Przebudowane ulice Piwna, Hlubka, Jagiellońska, a wraz z nimi część gotowych już odcinków dróg w obrębie placu Piastów, będą miały nową organizację ruchu. Miasto opublikowało informacje o tym, jak poruszać się samochodem w tym rejonie Gliwic.
ZDM apeluje do kierowców o zwrócenie uwagi na nowe sygnalizacje świetlne i ustawione oznakowanie, zgodne z wprowadzoną organizacją ruchu. Ujęto ją na poniższej grafice.
Przejazd samochodów z ul. Piwnej pod wiaduktem kolejowym jest możliwy tylko w kierunku ul. Traugutta – ze względu na wyłączenie z ruchu odcinka ul. Tarnogórskiej, od ul. Piwnej do ul. Witkiewicza, z powodu prac związanych z wymianą infrastruktury podziemnej.
Nie skręcimy już w ul. Ks. Hlubka w lewo (jak dotychczas), jadąc ul. Jagiellońską od strony placu Piastów. Ul. Ks. Hlubka – dotąd jednokierunkowa – jest przejezdna w obie strony, wydzielono bowiem na niej pas ruchu prowadzący od ul. Piwnej w kierunku ul. Jagiellońskiej, z możliwością skrętu tylko w prawo.
Nie skręcimy w lewo z ul. Ks. Hlubka, w odcinek prowadzący do placu Piastów. W stronę ul. Piwnej prowadzą z ul. Ks. Hlubka dwa pasy wyłącznie w relacji prawoskrętnej, czyli tylko w kierunku wyjazdu z centrum, w stronę CH Forum.
Jadąc ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, można jechać prosto – w kierunku ulic Jagiellońskiej i Zabrskiej – lub skręcić w prawo w ul. Dworcową. Ten skręt jest konieczny, aby dojechać w kierunku CH Forum.
W takim przypadku z ul. Dworcowej należy skręcić na następnych światłach w lewo (w stronę łącznika nad DTŚ), tam kolejny raz w lewo (aby nie zjechać na Drogową Trasę Średnicową) i prosto w kierunku pl. Piastów (wzdłuż bloku mieszkalnego), następnie w prawo w ul. Piwną.
Z ul. Jagiellońskiej nie skręcimy, jak dotychczas, bezpośrednio w lewo, w ul. Dworcową. Trzeba najpierw na światłach skręcić w prawo w plac Piastów (przejechać wzdłuż bloku mieszkalnego), a następnie skręcić w lewo. Dalej, zgodnie z oznakowaniem, wjechać w ul. Dworcową.
W połowie roku powinna zakończyć się przebudowa układu drogowego po południowej stronie dworca PKP i w okolicach placu Piastów. Gotowe fragmenty ulic będą systematycznie otwierane, aby udrożnić ruch samochodowy w centrum Gliwic.
(żms)/UM Gliwice(ZDM/kik)
fot. 24gliwice.pl/ŁG, A. Witwicki
Żeby skręcić z Jagiellońskiej w dworcową, trzeba pokonać trzy sygnalizacje świetlne i krążyć jak koń w kieracie, zamiast po prostu wykonać lewoskręt jak dotychczas. To się ktoś nawymyślał, że szok. Dojazd do FORUM od Bohaterów Getta równie absurdalny, jeśli nie jeszcze bardziej. Po co aż tak skomplikowano coś, co działało przez tyle lat?
Można poćwiczyć na CP.
