Protest przeciwko zamykaniu uliczek starówki. „Plany zmiany w ruchu nie były z nami konsultowane”

Przedsiębiorcy z ul. Matejki i Tkackiej przygotowali protest do prezydenta Gliwic. Obawiają się, że wskutek ograniczania ruchu samochodowego na kolejnych ulicach starówki stracą swoich dotychczasowych klientów.

 
Pod pismem protestacyjnym podpisała się blisko setka podmiotów gospodarczych, które, jak wskazują, nie brały udziału w żadnych oficjalnych konsultacjach planu zmian w rejonie gliwickiego Rynku. – Klienci, którzy do nas przyjeżdżają już narzekają na ciężki dojazd i brak miejsca do parkowania. Niejednokrotnie przez to w ogóle do nas nie docierają – podkreślają przedsiębiorcy. Zauważają też, że przecież w rejonie ich działalności wyznaczone zostały wcześniej zatoki postojowe.

Konferencja narodowców i burzliwe obrady

Przedstawiciele Ruchu Narodowego z naszego miasta, a także Konfederacji, kilka dni temu na gliwickim Rynku zorganizowali konferencję w sprawie planowanego w tym roku poszerzenia strefy ograniczonej dostępności. Wziął w niej udział m.in. Rafał Nowak reprezentujący lokalne środowisko narodowców, a także Jakub Kalus, sekretarz Ruchu Narodowego (prezesem tej organizacji jest Robert Winnicki, zaś jednym z wiceprezesów Krzysztof Bosak), a także – jak przedstawiono go na spotkaniu – kierownik działu prawnego Konfederacji. W trakcie kilkuminutowego wystąpienia mowa była m.in. o „kłodach rzucanych pod koła polskich kierowców”, a także o „ciosie w mikroprzedsiębiorców”, eko-szaleńcach i eurokratach.

Ratujmy polskich kierowców i polskich przedsiębiorców. Samochód nie powinien być dobrem luksusowym

– mówi Kalus na nagraniu udostępnionym w mediach społecznościowych przez Konfederację i Ruch Narodowy.

Środowisko narodowców przygotowało też stronę z własnym apelem do prezydenta Gliwic o wycofanie się z planowanych ograniczeń w ruchu samochodowym. – Sprzeciwiamy się włączeniu Gliwic w nurt szeroko zakrojonych zmian na szczeblu państwowym i ponadnarodowym, mających na celu ograniczenie korzyści oraz zwiększenie obciążeń fiskalnych wynikających z posiadania i użytkowania samochodów. Zwracamy uwagę, że rozwiązania promowane przez Unię Europejską oraz obecny rząd w Polsce wpłyną negatywnie na funkcjonowanie branży samochodowej i transportowej, dodatkowo pogłębiając procesy inflacyjne – piszą do prezydenta Neumanna.

Ideologiczny szlak został wytyczony przez organy Unii Europejskiej, następnie bezkrytycznie zaakceptowany przez rząd Mateusza Morawieckiego w formie agendy Fit for 55 i tzw. kamieni milowych Krajowego Planu Odbudowy

– wyjaśniają już poza treścią apelu do samorządu. Do tej pory petycję sygnowało ponad 400 osób, nie wiadomo jednak, czy tylko z Gliwic, czy także z innych części Polski.

Tymczasem o tym, że to narodowcy organizują się w obronie przedsiębiorców z gliwickiej starówki, zaczęli przestrzegać nas nasi Czytelnicy.

– Proszę nagłośnienie sprawy, bo chyba lokalni przedsiębiorcy nie są świadomi kogo popierają – rzekomy „protest przedsiębiorców” w sprawie zamknięcia ulic (https://stopograniczeniomruchu.com/) jest zorganizowany przez Ruch Narodowy (stopka strony). Ciekawe ilu z lokalnych przedsiębiorców chciałoby rzeczywiście wziąć udział w proteście ramie w ramię z nacjonalistami – ostrzega mieszkaniec Gliwic.

Sprawy nie są przesądzone

Niedawno odbyło się też spotkanie Rady Dzielnicy Śródmieście, podczas którego wysłuchano przedsiębiorców i mieszkańców ulic starego miasta, zamykanych w ramach „Strefy Ograniczonej Dostępności w Gliwicach”.

