Nowa organizacja ruchu m.in. na ul. Piwnej, Jagiellońskiej i w obrębie placu Piastów. Kierowcy muszą uważać

Przebudowane ulice Piwna, Hlubka, Jagiellońska, a wraz z nimi część gotowych już odcinków dróg w obrębie placu Piastów, będą miały nową organizację ruchu. Miasto opublikowało informacje o tym, jak poruszać się samochodem w tym rejonie Gliwic.

 
ZDM apeluje do kierowców o zwrócenie uwagi na nowe sygnalizacje świetlne i ustawione oznakowanie, zgodne z wprowadzoną organizacją ruchu. Ujęto ją na poniższej grafice.

Przejazd samochodów z ul. Piwnej pod wiaduktem kolejowym jest możliwy tylko w kierunku ul. Traugutta – ze względu na wyłączenie z ruchu odcinka ul. Tarnogórskiej, od ul. Piwnej do ul. Witkiewicza, z powodu prac związanych z wymianą infrastruktury podziemnej.

Nie skręcimy już w ul. Ks. Hlubka w lewo (jak dotychczas), jadąc ul. Jagiellońską od strony placu Piastów. Ul. Ks. Hlubka – dotąd jednokierunkowa – jest przejezdna w obie strony, wydzielono bowiem na niej pas ruchu prowadzący od ul. Piwnej w kierunku ul. Jagiellońskiej, z możliwością skrętu tylko w prawo.

Nie skręcimy w lewo z ul. Ks. Hlubka, w odcinek prowadzący do placu Piastów. W stronę ul. Piwnej prowadzą z ul. Ks. Hlubka dwa pasy wyłącznie w relacji prawoskrętnej, czyli tylko w kierunku wyjazdu z centrum, w stronę CH Forum.

Fot. Antoni Witwicki

Jadąc ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, można jechać prosto – w kierunku ulic Jagiellońskiej i Zabrskiej – lub skręcić w prawo w ul. Dworcową. Ten skręt jest konieczny, aby dojechać w kierunku CH Forum.

W takim przypadku z ul. Dworcowej należy skręcić na następnych światłach w lewo (w stronę łącznika nad DTŚ), tam kolejny raz w lewo (aby nie zjechać na Drogową Trasę Średnicową) i prosto w kierunku pl. Piastów (wzdłuż bloku mieszkalnego), następnie w prawo w ul. Piwną.

ul. Jagiellońskiej nie skręcimy, jak dotychczas, bezpośrednio w lewo, w ul. Dworcową. Trzeba najpierw na światłach skręcić w prawo w plac Piastów (przejechać wzdłuż bloku mieszkalnego), a następnie skręcić w lewo. Dalej, zgodnie z oznakowaniem, wjechać w ul. Dworcową.

W połowie roku powinna zakończyć się przebudowa układu drogowego po południowej stronie dworca PKP i w okolicach placu Piastów. Gotowe fragmenty ulic będą systematycznie otwierane, aby udrożnić ruch samochodowy w centrum Gliwic.

(żms)/UM Gliwice(ZDM/kik)
fot. 24gliwice.pl/ŁG, A. Witwicki

 

Fot. Antoni Witwicki

Fot. Antoni Witwicki

34 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
View all comments
Beton
19/01/2023 14:54

Żeby skręcić z Jagiellońskiej w dworcową, trzeba pokonać trzy sygnalizacje świetlne i krążyć jak koń w kieracie, zamiast po prostu wykonać lewoskręt jak dotychczas. To się ktoś nawymyślał, że szok. Dojazd do FORUM od Bohaterów Getta równie absurdalny, jeśli nie jeszcze bardziej. Po co aż tak skomplikowano coś, co działało przez tyle lat?

Misza
19/01/2023 15:47
W odpowiedzi na  Beton

Można poćwiczyć na CP.

AndrzejD
19/01/2023 19:44
W odpowiedzi na  Beton

Od wczoraj mieszkasz w Gliwicach ? Jak to po co skomplikowano ? Po to żeby za jakiś czas ogłosić przetarg na zmianę organizacji ruchu który wygra PRUiM i po rocznym grzebaniu to może skończą

Analizator widma
20/01/2023 08:23
W odpowiedzi na  Beton

Każdy projektant ma swój niepowtarzalny styl. Styl pt. „Piękna prostota” jest dostępny tylko dla najlepszych, doświadczonych projektantów. Projektanci, z których usług korzysta gliwicki magistrat tego poziomu jeszcze nie osiągnęli i ich projekty noszą znamiona zafiksowania na błędnych założeniach i korygowania błędów kolejnymi błędami. To dotyczy nie tylko tego rejonu, to dotyczy wszystkich gliwickich inwestycji drogowych ostatniej dekady. Lekarstwem na wszelakie bolączki drogowe są tu światła. Dla gliwickich miastotwórców rondo, albo proste rozwiązania oparte o zasady ogólne Kodeksu Drogowego to ostateczność, jak dla kierowcy BMW włączenie kierunkowskazu. Taki sztab projektantów, gdzie każdy chce wnieść coś od siebie, gdy zacznie się wyżywać… Czytaj więcej »

