Remont mostu na Wrocławskiej droższy o 2 mln złotych. Kierowców czekają utrudnienia

Niespełna 7 mln złotych – tyle miała kosztować modernizacja skrzyżowania ul. Wrocławskiej i Częstochowskiej wraz z budową nowego mostu nad Kłodnicą. Plany ZDM zweryfikował rynek i ostatecznie inwestycja pochłonie 9 mln złotych.

W jej ramach rozebrany zostanie stuletni most nad Kłodnicą, a w jego miejscu powstanie nowy, o nośności 50 ton. Zakres prac obejmie także przebudowę odcinka ul. Wrocławskiej (na dojeździe do mostu) oraz odcinek ul. Częstochowskiej obejmujący skrzyżowanie z ul. Konarskiego, Zimnej Wody i Kłodnicką. Wykonawcą robót będzie Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów (PRUiM) – spółka z większościowym udziałem miasta.

Trzy oferty w przetargu

W zakończonym w listopadzie 2018 roku przetargu wystartowały trzy firmy, ale żadna z nich nie zmieściła się w 6 mln 987 tysiącach złotych, jakie zamierzał na inwestycję przeznaczyć ZDM.
Najtańsza oferta firmy Berger Bau Polska opiewała na kwotę 8 mln 698 tysięcy złotych, a najwyższa złożona przez PRUiM 8 mln 930 tysięcy złotych. Stawkę uzupełniał będziński Azi-Bud z kwotą 8 mln 768 tysięcy złotych. Drogowcy od razu wskazywali, że planowane jest zwiększenie kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia “do ceny najkorzystniejszej oferty”.

I tak rzeczywiście się stało, a wybór padł na PRUiM, choć była to najdroższa oferta. Z uzasadnienia wyników przetargu wynika, że jedyna brana pod uwagę oferta konkurencyjna (Berger Bau Polska) odpadła ze względu na niezłożenie dokumentów dotyczących „doświadczenia zawodowego kierownika budowy”.

Dla PRUiMU będzie to kolejna inwestycja w mieście. Oferty spółki cieszą się od lat największym zainteresowaniem ze strony gliwickiego ZDM. Na 16 przetargów rozpisanych przez drogowców w latach 2015-2018 (do lipca), PRUiM jako wykonawca wyłoniony został 12-krotnie.

Nowy most na Wrocławskiej w 2020 roku

Kiedy ruszą prace na Wrocławskiej? Ze względu na przeciągające się formalności dokładna data nie jest jeszcze znana.

– Po podpisaniu umowy, która jest w trakcie przygotowania rozpoczną się prace przygotowawcze. Wówczas będzie można przekazać dokładny termin prac

– informuje Jadwiga Stiborska, rzecznik prasowy ZDM.

Wiadomo jednak, że same prace potrwają około 11 miesięcy. Inwestycja powinna więc być gotowa w 2020 roku. Na czas remontu kierowcy i piesi muszą spodziewać się utrudnień i zmienionej organizacji ruchu.
Michał Szewczyk

od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Przebudzony

Polska – kraj absurdu.
Gliwice – miasto wałków.
Przetarg wygrywa firma, która zaoferowała najdroższą usługę, bo w większości należy do miasta. Po przetargu zwiększa się jeszcze kwotę usługi.
Plan roczny wyrobiony w 120%.
Premie dla zarządu i rady nadzorczej.
Brawo…

Imiu

jeśli robi to Gliwicka firma to tylko dobrze i warto dopłacić za to ale jeśli jakość wykonania jest kiepska to nie warto dotować tego procederu. Zastanawiające jest też czy pieniądze idą na dobre cele czy na “swoich” popleczników bo wtedy to jest oficjalna mafia, co w PL jest standardem, prawo UKŁADÓW i układania się.

Rysio

Dlaczego warto dopłacać, skoro przed przetargiem musieli zrobić kosztorys inwestorski i ustalić według średnich cen koszt tej inwestycji. Podnoszenie cen niczym nie jest usprawiedliwione, chyba jedynie chęcią nieuzasadnionych i niezgodnych z prawem zysków.

Imiu

warto dopłacić jeśli ma być to lepsze wykonanie oraz jest to lokalna firma albo należąca do miasta.
Niestety pewnie masz rację odnośnie tych lewych przetargów itd. :-/

Rysio

Norma w całej Polsce, bo to co więcej, to do podziału.