Dyskusja była bardzo burzliwa, ale udało się wypracować główne postulaty, które zostaną przedstawione władzom miasta

– informowała Małgorzata Konior z RDZ Śródmieście. Przedstawiciele samorządu zapewniają jednak, że sprawy nie są jednak przesądzone, a do samego rozszerzenia SOD pozostało kilka miesięcy i jest jeszcze czas na wnoszenie poprawek.

– Propozycja poszerzenia strefy z ograniczeniem ruchu na starówce została przygotowana z uwzględnieniem uwag, jakie w ciągu ostatniego roku wpływały do ZDM. Z myślą o mieszkańcach starówki starano się wyznaczyć odpowiednią liczbę miejsc parkingowych, z myślą o przedsiębiorcach np. przewidziano wydłużenie czasu na dostawy – bo przedsiębiorcy na obecnie „zamkniętym” obszarze zgłaszali taką potrzebę – wyjaśnia rzecznik prezydenta Gliwic, Łukasz Oryszczak.

– Przed ogłoszeniem planów miasta nie prowadzono rozmów z przedsiębiorcami z ulic, o które będzie poszerzona strefa. Pomysł został ogłoszony i szczegółowo opisany kilka miesięcy przed wprowadzeniem w życie, po to aby dać wszystkim (w tym przedsiębiorcom) czas na zgłoszenie ewentualnych problemów/pomysłów i żeby był czas na wprowadzenie ewentualnych modyfikacji. To właśnie teraz jest czas na rozmowy i takie rozmowy z pewnością będą się toczyć w kolejnych tygodniach – dodaje rzecznik.

(żms)
fot. 24gliwice.pl

80 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
View all comments
Klient
23/03/2023 17:10

„Przedsiębiorcy obawiają się, że wskutek ograniczania ruchu samochodowego na kolejnych ulicach starówki stracą swoich dotychczasowych klientów.” Straciliście mnie jako klienta właśnie przez ruch samochodowy. Przez bananową młodzież, która swoje 4 kółka i motocykle musi parkować w rogatkach Rynku żeby nawet na chwilę nie stracić z nimi kontaktu wzrokowego. Przez to, że po starówce nie można normalnie się poruszać bo wszystko jest zastawione autami ten rejon jest ostatnim, jaki biorę pod uwagę zastanawiając się, gdzie ze znajomymi spędzić sobotnie popołudnie. Bród, smród, psie odchody, potłuczone szkło, pawie, dywan rozdeptanych gum do żucia, plamy wycieków z waszych beemek, czterech zer, mini i… Czytaj więcej »

Jan
23/03/2023 22:04
W odpowiedzi na  Klient

W Gliwicach mieszka sto kilkadziesiąt tysięcy ludzi A koło Starówki raptem kilka tysięcy
Z jakiego powodu ta garststka ma mieć specjalne prawa decydowania co i jak mają robić wszyscy

Mieszkanka
24/03/2023 09:42
W odpowiedzi na  Jan

Takie miejsca jak starówki nie należą tylko do lokatorów i najemców lokali. Należą do wszystkich mieszkańców i dobro miasta i większości mieszkańców nie powinno być podporządkowane kilkorgu „przedsiębiorcom” uzależnionym od samochodów. Wszyscy mieszkańcy miasta mają prawo do czystej starówki, czystej dosłownie i czystej wizualnie, po której można się normalnie poruszać.
Zwykłe wygodnictwo przez was przemawia, które próbujecie zalegalizować pod lipnym pretekstem.

Ostatnio edytowany 2 miesięcy temu przez Mieszkanka
Mieszkanka
24/03/2023 14:22
W odpowiedzi na  Mieszkanka

Was w sensie przedsiębiorców

Lol
24/03/2023 18:50
W odpowiedzi na  Jan

A ile Ty masz lat, bo z tekstu wynika, że nie więcej niż 5.

Misza
24/03/2023 19:01
W odpowiedzi na  Lol

Jakby miał nie więcej niż pięć, tytułował by się Jasio, Jaś albo Janek a nie Jan.

