Powrót roweru miejskiego w 2022 roku. W Gliwicach nadal będzie 30 stacji, więcej rowerów familijnych

Miasto ogłosiło przetarg na organizację Gliwickiego Roweru Miejskiego w 2022 roku. Uruchomienie systemu powinno nastąpić 1 kwietnia, a zakończenie 30 listopada.

 
30 listopada br. był ostatnim dniem działania wypożyczalni GRM zorganizowanym i sfinansowanym jako zadanie ogólnomiejskie w ramach Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego. Z miasta zniknęły już rowery, a stojaki, na których można było je odstawić, jeszcze czekają na demontaż.

Już dzień po zakończeniu tegorocznej odsłony GRM, w środę, na stronie miasta ogłoszono zamówienie publiczne na organizację systemu w kolejnym roku. To dobra informacja dla użytkowników miejskich jednośladów, których w 2021 roku było w mieście wyjątkowo dużo.

Przypomnijmy, że w Gliwicach w 2021 funkcjonowało 30 stacji GRM, a w użyciu było 300 rowerów: 295 standardowych, 2 tandemy i 3 rowery familijne cargo.

Tylko w okresie od maja do końca sierpnia, rowery z miejskiego systemu wypożyczono aż 55 402 razy, w tym aż 19 856 razy w lipcu. Najczęściej pobierano jednoślady ze stacji przy placu Inwalidów Wojennych (4 723 razy), ale sporą popularnością cieszyły się też stacje przy Politechnice Śląskiej (4 055 razy), alei Przyjaźni (3 892 razy), dworcu PKP (3 607 razy), przy ul. Siemińskiego (3 462 razy) i przy Arenie Gliwice (3 312 razy).

Gliwicki Rower Miejski w 2022 roku

Jak będzie zorganizowany system GRM w 2022 roku? Podobnie jak w bieżącym, jednak wzrośnie liczba rowerów familijnych. Według dokumentacji załączonej do przetargu

system GRM ma składać się z minimum 30 stacji rowerowych, z których każda wyposażona będzie w 1 panel informacyjny, średnio 15 stojaków rowerowych i 10 rowerów.

Wykonawca udostępni: rowery standardowe (minimum 293 sztuki), rowery typu tandem (2 sztuki), rowery typu cargo/familijny (5 sztuk). Dodatkowo podmiot realizujący zamówienie zapewni co najmniej 10 standardowych rowerów zapasowych dla całego systemu GRM.

Termin składania ofert do przetargu upłynie 3 stycznia 2022 roku.

(żms)
fot. 24gliwice.pl/emfab

9 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
View all comments
Erffs
02/12/2021 17:40

Co roku inny operator, co roku nowe konto do założenia. Cyrk

Kokodyl
03/12/2021 07:11
W odpowiedzi na  Erffs

Dokładnie. Ciekawe czemu nie można zrobić przetargu na 2-3 lata. Zapewne i uzyskana cena byłaby niższa

Urzędnik
03/12/2021 07:27
W odpowiedzi na  Kokodyl

Acha yyyy nooo pewnie można. Rozważymy opcję. Za kilka lat damy znać.

Jaro
04/12/2021 23:39
W odpowiedzi na  Erffs

I co z 18,80 PLN, które mi tam zostało?

Danus
03/12/2021 17:58

No oczywiście Gliwickiego nie wstawisz w innym mieście
Katowice Chorzów Siemianowice, itd mają jeden system
Gliwice inne
I po co demontować te stojaki?
Wszędzie stoją w Gliwicach do zdjęcia

Jaro
04/12/2021 23:41
W odpowiedzi na  Danus

Najlepsze, że chociaż w Zabrzu też niby funkcjonował Roove, próba zostawienia na tamtejszej stacji gliwickiego roweru zaskutkowałaby grzywną w wysokości, bagatela, 1000 PLN.

Jaro
04/12/2021 23:49

A za rok rowery to będą te same zdezelowane kupy żelastwa, w co drugim egzemplarzu bez działającego dzwonka i z pourywanymi nóżkami, jakby poczciwi gliwiczanie jeździli nimi po etiopskich wertepach? Do tego oczywiście aplikacja działająca zależnie od fazy księżyca (“Rower nie jest gotowy do wypożyczenia”) czy blokada z taką fajną przesadką, że wydaje ci się, że zablokowałeś, a minutki nadal lecą…

Adaś
05/12/2021 14:02

Śmiech na sali cała ta wyporzyczalnia.3 rowery kargo na całe miasto bez ich lokalizacji na jakiej stacji były.Co roku inny operator.Fajnie sie darmozjadom z urzędu miejskiego szasta pieniędzmi z naszych podatków.Pogonić na strefe do roboty to całe towarzystwo to by sie nauczyli szacunku do pieniędzy.

Ziemek
02/12/2021 20:46

Nie rozwój. Coraz droższa stagnacja, ale parkingów dla samochodów przybywa. Pętla na szyję.