Zły stan techniczny wiaduktu do Auchan. Centrum handlowe wyłączyło obiekt z ruchu

Od pewnego czasu wiadukt samochodowy prowadzący z ulicy Rybnickiej do centrum handlowego Auchan jest wyłączony z ruchu. Okazuje się, że stan techniczny obiektu kwalifikuje go do remontu.

Jak poinformowała nas Dorota Patejko, Dyrektor ds. Komunikacji i CSR w CH Auchan, w wyniku przeprowadzonego przeglądu budowlanego stwierdzono degradację muru oporowego i nawierzchni wiaduktu.

– Przeciwdziałając pogłębieniu uszkodzeń zalecono tymczasowe wyłączenie wiaduktu z eksploatacji, dlatego został on zamknięty 13 listopada. Planowane ponowne otwarcie nastąpi do 15 grudnia, po uprzedniej weryfikacji stanu bezpieczeństwa wiaduktu, który będzie dostępny wyłącznie dla samochodów osobowych do 3,5 tony – zapowiada Patejko.

Na początku przyszłego roku planowany jest remont wiaduktu.

Zawieszenie obsługi przystanku

KZK GOP poinformował, że w związku z prowadzonymi pracami drogowymi od 28 listopada zawieszona została obsługa przystanku „Trynek Auchan” w kierunku Pilchowic i Knurowa. Zmiany dotyczą linii nr: 59, 194, 194N i 710.

Po obsłudze przystanku „Trynek Oczyszczalnia”, w kierunku Knurowa i Pilchowic autobusy jadą ulicą Rybnicką, z pominięciem obsługi przystanku „Trynek Auchan”. W kierunku centrum Gliwic trasa przebiega bez zmian.

(żms)/KZK GOP
fot. Łukasz Gawin/24gliwice.pl

67
Komentarze

avatar
3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
po gliwicku
po gliwicku

Na fotografii widać tymczasowy przystanek KZK GOP w kierunku Knurowa i Pilchowic. Pytam, jak piesi mają się do niego bezpiecznie dostać i opuścić go po wyjściu z autobusu? Kto wydał zgodę, kto zabezpieczył przejście dla pieszych, drogę dojścia… No, kto? Znowu jest “po gliwicku”, czyli bez rozumu.

radek
radek

Tez mnie to zastanawia , ale jeszcze jedno jak maja dojsc na ten przystanek i wogole po co tam wysiadac jak droga dwupasmowa jednokierunkowa:p

Adam
Adam

Dojść na przystanek można wiaduktem, a powód do wysiafania może być prozaiczny, czyli trzeba dostać się do pracy.

Szpagin
Szpagin

Dojście do Auchana jest teoretycznie po wiadukcie, choć raz już widziałem, jak ludzie skracali sobie drogę przez ulicę…

po gliwicku
po gliwicku

Może teoretycznie, ale praktycznie wiadukt jest zamknięty i nie ma chodnika.

chodnik
chodnik

jest chodnik na wiadukcie osobiście sprawdziłem :-)

Adam
Adam

Można przejść wiaduktem. Jak widać jest wyłączony dla ruchu samochodowego, anie dla ruchu pieszych

Justyna
Justyna

To na pewno wygodne i bezpieczne. Żal kierowców, którzy teraz muszą tak bardzo nakładać drogi, kosztem opon i paliwa. Kto im za to zwróci?

Esmeralda
Esmeralda

hmm… zadziwiają mnie tego typu komentarze. Czyżby lepiej było, żeby doszło do katastrofy budowlanej z ofiarami śmiertelnymi? A może lepiej naprawić wiadukt?
Koszt paliwa i opon – jak komu nie pasuje to nie musi jechać do marketu!

cowypiszeciewogolexD
cowypiszeciewogolexD

LOL to nie jest objazd 180 km przez Kędzierzyn Koźle celem dojazdu do własnej posesji, tylko objazd 800 m w celu zrobienia kuźwa zakupów…

Beton
Beton

Oby tylko splot złośliwych i bezpańskich instalacji podziemnych nie utrudnił remontu.

Imię
Imię

Proszę przypomnieć kiedy ów wiadukt został oddany do użytku.

Agata
Agata

Osiem lat temu. Tak jak i gliwicki auchan.

gliwicjus
gliwicjus

Wiadukt na DK 88 do pierwszego remontu wytrzymał 70 lat… Ach ci niedobrzy Niemcy…

Tomasz
Tomasz

a skąd to wiesz że Niemcy ten wiadukt BUDOWALI,byłeś przy tej budowie ?????