AndrzejD
20/01/2023 19:12
W odpowiedzi na  Analizator widma

Zapomniałeś o najważniejszym konsumencie naszych pieniędzy – o miejskiej spółce która górnolotnie nazywa się Śląska Sieć Metropolitalna a która funduje nam ten cały elektroniczny śmietnik świecidełek, ekraników i kamer. BTW: Metropolitalna to ta spółeczka jest tylko z nazwy. Gdyby oni próbowali te swoje śmieciowe zabawki zainstalować w Zabrzu, Świętochłowicach czy Katowicach, to natychmiast zostaliby by wykopani na butach i sprowadzeni do parteru.

xxx
19/01/2023 17:08

bardziej się tegom spier…ć nie dało? Za dużo zieleni, za mało sygnalizacji, za mało zakazów skrętu w lewo. Co to k…wa ma być? W pałacu prz ul. Zwycięstwa ogłoszono konkurs pt. „jak zje…ać kierowcy dzień”? Po ch…. Hlubka dwukierunkowa? Aby spod dworca dostać się na Piwną, to trzeba gonić wkoło pl Piastów jak pies za swoim ogonem, jadąc od Forum trzeba zaliczyć kilka sygnaliazcji. Kogoś na prawdę porządnie poj….. NAZWISKO tego thebila poproszę

Kibic Piasta
19/01/2023 14:56

Jest fajnie ale za dużo zieleni a za mało sygnalizacji świetlnej :-)

AndrzejD
19/01/2023 19:41
W odpowiedzi na  Kibic Piasta

Czekaj, jeszcze nie skończyli. Ale mają w planie postawienie tam pierdyliona znaków na środku asfaltu, pomarańczowych barierek, wysepek, azyli, słupków i tablic zmiennej treści. I oczywiście milion kamer dla Twojego dobra i bezpieczeństwa i kilku high tech totemów za jedyne 100kPLN/ sztuka. Całość będzie zdobić cudny betonowy napis Gliwice itd. które będzie nawiązywał i korespondował z tymi betonowymi HGW co to jest, które tam już położyli. A za jakieś 3 lata – jak uda im się to skończyć, to ruszy projekt odbetonowania centrum.

pepe
19/01/2023 16:43

Oczom ich ukazał się las ….. sygnalizacji i znaków

Wołga
19/01/2023 22:48
W odpowiedzi na  pepe

Bedziem pierdzić spalinami na światłach i o to chodzi

prawda
19/01/2023 17:15

Sam beton i ohydne betonowe donice. Projektujacy! czy potraficie cokolwiek dobrze zaprojektowac?
Przeciez to wstyd aby taka chalture robic w centrum miasta ,w ktotym jest Pol.Slaska i wydz.Architektury. Rece mi opadaja chyba dlatego,ze studiowalem w latach 70-tych w czasie komuny.

Miastowy
19/01/2023 15:50

To, co teraz muszą wyczyniać kierowcy autobusów, żeby obsłużyć przystanki… Szacun!
To, jak ktoś to wymyślił i „zaprojektował”… lepiej nie dokończę bo moderacja musiała by usunąć komentarz.

black_horse
19/01/2023 18:44

Geniusz inżynierii miejskiej to projektował. W relacji z Bohaterów Getta do forum trzeba przejechać przez 8 sygnalizacji świetlnych. Najtańszy 15 minutowy bilet zbiorkomu może nie wystarczyć. Dobrze że taki gniot oddają przed wyborami. Tylko później ktoś będzie musiał moje pieniądze wdać po raz drugi, żeby to naprawić. Niestety.

Tak.
19/01/2023 19:16
W odpowiedzi na  black_horse

dwa tygodnie i ludzie zapomną zaakceptują. Tak, jak to było z centrum przesiadkowym… Więc „władza” dalej będzie robić co chce i dopuszczać tego typu idiotyzmy. Niestety – sami na to pozwalamy.

Przechodzień
20/01/2023 05:56

Przejazd przez Centrum Przesiadkowe wydłużył czas przejazdu każdego autobusu o 6 minut, natomiast krążenie wokół Pl. Piastów przy pokonywaniu świateł co kilkadziesiąt metrów doda kolejne 10 minut. Rzeczywiście, nie ma powodu wprowadzania biletów na przejazd krótszy, niż 20 minut.

Ale jaja
20/01/2023 11:23
W odpowiedzi na  Przechodzień

Wyobraź sobie, co będzie jak będzie awaria tych świateł. Gdy taka wystąpiła po opadach na prostym skrzyżowaniu Kościuszki – N.Świat to był istny armagedon. Zbiorowa głupawka, kto ma jechać, kto ma nie jechać, kto kogo ma przepuścić, gdzie się zatrzymać… Radochi byli po pachi.

