Miejski Sylwester na placu Krakowskim. Z fajerwerkami i laserowym show, ale bez imprezy…

Miejski Sylwester w tym roku został ograniczony do pokazu fajerwerków i laserowego show. Nie są planowane żadne koncerty na Rynku, placu Krakowskim, ani w hali Arena.

 
Chociaż w ostatnich dniach liczba wykrywanych w kraju zakażeń koronawirusem maleje, trudno mówić, że sytuacja epidemiczna została opanowana, zwłaszcza, że rosną obawy przed nową mutacją wirusa. Na placu Krakowskim program ograniczono więc do minimum.

1 stycznia 2022 roku, tuż po północy, niebo nad Gliwicami rozbłyśnie tysiącem fajerwerków. W programie jest też laser show.

W sylwestra bawisz się gdzie indziej i nie możesz być z nami na pl. Krakowskim? Nic straconego – przy sprzyjającej pogodzie fajerwerki będą widoczne z wielu miejsc na terenie Gliwic – zapewniają urzędnicy.

Przypomnijmy, ostatni miejski Sylwester z prawdziwego zdarzenia odbył się na przełomie roku 2019 i 2020. Wówczas pełniący obowiązki prezydenta miasta Janusz Moszyński, niemal w ostatniej chwili zmienił decyzję ustępującego Zygmunta Frankiewicza o rezygnacji imprezy.

W krótkim czasie zakontraktowano zespoły zarówno z gliwickiej sceny muzycznej, jak i wykonawców o ogólnopolskiej rozpoznawalności. Zagrali wówczas między innymi Sidney Polak i Joka.

Rok później – w grudniu 2020 – w kraju obowiązywały poważne obostrzenia, a na sylwestrową noc wprowadzono nawet zakaz przemieszczania się. Urzędnicy – biorąc pod uwagę sytuację związaną z epidemią – decyzję o rezygnacji z sylwestrowo-noworocznych obchodów podjęli jeszcze w październiku.

(żms)
fot. px

86 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
View all comments
cyklista
27/12/2021 10:43

Fajerwerki to zło. Mój pies nie boi się tego dziadostwa, ale ptaki i inne dzikie zwierzęta wpadają w panikę i często giną…

paw
27/12/2021 12:14
W odpowiedzi na  cyklista

Często widuję jak dzikie zwierzęta wpadają w panikę na widok: pociągu, samochodu, rowerzysty, pieszego, błyskawicznie uciekają i często…

naczelny łowczy
27/12/2021 12:17
W odpowiedzi na  cyklista

To jakie to dzikie zwierzęta zamieszkują Plac Krakowski ?

ekosystem
27/12/2021 12:30
W odpowiedzi na  naczelny łowczy

studenci

naczelny łowczy
27/12/2021 12:38
W odpowiedzi na  ekosystem

Niektórym z nich to bym przywalił solą z dwururki.

euroentuzjasta
27/12/2021 17:06
W odpowiedzi na  ekosystem

Ależ skąd, jak to powiedział były już rzecznik praw obywatelskich, Polacy są jak dzikie zwierzęta, które zostały oswojone i nie wolno ich porzucić.

co w trawie piszczy
27/12/2021 13:57
W odpowiedzi na  naczelny łowczy

dżdżownice

co słonko widziało
27/12/2021 14:04
W odpowiedzi na  co w trawie piszczy

No te są akurat ślepe i głuche ale zestresowane od fajerwerków ptaki mogą je dziobnąć.

cyklista
27/12/2021 15:10
W odpowiedzi na  naczelny łowczy

Ptaki. A poza tym huk fajerwerków słychać wiele kilometrów od miejsca wybuchu. W pobliżu masz też Park Chrobrego.

naczelny łowczy
27/12/2021 15:14
W odpowiedzi na  cyklista

W sylwestra w zasadzie w każdym parku nie tylko Chrobrego wypuszczane są fajerwerki prywatne np. takie 150 strzałów.