Od wczoraj mieszkasz w Gliwicach ? Jak to po co skomplikowano ? Po to żeby za jakiś czas ogłosić przetarg na zmianę organizacji ruchu który wygra PRUiM i po rocznym grzebaniu to może skończą
Każdy projektant ma swój niepowtarzalny styl. Styl pt. „Piękna prostota” jest dostępny tylko dla najlepszych, doświadczonych projektantów. Projektanci, z których usług korzysta gliwicki magistrat tego poziomu jeszcze nie osiągnęli i ich projekty noszą znamiona zafiksowania na błędnych założeniach i korygowania błędów kolejnymi błędami. To dotyczy nie tylko tego rejonu, to dotyczy wszystkich gliwickich inwestycji drogowych ostatniej dekady. Lekarstwem na wszelakie bolączki drogowe są tu światła. Dla gliwickich miastotwórców rondo, albo proste rozwiązania oparte o zasady ogólne Kodeksu Drogowego to ostateczność, jak dla kierowcy BMW włączenie kierunkowskazu. Taki sztab projektantów, gdzie każdy chce wnieść coś od siebie, gdy zacznie się wyżywać… Czytaj więcej »
Zapomniałeś o najważniejszym konsumencie naszych pieniędzy – o miejskiej spółce która górnolotnie nazywa się Śląska Sieć Metropolitalna a która funduje nam ten cały elektroniczny śmietnik świecidełek, ekraników i kamer. BTW: Metropolitalna to ta spółeczka jest tylko z nazwy. Gdyby oni próbowali te swoje śmieciowe zabawki zainstalować w Zabrzu, Świętochłowicach czy Katowicach, to natychmiast zostaliby by wykopani na butach i sprowadzeni do parteru.
bardziej się tegom spier…ć nie dało? Za dużo zieleni, za mało sygnalizacji, za mało zakazów skrętu w lewo. Co to k…wa ma być? W pałacu prz ul. Zwycięstwa ogłoszono konkurs pt. „jak zje…ać kierowcy dzień”? Po ch…. Hlubka dwukierunkowa? Aby spod dworca dostać się na Piwną, to trzeba gonić wkoło pl Piastów jak pies za swoim ogonem, jadąc od Forum trzeba zaliczyć kilka sygnaliazcji. Kogoś na prawdę porządnie poj….. NAZWISKO tego thebila poproszę
Jest fajnie ale za dużo zieleni a za mało sygnalizacji świetlnej :-)
Czekaj, jeszcze nie skończyli. Ale mają w planie postawienie tam pierdyliona znaków na środku asfaltu, pomarańczowych barierek, wysepek, azyli, słupków i tablic zmiennej treści. I oczywiście milion kamer dla Twojego dobra i bezpieczeństwa i kilku high tech totemów za jedyne 100kPLN/ sztuka. Całość będzie zdobić cudny betonowy napis Gliwice itd. które będzie nawiązywał i korespondował z tymi betonowymi HGW co to jest, które tam już położyli. A za jakieś 3 lata – jak uda im się to skończyć, to ruszy projekt odbetonowania centrum.
Oczom ich ukazał się las ….. sygnalizacji i znaków
Bedziem pierdzić spalinami na światłach i o to chodzi
Sam beton i ohydne betonowe donice. Projektujacy! czy potraficie cokolwiek dobrze zaprojektowac?
Przeciez to wstyd aby taka chalture robic w centrum miasta ,w ktotym jest Pol.Slaska i wydz.Architektury. Rece mi opadaja chyba dlatego,ze studiowalem w latach 70-tych w czasie komuny.
To, co teraz muszą wyczyniać kierowcy autobusów, żeby obsłużyć przystanki… Szacun!
To, jak ktoś to wymyślił i „zaprojektował”… lepiej nie dokończę bo moderacja musiała by usunąć komentarz.
Geniusz inżynierii miejskiej to projektował. W relacji z Bohaterów Getta do forum trzeba przejechać przez 8 sygnalizacji świetlnych. Najtańszy 15 minutowy bilet zbiorkomu może nie wystarczyć. Dobrze że taki gniot oddają przed wyborami. Tylko później ktoś będzie musiał moje pieniądze wdać po raz drugi, żeby to naprawić. Niestety.
dwa tygodnie i ludzie zapomną zaakceptują. Tak, jak to było z centrum przesiadkowym… Więc „władza” dalej będzie robić co chce i dopuszczać tego typu idiotyzmy. Niestety – sami na to pozwalamy.
Przejazd przez Centrum Przesiadkowe wydłużył czas przejazdu każdego autobusu o 6 minut, natomiast krążenie wokół Pl. Piastów przy pokonywaniu świateł co kilkadziesiąt metrów doda kolejne 10 minut. Rzeczywiście, nie ma powodu wprowadzania biletów na przejazd krótszy, niż 20 minut.
Wyobraź sobie, co będzie jak będzie awaria tych świateł. Gdy taka wystąpiła po opadach na prostym skrzyżowaniu Kościuszki – N.Świat to był istny armagedon. Zbiorowa głupawka, kto ma jechać, kto ma nie jechać, kto kogo ma przepuścić, gdzie się zatrzymać… Radochi byli po pachi.
