Niebezpiecznie na trzypasmowej ulicy Częstochowskiej. Mieszkańcy proponują zmiany

Na ulicy Częstochowskiej trzy pasy ruchu powodują, że kierujący traktują tę drogę jak tor wyścigowy – uważają mieszkańcy dzielnicy, którzy wystosowali wniosek o wprowadzenie zmian m.in. do urzędu miejskiego, policji i ZDM.

Na adres redakcji otrzymaliśmy kopię wniosku, jaki w czerwcu złożony został w instytucjach miejskich zajmujących się bezpieczeństwem w ruchu drogowym. Podpisało się pod nim około 120 osób.

Gliwiczanie mieszkający w rejonie skrzyżowania ulic Gorzołki i Częstochowskiej chcą wprowadzenia rozwiązań drogowych, które ograniczyłyby prędkość samochodów poruszających się po drugiej z wymienionych ulic. Starają się o to od lat, jednak spotykają się z negatywnym podejściem urzędników.

Tymczasem, jak twierdzą, na odcinku ulicy Częstochowskiej między ulicami Kłodnicką i Gorzołki często dochodzi do kolizji i wypadków z udziałem samochodów oraz pieszych.

Poniżej prezentujemy fragment treści wniosku.

Obecnie ulicę Częstochowską kierowcy traktują jak tor wyścigowy w centrum miasta. Trzy pasy jezdni ul. Częstochowskiej prowokują do wzajemnego wyprzedzania i nadmiernej prędkości. Bardzo trudno jest bezpiecznie przejść na drugą stronę ulicy. Przejście w tym miejscu ma 11 m długości, przy tak długim przejściu pieszy powinien mieć azyl, tak jak to zrobiono w innych lokalizacjach miasta (ul. Dworcowa, ul. Piłsudskiego). Obecne warunki stwarzają zagrożenie dla dzieci uczęszczających do szkół na ul. Zimnej Wody i ul. Marcina Strzody.

W odpowiedzi na wnioski o wprowadzenie ograniczenia prędkości, kontroli prędkości i założenie monitoringu w tym rejonie przychodziły same odmowy. Centrum Ratownictwa odpowiedziało negatywnie argumentując wysokimi kosztami realizacji i możliwością realizacji monitoringu przez Wspólnoty Mieszkaniowe. Nasza wspólnota w związku z tym zainwestowała prywatne środki w wysokości 11 tys. zł. w monitoring obejmujący m.in. niebezpieczne skrzyżowanie.

Kuriozum całej sytuacji polega na tym, że od tego momentu Komenda Miejska Policji zwraca się do nas z prośbą o udostępnianie nagrań z monitoringu – to pokazuje realne potrzeby.

Czy w sytuacji, w której poszczególne jednostki organizacyjne odmawiają wdrożenia prewencji, zasłaniając się barierami technicznymi lub ekonomicznymi, nie należy pomyśleć również o kosztach jakie ponosi społeczeństwo, służby ratownicze, medyczne? Uważamy, że skutecznym rozwiązaniem problemu będzie ograniczenie prędkości poprzez odcinkowe zawężenie ulicy i zakaz skrętu w lewo (w ul. Gorzołki – przyp. redakcji). Przepisy i znaki poziome lub pionowe nie zadziałają tak jak naturalna bariera w postaci „wyspy”- azylu.

Trzypasmowa jezdnia jest uzasadniona do końca ul. Wrocławskiej. Trzy pasy ruchu w ul. Częstochowskiej pełniły swoją rolę w czasach gdy ul. Konarskiego była jezdnią „ślepą”, obecnie po jej udrożnieniu i wprowadzeniu węzła komunikacyjnego do DTŚ, ruch za rozwidleniem ul. Wrocławskiej jest w sposób naturalny rozładowany (…).

Obserwujemy to również w codziennym użytkowaniu – skrajny prawy pas jest używany tylko przy wjeździe z ul. Konarskiego, w dodatku bardzo rzadko. W związku z powyższym wnosimy o podjęcie pilnych działań w kierunku poprawy bezpieczeństwa komunikacyjnego ul. Częstochowskiej.

