Jak bezpiecznie zażywać suplementy diety?

W ciągu ostatnich lat wzrosła popularność suplementów diety zarówno wśród chorych, jak i zdrowych osób. Suplementy diety to nie są leki. To środki spożywcze będące skoncentrowanym źródłem witamin, minerałów lub innych substancji odżywczych. Ich celem jest uzupełnienie codziennej diety w odpowiednie składniki odżywcze. Nie mają właściwości leczniczych, mają tylko działanie profilaktyczne.

 

Niektóre suplementy diety mogą wchodzić w reakcje z lekami lub żywnością. Istnieje też możliwość przedawkowania preparatów, zwłaszcza gdy stosujemy kilka suplementów jednocześnie. Osoby prowadzące regularny tryb życia, dobrze się czują, regularnie spożywają urozmaicone domowe posiłki, nie muszą zażywać suplementów diety. 

W niektórych sytuacjach dobrze jest sięgnąć po suplementy diety np. kupione w bee.pl. Te preparaty polecane są osobom, które często łapią infekcje, zażywają antybiotyki, jedzą mało warzyw i owoców, mają niedobory witamin i minerałów. Po suplementy sięgają osoby aktywne fizycznie, mające problemy ze snem, kobiety w czasie obfitego miesiączkowania. 

Należy przestrzegać zaleceń producenta

Zanim zaczniemy zażywać suplementy, powinniśmy dokładnie zapoznać się z zaleceniami producenta dotyczącymi dawkowania, pory ich przyjmowania, możliwości łączenia z innymi suplementami. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą. Niektórych suplementów diety nie wolno przyjmować z lekami, ponieważ mogą osłabiać swoje działanie i wzajemnie się wykluczać. 

Suplementy diety występują w różnych postaciach takich jak tabletki, drażetki, syropy, kapsułki, saszetki z proszkiem rozpuszczalnym w wodzie. Przyjmowanie preparatów musi być regularne. 

Ważna jest pora zażywania suplementów

Duże znaczenie ma właściwa pora zażywania suplementów. Bardzo ważne jest przyjmowanie niektórych suplementów o określonej godzinie. Ważny jest rodzaj zażywanych witamin i minerałów. Magnez działa uspokajająco, więc doskonale sprawdzi się na noc. Dlatego najlepiej zażywać go wieczorem podczas kolacji. Witaminy rozpuszczalne w wodzie powinno się przyjmować rano przed śniadaniem, natomiast witaminy rozpuszczalne w tłuszczach podczas posiłku. 

Wszelkie suplementy diety należy zażywać z umiarem. Przedawkowanie suplementów jest szkodliwe dla zdrowia. Każdą tabletkę należy popijać wodą. Tylko właściwe dawkowanie i przyjmowanie ich zgodnie z zaleceniami producenta sprawi, że suplementy będą działać właściwie. 

(materiał partnera)