Afi

Cany materiałów budowlanych poszły w ostatnim czasie bd do góry wszystkie inwestycje w kraju sa o wiele droższe od planowanych czy tez tych samych rok temu… Wystarczy zaczerpnąć informacji skąd tak skokowy wzrost cen np za bidowe dróg w PL

Polnische wirtschaft

W PRUiM znowu zrobią łapankę fachowców z fioletowymi nosami, żeby robili za statystów na budowie. Rozgrzebali już tyle ulic, że nie ma komu dokończyć papraniny. K!!!wa, gdyby nie szemrana spółka miejskich kolesi to remonty trwałyby krócej i były lepiej wykonane za mniej kasy.

Beton

W trybie postępowania w ramach ustawy o zamówieniach publicznych, można wyłonionego wykonawcę wezwać do uzupełnienia brakującego dokumentu. Widać jednak, że MUSIAŁO być inaczej.
Nieszczęśliwie dla mieszkańców miasta przetarg wygrał PRUiM słynący z niedotrzymywania terminów. Dodatkowo PRUiM tkwi obecnie w innych nie dokończonych robotach. Czy ktoś wziął to pod uwagę ?
Oby tylko napotkanie niespodziewanych przeszkód nie spowodowało, że ten fragment miasta zostanie zamknięty na 3 lata…

Kapsel

A ja bym chciał, żeby zamknęli ten wiadukt na 3 lata.
Cały ruch przekierować na Wyszyńskiego i Zwycięstwa.
Pod UM.

Imię

Czy realizacjami firmy Pruim, kwestiami terminowości, jakości wykonania, zapadającymi się studzienkami (Pruim się w tym specjalizuje) nie powinien się przyjrzeć jakiś prokurator? Jak to jest, że kolejny raz wygrywa firma nierzetelna, świadcząca usługi o niskiej jakości? Mam świadomość retorycznego charakteru zadanych przeze mnie pytań.

AndrzejD

…oczywiście – prokurator powinien się przyjrzeć przede wszystkim frankiewiczowi i całej zawartości magistratu oraz wszystkich spółek miejskich

??

“Dla PRUiMU będzie to kolejna inwestycja w mieście. Oferty spółki cieszą się od lat największym zainteresowaniem ze strony gliwickiego ZDM”
Dlaczego? Są jakieś merytoryczne przesłanki? Może jakościowe?

BEKA

To ciągle tanio. Za betonowy pas startowy na lotnisku aeroklubu dla kilku biznesmenów zapłaciliśmy 28 mln. Żeby żyło się lepiej. Wybranym.

Imiu

beton w Gliwicach jest bardzo drogi, spójrz Cyrk Arena Francy za ponad 500 000 000,00 PLN pewnie netto.

Kolega

Ten Cyrk w którym to się nic nie miało dziać a jednak są imprezy?

404

z rzadka imprezki nie imprezy. Dochód z tych imprezek nie wystarczy nawet na zapłacenie rachunku za światło.

Kolega

Czyli jednak są imprezki-to więcej niż nic…..
Podejrzewam, ze ile jie zarobià zawsze wymyślisz rachunek na ktory nie starczy

404

Wymyślisz? Rachunki to coś realnego i za zasilanie w wodę prąd, ciepło, za odprowadzenie ścieków, za remonty bieżące, za ochronę, za sprzątanie, za całą masę rzeczy ktoś musi zapłacić. Tym kimś jest kto wg ciebie? I skąd pieniądze na opłaty, z sylwestra albo ze strefy kibica?

Urko

Podpowiem . W bezpośredniej okolicy tego mostu biegnie kabel , stanowiący własność Tauron Dystrybucja . Tak. Ten sam co na ul. Jagiellońskiej.

qwe

Tym razem przeszkodą będzie PODWODNA infrastruktura, której nie oznaczono na mapach.

kanalia52

Znajomi królika wiedzą co robią.

Gliwiczanin

Przecież nie od dziś wiadomo że jak coś robi pruim to zawsze musi być drożej i dłużej to już norma a wręcz tradycja

VAkk

PRUiM,..jakość pod znakiem zapytania?

krzysztof

tych co tak rządzą NA WÓZ Z GNOJEM I DALEKO ZA GLIWICE

black_horse

Ciekawe jak rzecznik będzie tłumaczył, ze nie widać robotników na budowie. Bajka o tym że akurat pracują pod mostem może teraz nie wypalić. Chyba że jakieś pontony załatwią.

Rysio

Albo stroje płetwonurków.

dreew

Most o nośności 50 ton. Puszczą tam TIR załadowane czołgami??????????????

Bartek z Gliwic

mam nadzieję, że nowy obiekt będzie się dobrze prezentował. To co się stało na dworcowej to katastrofa. Kiedyś to miejsce było takie piękne..