Gliwiczanie wnioskują o przeprowadzenie rzetelnej analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, wyłączenie jednego pasa i wykonanie wysepki na skrzyżowaniu ulic Częstochowskiej i Gorzołki, korektę oznakowania poziomego, pionowego, ograniczenie prędkości i hałasu komunikacyjnego w celu poprawy bezpieczeństwa w tej części miasta.

ZOBACZ TEŻ:
Braki formalne uniemożliwiły wycinkę drzew. ZDM: "wniosek zostanie uzupełniony i złożony"

Policyjna statystyka potwierdza

Jak podaje nadinspektor Marek Słomski z Komendy Miejskiej Policji w Gliwicach, od 1 stycznia 2014 roku do dnia dzisiejszego na ul. Częstochowskiej w Gliwicach, na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Konarskiego a Jagiellońską zaistniało łącznie 106 zdarzeń drogowych, w których 3 osoby doznały obrażeń ciała. Wszystkie zdarzenia powstały z winy kierujących. Ich główne przyczyny to nieprawidłowa znana pasa ruchu i niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami.

(żms)
fot., wiz. W. Śnieżek

95
Komentarze

avatar
3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Zdort
Zdort

A kiedy koledzy nadinsp. Słomskiego wezmą się za motocyklistów i kierowców z przerobionymi tłumikami, które ryczą jakby przejeżdżała kolumna czołgów?

czołgista
czołgista

Wypraszam sobie. Kolumna czołgów tak nie hałasuje.

erazm
erazm

Policja w Gliwicach to jakaś podpierducha. Nie słyszą tego że te tłumiki są za głośne a jeden z nich mówi że Policjanci się boją łapać na radar na częstochowskiej bo auta szybko jeżdżą:)

guy fawkes
guy fawkes

Mimo, że jestem kierowcą i tam nie mieszkam to kibicuję pomysłowi mieszkańców.

bobi
bobi

Jestem kierowca autobusow miejskich w warszawie , powiem wam ze w Gliwicach i ogolnie na Slasku jest cywilizacja na drogach . W warszawce 90% kierowcow to debile wioskowi , nie obrazajac mieszkancow wsi

sąsiad
sąsiad

I tak z nudów za kółkiem na trasie W-Z czytasz sobie gliwicki portal i pociskasz pierdolety dla głupiutkich z padoka pod kościołem.

KRS
KRS

Super sprawa. Takie ograniczenia powinny być też na Wrocławskiej i Dworcowej.

realista
realista

Ciekawa propozycja.Jestem za.

rrolch
rrolch

….Pszczyńskiej, Rybnickiej i Toszeckiej. Zwęzić, ograniczyć, postawić fotoradar i śpiące sierżanty. Zdusić ten nadmiar ruchu w zarodku

ja234
ja234

…Kozielskiej też.Postawić fotoradary, progi zwalniające.Do tego policyjne kontrole prędkości, wlepianie mandatów i zabieranie prawa jazdy.
STOP PIRACTWU DROGOWEMU.

karramba
karramba

Fotoradary przydałyby się na wielu ulicach w mieście. To co wyprawiają głupki za kierownicą woła o pomstę do nieba. Niedawno na Wrocławskiej jakiś debil skosił biletomat na przystanku autobusowym. Na prostej drodze skasował samochód z wypożyczalni.

Urko
Urko

@rrolch. Tarnogórskiej

ja234
ja234

Na Andersa też.

treya50
treya50

Nie traktuję tego wpisu rrolcha jako sarkastycznego. Naprawdę w centrum miasta powinno ograniczyć się prędkość samochodów i zwiększyć bezpieczeństwo pieszych mieszkańców tego nieszczęsnego miasta !

wojtek
wojtek

a nie lepiej zamiast kombinować z trochę dziwacznym azylem między pasami ruchu w rym samym kierunku po prostu zawęzić ulicę do dwóch pasów ruchu i ze skrajnego prawego zrobić parking? a na “odzyskanej” części chodnika drogę rowerową?

