Szykują się spore zmiany na odcinku ul. Andersa. Azyle dla pieszych, zatoki, ścieżka rowerowa

Budowa dwóch zatok autobusowych, przeniesienie zatoki dla taksówek, budowa azyli dla pieszych i wysepek kanalizujących, wydzielenie pasów dla relacji lewoskrętnych to tylko część prac, jakie wykonane zostaną przy okazji przebudowy ul. Andersa.

Po stronie północnej ulicy powstanie też odcinek ścieżki rowerowej. Prace wykonywane będą na długości około 200 metrów, od ul. Płowieckiej do ul. Karolinki.

Prace rozpoczną się od przebudowy sieci teletechnicznych, elektroenergetycznych, kanalizacji deszczowej, wodociągu i sieci gazowej.
Rozpoczęcie robót planowane jest w II połowie lipca, a ich zakończenie w IV kwartale bieżącego roku.

O zmianach w organizacji ruchu na czas prac Zarząd Dróg Miejskich będzie informować w osobnych komunikatach. (źródło: ZDM)

60
Komentarze

avatar
3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
heli1b
heli1b

Jednym zdaniem – Skończyła się w miarę płynna jazda po Andersa, zaczyna się podjeżdżanka – hamowanka

Annomi
Annomi

podobno sprawdził się projekt na Toszeckiej, tj. 3x sygnalizacja świetlna na 300 m – tak, że… bójcie się :-) :-D

ja234
ja234

A może chodzi o to by zniechęcać ludzi do wożenia się auteczkiem i korzystania z komunikacji miejskiej.

Mieszkanka
Mieszkanka

Kokietowania wyborców ciąg dalszy… jeszcze chwila a wpadnę w euforię.

On
On

Gdybym się jeszcze raz urodzić miał, to tylko w Gliwicach, bo gdzie tak dbają o komfort mieszkańców jak tu, no gdzie?

długoletni mieszkaniec Gliwic
długoletni mieszkaniec Gliwic

Hi hi hi… dobre

wyborca
wyborca

Po wysypie inwestycji można przypuszczać, że jakieś wybory idą….

Gość
Gość

@wyborca
Z choinki się urwałeś? Zawsze jakieś wybory idą…..

heli1b
heli1b

Budowa dwóch zatok autobusowych – OK, dobrze gdy przystanek ma zatoki, przeniesienie zatoki dla taksówek, – OK, najlepiej na Księżyc, budowa azyli dla pieszych i wysepek kanalizujących, – PO CO? wydzielenie pasów dla relacji lewoskrętnych – PO CO? i co to znaczy dla relacji lewoskrętnych – znaczy dla tych, którym bliżej do SLD? Po kiego grzyba, wyznaczacie, kanalizujecie, kierujecie,…, komplikujecie coś co jest proste, łatwe i przejrzyste? Każdy wie, że przy skręcie w lewo ma zjechać do osi jezdni, nie potrzebuje do tego “kanału” czy co tam wymyślacie żeby tylko podrożyć i zwiększyć efektOwność. Azyle dla pieszych? No faktycznie jak… Czytaj więcej »

bodowniczy bob
bodowniczy bob

Przykład Jaworzna temu przeczy

HAL
HAL

Prosty powód: aby ograniczyć prędkość, co doprowadzi do zmniejszenia liczby wypadków. To niestety kosztuje bo na rozum kierowców nie można liczyć.

heli1b
heli1b

Tam nie ma wypadków ani nagminnego przekraczania prędkości. Nie można wszędzie -ograniczać- bo traci sens budowanie dróg. Są miejsca gdzie są potrzebne ograniczenia do 140km/h, są miejsca gdzie ograniczać należy do 70, 50 km/h i są takie gdzie 20 to za dużo. Trzeba to dostosować do konkretnego miejsca a nie ślepo – OGRANICZAĆ, OGRANICZAĆ, OGRANICZAĆ! Progi, radary, szykany, mandaty, światła, barierki,… Ogarnijcie się.

kolega
kolega

@heli1b
Masz rację ale niestety to tylko teoria. Sam to przeżyłem na swoim osiedlu-ludziom trzeba stawiać nakazy i zakazy bo nie wiedzą z jaką prędkością należy się poruszać po osiedlu wśród dzieci.
Musieliśmy ograniczać, ograniczać,ograniczać stawiać spowalniacze i znaki…..

