Tak zmieniło się jedno z najbardziej ruchliwych skrzyżowań. Za kilka dni wjadą tu kierowcy

To bardzo dobra wiadomość dla kierowców. W poniedziałek 9 listopada otwarty zostanie odcinek ul. Śliwki i Orlickiego. Ten rejon zmienił się nie do poznania.

Jak informuje magistrat, ulice wraz z nowym mostem, zostaną oddane do użytku kierowców po uzyskaniu stosownych pozwoleń, najprawdopodobniej 9 listopada.

W najbliższych dniach drogowcy udostępnią kierowcom kolejny, zamknięty rok temu, 450 metrowy fragment układu drogowego biegnący ul. Śliwki i Orlickiego. Powstaje tu jeden z węzłów z DTŚ. W piątek, 6 listopada, Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego przeprowadzi kontrolę. Jeśli opinia będzie pozytywna, być może już w poniedziałek, 9 listopada, o godz. 11.00 zostaną otwarte dla ruchu ul. Śliwki, Orlickiego i ul. Wybrzeże Armii Krajowej. Kierowcy proszeni są o szczególne zwrócenie uwagi na oznakowanie nowo otwartych dróg ? zostanie przywrócona poprzednia organizacja ruchu.


[pullquote align=”left” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””] Z ul. Nadrzecznej (od strony Areny) ruch będzie kierowany tylko w prawą stronę. Podobnie z ul. Wybrzeże Armii Krajowej.[/pullquote]

? Dawna organizacja zostanie przywrócona, a objazd zlikwidowany. Ruch zostanie skierowany na ul. Jana Śliwki, co wpłynie na odciążenie DK 88. Docelowo ul. Śliwki będzie skomunikowana z DTŚ za pomocą czterech łącznic tworzących węzeł drogowy ? wyjaśnia Maciej Tomczak, inżynier kontraktu DTŚ na odcinku G2.

W ciągu ul. Jana Śliwki, nad Kłodnicą powstał most o długości 27 m. Biegną nim dwie jezdnie o szerokości 11,5 m oraz 8 m. Jedną, pojedziemy w stronę ul. Toszeckiej, drugą – do centrum miasta. Wzdłuż mostu położono też chodnik o szerokości 2,7 m i zainstalowano oświetlenie. Roboty w tym rejonie poprzedziły prace przedzbrojeniowe ? przebudowano sieć kanalizacyjną, wodociągową, gazową, elektroenergetyczną oraz teletechniczną.

Roboty na budowie śródmiejskiego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach są zaawansowane w 90%. Budowa rozpoczęła się w 2012 r. Obecnie inwestycja jest już na finiszu, krajobraz drogowy zmienia się niemal z dnia na dzień, a postępy prac są widoczne gołym okiem. Na budowie pracuje obecnie ok. 700 robotników i 500 maszyn. (um/mf)