W miejscu trzech wyciętych drzew powstaną miejsca parkingowe. ZDM: “Robinie są wypróchniałe”

Trzy robinie akacjowe rosnące na końcu ulicy Na Piasku zostaną wycięte. ZDM uzasadnia to złym stanem drzew. Niestety, nowych nasadzeń w tym miejscu nie będzie, pojawią się za to miejsca parkingowe.

 
Na ulicy Na Piasku prowadzone były roboty drogowe, realizowane w ramach przebudowy dróg po południowej stronie dworca PKP. Wykonawcą jest firma EUROVIA. Prace w tym miejscu od jakiegoś czasu wydawały się zakończone. Jak się okazało, nie do końca, bo po wycince drzew wybudowane zostaną tu dodatkowe miejsca postojowe.

W związku z kończącymi się pracami na ul. Na Piasku, w najbliższych dniach zostaną utworzone miejsca parkingowe w końcu ulicy. W ramach prac przygotowawczych zostaną usunięte 3 zamierające i wypróchniałe robinie akacjowe. Następnie Wykonawca przystąpi do ułożenia nawierzchni, która utworzy pełnowymiarowe i bezpieczne miejsca parkingowe – poinformował w czwartek Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach.


Usunięcia wymagają również dwa drzewa w pobliżu ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Kolizja z planowaną wymianą sieci uzbrojenia podziemnego wyklucza ich pozostawienie

– czytamy dalej w komunikacie drogowców, którzy zapewniają, że nasadzenia zastępcze (w zamian za obie w/w wycinki) zostaną wykonane na terenie skarpy przy ul. Okopowej. Znajdą się tam głogi pośrednie.

Drzewa kolidują z inwestycją

Nie jest to pierwsza wycinka związana z realizowaną po południowej stronie dworca PKP przebudową dróg. Na początku roku pod topór poszły dorodne drzewa rosnące w rejonie ulicy Boh. Getta Warszawskiego.

W kolejnym kroku usunięto także roślinność w obrębie placu Piastów. Biorąc pod uwagę zakres prowadzonych tam obecnie prac, konieczność pozbycia się stamtąd zieleni wydaje się jednak uzasadniona.

Plac Piastów w 2016 roku

Plac Piastów wiosną 2021 roku

Przestrzeń ta stanowi ogromny plac budowy. Po likwidacji stanowisk przystankowych 1, 5 i 6, zarówno w zatoce autobusowej, jak i łączniku między ulicami Piwną a Jagiellońską prowadzone są zaawansowane roboty ziemne. Wyburzono wiaty, usunięto istniejącą nawierzchnię drogi łącznika, teren jest rozkopany, co związane jest z budową sieci ciepłowniczej.

(żms)
fot. 24gliwice.pl/ŻMS

od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
rovit

Jakże trzeba być prymitywnym człowiekiem aby nie wiedzieć jaki wpływ ma zieleń na temperaturę otoczenia w okolicy i ogólne samopoczucie ludzi. Ludzi, którzy utrzymują ze swoich podatków miejskich urzędasów

SS3

Skąd pewność, że nie wiedzą?
Może wiedzą i czas po pracy spędzają otoczeni zielenią.
Jakoś nie słyszałem by miłość ludzkiego betonu do betonu przełożyła się na budowę mieszkań służbowych wewnątrz węzła autostradowego.

gmG

Zdjęcia Placu Piastów wystarczają za cały komentarz. Obskurne budynki, jakaś brama autostradowa dla “tablic zmiennej treści”, brak ładu i składu- Gliwice są tu! Zieleń musi iść won! o zieleń trzeba dbać, sprzątać liście, gałązki. goły plac posprząta wiatr, brawo gospodarze Gliwic, brawo Wy, którzy ich wybraliście.

mietek powroźny

Dla wycinki drzewa zawsze znajdzie się uzasadnienie. Dla braku możliwości posadzenia nowego również.