HAL
HAL

Nie zrozumie. Może inaczej: “Polskie Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego podaje nawet dokładne wyniki badań: przy najechaniu pojazdu na pieszego z prędkością 30 km/h 9 na 10 pieszych przeżyje wypadek; przy prędkości 50 km/h – połowa z nich; a przy prędkości przekraczającej 60 km/h – 9 na 10 pieszych zginie.”

Każdy powinien to przeczytać:

http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,152121,23325967,jaworzno-jak-skandynawia-tu-juz-wiedza-co-zrobic-zeby-na.html

AMF
AMF

Z mojego doświadczenia powiem, ze lepsze od działających tylko punktowo progów są dziury w drodze. No chyba, że zostanie dopuszczone eutanazja osób ograniczonych umysłowo.

rodzic
rodzic

Dzieci wiedzą jak się poruszać?

AMF
AMF

Owszem budowanie dróg nie ma sensu.
Wracaj do swojej wiochy to nie będziesz miał świateł.
Barierki to zaś jakieś urojenia albo alkoholowe majaki, w Gliwicach służą wyłącznie do sekowania pieszych.

AMF
AMF

“Tam nie ma wypadków” Łżesz *****!
Tylko w zeszłym roku (czy raczej pierwszym półroczu) przynajmniej dwa potrącenie pieszych na PRZEJŚCIACH. Wiec **** w kubeł jak masz dalej tak bredzić.

heli1b
heli1b

Poza tym nie jestem przekonany, czy to ograniczy ilość wypadków. Zaryzykuję stwierdzenie, że zwiększenie śmietnika informacyjno-infrastrukturalnego, zwiększy ilość wypadków.

bodowniczy bob
bodowniczy bob

I znowu przykład Jaworzna…

AMF
AMF

“miszczowie prostej” mają zwykle IQ mniejsze od konia który kiedyś takowych prowadził, więc jakakolwiek informacja o tym, jak należy jechać przyprawia ich o ciężki ból niedorozwiniętej głowy.

HAL
HAL

Jak napisał kolega, przykład Jaworzna temu przeczy i twoje zaklęcia ani przekonania tego nie podważą. Tu jeszcze nie dorośli do budowania wyniesionych przejść dla pieszych. Pewnie za parę lat będą przebudowywać. Bo o robotę tutaj potrafią dbać: co parę lat poprawiają coś co można było zrobić od razu dobrze.

heli1b
heli1b

Przykład Jaworzna? Proszę mnie oświecić. W Gliwicach przykład skrzyżowania Potowa – J. Śliwki zdaje się potwierdzać moją wersję.
To nie zaklęcia i przekonania tylko technologia ruchu drogowego. To, że rozwiązania proste, nie tylko w ruchu drogowym, są lepsze i efektywniejsze od skomplikowanych nie jest zaklęciem ani przekonaniem. Wasze skomplikowane, “ułatwiające” życie babole można podziwiać niemal na każdym gliwickim skrzyżowaniu zawierającym pierwiastek “inteligencji” (własnej, bądź projektantów)

HAL
HAL

Jeżeli nie potrafisz znaleźć w sieci informacji o modelu, który realizuje Jaworzno to tam pojedź. Tylko radzę wcześniej nauczyć się odczytywać znaki drogowe np o strefie zamieszkania bo pamiętam, że masz z tym problem.

heli1b
heli1b

Potrafię znaleźć informacje, ale nie zamierzam wykonywać pracy z powodu jej niewykonania przez ciebie. A skoro taki news nie wyskoczył mi z lodówki znaczy, że jego wartość jest żadna.
Potrafię odczytywać znaki. Więcej, potrafię je nawet prawidłowo interpretować podobnie jak zapisy Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym, którą znam niemal na pamięć ponieważ od 15 lat to moja praca jest.