karramba
karramba

O! pierwszy parkingowy, który chce nam zrobić “lepiej”. Przecież mieszkańcy chcą mieć zieleń a nie cholerny parking!

wojtek
wojtek

No dobra, nie mieszkam w tym miejscu, zasugerowałem parking, bo wiem, że zwykle mieszkańcy narzekają na brak miejsc parkingowych przy budynkach, w których mieszkają. Jeżeli tu mieszkańcy parkingu nie chcą, to oczywiście nie musi być parking, mogą być drzewa i trawa. Głównie chodziło mi o to, żeby nie robić tego dziwacznego azylu na środku jezdni, tylko po prostu usunąć i tak niewykorzystywany skrajny prawy pas (pozostawić go tylko na początku celem włączenia się do ruchu z ul. Konarskiego i pod koniec – przy skrzyżowaniu z DTŚ/Jagiellońską). Tylko, że wtedy nie będzie się nawet parkować na chodniku, bo od jezdni będzie… Czytaj więcej »

AMF
AMF

Przy dwóch pasach ruchu na pewno się znajdzie nadmierna ilość debili wyprzedzająca na przejściu. Zapomniałeś w jakim kraju żyjesz?

WALDORF
WALDORF

trzymam kciuki za realizację tej inicjatywy. Pomysł znakomity zielonej alei np z platanami. Z drugiej strony ZDM nie jest zainteresowany tworzeniem zieleni a tym bardziej o dbanie o te resztki. Obecnie mamy w mieście do czynienia z sianokosami. W miastach większych i mniejszych tereny zielone są pielęgnowane. Strzyżona regularnie trawa (tam hektary, nie nasze kępki zarośnięte niczym pachy kobiet z lat 60 tych) nasadzane drzewa itp. Estetyka włodarzy sprowadza się do betonu i żółto czarnych barierek informujących przechodnia, ze w każdej chwili grozi im niebezpieczeństwo ze strony wyleniałego trawnika. Zaśmiecanie przestrzeni chorymi barierkami rodem z PRL, czy też tworzenie na… Czytaj więcej »

asdf
asdf

Autorzy wizualizacji popełnili błąd. Umieścili na projekcie zieleń – trawę, drzewa. W związku z tym szanse na realizację są równe zero. Prawdopodobieństwo, że urzędnicy się zgodzą, byłoby większe, gdyby chodziło o budowę wysepki z kostki betonowej.
Chociaż i tak najważniejsza jest Św. Przepustowość. Na miejscu kolejnym płatne parkingi. Piesi są na dużo odleglejszym miejscu.

fd
fd

Zapraszam na Toszecką tak 100m za Citroenem. Wczoraj motocykliści samobójcy w kierunku do Pyskowic rozwijali tam prędkości w okolicach 200m/h. Ryk silników słychać na Czechowicach.

gliwicjus
gliwicjus

Zapraszam na Styczyńskiego. Prosta, pod górkę, który motocyklista oprze się pokusie przygazowania? Odpowiedź – żaden. To widać, słychać i czuć.

Iga
Iga

Przecież kretyni gazują nawet w bocznych uliczkach wokół rynku…

asdf
asdf

i na parkingach pod sklepami o godzinie 23…

ja234
ja234

Wlepiać mandaty i zabierać prawo jazdy.Piraci drogowi, pędzą jak szaleni.
Brawa dla mieszkańców częstochowskiej.Nie dajcie się terroryzować piratom drogowym.
STOP PIRACTWU.STOP PIRATOM DROGOWYM.

speedy
speedy

Stop głupim wypowiedzią na forum

Gosia
Gosia

W którym miejscu ta wypowiedź jest głupia? Nie raz, nie dwa byłam świadkiem, jak przed przejściem dla pieszych na ul. Częstochowskiej na jednym pasie zatrzymał się samochód, żeby przepuścić pieszego, ale jadący na drugim czy trzecim pasie nawet nie zwolnili. Za takie coś jeszcze bym kijem przez łeb waliła

Arainne
Arainne

A nawet auta za takim zatrzymującym się nie zważają na to. Moja siostra w taki sposób miała skasowany tył swojego auta. Ona zatrzymała się przed przejściem na Częstochowskiej a gościu za nią już nie.

komtom
komtom

speedy, lepiej zacznij od nauki pisania.