łańcuch do piły
27/12/2021 18:27
W odpowiedzi na  naczelny łowczy

Nawet na alei Mickiewicza tak walą petardami, że aż w lipach próchno się trzęsie ze strachu.

hutnik
28/12/2021 11:07
W odpowiedzi na  naczelny łowczy

huk się roznosi w nocy intensywniej niż za dnia panie łowczy

naczelny łowczy
28/12/2021 12:09
W odpowiedzi na  hutnik

A jakie czynniki to powodują ?

SS3
28/12/2021 18:21
W odpowiedzi na  hutnik

To huk przenosi światło?

huk
29/12/2021 14:01
W odpowiedzi na  hutnik

Jak już to prędzej rano po rosie.

Stan
29/12/2021 04:44
W odpowiedzi na  naczelny łowczy

Ludzie

Grzegorz
29/12/2021 13:48
W odpowiedzi na  naczelny łowczy

cykliści a co najmniej jeden , nie wiem czy dziki ale bezmózgi na pewno , choć nie rozumiem ludzi co specjalnie o północy wychodzą przed bloki z psami aby obserwować fajerwerki, jednak zwierzęta nie rozumują tego co się dookoła dzieje

treya50
18/01/2022 16:13
W odpowiedzi na  naczelny łowczy

na przykład ptaki

Przemek
29/12/2021 00:59
W odpowiedzi na  cyklista

@cyklista sam jesteś “zło”. Burza twojemu psu nie przeszkadza a 1 raz w roku fajerwerki tak ? Lewactwo level azjata.

Pawia cień
27/12/2021 10:47

A sobie koncertujcie i imprezujcie. W imię dobrej zabawy możecie nawet próbować doczołgać się do domów po śladach własnych i cudzych wymiocin. Możecie się nawet zachlać na śmierć, ale fajerwerki powinny być zabronione o tej porze. Nie tylko ze względu na czworonogi. Ptaki normalnie w nocy nie latają. W waszego sylwestra po północy to robią.

paw
27/12/2021 11:55
W odpowiedzi na  Pawia cień

A jak sobie ptaki radzą podczas burzy, błysków i grzmotów ?

ekosystem
27/12/2021 15:42
W odpowiedzi na  paw

Zwłaszcza, że burze zdarzają się jednak częściej w Gliwicach niż Sylwester a w wyniku ocieplenia klimatu będą coraz bardziej gwałtowne.

euroentuzjasta
27/12/2021 18:22
W odpowiedzi na  ekosystem

Ocieplenie klimatu migiem zlikwiduje polityka klimatyczna eurokołchozu.

grom z jasnego nieba
27/12/2021 19:06
W odpowiedzi na  ekosystem

Burze zdarzają się nawet i to znacznie częściej nad dżunglą, gdzie żyje nieporównywalnie więcej zwierząt a mieszkające w niej dzikie plemiona w ogóle nie świętują Sylwestra.

sierż. grzmot
27/12/2021 17:51
W odpowiedzi na  paw

Tak jak i ty, ale jakby zaczęli do ciebie walić z moździerzy, to po pierwszym walnięciu masz bieliznę do zmiany więc tu nie kozacz. Wyczuwasz subtelną różnicę między naturalnymi, stopniowo narastającymi dźwiękami, z którymi natura pozwala się oswoić a kanonadą pier….ięć i błysków tuż nad głowami i siedliskami zwierząt?

paw
27/12/2021 18:20
W odpowiedzi na  sierż. grzmot

A słyszałeś kiedyś grzmot uderzającego pioruna w pobliżu ?

To wszystko tłumaczy
27/12/2021 19:27
W odpowiedzi na  paw

Wystarczy, że ty słyszałeś. I to z bardzo, bardzo bliska. Następnym razem nie stój pod drzewem, bo takie są efekty.

paw
27/12/2021 19:32
W odpowiedzi na  To wszystko tłumaczy

Powinienem tak jak ty wystawiać święte obrazy do okna ?