HAL
HAL

Uśmiałem się. Z lodówki wyskakuje ci Lewy z Anią i to dla ciebie musi być duża wartość. Przypomnę zatem, że parę dni temu twierdziłeś, że strefa zamieszkania nie obejmuje części ulicy Zwycięstwa. Czy już zweryfikowałeś swoją niewiedzę, panie przemądrzalski?

heli1b
heli1b

Twierdziłem, że nie obejmuje ulicy Zwycięstwa Watsonie

HAL
HAL

Umysł masz wybitnie ścisły, czy raczej wybitnie ściśnięty? Mam ciebie zacytować kłamczuszku z wkutym na pamięć PoDR?

heli1b
heli1b

@ Hal
zacytuj

AMF
AMF

Ok to pokaż mi węzeł autostradowy wyposażony w skrzyżowanie z 4 stopami zamiast hektarami ślimaków…

heli1b
heli1b

@ AMF
Na autostradach nie ma skrzyżowań. Ustawa to wyklucza.

AMF
AMF

Tak? a co ustawa pisze o przyciskach dla rowerzystów, albo krawężnikach na przeznaczonych dla nich drogach?
Albo co stanowi o tym czy kierujący jednośladami są takimi samymi uczestnikami ruchu jak katamaryniarze?

auteczko
auteczko

Jeśli doprowadzimy do sytuacji, że wszyscy będą stać w korku wówczas zredukujemy ilość wypadków i kolizji do zera. Wszak stojący pojazd stanowi mniejsze zagrożenie niż pojazd w ruchu.

HAL
HAL

Zgadza się. Może przy okazji, niektórym przejdzie ochota do wsiadania do auta pod byle pretekstem, a przejdzie się lub wsiądzie do komunikacji miejskiej.

AMF
AMF

To ŹLE gdy przystanek ma zatoki!

Infrastruktura drogowa jest bezpieczna wtedy gdy nie projektują jej drogowcy.

rocki
rocki

Szykują się spore zmiany…taki tytuł chciałbym zobaczyć zaraz po jesiennych wyborach. I oglądać jak lecą decyzyjni gliwiccy urzędasy na zielona trawkę. Dość niedorzecznych decyzji!

...
...

wysepki są takie “skuteczne” szczególnie widać to na ulicy Toszeckiej – wyprzedzanie rowerzystów przez autobusy KZK GOP i auta na przejściach dla pieszych, przeganianie pieszych obecnych już na przejściu, wjeżdżanie praktycznie na stopy pieszych, nie ustępowanie pierwszeństwa pieszym kiedy Andersa stanie już w permanentnym korku – na przykład kiedy więcej aut naraz będzie chciało skręcić w lewo a zabraknie dla nich “pasa dla relacji lewoskrętnych” [?!!] to będą wystawać na pas do jazdy prosto, obecnie zwyczajnie stały sobie pośrodku jezdni na wirtualnie wyznaczonym (zgodnie z przepisami) pasie środkowym i nikomu to nie przeszkadzało – kiedy już Andersa stanie w tym… Czytaj więcej »

heli1b
heli1b

“…kiedy Andersa stanie już w permanentnym korku – na przykład kiedy więcej aut naraz będzie chciało skręcić w lewo a zabraknie dla nich pasa…”
Dokładnie. Przykład? Chociażby korkująca się Toszecka, bo pas do lewoskrętu mieści kilka samochodów. Brawo projektanci kanalizanci.

Kawon
Kawon

Całe 200 m ścieżki rowerowej po jednej stronie ulicy? Odjazd…

Urko
Urko

Niezbyt często tamtędy jeżdżę ale …. witajcie korki , koreczki ….

