Tunel pod dworcem PKP od poniedziałku zostanie zamknięty dla pieszych. Na jak długo?

Zgodnie w wcześniejszymi zapowiedziami, tunel pod dworcem PKP zostanie zamknięty od 11 stycznia (poniedziałek). Stan ten potrwa do 15 maja, kiedy to wykonawca prac przy budowie Centrum Przesiadkowego udostępni go tymczasowo mieszkańcom.

Po raz drugi przejście podziemne zostanie wyłączone z użytku od trzeciego kwartału 2021 r. do początku 2022 r. Zamknięcie tunelu odczują przede wszystkim mieszkańcy Zatorza i Szobiszowic, którzy od poniedziałku, aby dostać się do centrum miasta będą musieli wybrać alternatywne (dłuższe) trasy.

Przypomnijmy, że istniejący tunel zostanie przebudowany i zmodernizowany, a także włączony do nowo budowanego tunelu w ramach Centrum Przesiadkowego.

W ramach tych prac wymieniane będą posadzki i okładziny ścienne wraz z przebudową schodów z dostosowaniem pochylni do obowiązujących przepisów. Przewidziano też remont sufitu, wykonanie nowych odwodnień w posadzkach oraz nowych instalacji oświetlenia ogólnego i awaryjnego (ewakuacyjnego), a także montaż kamer monitoringu. Zadaszenia nad wyjściami z tunelu od strony ul. Tarnogórskiej będą wymieniane na nowe wiaty. W ich sąsiedztwie staną tablice systemu dynamicznej informacji pasażerskiej informujące o odjazdach pociągów.


(żms)/arch. UM Gliwice
fot. 24gliwice.pl/ŁG

3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
cekinetto

Będzie tak jak z tym bocznym tunelem pod torami łączącym Toszecką ze Składową. Najpierw został zamknięty na kilka miesięcy niby że ma być remontowany, ale minęło 5 lat i dalej jest zamknięty. Pechowcy bez samochodu muszą nadrabiać i zygzakować Toszecką.

Achim

Bo w XXI wieku skuteczne wybudowanie i utrzymanie dobrze odwodnionego tuneliku przekracza możliwości spółeczki z grona PKP…
Tyle tylko, że skoro przekracza, to szanujące się miasto powinno wyegzekwować jego zasypanie i udrożnienie pasa komunikacyjnego poprzez likwidację wiaty zabierającej chodnik.
Czego tu jednak wymagać – przecież to Gliwice.

wajcha od rozjazdu

PKP to pokomunistyczny moloch gdzie 1 maszynista musi pracować na armię prezesów, dyrektorów, kierowników, sekretarek. związkowców i innego niepotrzebnego badziewia,. W PKP pociąg musi mieć 40 wagonów aby zarobił na tę bandę darmozjadów, kiedy dla porównania prywatni przewoźnicy puszczają nawet pociągi 10 wagonowe i im się to opłaca i nawet im by się to opłacało nawet gdyby pociąg miał 1 wagon, no i maszyniści u prywatnych przewoźników zarabiają dwa razy więcej niż w PKP.

Informacja Turystyczna

Jeden wagon osobowy i lokomotywa towarowa to akurat przykład racjonalności PKP.
Moloch to określenie nieadekwatne, UE ma obowiązkowe oddzielenie przewoźnika od infrastruktury i ciężko o wyjątki.

wajcha od rozjazdu

No i co w związku z tym ? Pisałem tylko i wyłącznie o pociągach towarowych, o czym łatwo się domyśleć bo ani w Polsce ani nigdzie na świecie nie ma 40 wagonowych pociągów pasażerskich a ty masz najwyraźniej problemy z dostrzeżeniem tego faktu. Czy UE obowiązkowo nakazała w molochowi PKP, zmniejszenie ilości: prezesów, dyrektorów, kierowników, sekretarek, związkowców i innych pasożytów, pasożytujących na pracy szeregowych kolejarzy ?