Przed wielu laty wśród mniej doświadczonych kierowców słynne rondo w Katowicach było znacznym utrudnieniem . To co stworzono w tym miejscu przerasta ówczesne rondo w Katowicach. Projektant to chyba dobry kolega Obajtka i zależy mu żeby spalano więcej paliwa .
Największy cyrk to skręt z Jagiellońskiej w Dworcową oraz z Jagiellońskiej (Boh.Getta) w Piwną :-)
Taką ilość świateł to nie ma nawet w stolicy. Myśle, że jest to dobry moment, aby Prezydent Gliwic podał się do dymisji. Tylko niech nie zapomni zabrać ze sobą swojej zastępczyni zabrzanki Ewy Weber. Najlepszym wyjście w tym miejscu byłoby duże turbinowe rondo na wzór, np. tego w Zabrzu przy zjeździe z DTŚ-ki w centrum tego miasta.
pięknie i cudnie wiem,że swoje umysły musiało wytężyć wiele osób tylko, że nikt nie pomyślał by zdemontować znak ograniczający skrajnię pod wiaduktem kolejowym,w zamian ilość kolorowych światełek doda kolorytu tej części miasta
Dzisiaj pierwszy raz pokonałem ten cudownie wyremontowany fragment naszego miasta…
Jedną z pierwszych rzeczy, która się rzuca w oczy to STUDZIENKI. Ok 70 % z nich jest osadzone sporo poniżej poziomu nawierzchni. Chętnie zapytałbym kogoś, kto takie partactwo odebrał i podpisał protokół własnym imieniem i nazwiskiem, czym kierowała się ta osoba, lub grupa osób stanowiąca komisję przyzwalając na partactwo.
no, wszystkie studzienki są już na starcie pozapadane, a wokół niektórych jest popękany asfalt.
Narzekacie że jest beznadziejnie, absurdalnie i tak dalej – nie, wszystko logicznie – teraz będziemy się tam poruszać ruchem konia szachowego ;)
Beton wincyj betonu !!!
Za mało świateł na przejściach skrzyżowaniach. Kierowcy mogą sobie nie poradzić.
Ziezłe zioło było palone
Najszybciej jechało się jak światła były przez parę dni wyłącznie
Nie wierzę w to co tam się wydarzyło. Żeby skrecic w lewo z Jagiellońskiej w ul. Dworcowa musiałem skręcić w prawo i objechać cały plac Piastów dookoła. Absurd. To jest nieintuicyjne. To przeczy zdrowemu rozsądkowi i logice. Jak to się ma do zmniejszenia emisji spalin w centrum. To jest tak idiotyczne że nie powinniśmy jako mieszkańcy tego zostawić. Ktoś powinien za to odpowiedzieć. Niech mi ktoś jeszcze wytłumaczy dla kogo jest drugi kierunek na ul. Hlubka. Dla osób które zabladza przy okrążaniu placu Piastów?
Projektanci tego gniota wyszli na wyżyny absurdu i głupoty ,aby przejechać 600m trzeba objechać wszystko dookoła i stać co 50m przed sygnalizacją świetlną ,wyżyny debilizmu …
Super, ale: za dużo tych ścieżek dla rowerów i zieleni … :)
Przyszedł mi do głowy taki pomysł, by było jeszcze cudniej.Pod każdą wbudowaną kostką chodnikową zamontowany byłby detektor światła a w kostce zestaw diodowy. Pieszy idąc wzbudzałby każdym swoim krokiem widmo światła obciążeń zgodnie z par 76 ust.5 rozdz.4 nowego rozporządzenia o warunkach jakie powinny spełniać drogi publiczne – to byłaby dopiero fantazja światła, a GZM stałby się Mozartem wśród Zarządców Dróg
na zdjęciu nr 5 na wszystkich 3 sygnalizatorach świeci się światło żółte, a byłoby ładniej gdyby na każdym był inny kolor np na tym z lewej zielony na środkowym na górze może być żołte ,a na tym po prawej czerwone – byłoby cudnie
To bedą karać, zaczyna się zbiórka pieniędzy dla pis
po j.bało ciem? w glajwitz rzondzom niemce i ruskie