Koronawirus w referacie rejestracji pojazdów. Chcesz zgłosić nabycie auta? Złóż zawiadomienie pocztą

Pandemia koronawirusa nie pozostaje bez wpływu na działanie gliwickiego magistratu. Duża liczba zakażeń wśród urzędników powoduje komplikacje dla klientów Wydziału Komunikacji. Jak załatwić sprawy?

 
Z uwagi na liczne zachorowania na COVID-19 wśród pracowników Referatu Rejestracji Pojazdów osobiste załatwienie sprawy może być utrudnione lub niemożliwe – informuje Izabela Kowynia, zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji Urzędu Miejskiego w Gliwicach.

Obsługiwane będą wyłącznie osoby, które zarezerwowały wizytę w systemie elektronicznym i posiadają kod rezerwacji.

Pozostali petenci mogą załatwić sprawę za pośrednictwem poczty elektronicznej km@um.gliwice.pl, Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP, operatora pocztowego lub Biura Podawczego Urzędu Miejskiego w Gliwicach (wejście od strony ul. Wyszyńskiego).


Klienci, którzy zakupili pojazd już zarejestrowany w kraju proszeni są o przesłanie drogą elektroniczną lub pocztą tradycyjną lub złożenie w Biurze Podawczym zawiadomienia o nabyciu pojazdu wraz z kopią dowodu zakupu (https://bip.gliwice.eu/zawiadomienie-o-nabyciu-pojazdu).

Złożenie zawiadomienia w terminie 30 dni od dnia zakupu pojazdu pozwoli uniknąć kary pieniężnej, a rejestracji pojazdu można dokonać w późniejszym terminie.

Do odwołania zawieszona jest również obsługa telefoniczna. Informacje o dokumentach niezbędnych do załatwienia sprawy oraz aktualnych zasadach obsługi można znaleźć na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gliwicach oraz na stronie rezerwacjakm.gliwice.eu.

(żms)/UM Gliwice
fot. 24gliwice /Łukasz Gawin