Most na Dworcowej gotowy. Rozbiórka starego przęsła i budowa nowego trwały rok

Rok temu prace przy Dworcowej rozpoczęto od rozbiórek. Wyburzono przęsło i przyczółki istniejącego mostu, a także przęsło mostu tramwajowego. Rozebrano również nieczynną kładkę technologiczną, która znajdowała się tuż obok obiektu.

Ten etap prac zajął wykonawcy, firmie SKANSKA, kilkanaście tygodni. Resztę czasu poświęcono na wykonanie nowego mostu, w tym przęsła, które wcześniej posiadało trwałą wadę. Przebudowane zostały także przyczółki obiektu, a jego posadowienie wzmocniono.

– Most nie zmienił swoich parametrów. Zwiększył się natomiast na pewno poziom bezpieczeństwa na tym obiekcie

– podkreśla Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach. Po modernizacji most zyskał większą nośność (z 15 do 50 ton). Zamontowano też na nim barieroporęcze. Koszt inwestycji wyniósł 2 mln 750 tys. zł.


Przypomnijmy, wyburzone przęsło sprzed około 30 lat od samego początku posiadało wadę konstrukcyjną, wymagało wcześniej prowizorycznych wzmocnień. Niewidoczne dla użytkowników drewniane bele pełniły rolę usztywnienia niepewnej konstrukcji.

(red / mat.pras. ZDM)