404

Nie. Nie będzie się dobrze prezentował. (patrz Berbeckiego)

guy fawkes

PRUiM pcha się do roboty za 9 mln, a nie potrafi ogarnąć małej przebudowy na Andersa.

qwe

Ściągną robotników z Andersa, żeby pracowali przy budowie mostu na Wrocławskiej. Potem powiedzą, że znaleźli na Wrocławskiej jakiś podziemny kabel albo wynikły inne opóźnienia (oczywiście nieprzewidziane), a robotników przeniosą na Andersa.
Dzięki umiejętnemu żonglowaniu pracownikami można wykonywać naraz po kilka robót. Remont wykonywany na zlecenie urzędu, więc o żadnej karze umownej dla spółki miejskiej nie ma mowy.

,,

Ciekawe dlaczego most nad Kłodnicą na ul. Zwycięstwa jest zabytkowy a na Wrocławskiej nie ? Oba są bardzo podobne do siebie i wybudowane w tym samym czasie.

Rafał

Jeżeli przebudowę wykona PRUiM, to będziemy mieć gwarancję. Gwarancję:
– przedłużających się robót (kilka miesięcy opóźnień to standard),
– zapadających się studzienek,
– dziur w asfalcie tworzących się już w kilka miesięcy po otwarciu drogi.

asdf

“Na 16 przetargów rozpisanych przez drogowców w latach 2015-2018 (do lipca), PRUiM jako wykonawca wyłoniony został 12-krotnie. ”

Są też prace, dla których nie trzeba organizować przetargu. Ciekawe ile takich zadań zlecono PRUiM

Imiu

2 większe puste autobusy staną na moście i już przekroczą skromne 50 ton.
Zapewne cena wzrośnie do 15 melonów w celu podniesienia na papierze nośności mostu do 70 ton.
No dobrze 20melonów i w gratisie postawią barierki ale takie cienkościenne.

qwe

Od wielu lat w Gliwicach trwa powolna likwidacja komunikacji autobusowej, więc nie ma się czym martwić. Frankiewicz wręcz chwali się tym jak bardzo skąpi na autobusy. Dla niego to powód do dumy.

MariannaA

Na czas tejże budowy proponuję ul. Wilhelmowską (Zwycięstwa) poszerzyć o dodatkowy pas ruchu w każdą stronę. Proponuję też likwidację dziurawych i brudnych chodników.

Kicha

Ciekawe kiedy otworzą Jagiellońską? Bo jak ruszą z kolejną budową to już Gliwice staną na amen:)

Imiu

ciekawe ile ten most kosztował Niemców/Nazistów i ile by to było na dzisiejsze “nasze” pieniądze?

VAkk

Naziści (przecież, nie Niemcy) to byli przybysze z kosmosu lub wg najnowszych niemiecko żydowskich badań Polacy nie budowali mostów w Gliwicach

olo

pewnie mało

,,

Jeśli most jest stuletni, tak jak to napisane w artykule to mostu nie zbudowali Niemcy/Naziści a tylko Niemcy z Republiki Weimarskiej, a wujek Adi był wtedy dopiero zdemilitaryzowanym kapralem cierpiącym na problemy ze wzrokiem i dopiero co zapisał się do DAP.

Imiu

fachowo wytłumaczone:-)

ja234

No oczywiści, że prujm. Jakżeby inaczej…każdy pretekst jest dobry by uwalić dobrą ofertę co nie urzędasy?

Biedni auteczkowcy znowu będą się “męczyć”,histerii dostaną.. ciągle robią im dobrze,ale wychodzi im to źle…

black_horse

Tylko auteczkowi i auteczkowi. Zauważ ze po obu stronach tego mostu są chodniki. pieszych nie pożałujesz ?

Nemec

Ruch pieszy będzie zachowany. Raz jedną, raz drugą stroną mostu.

ja234

@Blak horsiu, wszystko kręci się wokół auteczkowców w tej wioseczce, jakbyś nie patrzył. Zmarginalizowaną grupą są oczywiście piesi, którzy muszą cholernie uważać na histerycznego, rozpędzonego, “śpieszącego się” auteczkowca.
Chodniki to rzecz oczywista, powinno ich być równie dużo co ulic.

Kriss

Wydaje mi się, że jest to zdjęcie mostu na ul. Zwycięstwa?

Cookie Monster

Nie – widoczny budynek stoi na rogu Zimnej Wody i Konarskiego

qwe

Widoczne są nawet charakterystyczne bazgroły. Bo oczywiście ktoś musiał sprayem nabazgrać “GKS” na moście.