Obserwując

No pewnie,każda okazja jest dobra by wyciąć drzewa.
Uschnięte to są wasze decyzje,urzędasy niekompetentne.
Wyciąć,zalać betonem…jeszcze więcej miejsc parkingowych…jeszcze więcej syfu,spalin…o ociepleniu klimatu urzędasy nie słyszały albo uważają to za bełkot tudzież wypierają fakty.No,ale co się dziwić skoro na polibudzie nauczają treści z lat 60 tych.
Zacofanie i syf jest tu tu tu

Gliwiczanin

Algorytm działania urzędników:
1. Wybrać drzewa do wycinki.
2. Zabetonować wszystko wokół drzew, żeby ograniczyć im dostęp do wody.
3. Nie dbać o drzewa przez kilka lat.
4. Stwierdzić, że drzewa są umierające, spróchniałe.
5. Wyciąć drzewa.

SS3

@2 oraz POWIETRZA. Korzenie potrzebują oddychać, podobnie grzyby mikoryzowe.

ŚlepaWrona

Czy budowa ścieżki rowerowej w rejonie ul. Nowy Świat i Jana Pawła II również spowoduje wycięcie pasa drzew???????

gmG

Tak! bo drzewa w Gliwicach rzucają się na samochody i rowerzystów.

SS3

Tu nawet nie chodzi o agresywne drzewa tylko o świętą przepustowość – dla niej infrastruktura rowerowa powinna służyć auteczkom a nie doprowadzać do bardziej zrównoważonego i efektywniejszego podziału przestrzeni.

Tymon

Tak, część już wycieli. Reszta czeka na topór, bym tu artykuł o tym.

gliwicjus

Zieleń w mieście to problemy. Nie ma zieleni, nie ma problemu.

I jeszcze te półmetrowe krawężniki, a co…

Tak tylko pytam

Nie niepokoi was fakt, że ostatnimi laty drzewa w Gliwicach padają masowo? Służby odpowiedzialne za stan zieleni próbują dociec przyczyny, czy tylko rżną hurtowo i sadzą detalicznie?

SS3

Same są przyczyną, czego tu dociekać?

w pogonii za octem

urzędasy jak się nie opamiętacie to zabetonujecie to miasto całkiem

Bogna

Dalszy ciąg działalności auto terrorystów. Nie spoczną póki nie wytną ostatniego drzewa w mieście. Winnym smogu są oczywiście inni.

Emiljan

Jak nie jeździły samochody to też był smog.

404

Winnym smogu jest przede wszystkim domowe ogrzewanie indywidualne, czego dowodem jest to, że o smogu mówimy od listopada do marca a nie od marca do listopada. Ponadto problem smogu nie dotyczy w takiej mierze zatłoczonego samochodami centrum miasta, co okołomiejskich dzielnic domków t.j. Ostropa, Bojków, Stare Gliwice, Żernica, Żerniki, Smolnica, Wilcze Gardło, Wójtowa Wieś, Kleszczów, … , w których powietrze zimą można jeść łyżką. W takim listopadzie w porównaniu z Ostropą, to w centrum mamy Ciechocinek.

SS3

No misiu to teraz napisz czym i jak palić by przekroczyć normy NOx i ozonu. Dajesz!

Lolek.

Najlepiej biomasą lub gazem w słoneczne dni. Gdyż pod wpływem światła ultrafioletowego dwutlenek azotu rozpada się na tlenek azotu i tlen atomowy (NO2 + hν → NO + O) Następnie tlen atomowy reaguje z tlenem cząsteczkowym dając ozon. (O + O2 → O3).

Sffre

W nowoczesnym mieście tyle dodatkowych miejsc parkingowych nie jest potrzebnych, bo auto zostawia się na obrzeżach i do zielonego i zadrzewionego centrum przyjaznego mieszkańcom przyjeżdża się sprawnie działającą komunikacją miejską.
Niestety w Gliwicach jak zawsze na opak i według standardów z lat 70.

SS3

Albo pociągiem, czyli nawet gorzej niż lata 70, bo idea KRR ich sięga.
DTŚ miała być tylko uzupełnieniem.

666

Tyle nowych informacji na tym portalu od samego poniedziałku, że trudno czas znaleźć na przeczytanie wszystkich. Pozdrowienia dla moderatorów z cenzury prewencyjnej.

SS3

Beton odpowiednio blisko, niedługo będą następne do cięcia.