RSP
19/01/2023 16:38

Przed wielu laty wśród mniej doświadczonych kierowców słynne rondo w Katowicach było znacznym utrudnieniem . To co stworzono w tym miejscu przerasta ówczesne rondo w Katowicach. Projektant to chyba dobry kolega Obajtka i zależy mu żeby spalano więcej paliwa .

PW
20/01/2023 08:07

Największy cyrk to skręt z Jagiellońskiej w Dworcową oraz z Jagiellońskiej (Boh.Getta) w Piwną :-)

Tobiasz
19/01/2023 23:20

Taką ilość świateł to nie ma nawet w stolicy. Myśle, że jest to dobry moment, aby Prezydent Gliwic podał się do dymisji. Tylko niech nie zapomni zabrać ze sobą swojej zastępczyni zabrzanki Ewy Weber. Najlepszym wyjście w tym miejscu byłoby duże turbinowe rondo na wzór, np. tego w Zabrzu przy zjeździe z DTŚ-ki w centrum tego miasta.

piętrus w kapeluszu
19/01/2023 14:56

pięknie i cudnie wiem,że swoje umysły musiało wytężyć wiele osób tylko, że nikt nie pomyślał by zdemontować znak ograniczający skrajnię pod wiaduktem kolejowym,w zamian ilość kolorowych światełek doda kolorytu tej części miasta

Beton
20/01/2023 14:34

Dzisiaj pierwszy raz pokonałem ten cudownie wyremontowany fragment naszego miasta…
Jedną z pierwszych rzeczy, która się rzuca w oczy to STUDZIENKI. Ok 70 % z nich jest osadzone sporo poniżej poziomu nawierzchni. Chętnie zapytałbym kogoś, kto takie partactwo odebrał i podpisał protokół własnym imieniem i nazwiskiem, czym kierowała się ta osoba, lub grupa osób stanowiąca komisję przyzwalając na partactwo.

AndrzejD
20/01/2023 19:17
W odpowiedzi na  Beton

no, wszystkie studzienki są już na starcie pozapadane, a wokół niektórych jest popękany asfalt.

Krzysztof
20/01/2023 00:42

Narzekacie że jest beznadziejnie, absurdalnie i tak dalej – nie, wszystko logicznie – teraz będziemy się tam poruszać ruchem konia szachowego ;)

Rysiek
20/01/2023 11:27

Beton wincyj betonu !!!

Piesza
19/01/2023 14:47

Za mało świateł na przejściach skrzyżowaniach. Kierowcy mogą sobie nie poradzić.

Piter
20/01/2023 17:48

Ziezłe zioło było palone

Arak
21/01/2023 15:10

Najszybciej jechało się jak światła były przez parę dni wyłącznie

Mieszkaniec
23/01/2023 18:37

Nie wierzę w to co tam się wydarzyło. Żeby skrecic w lewo z Jagiellońskiej w ul. Dworcowa musiałem skręcić w prawo i objechać cały plac Piastów dookoła. Absurd. To jest nieintuicyjne. To przeczy zdrowemu rozsądkowi i logice. Jak to się ma do zmniejszenia emisji spalin w centrum. To jest tak idiotyczne że nie powinniśmy jako mieszkańcy tego zostawić. Ktoś powinien za to odpowiedzieć. Niech mi ktoś jeszcze wytłumaczy dla kogo jest drugi kierunek na ul. Hlubka. Dla osób które zabladza przy okrążaniu placu Piastów?

Ostatnio edytowany 15 dni temu przez Mieszkaniec
Damian
23/01/2023 10:27

Projektanci tego gniota wyszli na wyżyny absurdu i głupoty ,aby przejechać 600m trzeba objechać wszystko dookoła i stać co 50m przed sygnalizacją świetlną ,wyżyny debilizmu …

roll
19/01/2023 16:45

Super, ale: za dużo tych ścieżek dla rowerów i zieleni … :)

wizjoner wspólczesności
19/01/2023 16:56

Przyszedł mi do głowy taki pomysł, by było jeszcze cudniej.Pod każdą wbudowaną kostką chodnikową zamontowany byłby detektor światła a w kostce zestaw diodowy. Pieszy idąc wzbudzałby każdym swoim krokiem widmo światła obciążeń zgodnie z par 76 ust.5 rozdz.4 nowego rozporządzenia o warunkach jakie powinny spełniać drogi publiczne – to byłaby dopiero fantazja światła, a GZM stałby się Mozartem wśród Zarządców Dróg

piętrus w kapeluszu
19/01/2023 15:08

na zdjęciu nr 5 na wszystkich 3 sygnalizatorach świeci się światło żółte, a byłoby ładniej gdyby na każdym był inny kolor np na tym z lewej zielony na środkowym na górze może być żołte ,a na tym po prawej czerwone – byłoby cudnie

Oleg
19/01/2023 22:45

To bedą karać, zaczyna się zbiórka pieniędzy dla pis

Joacim
21/01/2023 19:04
W odpowiedzi na  Oleg

po j.bało ciem? w glajwitz rzondzom niemce i ruskie