Fan
24/03/2023 19:37
W odpowiedzi na  Klient

Może byś coś poradził mi kiedy ja mieszkam na Kopernika i w lecie z całego miasta zjeżdża dzicz na kąpielisko zatruwając środowisko i stawia auta niszcząc trawniki blokując drogi i chodniki

Klient
25/03/2023 08:09
W odpowiedzi na  Fan

Edukować, edukować, edukować. Ale ludzi, którzy „tworzą” (psują) przestrzeń publiczną wydawaniem głupich decyzji. Chodzić na wybory, nie głosować na amatorów.

\o/
27/03/2023 12:45
W odpowiedzi na  Klient

bród? a gdzie tam rzeka?

asdf
23/03/2023 07:40

Samochód nie jest dobrem luksusowym. Każdy może kupić byle grata za kilka tysięcy zł.
Dobrem luksusowym staje się czyste powietrze, brak hałasu, możliwość przejścia chodnikiem bez ocierania się o zaparkowane samochody, a w przypadku kierowców – możliwość szybkiego przejazdu przez miasto, bez spędzania połowy czasu w korkach.

SS3
23/03/2023 08:23
W odpowiedzi na  asdf

Zapomniałeś o najgorszym luksusie: drzewie za oknem.

PS: ciekawe czemu ci „narodowcy” nie protestują w obronie branży kolejowej? Czyżby to, że dominuje w niej polski kapitał i co gorsza polska myśl techniczna stanowiło jakąś przeszkodę?

Jan
23/03/2023 22:10
W odpowiedzi na  asdf

Samochód w Gliwicach jest koniecznością
Sprawdz jak do centrum dostać się z Sośnicy z Żernik z Bojkowa z Łabęd i innych dzielnic poza Śródmieściem a potem pogadamy.

bert
25/03/2023 11:38
W odpowiedzi na  Jan

Czyli sugerujesz, że w centrum jest ok, więc ten cały lament o zakazie ruchu na starówce jest bezcelowy?

Johny Walker
26/03/2023 14:42
W odpowiedzi na  bert

Dokładnie odwrotnie – Piękna pusta starówka nie da przychodów do kasy miejskiej. Na piękną pustą starówkę nie będą przychodzić mieszkańcy całych Gliwic , póki nie będą się tam mieli jak dostać. Gliwice nigdy nie będą miastem turystycznym, bo nie ma czym tych turystów przyciągnąć. Jak nie będzie ludzi to z rynku i okolic znikną sklepy, zakłady usługowe, apteki, przychodnie, których jest tam kilka, zostanie kilka lodziarni i kawiarni, parę ogródków piwnych i ci co mieszkają w okolicy będą mieli spokojne miejsce. A reszta jak tylko sobie przypomną co to znaczy dotrzeć autobusem, albo dojechać samochodem i polować na miejsce do… Czytaj więcej »

Nie ściemniaj
26/03/2023 23:03
W odpowiedzi na  Johny Walker

Aby dotrzeć na starówkę i pokazać te wszystkie miejsca, które wymieniłeś nie trzeba na nią wjeżdżać, nie trzeba ich oglądać z samochodu. Zwłaszcza w weekendy i po 16:00 wokół jest bardzo dużo miejsc parkingowych z wolnymi miejscami. Z takiego Pl. Piłsudskiego i okolicznych parkingów na starówkę trzeba iść jakieś 2,5 minuty. Z Dunikowskiego 4÷5 minut, z N. Świata 3 minuty.

ona
28/03/2023 10:54
W odpowiedzi na  Nie ściemniaj

Jak mieszkańcom starówki zabronisz parkować na starówce, to te wszystkie miejsca wokół będą ZAJĘTE przez nich właśnie. Ty zaparkujesz kolejne 300 m dalej…

WD-40
27/03/2023 16:16
W odpowiedzi na  Jan

W Gliwicach być może. Na starówce nie.