Nie krzywdź
28/12/2021 11:19
W odpowiedzi na  paw

Rób co chcesz, ale bez krzywdy dla innych.

paw
28/12/2021 12:39
W odpowiedzi na  Nie krzywdź

Nie posiadam psa, który pogryzł małe dziecko.

Alex
27/12/2021 20:30
W odpowiedzi na  sierż. grzmot

Nie,on sobie nie wyobraża,bo w zasranego sylwestra jak zwykle zresztą co dzień ,chleje harnasia i nie słyszy swoich myśli z powodu włączonego cały dzień TV oraz braku mózgu.Motloch nie popuści strzelania,bo musi przywitać następny rok własnej zguby.Niech ten świat cholera weźmie.Amen

paw
28/12/2021 12:41
W odpowiedzi na  Alex

Mam takiego sąsiada i widziałem jak lał smyczą swojego psa.

Marcinek
27/12/2021 19:57
W odpowiedzi na  paw

Nie martw się. Radzą sobie. Poczytaj.

paw
28/12/2021 14:40
W odpowiedzi na  Marcinek

A jak według twoich poczytajek ptaki radzą sobie na wojskowym poligonie ?

ekosystem
27/12/2021 12:37
W odpowiedzi na  Pawia cień

Na lotnisku w Pyrzowicach ptaki całą noc ścigają się z samolotami.

meta
27/12/2021 13:52
W odpowiedzi na  ekosystem

Silnik samolotu jest tak konstruowany, że powinien działać dalej, kiedy wessie nawet 10 ptaków.

lecę na wakacje
27/12/2021 14:29
W odpowiedzi na  ekosystem

Silnik samolotu jest tak skonstruowany, że może wessać nawet 10 ptaków i dalej działać.

szampańska zabawa
27/12/2021 16:13
W odpowiedzi na  ekosystem

Huk startującego odrzutowca jest głośniejszy od huku wybuchającej petardy i trwa parę godzin przez cały lot samolotu a nie tylko ułamek sekundy.

Fit for 55
27/12/2021 16:48
W odpowiedzi na  ekosystem

Jestem bogaty i zawsze będzie mnie stać na bilet na samolot a plebs to się może najwyżej pobujać w Sylwestra na Placu Krakowskim.

SS3
28/12/2021 18:16
W odpowiedzi na  Pawia cień

Dobrze wiedzieć, że sowy i puchacze latają na czworaka.

Andrzej
27/12/2021 11:00

Fajerwerki powinne być zakazane w całych Gliwicach, podobnie jak to jest w innych miastach. Kierownictwo urzędu w ogóle nie myśli o dobru zwierząt, ptaków oraz o starszych, schorowanych ludziach. Daleka idąca głupota plus bezmyślność władz miasta.

Wieś polska tańczy i śpiewa
27/12/2021 13:50
W odpowiedzi na  Andrzej

Bo te tzw. “władze” kierują się specyficznym stylem kreowania ulubionych zachowań gliwiczan. “Chleba wam nie trzeba, macie za to podwójną dawkę igrzysk”. Stąd lampki Vattenfalla, pluskadełka, plastikowe imitacje choinek, mała gastronomia i fajerwerki. To co, że większość normalnych ludzi te wybuchy tylko drażnią, że zwierzęta doprowadzają do paniki, małe dzieci budzą. Najważniejsze, że będzie się można pochwalić zdjęciami z drona młodego.

zdjęcie
27/12/2021 14:09

Kiedy przez Gliwice karetka pogotowia, radiowóz i straż pożarna jadą na sygnałach i błyskają światłami to małe dzieci się budzą a zwierzęta panikują.

Wieś polska tańczy i śpiewa
27/12/2021 14:14
W odpowiedzi na  zdjęcie

Nie aż tak

zdjęcie
27/12/2021 14:18

a jak ?