Jan
Jan

Budowa starej autobany trwała od ok 1935 do ok 1944r. Wtedy to było Gleiwitz o.s. i Reich.

Jan
Jan
Jan
Jan

Unkel Adik stawioł go

JaJko
JaJko

Remont rusza na początku roku i zakończy się najdalej miesiąc później zapewne. No chyba, że pewna miejska spółka się za to chwyci to zakończenie prac będzie dopiero PRZEWIDYWANE na koniec 2021. Bo kable, bo rury, bo zły stan pola obok, bo pogoda, bo źli kierowcy, bo nie rozpoznany rynek materiałów budowlanych, bo… bo… bo…

Imiu
Imiu

Auchan było Fundatorem całego tego skrzyżowania bezkolizyjnego za 61 000 0000,00 PLN więc dobrze robią że dbają o swoje + o bezpieczeństwo klientów i korzystających z infrastruktury. Szkoda tylko że nośność zmniejszy się do 3,5t ale jeśli tak chcą to mają do tego prawo. Kiedyś jak się wyjeżdżało z Bojkowa do Żernicy lub na Rybnik albo na Trynek/Lotnisko to zawsze był problem (strata czasu i kolizje/wypadki).

greg70
greg70

Jakość wykonania polskich XXI wiecznych budowli, a gliwickich w szczególności gorsza niż za komuny. Ręce i nogi opadają.

??
??

A niedawno zamontowany próg spowalniający miał w czymś pomóc, czy to przez niego wiadukt zaczął się rozpadać?

Jacek
Jacek

Miał ograniczyć prędkość.
Tak jak tobie coś ogranicza myślenie

Rowerzstka
Rowerzstka

Informacja rychło wczas A ludzie nie wiedząc o przystanku przed mostem jadą do Knurowa.

zez
zez

Szkoda ,że to nie okres przedwyborczy. Zaraz Jarzębowski by coś dukał o reaktywacji waskotorówki

Tomasz
Tomasz

No i co teraz będzie…???

hanek mały
hanek mały

Podobno powodem zniszczeń było trzęsienie ziemi w listopadzie.

Jaro
Jaro

Erupcja wulkanu w 68r

MALY ROZUMEK
MALY ROZUMEK

Brak informacji na oznakowaniu pionowym powoduje ze szajbusy od świateł lecą lewym pasem potem na pasie wyłączonym na chama na prawy i skręt do sklepu – na wiadukt a tu “sierżanty” hamowanie i kolizja gotowa

Pytacz
Pytacz

Proszę o podpowiedz. Jak pracownicy Auchan pracujący do 22.00 mają dostać się do domu. W większości to kobiety.

ziomek
ziomek

Pewnie trzeba łączyć 2 linie np 59 w stronę Gliwic i przesiąść się w 2gą stronę no albo dojść na najbliższy przystanek, co zrobisz przecież to sytuacja awaryjna nikt nie zrobił tego na złość…

AMF
AMF

Skoro zamknięty to może jakaś informacja którą drogą teraz najlepiej dojechać?

PS: pogratulować drogowcom “konsekwencji” w unieważnianiu znaków…
PS2: przypominam, że na tej trasie jest wiadukt widmo – autostrada do nieba.

ziomek
ziomek

przecież jest informacja o objeździe przed wiaduktem

Jan
Jan

Zamiast likwidować bany w tym mieście, to rozwijać bany. One w korkach nie stoją. UE chętnie na to daje hajs. Frankenstein słucha lobby opla i technokratów. No to macie swoje, dziwne i zakorkowane Lwowice!

miś
miś

Proponuję połączyć nieczynny wiadukt z budowanym pasem startowym Lotniska im. Z. Frankiewicza w Gliwicach, tam bezpośrednio wyjedziemy na mauzoleum Hala Sportowa również imienia Z. Frankiewicza a stamtąd już dojedziemy do Centrum Rozrywki FOCUS. Przyjemniej zabawy trasą zabytków techniki. I głęboko wdychać proszę powietrze w Gliwicach zwłaszcza w okolicy domków jednorodzinnych i nie zapominajcie zapłacić za śmieci według powierzchni mieszkania a nie według ilości osób w nim mieszkających ;) Proponuję płacić za gaz według zużycia megabajtów ;)

RealistA
RealistA

Fajnie byłoby gdyby powstała taka instytucja coś na wzór Inspekcji Transportu Drogowego, która kontroluje jakość asfaltu, betonu, i stali, która jest używana do budowy i jeśli są łamane normy, przepisy surowo karze wykonawców. Chodzi o bezpieczeństwo Polaków. Niewątpliwie stan wiaduktu nie wystawia laurki firmie wykonawczej, ale może jest jakaś inna przyczyna tego stanu i myślę, że Gliwiczanie chcieli by wiedzieć dlaczego tak szybko już trzeba remontować wiadukt? Może warto poznać nazwę firmy, która budowała ten wiadukt to też jest ważne???

Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy

@RealistA. Słyszałeś kiedyś o: projektach budowlanych, normach, kierowniku budowy, nadzorze budowlanym, odbiorach techniczych, próbkach materiałów, badaniach labolatoryjnych itd?

RealistA
RealistA

@ Ostatni Sprawiedliwy. A słyszałem. Ale coś tu te Twoje zapewnienia w przypadku tego wiaduktu i wielu przykładów w Polsce wyglądają nie za ciekawie. A prócz słuchania widzisz czasami partactwo na drogach??? A jak już widzisz to nie zastanawiasz się dlaczego??? Z całym szacunkiem do Twego błysku inteligencji, to o co pytasz mnie nie wystarczy, panie ostatni sprawiedliwy, bo gdybyś się tak zastanowił nieco głębiej ( nie za głęboko) to na logikę: kto sprawdza wiarygodność nadzoru, odbioru, pobrane próbki (wyrywkowo), materiały, wiarygodność badań??? Nie wiem czy wiesz, ale nawet policja ma nad sobą kogoś kto kontroluje ich pracę.

krzyszto
krzyszto

same kłamstwa wiadukt został zamknięty wcześniej i od dawna autobusy jeżdżą inaczej a na początku nie było nawet przystanku

kanalia52
kanalia52

Już po wyborach, Franca nadal rządzi, to po co zdziwienie?

isia
isia

To jak tam mogę dojechać autem ?Byłam tam ze dwa razy,a musze dojechać w poniedzialek na inwentaryzację.Pomocy.:)

jens
jens

wszsytko jest oznaczone zółtymi tablicami : objazd klienci Aucha

Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy

@isia. Dlatego kobiety nie powinny zajmować wyższych stanowisk kierowniczych.

krzysztof
krzysztof

I da się żyć budowa i za parę lat remont i tak w mieście jest od 25 lat wszystkiego czego się tkną urzędasy jest spartolone , że też takich osobników nikt nie rozlicza.15 XII zdarzy się cud nad Kłodnicą most się sam naprawi, a prominenci podzielą się nagrodami-bo im się należy za ciężką pracę w pocie czoła.

Imiu
Imiu

masz rację! Ale, ta inwestycja i ten wiadukt należy do Auchan albo był on TYLKO i AŻ fundatorem żeby móc postawić tam swój obiekt na preferencyjnych warunkach. Nie moja sprawa ale zastanawiam mnie jednak kto za to odpowie skoro wiadukt był przewidziany dla TIRów itp a teraz będzie umniejszony w zastosowaniu bo tylko dla auteczek do 3,5 tony. Ciekawe kto odpowiada za taki bubel, czy miasto czy inwestor czy raczej wykonawca albo pośrednik czy może beton itp był złej jakości…sprawa warta uwagi jeśli koszty mają być z podatków a jeśli nie to już sprawa wyłącznie Francuza Auchan i życzył bym… Czytaj więcej »

ręce opadają
ręce opadają

Człowieku to jest własność Auchan nie będziesz za to płacił…
Kto powiedział że był przewidziany dla TIR? -.-

Imiu
Imiu

widać że nie czytałeś komentarza ze zrozumieniem ale na niego zareagowałeś. “który będzie dostępny wyłącznie dla samochodów osobowych do 3,5 tony” – więc wcześniej był przewidziany powyżej 3,5t i nie było znaku zakazu dla tirów więc i tiry mogły tamtędy jeździć a “kto to powiedział?” Brak zakazu. Baaa sprawdź ile waży autobus a później pisz głupie komentarze oraz z ciekawości dowiedź się czy tym właśnie wiaduktem przejeżdżał kiedyś autobus, może z tekstu artykułu tego się nie dowiedziałeś bo go nie pojąłeś w swojej głowie. Tobie podobni też mają z tym problem, dlatego możecie sobie podać rękę i plusować się.

ręce opadają
ręce opadają

Głupie komentarze powiadasz… :-)
No masz rację, nie było znaku zakaz wjazdu samochodów dostawczych ani pow. 3,5 T, ale od początku był znak prowadzący dostawy do CH przez drugi wiadukt, co wydaje mi się jasno wskazuje na to że CH nie przewidywało ruchu ciężarowego. No chyba że uważasz, że do każdego znaku powinno dodawać się jeszcze pomocnicze, np. do “nakaz jazdy w lewo” “zakaz jazdy w prawo” “zakaz jazdy prosto” “zakaz zawracania” :-)
Jeśli Ci to poprawi samopoczucie to też Cię zaplusuję :-)

Imiu
Imiu

autobusy są do 3,5t?