Kosma
24/03/2023 02:46

Okolice rynku powinny być strefą przyjazną pieszym – teraz żaden z kierowców nawet nie respektuje ograniczenia prędkości i nieraz z wybrukowanej drogi trzeba się szybko usunąć żeby nie zostać potrąconym! Spójrzcie jak to działa w miastach takich jak Kraków – lokalne biznesy współgrają z tą przestrzenią, a zakaz wjazdu samochodem jest ostatnią rzeczą, która miałaby mieć negatywny wpływ na liczbę klientów, wręcz przeciwnie!

ona
28/03/2023 10:59
W odpowiedzi na  Kosma

Kraków. Ponad 11 MiLIONÓW turystów rocznie. Gliwice mają ile? 100 000 ?

on
29/03/2023 09:17
W odpowiedzi na  ona

Miasto tworzymy dla turystów, którzy tu tylko jednorazowo przechodzą, czy dla nas mieszkańców?

gliwicjus
29/03/2023 09:47
W odpowiedzi na  Kosma

Czy decyzją administracyjną można uczynić z miasta atrakcję turystyczną na miarę Krakowa?

Prawda czasu
23/03/2023 10:32

Głupota nie zna ograniczeń. Nie było samochodów a była starówka z handlem. Teraz bez samochodów handel miałby upaść? Ludzie, gdzieście pogubili rozum?

Jan
23/03/2023 21:59
W odpowiedzi na  Prawda czasu

Aby starówka żyła muszą tam przychodzić ludzie. A ci w Gliwicach dzielą się na tych co mieszkają w okolicach starówki i tych co na starówkę mają trochę dalej. I ci właśnie autobusem miejskim jeżdżącym raz nagodzine W dni wolne od pracy tam nie pojadą. Auto w Gliwicach nie jest luksusem tylko koniecznością Jak nie da się zaparkować w sensownej odległości od rynku to trudno liczyć, że tłumy będą przychodzić na piechotę kilka kilometrów aby sobie pochodzić albo wejść do knajpki Przykłady miast europejskich to pokazują. Albo sensowny system P&R Albo parking np podziemny w sąsiedztwie. Protestujący mają rację. Starówka stanie… Czytaj więcej »

SS3
23/03/2023 23:09
W odpowiedzi na  Jan

Masz parking piętrowy na samym skraju starówki.
Przykłady miast europejskich ale nie tylko pokazują jedno: albo samochód albo życie.
Zaś pijalnią piwa już się stała.

bud bundy
24/03/2023 09:55
W odpowiedzi na  SS3

No co Ty, tak z Mikołowskiej, całe 200m przejść? Zmęczy się pacjent i nie będzie miał siły kupować u tamtejszych przedsiębiorców. Musi podjechać prosto pod sklepik, najlepiej w witrynkę.

ona
28/03/2023 10:56
W odpowiedzi na  bud bundy

A 800 metrów od przystanku Nowy Świat? Gdzie bliżej jest przystanek z kierunku Trynek, Sikornik itp.?

Jan
24/03/2023 23:42
W odpowiedzi na  SS3

To spróbuj tam kiedyś zaparkować to pogadamy
Łatwo się siedzi przed ekranikiem i pisze „mądrości”
A najlepiej zrób eksperyment dotarcia np z Łabęd na rynek bez samochodu i potem sobie pospaceruj po rynku. Będziesz żył pełną piersią
Naprawde chętnie pozbyłbym się samochodu Jezdzenie autem po centrum Gliwic nie jest szczególną przyjemnością, jeździł bym sobie rowerem albo metrem, autobusem
Tylko wtedy potrzebowałbym conajmniej 2x więcej czasu w ciągu dnia aby zrobić wszystko co muszę.

Jan Jaś czy jak tam wolicie
25/03/2023 00:04
W odpowiedzi na  Jan

Jak zamkną Starówkę to wielu mi podobnych tam się nie pojawi bo Gliwicom daleko jeszcze do miast przyjaznym mieszkańcom. I będzie jak w Krakowie, gdzie z mieszkańców na rynku znajdziesz tylko tych co próbują coś sprzedać turystom a w Gliwicach turystów tłumy. Zgadzam się z tymi, którzy krytykują decyzję urzędnicze mimo, że one z zasady nie są złe Tylko kolejność jest zła Co mieszkańcom jest bardziej potrzebne? Dobry szpital czy hala widowiskowa Kosztują mniej więcej tyle samo A płacą mieszkańcy a nie miasto Hala fajna rzecz ale nie w tej kolejności. Tak samo z samochodami Najpierw sensowne rozwiązania komunikacyjne to… Czytaj więcej »

Quleczka
26/03/2023 16:18
W odpowiedzi na  Jan

A w czym problem?