HAL
HAL

O to chodzi. Przy liczbie samochodów na gliwickich ulicach nie ma mowy o płynnym ruchu. Szykany są właśnie po to, żeby zniechęcać do jeżdżenia samochodem.

black_horse
black_horse

Może zrób takie szykany na chodniku przed każdym przejściem dla pieszych? Może tak jak przed przejściami przez tory kolejowe: labirynt. Problem w tym, że jak wszędzie są dwie strony: kierowca i pieszy. Choćby nie wiem jak zmniejszyć prędkość, zawsze znajdzie się idiota który wpakuje się pod sam zderzak nie rozejrzawszy się czy może bezpiecznie przejść.

HAL
HAL

Jasne. Najczęściej ofiarami są piesi w podeszłym wieku z impetem wbiegający na jezdnię. To najczęściej spotyka kierowców używających smartfony podczas jazdy, albo młodych wilków bez umiejętności i bez wyobraźni ale z ułańską fantazją. Wielu kierowców zapomina, że też są pieszymi i to od urodzenia.

AMF
AMF

Jakbyś wieśniaku oderwał się od furmanki tobyś zauważył, że akurat szykan na gliwickich przejściach (i mechanicznych i elektronicznych) PEŁNO!

krzysztof
krzysztof

skąd wy tych ludzi do pracy weźmiecie – urzędasy do łopat w 4 kwartale wasz wódz dostał s…..raki

Durniopolski wyborca
Durniopolski wyborca

Kiedyś pisali na ścianach wyborcze 3 X TAK W Gliwicach odpowiednikiem tego są “remonciki” dróg . Zakładane ,czasem wykonywane. Proponuję na jezdniach kostki brukowej układanie. Coś w stylu Tylko Frankiewicz. Układanie staranne nie w gliwickim stylu

rrolch
rrolch

Ostatnie 3xTak do niedawna można było jeszcze odczytać w Łabędach

A co
A co

Wiecznie żywy Elvis śpiewał Viva Las Vegas .Ja śpiewam Wivat Wybory ! Codziennie coś nowego ,codziennie przedstawianego, obiecywanego .Jest mi dobrze. Cały czas się śmieję.

Igor
Igor

I jeszcze centrum przesiadkowe i szybka kolej od Labed do Sosnicy.

AMF
AMF

I hipernowoczesne autobusy wodorowo-hybrydowe zastępujący tramwaje ;-]

treya50
treya50

Teraz sobie śmigamy Andersa np. do Lidla, a po remoncie, oj co to będzie, prędzej dojdę pieszo, tylko czy te azyle mi to ułatwią ?

asdf
asdf

A ci rowerzyści to mają między wysepkami robić slalom? Bo inaczej nie widzę możliwości jak miałaby się tam zmieścić droga rowerowa.

Egon
Egon

Ciekawe jak się to będzie miało do ruchu, który prawdopodobnie wzrośnie po odpaleniu obwodnicy przy L.Okulickiego.

Realista
Realista

Azyl dla pieszych (wysepka) powinien być bez oznakowania poziomego! Oczywiście w Gliwicach obowiązują inne przepisy co wprowadza pieszych w błąd.

Zbyszek
Zbyszek

Czyżby modernizacja ulicy miałyby być kosztem wyciętych drzew?? Gdzieś te zatoczki i azyle mają być.

ewa
ewa

po co sa zatoczki dla taksówek? oni za cos płaca w ogóle?
w 90% to emeryci, nawet podatków nie płaca zbyt wysokich.

heli1b
heli1b

Żeby się nie pałętali na jezdni

STOP gratom w śródmieściu
STOP gratom w śródmieściu

Kochani kierowcy! To już przesądzone! 9 zł za godzinę parkowania, nawet w soboty.

ja234
ja234

Jeszcze powinni postawić fotoradary oraz progi zwalniające gdyż kierowcy pędzą jak szaleni.

black_horse
black_horse

I za zakrętem odbierać auteczka