Moderator
Moderator

Wypowiedzią siem gupek jedyn.

Merlin
Merlin

Jestem mieszkańcem ul Gorzołki od 19 lat i jako pierwszy złożyłem podpis pod proponowanym projektem, ciesząc się niezmiernie że w ogóle MOGĘ go złożyć. A mogłem dlatego, że jakiś czas temu Los dał mi szansę uniknąć śmierci albo trwałego kalectwa w jednym z takich wypadków właśnie tam. Szedłem chodnikiem, kiedy w ułamku sekund rozegrał się dramat. Młody kierowca jadący z pasażerką wykonał manewr skrętu ze środkowego pasa wprost w Gorzołki. Nie zauważył jednak taksówki jadącej lewym pasem a ta z impetem uderzyła jego samochód. W akompaniamencie huku i tarcia metalu auto z całym impetem wbiło się w kamienicę około metra… Czytaj więcej »

AMF
AMF

Niech mieszkańcy uważają, bo jak będą męczyć za bardzo to ratuszowe lachony jeszcze rozwiążą problem likwidując przejście i zwężając chodniki po obu stronach.

Xsenofob
Xsenofob

Popieram mieszkańców tej okolicy – trzeba coś z tym zrobić.
ZDM zajęty wycinaniem przydrożnych drzew ma takie problemy w …

Xsenofob
Xsenofob

Przykładem dla Gliwic mogłoby być Jaworzno.Tam władze tak przebudowały infrastrukturę drogową, że od 2 lat nie było wypadków śmiertelnych, a liczba zwykłych kolizji znacząco się zmniejszyła. Wcześniej ginęło kilkanaście osób rocznie.
Żeby było bezpieczniej infrastruktura drogowa musi być idiotoodporna. Nie można liczyć na to, że wszyscy kierowcy będą jeździć rozsądnie.
Polecam artykuł o Jaworznie – tutaj: https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Najbezpieczniejsze-miasto-w-Polsce.-Zero-fotoradarow-i-zero-wypadkow-smiertelnych

śledź
śledź

W Gliwicach? Niemożliwe, nie da się, niepotrzebne, itp. Tu panuje terror 4 kółek i cham za kierownicą.

rocki
rocki

O ile mi wiadomo to prezydentem Jaworzna nie jest nijaki Frankiewicz który zatrudnia od 20 lat urzędasów dla których myślenie jest pracą ponad siły. A ponadto te 0,5 mld na halę robi swoje. Nie ma kasy na bezpieczne i przyjazne miasto.

MariannaA
MariannaA

Zapraszamy na DWORCOWĄ i jej “wyloty”: JP2 i MIKOŁOWSKĄ (tu też 3 pasy). Niech włodarze puszczą przez tamtejsze przejścia dla pieszych swoje dzieci (np. z tornistrem do szkoły). Franca musi odejść także za zrobienie z Centrum autostrady!

KATARZYNA
KATARZYNA

W LABEDACH DEBIL JEZDZI NA MOTORZE UL. PRZYSZOWSKA BEZ OPAMIETANIA I NIC A WYSTARCZY RADAR W OBIE STRONY I CHAMIDLO ZMADRZEJE POLICJI NAWET NA LEKARSTWO NIE MA

Michael Scott
Michael Scott

Co najwyżej im tam namalują martwe pole.

erazm
erazm

też jestem tego zdania :) bo tanio i ogólnie wyje…ne mają na takie akcje mieszkańców

erazm
erazm

Koniecznie powinni zrobić coś takiego co jest pokazane na zdjęciach. Komenda to jakieś je..ne po…by. Powinniście tam zrobić monitoring i ograniczenie prędkości anie mówić że jest wszystko ok !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Katrin
Katrin