Kolo Dunikowskiego, mikolowskiej, nowego światu sa az 3 spore parkingi?

ona
28/03/2023 10:56
W odpowiedzi na  Jan

Jaki autobus w Gliwicach jeździ w okolice starówki? Pomińmy A4 , które nie łączy żadnego ważnego osiedla ani nawet Centrum Przesiadkowego z Rynkiem…. :) Po pięknych włoskich niemieckich i innych starówkach, jeżdżą małe elektryczne busiki jako BARDZO CZĘSTA komunikacja miejska, co zachęca do tego, żeby dotrzeć właśnie busem a nie samochodem.

Rafał
28/03/2023 13:49
W odpowiedzi na  ona

Naprawdę w XXI w. w erze map w smartfonach jesteś w stanie zadać tak głupie pytanie? Przystanek np. Gliwice Strzody, Plac Piłsudskiego, Jasnogórska. Z każdego z nich idziesz piechotą na Starówkę 2-3 minuty. To nie wszystkie przystanki w okolicy, jest ich jeszcze kilka.

Mariusz
23/03/2023 12:10

Zdjęcie na początku artykułu powinno być wystarczającym dowodem na to że aut nie powinno tam być…

Badanie
23/03/2023 12:15
W odpowiedzi na  Mariusz

Szkoda, że nie zmieszczono zdjęcia sprzed Hali Targowej, ale raczej nie byłoby jej widać spoza dowstawczaków przedsiebiorców mylacych dostawę dowaru z parkowaniem

Jan
23/03/2023 22:17

Jak był tramwaj to można było podjechać i wpaść na rynek. Teraz mogę sobie wpaść na CP tyle że tam nie ma gdzie usiąść a kupić da się tylko bilet powrotny To i wracam …
Bez ludzi starówka stanie się pijalną piwa, a ci muszą tam jakoś dotrzeć Latem rower , ale też raczej dla tych co w pobliżu. A tych wielu nie ma.

ona
28/03/2023 11:02
W odpowiedzi na  Jan

Rower… dobre sobie… Brak rowerów miejskich. No i jak dotrzeć z Rynku na ul. Warszawską albo Świętojańską :) Którędy bezpiecznie? Przez Zwycięstwa ?? wolne żarty, przez Śliwki?? jeszcze gorzej. NIE ma bezpiecznych dróg rowerowych po mieście. Nie ma parkingów dla rowerów, wreszcie -nie ma rowerów miejskich. Najpierw zorganizujmy miasto jak trzeba, potem możemy zamykać, bo jeśli wygodniej będzie dojechać busem lub rowerem, to mieszkańcy i inni zainteresowani to zrobią zamiast tracić czas na poszukiwanie miejsca parkingowego…

Janek
23/03/2023 20:04

Po co oni zamykają starówkę?

To nie tak
30/03/2023 11:48
W odpowiedzi na  Janek

Oni otwierają starówkę.
Zamykają dla samochodów a otwierają dla ludzi.

Tu mieszkam
27/03/2023 02:46

Jeśli nie mieszkacie w granicach tej „ulepszanej” starówki, to spróbujcie sobie wyobrazić taką sytuację przy swoich własnych domach, gdziekolwiek one są: – nie macie tam dostępu do garażu ani podwórka, a wasze mieszkanie jest na 4-tym piętrze – możecie zatrzymać się w okolicy swojego domu na 15 minut a potem odjechać, – tam, gdzie musicie odjechać żeby postawić samochód (ok. 300m od domu) nie ma wolnych miejsc parkingowych, bo wszyscy tam próbują zaparkować, – jeszcze dalej jest płatny parking abonamentowy kosztujący kilkaset zł/m-c, – niezależnie od tego i tak płacicie abonament mieszkańca, żeby móc przez te 15 minut pobiec na… Czytaj więcej »

Poniekąd masz słuszność
27/03/2023 08:02
W odpowiedzi na  Tu mieszkam

I w ten sposób płynnie dochodzimy do konieczności wybudowania na starówce parkingu(ów) dla mieszkańców. Gdyby był podziemny nie zakłócałby przestrzeni. Daję głowę, że byłby też tańszy od hali senatora.
Ale starówki wypełnionej po brzegi samochodami nie chcemy.

