwajom nieekologiczność to należało zlikwidować nie tramwaj jako środek transportu tylko elektrownię, która go zasilała… Tramwaje mogą być równie dobrze, zasilane silnikiem spalinowym (2 tego typu wagony – fakt, robocze – są na Śląsku), mogą być napędzane sprężonym powietrzem, jak miało to już miejsce w historii (twórcą był Polak inż. Ludwik Mękarski), czy też mogą pozyskiwać energię elektryczną z wodoru, jak uruchomiona w 2019 r., linia tramwajowa, która kursuje chińskim mieście Foshan. Warto również dodać, że elektrownie, które wg ciebie są nieekologiczne nie zasilają tylko tramwajów i żadna z nich nie… Czytaj więcej »

Ampuła

Status miasta ma prawie 950 miejscowości w Polsce.
Tramwaje, te przykute do szyn trzęsiflaki i zawalidrogi, wloką się mniej więcej po 30 z nich.
Miejska komunikacja autobusowa – działa w prawie 300 miastach i gminach.
Trolejbus w Polsce można spotkać w 3 (trzech) miastach. Czyli rzadziej, niż różowego jednorożca z yeti na grzbiecie.

Zabrzanin

O metrze zapomniałeś. I dwóch linach, na krzyż. Dosłownie. :-)

Informacja Turystyczna

Dwie i pół. Kraków ma hybrydę.
No i jeszcze są tramwaje wodne.

Mlody

Ciekawe kiedy usuną resztki po tramwajach, np. przy ul. Chorzowskiej, pl. Piastów bo to jedynie, co robi to psuje zawieszenia samochodów i nie jest w żadnym stopniu przydatne!!

Gliwiczanin

W ogóle. Zobaczysz jeszcze tramwaje do Gliwic wrócą

Gliwiczanin

Szczerze ? To wolałbym tramwaj zamiast tego dziadostwa

Facepalm

Coś co na świecie jest już standardem w Gliwicach testują i się przyglądają bo najfajniej smrodzą i ryczą heble diesla.

Imiu

Gliwice to miasto Przyszłości, TU wszystko na zad się robi. Najpierw brelok, paliwo, auto a na końcu opony i siedzenia i sieć połączeń…aaa zapomniałem, CENA na sam przód i to słona.

gmG

Kiedy Gliwice wrócą do linii tramwajowej tak bezmyślnie zdewastowanej przez prezydenta a obecnie senatora Frankiewicza?

Jan

Heh, Gliwice podobno jedno z najbogatszych miast w Polsce są daleko w tyle za tymi podobno biednymi – tam elektryki i hybrydy dawno już jeżdżą…..

Obserwujący

No tak, glajwice testują,sprawdzają,ale kopcące spalinowe autobusiki kupili.Hybrydowe i elektryczne autobusy to przyszłość,ta prawdziwa i rzeczywista przyszłość.
Ale w glajwicach,gdzie urzędasy tkwią mentalnie w latach 60 tych,podsycane przez archaiczną politechnikę, oczywiście jest zacofanie i wsteczny.Porażka te glajwice.