Last edited 24 dni temu by zdjęcie
coś chyba nie tak
27/12/2021 15:28

Nie, przecież kiedy przejeżdżają w pobliżu to jest i głośniej i jaśniej niż z oddalonego Placu Krakowskiego.

SS3
28/12/2021 18:28
W odpowiedzi na  Andrzej

Ptaki i ludzie to nie zwierzęta panie mondralo?

Dar
27/12/2021 17:46

Neumann. Czy ty człowieku nie widzisz, że kolejny raz masz w d… dobro tych słabszych.. Lasery tak ale nie fajerwerki. Mój pies przed Sylwestrem i po nie chce wychodzić na spacer. Tysiące psów kotów innych dzikich zwierząt będzie cierpieć w wyniku chorej zabawy w związku, ze zmiana kartki w kalendarzu. Jeśli mój pies ucierpi w wyniku tego masz Neumann pewny proces za to! W XXI wieku zabawa w strzelanie? Obudź się człowieku i chociaż raz pokaż twarz i rozum. Cywilizowane miasta rezygnują z fajerwerkow ale oczywiście nie Gliwice. Biedne te psy w schronisku.. Wiele z nich ucieka albo dusi się… Czytaj więcej »

Ad
27/12/2021 22:42
W odpowiedzi na  Dar

“Jeśli mój pies ucierpi w wyniku tego masz Neumann pewny proces za to!”

:) Prezydent Neumann już szuka najlepszego adwokata, żeby dostać jak najniższy wyrok…

Z tego co piszesz i jak piszesz wnioskuję, że nie umiałbyś napisać pisma procesowego, nawet gdyby ktoś Ci je dyktował.

XXXXX
28/12/2021 17:47
W odpowiedzi na  Ad

Mydełko widzę w użyciu…

Ampuła
27/12/2021 23:27
W odpowiedzi na  Dar

Jest na to rada, byłby jeden sposób… Chińczycy wymyślili proch, a w jakiś czas potem użyli go do produkcji fajerwerków. Jednak ich psy reagowały negatywnie. Dlatego Chińczycy – zaradni i oszczędni – postanowili psy zjadać. Najpierw tylko przed ceremonialnym odpalaniem sztucznych ogni, ale przez wieki konsumpcja psiny spopularyzowała się w oderwaniu od całej tej “wystrzałowej otoczki”.
Chińska cywilizacja liczy sobie dobre 5000 lat i czerpanie z niej świadczy o mądrości. Przytaczam na koniec tę prawdę świadom, że zjedzenie własnego pudla przed Sylwestrem może komuś przysporzyć wahań i rozterek innej natury, niż tylko kulinarne.

SS3
28/12/2021 20:12
W odpowiedzi na  Ampuła

To już wiem czemu niemcy wywołali dwie wojny w poprzednim wieku.
Psy zjedli (popularna u nich psina była i to mocno) i skoro już nie groziło im wystraszenie to narobili huku.
Ach ta niedościgła niemiecka kulturalność.

Beton
28/12/2021 09:11
W odpowiedzi na  Dar

Proces ??? Nie dziwię się, że Twój pies wszystkiego się boi, jak ma takiego awanturniczego pana. Chyba czeka Cię zasr..y nowy rok. A zwrot środków za pranie dywanu uzyskasz na mocy wyroku.

Myśl człowieku
27/12/2021 19:15

Za lanie kijem psa czy kota idzie się siedzieć. Kanonada wybuchów niewiele od tego odbiega i też jest pastwieniem się nad zwierzętami. Wybudowanie areny cyrkowej i ledowe lampy, jak widać z wiochy metropolii nie robią. Wiochę przejąłeś Neumann i wiochę kultywujesz. W domu sobie odpalaj fajerwerki jak ci brak wrażeń. Wstyd mi za ciebie i za to miasto.

wstyd
27/12/2021 19:52
W odpowiedzi na  Myśl człowieku

To w proteście podpal się petardą.

bywalec
27/12/2021 19:55
W odpowiedzi na  Myśl człowieku

Kiedy jadę do znajomych na wieś to podczas burzy pies chowa się pod łóżko a kiedy odpalamy fajerwerki w Sylwestra to wesoło skacze wokół nas.