Ostatnio edytowany 2 miesięcy temu przez Poniekąd masz słuszność
ona
28/03/2023 11:08

To jest słuszna kolejność: – parking dla mieszkańców, bo przecież zainwestowali w swoje mieszkania, w odnawianie starówki (to nie MIASTO ją odnawia, tylko właściciele!! kamienice ratowane są z prywatnych pieniędzy) – ekologiczna i częsta, niezawodna komunikacja miejska, jakiś mały bus elektryczny jeżdżący co 15-20 min i łączący jakieś sensowne punkty na mapie, żeby np. dzieci do szkoły baletowej, muzycznej, na języki obce itp. rodzice mogli wsadzić do busika, a nie musieli podwozić pod drzwi – bezpieczne parkingi dla rowerów, rowery miejskie, drogi rowerowe (NIE NA CHODNIKU!!!) wzdłuż Zwycięstwa, w stronę Szobiszowic, Żernik, Łabęd i w każdą inną potrzebną Wtedy możemy… Czytaj więcej »

Z buta
29/03/2023 09:33
W odpowiedzi na  ona

Nie przesadzasz z tym podwożeniem, jeżdżeniem? To kolejny problem cywilizacyjny – podwożenie. Ja od 7 roku życia zasuwałem z buta z nowo wybudowanego osiedla do szkoły kilka kilometrów. Autobusy kursowały co pół godziny o ile któryś nie wypadł a na 90 mieszkań w bloku było 5 samochodów, którymi nikt nie podwoził bo paliwo było na kartki. W d. już wam się poprzewracało. Podwozić trzeba pod drzwi 16 latków. Podwieźć na balet, na tenisa, na gitarę,.. a potem się dziwić, że nóżki coraz krótsze skoro niepotrzebne.

Ksenomorf
23/03/2023 09:24

Zamknąć wszystko !!! Padną sklepy i lokale usługowe ale nie będzie aut. Na początku ucieszą się tubylcy a potem obudzą się na pustyni. Już teraz popatrzcie co się dzieje na Zwycięstwa większość lokali do pustostany , pazerność właścicieli zabiła handel w centrum a zaraza postępuje już obejmuje nie tylko lokale użytkowe ale i wyżej położone mieszkania . Kto może ten ucieka z centrum a oszołomy chcą zamykać ulice dla aut !

SS3
23/03/2023 09:57
W odpowiedzi na  Ksenomorf

Ale za to jak obrodziło sklepami wzdłuż DTŚ… a nie czekaj, to tylko majaki auteczkowców z nadmiaru karboksyhemoglobiny.

PS: jak tam hale po Tesco na peryferiach miasta?

Rafał
23/03/2023 15:01
W odpowiedzi na  SS3

Centrum Gliwic będzie za czas jakiś wyglądać jak Bojków l.70 tych ,nie ubliżając tej dzielnicy.Ekolodzy wołajcie jeszcze Gliwice chcą dostępu do morza.

SS3
23/03/2023 20:28
W odpowiedzi na  Rafał

Wiesz skąd pomnik na rynku?
Nic tak nie zniszczyło centrów miast jak motoryzacyjny rak.

anonim
23/03/2023 09:57
W odpowiedzi na  Ksenomorf

ciekawe. Czyli Zwycięstwa jest dostępna dla aut, ale lokale to pustostany. Starówka po zamknięciu dla aut też ma upaść. Może zatem coś nie tak jest z Gliwicami?

Ksenomorf
23/03/2023 10:24
W odpowiedzi na  anonim

Zwycięstwa padła ofiarą pazerność właścicieli lokali. Doili banki i sieci komórkowe ile wlazło a teraz nie mają nic.

