Idealne CV sekretarki

Chcesz pracować w sekretariacie, ale masz wrażenie, że Twoje CV nie jest wystarczająco dobre? To żaden problem! Wystarczy zamienić te najbardziej typowe i przewidywalne sformułowania na zdania, które będą oryginalne oraz ciekawe dla pracodawcy.

 
Na szczęście istnieje kilka sposobów, dzięki którym Twój życiorys wyróżni się i pomoże Ci dostać wymarzoną posadę.

Wymagania na stanowisko sekretarki

Zanim zaczniesz pisać CV, warto się najpierw zastanowić, jakie doświadczenia i umiejętności są najbardziej pomocne na tym stanowisku. Przeglądając portal Pracuj.pl, można zauważyć, że pracodawcy wymagają kilku kluczowych kwestii. Są to przede wszystkim:

  • minimum średnie wykształcenie,
  • dobra znajomość języka angielskiego,
  • biegła obsługa komputera (Pakiet MS Office) i urządzeń biurowych,
  • komunikatywność,
  • wysoka kultura osobista,
  • dokładność i terminowość,
  • doskonała organizacja pracy.

Jak widać, osoby ubiegające się o pracę na tym stanowisku, nie muszą się martwić wykształceniem wyższym. Jeśli chcesz jednak, aby Twoje CV się wyróżniło, studia z pewnością będą dużym atutem. Ważne są także kompetencje związane z językiem obcym i obsługą komputera, zatem to koniecznie musi się znaleźć w aplikacji. Jeśli chodzi o umiejętności miękkie, najlepiej wpisać takie cechy, które pokażą, że jesteś sumiennym i rzetelnym pracownikiem.

CV sekretarki – co uwzględniać?

Dobrym sposobem na wyróżnienie się jest dodanie podsumowania zawodowego na szczycie CV. Dzięki temu pracodawca już na wstępie będzie wiedział, jaki jest cel Twojej aplikacji. Co więcej, internetowe szablony tego nie zawierają, więc od razu zyskasz przewagę nad potencjalną konkurencją. Kolejną ważną kwestią jest unikanie zdań ogólnikowych. Gdy wymieniasz obowiązki, którymi zajmowałaś się w poprzednich pracach, nie pisz sformułowań typu „prowadzenie sekretariatu”. Zamiast tego spróbuj sprecyzować, co dokładnie robiłaś. Wspomnij o konkretnych zadaniach, takich jak sporządzanie protokołów, wystawianie faktur czy obsługiwanie korespondencji firmowej.

Jako że zawód sekretarki wymaga dokładności i dbałości o szczegóły, sprawdź, czy zgadzają się też wszystkie techniczne kwestie. Zwróć uwagę na błędy i literówki, używaj nagłówków i jednolitego kroju pisma. Upewnij się również, że Twoje zdjęcie prezentuje się profesjonalnie (najlepiej, jeśli jest wykonane na białym tle). Na koniec: nie zapomnij o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych.

(materiał partnera)