Alex
27/12/2021 20:34
W odpowiedzi na  Myśl człowieku

Słusznie ale cholota nie rozumie,bo hałas to ich środowisko naturalne,a przyroda to coś niezrozumiałego.

Ad
27/12/2021 22:37
W odpowiedzi na  Alex

Chołota” napisał ynteligent jeden…

Last edited 23 dni temu by Ad
niezrozumiem
28/12/2021 12:54
W odpowiedzi na  Alex

Szczególnie kiedy idziesz przez dzielnicę domków jednorodzinnych i przy każdej mijanej posesji pies przy całej długości ogrodzenia ujada jak wściekły robiąc hałas w środowisku naturalnym.

Beton
28/12/2021 09:08
W odpowiedzi na  Myśl człowieku

A gdzie byłeś podczas wyborów ?

Darek
29/12/2021 19:02

Powinno się zakazać takich jak hałasów. Nie tylko zwierzęta domowe i dzikie cierpią, ale też ludzie. Tzw. pokazy laserowe są dużo lepsze. Oczywiście Sąsiedzi i tak muszą sobie postrzelać, więc trudno będzie zasnąć. Wolałbym zakazu sprzedaży tych głośnych”zabawek”. Smutna sprawa.

treya50
18/01/2022 16:29

Powinien być zakaz sprzedaży tego g…a, mamy XXI wiek, a gawiedź się bawi jak za króla Ćwieczka, brrr

gliwicjus
27/12/2021 10:58

10 minut w roku fajerwerków ?- “biedne pieski”.

Reszta roku – ujadanie i s.r.a.n.i.e gdzie popadnie? – “pies musi sobie poszczekać” “przecież to tylko pies!”

trudno
27/12/2021 19:00
W odpowiedzi na  gliwicjus

To podczas fajerwerków mogą się z.e.s.r.a.ć. gdzie popadnie i zostanie to przyjęte ze zrozumieniem.

Ad
27/12/2021 22:34
W odpowiedzi na  trudno

Najlepiej niech się z.e.s.r.a.j.ą. właścicielowi na dywan, jak wygląda sprzątanie właścicieli po swoich “pupilkach” najlepiej widać wtedy, jak zejdzie śnieg.

SS3
28/12/2021 18:37
W odpowiedzi na  gliwicjus

Jeszcze dodaj naskakiwanie na ludzi.

Ad
27/12/2021 22:54

Jedna taka noc w roku, kilkanaście minut błysków i umiarkowanego hałasu, a Wy robicie cyrk.

Och, biedny York pani Dżesiki, który schowa się pod stołem i będzie siedział tam przez tydzień, biedny pan Alfred i pani Hildegarda, którym przypomną się czasy wojny, biedny mały Brajanek, który obudzi się z płaczem i przytuli do cyca swojej madki, biedni ci wszyscy, którzy przez kilkanaście minut pokazu fajerwerków nabawią się urazu do końca życia…

Beton
28/12/2021 09:07
W odpowiedzi na  Ad

Madka Brajanka akurat będzie sterczeć z browarem w ręku ba placu krakowskim i gapić się w niebo. Brajanek się nie przytuli.

Zbrojenie
28/12/2021 12:26
W odpowiedzi na  Beton

Kiedy matka Brajanka zamiast browaru w ręku będzie trzymała wytworny kieliszek szampana w nowobogackiej willi to Brajanek się przytuli bo ma na imię Nikodem lub Tymoteusz a to robi dla Brajanka kolosalną różnicę i jest już tego świadomy.