Badanie
23/03/2023 12:13
W odpowiedzi na  Ksenomorf

to co z tą tezą: Kto może ten ucieka z centrum a oszołomy chcą zamykać ulice dla aut !

Że niby na Zwycięstwa jest (ma być) jakiś auto-camping?

Oj
23/03/2023 12:14
W odpowiedzi na  Ksenomorf

Mają nadal atrakcyjne i drogie nieruchomości, a Ty ???

Ksenomorf
23/03/2023 12:32
W odpowiedzi na  Oj

Atrakcyjna nieruchomość to tak co przynosi zysk a nie niszczejący pustostan za który trzeba płacić czynsz miastu.

Quleczka
26/03/2023 16:21
W odpowiedzi na  Ksenomorf

Ale mimo tego, ze teraz chętnych nie ma za to kase…to z czynszu nie zejda

Prawda czasu
23/03/2023 10:38
W odpowiedzi na  Ksenomorf

Podobno Siemińskiego od momentu „zamknięcia” dla samochodów rozkwita – twierdzą tak mieszkańcy i przedsiębiorcy. Szach i Mat.

DD
23/03/2023 15:19
W odpowiedzi na  Prawda czasu

Rzeczywiście jest tam niezły ruch handlowy, głównie dzięki pińcet plusom żyjącym za darmo. Niedomyślne to pazerne na cudze i chciwe środowisko.

Ostatnio edytowany 2 miesięcy temu przez DD
Tambylec
23/03/2023 17:14
W odpowiedzi na  Prawda czasu

W kwestii handlowej nic tam się nie zmieniło. Ani na plus ani na minus.

SS3
23/03/2023 20:30
W odpowiedzi na  Prawda czasu

Ile tam jest pustych lokali?

Willi
23/03/2023 22:06
W odpowiedzi na  SS3

Wybierz się, poznasz miasto z autopsji, a nie internetowych bajeczek.

Jan Jaś czy jak tam wolicie
25/03/2023 00:20
W odpowiedzi na  SS3

I znowu to samo.
Sam pomysł deptaka z kawiarniami lodziarniami jest jak najbardziej OK Tyle, że nie na ruchliwej ulicy prowadzącej do centrum. Jakby ci ludzie tamtędy jezdzili na złość, bo przecież nie muszą
I kolejne, żeby taki deptak miał sens to ludzie muszą się tam jakoś dostać więc albo sensowna komunikacja zbiorowa albo parking.
W Gliwicach jest sporo miejsc, gdzie taki deptak by był super No i musiał by to być deptak bo dla mnie to średnia przyjemność siedzieć metr od przejeżdzających autobusów

Jan
23/03/2023 22:11
W odpowiedzi na  Prawda czasu

Na pewno w biuletynie urzędowym

Tadeusz
27/03/2023 15:31
W odpowiedzi na  Prawda czasu

Postawić na Siemińskiego patrol straży miejskiej na stałe a spokój z samochodami zapewniony

Andy
23/03/2023 12:32
W odpowiedzi na  Ksenomorf

A kto normalny chciałby mieszkać w takich kamienicach? Zimno, syf, wysoko. W dodatku nie można nic zrobić bo to badziewie to wielki zabytek.

BartekLLL
23/03/2023 14:27
W odpowiedzi na  Ksenomorf

Ale właśnie na Zwycięstwa jest dopuszczony ruch samochodowy, czyli teza, że ograniczenie samochodów przyczyni się do upadku jest nieprawdziwa :)
Wydaje się wręcz odwrotnie: mniej aut = więcej usług

Świętoniusz
23/03/2023 15:07
W odpowiedzi na  BartekLLL

Zwycięstwa muszą mieć dostęp do ruchu samochodowego, bo czymże ***** z urzędu dostawali się do pracy

Quleczka
26/03/2023 16:20
W odpowiedzi na  Ksenomorf

Chcesz powiedzieć ze braku ruchu samochodowego zabil zwyciestwa? :D

Przeciez 99% tej ulicy poza ostatnimi paroma metrami jest dostepne dla aut ….