Deb_ile urzędasy nie potrafią usunąć starych latarnii a wy chcecie żeby wam tam monitoring zrobili i zmienili przepustowość drogi. To pomysl Franka tak jak przebudowa wąskotorówki wracający jak bumerang przed każdymi wyborami. Franek nic nie zrobi bo ma na to wyj…ne

heli1b
heli1b

Zastanawiał się ktoś kiedy dokładnie problem się nasilił? Powiem wam. Prędkość poruszających się pojazdów wzrosła: – na odcinku Wrocławskiej w okolicach placu Krakowskiego od momentu przeróbki pasów ruchu na wysokości Straży Pożarnej – na odcinku Częstochowskiej od czasu pojawienia się fiku-miku z pasami ruchu w rejonie DTŚ i Piwnej. Wcześniej jechały sobie samochody różnymi pasami ze zdroworozsądkową prędkością. Jakoś na Dworcowej nie ma problemu z nadmierną prędkością ponieważ na całej długości nie ma żadnych udziwnień. Taki myk z psychologii ruchu drogowego. Wiedząc o jakimś udziwnieniu na drodze każdy chce wyprzedzić cały peleton i wcisnąć się przed niego, bo potem nikt… Czytaj więcej »

Raz
Raz

Tak się zastanawiam przez ile lat do zaakceptowania przez władze, policję i świrniętych automobilistów będzie sytuacja, że przez ścisłe centrum miasta biegną autostrady na których bez przerwy dochodzi do wypadków z winy kierowców co potwierdza rzecznik policji? Kiedy odpowiedzialni za miasto zauważą, że nie żyją w dzikiej Rosji, a w Europie, gdzie pieszy i rowerzysta mają większą wartość, ochronę i prawa niż kierowca? Na rozterki heli1b jest bardzo skuteczne lekarstwo: fotoradary. Tam gdzie są, nie ma lawiny wykroczeń i wypadków. W Gliwicach fotoradarów nie ma nawet tam, gdzie najgłupszy kierowca by postawił. Ale ZDM zamiast irytować wyborców Frankiewicza woli topić… Czytaj więcej »

heli1b
heli1b

“Tak się zastanawiam przez ile lat do zaakceptowania przez władze, policję i świrniętych automobilistów będzie sytuacja, że przez ścisłe centrum miasta biegną autostrady…” Ruch w mieście generują biura, banki, urzędy, sklepy, restauracje, kina … . Potok samochodów jest tym większy im więcej jest takich generatorów. Jak w organizmie. Są naczynka włosowate, są żyły, ale i są tętnice. Inaczej się nie da. Podsumowując. Ruch samochodowy w mieście, z akcentem na MIEŚCIE, będzie dopóki w tymże mieście będą miejsca zarabiania pieniędzy oraz miejsca wydawania pieniędzy. Dziwi mnie, że cię to dziwi. Nie należę do zwolenników zabudowywania komercją każdego m2 powierzchni, więc nie… Czytaj więcej »

HAL
HAL

Zabawne rzeczy opowiadasz. Z tych bajeczek wynika, że Gliwice są tym bardziej miastem im więcej samochodów po nich jeździ. Wobec tego miasta zachodniej europy w których stale ogranicza się ruch samochodowy są martwe a nawet przestają być miastami? To brzmi jak wizjonerstwo rodem z UM i ZDM w Gliwicach.

heli1b
heli1b

Z mojej wypowiedzi nic podobnego nie wynika. Wynika, że im większe miasto tym więcej samochodów. Im gorsi miastotwórcy tym problem bardziej daje się we znaki. Nie ma w cywilizowanym świecie miasta, które nie starałoby się ograniczyć ilości samochodów. Gliwice też to robią. Że nieudolnie inna sprawa. A wy jesteście obłudni. Chcecie biedronki, Lidle na wyciągnięcie ręki, chcecie restauracje, sklepy, markety, chcecie miejsca pracy i co? Myślicie, że towary do tego wszystkiego się teleportuje? Że na tygodniowe zakupy ludzie jadą z reklamówką autobusem? Że w pracy ktoś będzie tracił czas na kulawą komunikację miejslką? Gliwice to nie Wall Street. Gliwice to… Czytaj więcej »

RAZ
RAZ

Po co łgasz? Po co te manipulacje? Mówimy o samochodach osobowych, bo tych jest nadmiar a nie o dostawczakach. Tygodniowe zakupy robią ludzie ze wsi. A kto tak robi w mieście pełnym sklepów, które sam wymieniasz i są na wyciągnięcie ręki. Do takich trzeba samochodem? Autobusem z reklamówką? Sam sobie zaprzeczasz.

