Wyłoniono wykonawcę rozbudowy ul. Ziemięcickiej. Spółka komunalna zdeklasowała konkurencję

Wiadomo już kto rozbierze stary wiadukt nad torami kolejowymi w dzielnicy Czechowice i wybuduje nowy obiekt. Zlecenie dostanie spółka komunalna – Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów.

 
Po niespełna miesiącu od zakończenia możliwości składania ofert do przetargu, zamówienie publiczne zostało rozstrzygnięte. Biorąc pod uwagę zestawienie propozycji cenowych od potencjalnych wykonawców, nie ma tu zaskoczenia. PRUiM zaoferował o wiele tańsze wykonawstwo niż pozostali oferenci.

Na realizację zadania pn. Rozbudowa odcinka ul. Ziemięcickiej w Gliwicach wraz z rozbiórką i budową nowego wiaduktu nad terenem kolejowym Zarząd Dróg Miejskich zaplanował 11,85 mln złotych. O zlecenie starało się 9 podmiotów, w widełkach budżetowych zmieściły się tylko dwa – PRUiM oraz EUROVIA Polska. Różnica między złożonymi ofertami wynosiła 3 mln złotych (8,55 mln zł PRUiM, 11,55 mln zł EUROVIA). Pozostałych siedem ofert przekraczało założone finansowanie, najdroższa z nich opiewała na około 13,6 mln zł.


W tej sytuacji wygrana PRUiM wydawała się niemal pewna. Przetarg rozstrzygnięto z resztą zgodnie z naszym przewidywaniem.

Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów realizuje w Gliwicach większość zamówień publicznych dotyczących wykonania robót budowlanych, szczególnie w zakresie inwestycji drogowych, ale nie tylko (mają na koncie m.in. budowę kręgu modelarskiego). Aktualnie wykonuje w naszym mieście szereg zleceń – od zagospodarowania skweru nad DTŚ, przez Centrum Przesiadkowe (w konsorcjum z MOSTOSTALEM), wykonanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Zabrskiej z Bł. Czesława i Hutniczą, buduje też drogę rowerową wzdłuż ulicy Jana Pawła II i Nowy Świat (tu wycena robót była niemal o połowę niższa niż założone przez ZDM finansowanie).
Przypomnijmy, że gliwicka spółka ze 100-procentowym udziałem miasta, zajmuje się też bieżącym utrzymaniem dróg w Gliwicach.

(żms)

fot. ZDM Gliwice, scr. BIP ZDM Gliwice

3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Beton

Gdyby w SIWZ przetargu znalazł się zapis o rażąco niskiej cenie, pozostali oferenci mieliby podstawy do oprotestowania wyników postępowania. Jeżeli wszyscy zaproponowali kwoty od 12 do ponad 13 milionów to w kalkulacji kosztów prac pomylili się wszyscy czy PRUiM? A może po prostu ten podmiot ma wydeptane ścieżki, na których zaniża oferowane w przetargach kwoty, a potem resztę kasy załatwia po cichu aneksami, na które inni nie mogliby liczyć ?

Jan

Zgadzam się z Twoja opinia !!
Mnie razi jeszcze jedno , jakimś cudem wygrywają wszystko ?
Wystarczy poczytać wyniki kontroli NIKU a otwierają się oczy . Dlaczego ta spółka nie udostępnia dochodów swojego zarządu ! . Kontrola NIKU jest z 2010/2011 z tego co pamietam

Ostatni Sprawiedliwy

@Jan. PRUiM został podzielony po to, by obstawiać w nagrodę stanowiskami. Tak m.in. w Radzie Nadzorczej Silesia Asfalty sp. z o.o. znalazł się nasz słynny komendant Straży Miejskiej, który zasłynął kryminalnymi wybrykami (pobicie i kradzież 30 ton kostki brukowej przeznaczonej na budowę Centrum Ratownictwa). Funkcję w RN pełnił też w POG-TECH sp. z o.o. (należąca do ZBM I TBS sp. z o.o.). Tak się nagradza bandytów w Gliwicach.

Sitwa

Szok i niedowierzanie! PRUiM znowu wygrał przetarg w Gliwicach najniższą ceną! Dlaczego PRUiM nie podejmuje się wykonania wodnego placu zabaw w parku Szopena i innych robót, na które Miasto przeznacza niewystarczające środki pieniężne?

oczywista oczywistość

Skoro środki są niewystarczające to logiczne, że nikt się nie chce tego podjąć.

RamPamPam

Haha. Mąż,żona,czy ktokolwiek z rodziny pracuję w PRUiM czy UM?

oczywista oczywistość

Napisałeś “pracuję w PRUIM” a czy jeszcze, mąż, żona czy ktokolwiek z twojej rodziny są również zatrudnieni w PRUIM to tego nie wiem.

rovit

Tanio oznacza dziadowsko. PRUiM jest wykładnikiem tej tezy. Wystarczy popatrzeć na ich dokonania. Jeżeli wejdą na jakąś drogę, to po kilku latach nadaje się ona do remontu.

e tam

Drogo nie gwarantuje automatycznie wysokiej jakości.

rovit

@ e tam – oczywiście, że nie. Kto się jednak przygląda renomie firmy i sprawdza jej dokonania? Nie wiem kto remontował wiele lat temu Kozielską pomiędzy pajączkiem, a Rondem Andersa? W każdym razie zrobił to bardzo dobrze, do dziś droga jest bez zarzutu, choć już studzienki ostatnio się pozapadały i wymagają poprawy

kiedys gliwice

“do dziś droga jest bez zarzutu, choć już studzienki ostatnio się pozapadały i wymagają poprawy” – to sarkazm, czy q… “polak potrafi” ???

e tam

Nie wiesz kto i nie wiesz czy było tanio czy drogo bo też o tym nie napisałeś, nic nie wiesz a piszesz.

RamPamPam

Wszystkie opisane wyżej zlecenia,to przykład,jak robić coś,co powinno trwać również połowę krócej,niż aktualnie się to odbywa. Może hasło “przyszłość jest tu” odnosi się do tego,że w bliżej nieokreślonej przyszłości w końcu coś zrobią? A teraz dalej głosujcie na “Franiewiczopodobnych”.

Ad

“Wiadomo już kto rozbierze stary wiadukt nad torami kolejowymi w dzielnicy Czechowice”

ciekawe kto i za czyje pieniądze wykosił w tym roku drzewa wokół tego wiaduktu… czyżby PRUIM, bo wiedział, że i tak będą robić ten wiadukt?…

DJBŁ

Najniższa i najwyższa oferta powinna być z góry odrzucana, to oczywiście powinno być jawne. Oferenci skupiliby się na wycenie.

Cliper

Pracownicy pewnie zarabiają kokosy!

wypłata

Zarabiają ananasy.

Adam

Wygrała firma, która będzie to fizycznie robić. Przecież jak ‚wygra’ firemka z Warszawy to przecież i tak weźmie jako wykonawcę Pruim i tylko sobie prowizje doliczy. Biadolicie, że jakiejś firemce prowizja pod nosem przeszła i miasto zaoszczędziło 2mln.

Obserwując

No oczywiście prujem.Pozostali oferenci mieli ceny zbliżone i realne,prujem natomiast cenę ma zaniżoną.Zupełnie tak jakby to był ustawiony przetarg…co nie urzędasy?