Data jak wszystkie inne.
30/12/2021 13:00

Kij tam z tymi fajerwerkami dla gawiedzi, ale żeby dostawać masowego zajoba z powodu jakichś cyferek w kalendarzu to już jest ciekawostka psychologiczna,

Astronomio wróć do szkół
30/12/2021 13:46
W odpowiedzi na  Data jak wszystkie inne.

No, nie do końca. To ciekawostka astronomiczna a nie psychologiczna. To ma podłoże astronomiczne i to świętujemy. Ziemia dokonała kolejnego obiegu Słońca i znajduje się w peryhelium, czyli jest obecnie najbliżej słońca. Tak najbliżej, jakby ktoś nie wierzył. Najdalej od słońca jest na początku lipca. Od około 24 grudnia, czyli od przesilenia zimowego na naszej półkuli dni stają się coraz dłuższe i to świętujemy a ty myślałeś, że Jezusek, stajenka, choinki, śnieg w Betlejem itp.? Nie. To wszystko jest właśnie wtedy ponieważ chrześcijaństwo sprytnie przejęło święta innych religii a przesilenia świętowano już w czasach mocno przedchrystusowych.

Data jak wszystkie inne.
30/12/2021 16:53

Zjawiska astronomiczne jako stałe ( a nie ciekawostki) to słabe wytłumaczenie tego zajoba – bo większość nie ma o tym zielonego pojęcia. W czasie równonocy wiosennej/jesiennej (słońce odpowiednio wschodzi/zachodzi dokładnie na wschodzie/zachodzie) czy w czasie pełni lub nowiu księżyca (pływ syzygijny – ważna sprawa) czy w czasie kwadr (pływ kwadraturowy) lud jakoś nie wariuje. Tylko przesilenia są na topie. Pewnie kwestia odpowiedniego wytresowania odbiorcy (marketingu).
Religijne wymysły to inna sprawa – dla koneserów.
No ale właściwie każdy powód jest dobry by się nawalić.

ponurak
30/12/2021 13:57
W odpowiedzi na  Data jak wszystkie inne.

Też tego nie rozumiem, świętowanie jakiś urodzin, imienin, komersów, studniówek, balów absolwentów a wesela i srebrne i złote gody to już zupełny bezsens, stypa to jest dopiero bomba.

KrzysiekB
31/12/2021 14:59

To zabronić latać samolotom pasażerskim bo huk, samolotom wojskowym bo ogromny huk, zabronić ćwiczeń na poligonach, strzelania z karabinów, strzałów z czołgów itp. bo huk, zlikwidować wszystkie firmy, które zajmują się wytwarzaniem materiałów pirotechnicznych, oprawą pirotechniczną koncertów, spektakli, oraz wyburzaniem obiektów z użyciem pirotechniki. Kur…. ludzie zabronimy sobie wszystkiego i wpadajmy w depresję, zero rozrywki, zero zabawy. Zwierzęta większość ludzi szanuje, ale od kilku lat jest tendencja do stawiania zwierząt o wiele wyżej niż człowieka. A później zdziwienie “skąd tyle zła na świecie, skąd tyle złych ludzi wokół?”

Co za patola
31/12/2021 16:19
W odpowiedzi na  KrzysiekB

To może znieśmy wszystkie normy i ograniczenia społeczne oraz ochronę słabszych bo patorozrywki i patozabawy są ponad wszystkim. Chcesz sobie postrzelać to dogadaj się z wojskiem, jedź na poligon i sobie postrzelaj. Zwierzęta poligon znają i omijają z daleka więc szkoda jest mniejsza niż w mieście, w którym zwierząt, chociażby domowych jest o wiele więcej niż na poligonie. Chcesz wiedzieć skąd tyle zła na świecie, skąd tyle złych ludzi? Powiem ci. Ponieważ ludzkość jest coraz gorszej jakości. To kwestia degradacji genów z każdym kolejnym pokoleniem. Coraz więcej jest właśnie takich jak ty egoistów mających wy….ne na wszystko i wszystkich. “Liczę… Czytaj więcej »