AMF
AMF

O czym ty 3.14lisz? Zjazdy na DownyTratująceŚródmieście są na Konarskiego (1) oraz Dworcowej (oba kierunki) z Częstochowskiej to sobie możesz zlecieć!
Poza tym wedle “mądrych” zwolenników autostrad w centrum one zmniejszają ruch! No jak można w to nie wierzyć!?

PS: a na północ to zlikwidować te chore utrudnienia a więcej ludzi z okolicy wybierze się do Forum pieszo.

Tanh
Tanh

odkąd pamiętam samochody przekraczały prędkość na Częstochowskiej i to dużo wcześniej przed powstaniem tzw “fiku miku” z pasami. Zbyt szerokie ulice po prostu zachęcają do podobnych zachowań. Fizyczne ograniczenia a nie znaki drogowe są receptą na tego typu bolączki

MariannaA
MariannaA

Dworcowa ma ten sam problem. Przyjdź, zobacz.

RAZ
RAZ

Każda duża ulica w centrum ma ten problem ale maniaka samochodowego nie przekonasz. Facet kręci bąki samochodem przez cały dzień i w jego interesie jest jak najmniej ograniczeń dla samochodów.

Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy

Cyt.:”W odpowiedzi na wnioski o wprowadzenie ograniczenia prędkości, kontroli prędkości i założenie monitoringu w tym rejonie przychodziły same odmowy. Centrum Ratownictwa odpowiedziało negatywnie argumentując wysokimi kosztami realizacji i możliwością realizacji monitoringu przez Wspólnoty Mieszkaniowe. Nasza wspólnota w związku z tym zainwestowała prywatne środki w wysokości 11 tys. zł. w monitoring obejmujący m.in. niebezpieczne skrzyżowanie. Kuriozum całej sytuacji polega na tym, że od tego momentu Komenda Miejska Policji zwraca się do nas z prośbą o udostępnianie nagrań z monitoringu – to pokazuje realne potrzeby.” Proponuję, żeby Wspólnota Mieszkaniowa wydawała nagrania odpłatnie np. 10 zł/ 1MB filmu (w kwotach porównywalnych do cennika… Czytaj więcej »

Aga
Aga

Jak ktoś jest ciemny to przytaknie.Na Rybnickiej zrobili wysepkę i od razu nieptrzebne korki.Jeźeli chcą mieszkańcy wdychać spaliny to mi ich źal.

AMF
AMF

I niech ktoś powie, że kawały o blondynkach są niesłuszne.

As
As

Wolą ginąć pod kołami rozpędzonych aut.

Set
Set

Jeden z podpunktów art. 49 Prawa o ruchu drogowym mówi o tym, że “parkowanie na drodze dwukierunkowej przy przejściu dla pieszych w odległości mniejszej niż 10 metrów jest zabronione”.
Mam pytanie, dlaczego w Gliwicach ten przepis nie jest respektowany przez kierowców, straż miejską i policję?

asdf
asdf

to prawda – kazdy kierowca widzac 3 pasy w jednym kierunku proste jak drut – daje po gazie.
wyscigi sa na porzadku dziennym.
Drzewa wysychaja i powoli z Czestochowskiej robi sie tunel z piekla rodem.
Niczym slawny kanion z temperaturami ok. 50 stopni…
Tam sie az prosi o radar i mandaty…najlepiej na stale na skrzyzowaniu z Konarskiego.
Tyle wypadkow…a policja i miasto nic.