Informacja Turystyczna

Tak się składa, że prywatni specjalizują się w wahadłach bo te są najprostsze logistycznie i najbardziej zyskowne są połączenia całopociągowe. Resztki zdawek to akurat domena tego złego PKP. Skończ bredzić. Jedna jaskółka (SKPL) robiąca w ruchu bocznicowym a nie ogólnokrajowym wiosny nie czyni. UE obowiązkowo nakazała przekazać pieniądze na tory a nie wyłącznie na drogi jak chciał taki jeden duet. Czemu ci “szeregowi kolejarze” siedzą cicho jak kolejne rządy udupiają kolej, protestowanie gdy przychodzi do likwidacji zbędnych wobec braku przewozów stołków to musztarda po obiedzie. PS: najdłuższe towosy to ponad 200 wagonów, rekordowy pasażer to 44 wagony i to nie… Czytaj więcej »

wajcha od rozjazdu

Czemu szeregowi kolejarze siedzą cicho ? To bardzo proste: nie wierzą w sens swoich protestów, że przyniesie to jakikolwiek pozytywny dla nich skutek, boją się podskakiwać kolejnym rządom oraz prezesom, dyrektorom, kierownikom i sekretarkom z nadania tych kolejnych rządów oraz są tak głupi, że wydaje im się że tak musi być do końca świata a oni muszą cierpieć w swojej niedoli a dlaczego tobie trzeba to tłumaczyć jak dziecku i ładować łopatą do głowy to już tylko twoja słodka tajemnica.

wajcha od rozjazdu

Najdłuższe pociągi towarowe jeżdżą w Australii i mają nawet 7 km długości i wożą rudę żelaza. Długość Eaos-a to około 14 metrów, nawet jeżeli wagony w Australii są dłuższe i mają nawet 20 metrów to z prostego rachunku wychodzi 7 kilometrów podzielić przez 20 metrów to 350 wagonów a nie tylko 200.

Informacja Turystyczna

Nie odróżniasz towosa od towarowego?
Rekordowy towar to prawie 700 wagonów.
Ruda żelaza to materiał o dużym ciężarze właściwym.

??????????????????

Tunel łączący Toszecką ze Składową ? Nie ma takiego tunelu w Gliwicach.

Tymon

Chodziło zapewne o przejście z Toszeckiej na Bohaterów Getta Warszawskiego…

??????????????????

Czyli gościu nie wie o czym napisał ? Uwielbiam takich gostków.

Pan w.

Został zamknięty, potem”zbadany” i pkp stwierdziło że nie da się go naprawić m.in. bo podłoga została zrobiona bezpośrednio na ziemi i woda będzie wychodzić i będzie jak było. Tak to pamięta, potem wejścia zamurowano i gitara. Chyba na 100% przy przebudowie B.Gett nic z tym nie zrobia

Informacja Turystyczna

Zygzakowanie Toszecką dorobiono potem, ważne że auteczka mają szeroko. Niech biedapiesi cieszą się, że w ogóle im łaskawie pozwolono łazić… jako strefa zgniotu dla kierowców. Barierki to zbędny luksus dla takich paprochów, dobrze że im jeszcze z braku parkujących samochodów latarnie dowalono.

Tajemniczy Ktoś

Tylko ten tunel nie wiele skraca drogi. Obie praktycznie są takie same.

Normalna norma

Więcej tych przestojów niż użytku. Ciekawi mnie przebudowa strzelnicy i boiska przy LO IV na Kozielskiej – Styczyńskiego. Niedawno przy okazji budowy hali sportowej na tyłach “Ekonomika” wybudowano rodzaj podjazdu (mostku). Nie wiem czy upłynęły dwa lata mostek został rozp… przez przebudowę strzelnicy? Znowu nie dało się przewidzieć, zaplanować, skoordynować? Niegospodarność tu widzę.

kanalia52

No i gitara. Mówi się trudno.

DD

Narzekacie jak małe dzieci, niczym nie różnicie się od tych złotoustych decydentów za biurkami ciągle niezdolnych do racjonalnego myślenia. Przypomnijcie sobie na kogo głosowaliście nie świadomie w obu przypadkach. Zawsze nie właściwe rozpoznanie przeszłości będzie miało negatywne skutki w prognozowaniu przyszłości. Co tam, najważniejsze, że z tymi, których wybraliście “przyszłość jest tu”, czyli np. w nieskończoność rosnące stawki za odpady.

Obserwujący

Obecne kafelki i okładziny są w porządku.

akoya

Szkoda ale nie ma rady!

suport

Nie chciałbyś aby nowe kafelki były w rowerki ?

Joe

A kiedy tunel dla samochodów żeby Tarnogórską na wprost można było wjechać wprost na Plac Piastów?

Informacja Turystyczna

Tymczasowego przejścia w poziomie torów na peron 4 nie potrafią wykonać a mieliby tunel zrobić?
Pociągów mało, te dwa tory mogliby nawet całkiem wyłączyć no ale pieszym byłoby za wygodnie.

Górnik Pany

Zrobione beda dwa tunele.