Ampuła
27/12/2021 13:47

Widziałem niedawno przemówienie Jarosława Kaczyńskiego z okazji święta państwowo-religijnego. Z oględzin tego ględzenia wysnułem dwa wnioski, oba pozytywne. Po pierwsze widać, że w Polsce pozostali jeszcze fachowcy. Zbiorowy trud inżynierów oświetlenia i dźwięku, specjalistów od obsługi aparatury medycznej, doświadczonych lalkarzy, praktyków tanatopraksji i artystów wizażu funeralnego dał efekt niemal hollywoodzki. A drugi pozytyw to pewnik, że wysilona dekoracja i naciągany sztafaż są konieczne we właśnie rozgrywającym się scenariuszu. Głębokiego schyłku. Zachwiania pozycji. Opróżnienia tronu. Transportu lawetą. Państwowej żałoby. Można skrzętnie wykorzystać tegoroczną okazję sylwestrową do zrobienia zapasów fajerwerków. Reżim może zakazać ich sprzedaży długo przed tym, nim zdecydują się rozwiesić… Czytaj więcej »

Gang PiSena
27/12/2021 15:25
W odpowiedzi na  Ampuła

A ilu potrzeba PiSowców aby wymienić przepaloną żarówkę na świątecznym drzewku ? Żadnego, Jarosław mówi że świeci a reszta klaszcze.

wesołych świąt
27/12/2021 15:46
W odpowiedzi na  Gang PiSena

Świeci nie jedna a aż 8 żarówek i symbolizuje napis ***** ***.

SS3
28/12/2021 18:34
W odpowiedzi na  Gang PiSena

Czyi tyle samo co PełOwców – wszak taki mamy klimat a do polowania na dinozaury ludzie żarówek nie używali, a jak komuś za ciemno to niech weźmie kredyt i zmieni pracę.

Gang PiSena
28/12/2021 19:58
W odpowiedzi na  SS3

Poseł Brejza już zmienił pracę i nie musiał brać kredytu bo chore dzieci mu same dawały.

Gość
29/12/2021 13:06
W odpowiedzi na  Gang PiSena

Masz niedosłuch, albo niedoczyt. Brejza # Mejza. Teraz wybierz poprawnie.

Last edited 22 dni temu by Gość
Gang PiSena
29/12/2021 13:17
W odpowiedzi na  Gość

No proszę, ale ty doskonale wiesz o kogo chodzi pomimo, że się pomyliłem więc moja pomyłka nie ma tu żadnego znaczenia ?

treya50
18/01/2022 16:27
W odpowiedzi na  Gang PiSena

Nie BREJZA A MEJZA dwie literki, a duża różnica !

Iwona
27/12/2021 17:54

Super. W Sylwestra powinno być głośno i wystrzałowo. Ptaki sobie poradzą, tak jak podczas burzy, a pieski …, niech pańcie się nimi opiekują. Jak ujadają cały rok, to my też to musimy znosić. Czy człowiek chory, czy idzie na nocny dyżur, zero spokoju, bo kundel ujada.

Agnieszka
29/12/2021 00:08

Fajerwerki i inne tego typu materiały powinny być zabronione. Zero empatii i myślenia o ptakach i zwierzętach – wiele z nich w tę jedną noc ginie, zrywa się ze smyczy, siedzi zestresowane w domu. Zero myślenia o ludziach, którzy mają problemy sercowe i inne. Moja córka ma nadwrażliwość słuchową i już ma lęki związane z hukami, które mają wkrótce się pojawić.

Cliper
27/12/2021 09:38

Właściciele czworonogów w towarzystwie KOD,wilkołaków i innych mas powinni głośno zademonstrować przeciw petardom,laserom w obawie o swoich pupili