Jesli cos ja zabija to wlasnie pazerność wlascicieli,a nie ma to zwiazku z autami

stary dziad w eterze
23/03/2023 11:32

Niesmak budzi to, że temat podjęli „narodowcy” i „onuce”. Rodzi się pytanie, czy wspomniane środowiska nie zostały użyte jako gwarant niepowodzenia inicjatywy.

No pasaran!
23/03/2023 08:01

Tzw. „narodowcy” są znani z aspołecznych pomysłów i zachowań, a sprzyjanie im zawsze kończy się faszyzmem. Każdy patrzący nie dalej niż koniec swojego nosa i teraz widzący w nich zbawców powinien o tym pamiętać.

Steed
04/04/2023 16:01

A może warto by zrobi jaki parking piętrowy/podziemny gdzieś w pobliżu i po sprawie???? Może przedsiębiorcy by się nawet dołożyli?

Wnikliwy
12/04/2023 02:59

I tak oto uprzykrzają życie ludziom starówki po to by się jeszcze bardziej wyludnila…a potem przyjadą czosnkowi i się wprowadzą do pustostanów.

AndrzejD
23/03/2023 08:13

Widzę że Konpederastia zaczęła się ostro lansować w Gli.

Andrzej
23/03/2023 18:08

Kolejna absurdalna decyzja gliwickich „władz”. Klasyk arogancji i bezmyślności. Żenujące

Jadzia
23/03/2023 23:19

Pewnie jeszcze obrbukują parę miejs żeby posadzić jakieś chaszcze. Ekoreligijny obłęd nas zgubi.

Pan M
23/03/2023 12:29

Patriota to nie nacjonalista ale co tu mówić skoro niektórzy mają stolicę już w Brukseli szkoda że Niemcy i Rosjanie są i będę zawsze nacjonalistami i za to im szacunek bo mają swoje zasady pozdrawiam ekoterroryzn

SS3
23/03/2023 20:34
W odpowiedzi na  Pan M

No przynajmniej jeden się nie kryje, że chodzi mu o niemieckie koncerny samochodowe i rosyjskie naftowe i stąd dbałość o zdrowie i przyszłość polskiego narodu to terroryzm. Brawo za odwagę.

John.
23/03/2023 09:03

Zakazem ruchu powinno być objęte całe centrum miasta, a nie tylko kilka uliczek starówki.

emu
23/03/2023 11:32
W odpowiedzi na  John.

Już widzę te tabuny ludzi rozpaczliwie próbujące zaparkować auto, gdzieś na peryferiach miasta, a następnie znaleźć wolną taksówkę lub autobus, aby dojechać do centrum… a później wrócić…

Heniek
23/03/2023 17:15
W odpowiedzi na  emu

Popieram,nareszcie ktoś mądrze napisał i dodam tylko że, spróbujcie od rana do wieczora juz teraz zaparkowac na Ziemowita czy Górnych Walów.Tylko nie pisać bzdur że mogę chodzić pieszo, bo tam mieszkam i potrzebuję parkować bo za to płacę i w tamtym rejonie mieszkam.

Egon
23/03/2023 15:17
W odpowiedzi na  John.

Całe centrum powinno być obszarem wyłączonym nawet od ludzi i mieszkańcow.Powinni utworzyć park natury

Jan
23/03/2023 22:06
W odpowiedzi na  Egon

Rezerwat

Misza
23/03/2023 15:50
W odpowiedzi na  John.

Wielu miałoby problem z przywróceniem funkcji chodu.
Myślę o tym naprzemiennym przestawianiem nóg do przodu.

SS3
23/03/2023 20:37
W odpowiedzi na  Misza

Może w słuchawkach zamiast wdech – wydech można by puszczać lewa – prawa? ;-]

Misza
24/03/2023 17:54
W odpowiedzi na  SS3

Tak jest!
Poza tym, jest jeszcze jedno rozwiązanie problemu.
Nie zamykać „starówki” dla ruchu samochodowego. Wprowadzić „strefę zamieszkania” i nie wyznaczyć miejsc parkingowych/postojowych.