Ampuła
Ampuła

Mandaty, zwężki, zwalniaki, radary to stare, zgrane metody. One nie zaspokoją pragnień mieszkańców ul. Częstochowskiej do bytowania w błogostanie śródmiejskiej ciszy, lekko tylko wzruszanej ożywczą bryzą znad lustra Kłodnicy i trzepotem skrzydełek kolibrzych w zawisie u girland kwiecia dekorującego balkonowe grille. Sprawa może się szybko rozwiązać sama, bo Częstochowską chciałby społecznie zawłaszczyć petrOSOM. Siatką zamknąć, rozsypać Piachu Dróg Tułaczych, postawić repliki znanych sanktuariów z jasnogórskim na czele (koncept by PROjARCH, czyli rąbanka paletowa, gruz łazienkowy i płaty linoleum), wytyczyć między nimi zapętlone szlaki, a przy nich wbić tablice z elektronicznym pomiarem pielgrzymich dystansów. I kasować za gastronomię, spanie pod gołym… Czytaj więcej »

Szpagin
Szpagin

Dworcowa, Częstochowska i Wrocławska powinny, po ukończeniu obwodnicy, zostać przerobione na ulice dwukierunkowe. Znacznie usprawni to ruch i poprawi obsługę Politechniki Śląskiej przez komunikację miejską.

treya50
treya50

A w jaki sposób można ograniczyć hałas komunikacyjny na uk. Konarskiego ???

AMF
AMF

1. Przesiedlić przymusowo wieruszkę z ratusza.
2. Zaślepić – i tak nie wytyczyli żadnej linii autobusowej, więc stary układ był lepszy.

Anomin
Anomin

popieram fajny pomysł…
i rowerkiem się będzie jakoś normalnie dało jechać ;-)

wojtek
wojtek

w sytuacji opisanej w projekcie? właśnie nie do końca – rowerzysta na wysokości wysepki będzie blokować ruch albo będzie wyprzedzany “na żyletkę” i spychany do krawężnika…

rowerzystka
rowerzystka

??? Jak rowerzysta w tym miejscu będzie jechał środkiem jezdni, to będziesz mógł co najwyżej poindorzyć za jego plecami. I zapomnij o klaksonie bo to i chamskie i niedozwolone.

wojtek
wojtek

Nie wiem czemu mnie atakujesz, ja tylko na podstawie doświadczenia stwierdzam, jak będzie to wyglądać. Mało kto pojedzie środkiem pasa, zresztą to też nie jest dozwolone. ALE – czy nie lepiej po prostu droga rowerowa lub pas ruchu rowerów, skoro odzyskujemy miejsce z jednego pasa?

Anomin
Anomin

To by była najlepsza opcja, ale w G-ce na 100% się nie da, tak że i dobre było by to co przedstawiono w artykule

kop
kop

Jazda środkiem pasa też jest chamska i niedozwolona.

Byk
Byk

Prawo Jazdy kupiłeś za kurę z rodzinnego gospodarstwa?

kop
kop

@Byk W zasadzie z prymitywizmem powinno się walczyć, a nie dyskutować, ale informuję cię, że Prawa Jazdy nie kupiłem, nie mam i nie jest mi potrzebne.

Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy

@kop. Środkiem pasa czy środkowym pasem?, bo to są dwie różne sprawy. Jak najbardziej środkiem pasa.

kop
kop

Napisałem chyba wyraźnie, ale nie rozumiem czy “jak najbardziej środkiem pasa” można rowerem czy nie? Oczywiście wg Ciebie, bo PRD tylko w przypadku skrzyżowania dopuszczają jazdę środkiem pasa.

heli1b
heli1b

No proszę, nie ma prawa jazdy a wie. Dokładnie masz 100% racji. Jeździmy PRAWYM pasem MOŻLIWIE BLISKO PRAWEJ KRAWĘDZI JEZDNI. Dotyczy to wszystkich, również samochodów a rowerzystów zwłaszcza.

kop
kop

@heli1b Wiem, bo mam kartę rowerową ;-)

heli1b
heli1b

I tak powinno być. Jednym do wiedzy wystarczy karta rowerowa a niektórym 4 fakultety, prawko ABCDT+E i 40 letni staż nie wystarcza żeby pojąć przykładowo jak prawidłowo używać kierunkowskazów.