Komendant Straży Miejskiej
Komendant Straży Miejskiej

Pięknieje nasze miasto z każdym dniem – aż serce rośnie.

Ampuła
Ampuła

Zgodnie z szerzącym się w Gliwicach kultem zwalniania ruchu pod wezwaniem Kałdonka Damiana, takie wyłączenie wiaduktu z ruchu przez zamknięcie na głucho, jest godne podziwu i czci.

Kolega
Kolega

„Zamknięcie na głucho” -co to za gimbus napisał????????

Urko
Urko

@Kolega. Pewnie taki, który, w odróżnieniu od ciebie, przeczytał parę książek .

do trefnisia
do trefnisia

Jakbyś naprawdę czytał coś oprócz swoich głupot, tobyś napisał “spowalnia”, zamiast “zwalnia”.

Urko
Urko

@do przygłupa
Gdyby szanowny pan przeczytał post niejakiego Ampuły, to zapewne rzuciłoby się panu w oczy, że nie ma w nim słowa “zwalnia” . Jest “zwalniania” . A gdyby czytał pan książki, zapewne nieobca stałaby się panu tajemna wiedza, że piszemy: “to byś”

do trefnisia
do trefnisia

Ale ubaw… Urko, polski, to raczej nie jest twój pierwszy język, o ile w ogóle jakiś pierwszy opanowałeś w stopniu wystarczającym by się nie ośmieszyć. We wszystkich wymienionych przypadkach z pomocą przyjdzie ci słownik języka polskiego, bo za długo by ci wyjaśniać, że jedne zdania brzmią lepiej niż drugie tylko dlatego, że użyto właściwszego słowa. Masz braki tak duże, jak pokłady pychy, ale jak posiadłeś tajemną wiedzę o lekturach Ampuły? Macie jedną wspólną, którą ciągle przerabiacie? To “Pierwsza czytanka”? W niej rzeczywiście nie znajdziesz nieznanego ci, “erudyto”, słowa “tobyś”. Może gdybyś spowolnił proces nauki, tobyś więcej się nauczył. A może… Czytaj więcej »

Urko
Urko

Odpowiadając na pana ostatnie pytanie . Oczywiście, że pan. Znowu.

antywazelina
antywazelina

Urko, nie wysilaj się. Myślisz, że dla Samuraja mają wartość pochlebstwa Rambo?

Czytelnik
Czytelnik

Urko i adwersarze – dajcie sobie na wstrzymanie. Naprawdę nie musicie zaśmiecać każdego wątku bzdetami nie na temat. Zmieńcie piaskownice proszę.

Kolega
Kolega

Parę książek-pewnie książka telefoniczna i książka do nabożeństwa. Dorzuce od siebie jeszcze książkę kucharską……..
Wyczyn godny erudyty

Slazak
Slazak

Czy Poloki już kiedy zrobili coś do porządku?

ja234
ja234

No i znowu problem mają auteczkowcy.
Jak nie remonty to dziury i objazdy. I miej tu człowieku swoje auteczko kochane.No nie da się.

Wuit
Wuit

Traci na tym przede wszystkim centrum handlowe

Xoxo
Xoxo

Kto powiedział, że traci? Akurat pracuję w Auchanie i uwierz mi on na niczym nie traci. Zawsze można wysiąść na Scani i przejść ten kawałek poboczem po lewej stronie albo zjechać na drogę do Bojkowa i udać się na przystanek w kierunku Gliwic. Auchan nie traci na tym klientów,jedyne utrudnienia są dla ludzi, którzy tam pracują,ale wszystko da się ogarnąć

Amanda
Amanda

A czym się różni utrudnienie dla ludzi pracujących A utrudnienie dla klientów? Pracownicy nie mogą wysiadać na ww przystankach? Rozumiem że informacja o tym że CH nie traci klientów jest poparta wynikami?

Xoxo
Xoxo

Tym, że ludzie mogą walnąć robotą,bo no cóż na 5ta przy -10 stopniach raczej dymać nie będą. Tak, obroty są normalne, więc nie traci.

kolo
kolo

A ty dalej bez auteczka sieroto po PRL-u ?