Wizytę w UM lepiej zarezerwuj. “Oczekiwanie w kolejce nie gwarantuje załatwienia sprawy w danym dniu”

Sprawy w Referacie Rejestracji Pojazdów przy ul. Zwycięstwa 21 można teraz załatwiać bez wcześniejszego umawiania wizyty w Urzędzie. Klienci indywidualni obsługiwani są według kolejki (wejście boczne przy bankomacie).

Wejście boczne od ul. Zwycięstwa (przy bankomacie) dostępne jest dla:

  • Klientów indywidualnych, którzy nie rezerwowali terminu wizyty. Obsługa jestprowadzona wg kolejki, w systemie “jeden za jeden” , wymagane jest pobranie biletu (A) lub (B) z biletomatu. Uwaga – w czasie jednej wizyty można załatwić maksymalnie 2 sprawy. Szacowany czas oczekiwania na załatwienie sprawy zależny jest od liczby osób w kolejce oraz rodzaju załatwianych spraw.
  • Klientów indywidualnych, którzy zarezerwowali wizytę internetowo. Obsługa prowadzona jest wyłącznie na stanowiskach nr 2 i 3, za okazaniem unikalnego kodu wygenerowanego podczas rezerwacji (zgodnie z datą i godziną umówionej wizyty).
  • Klientów indywidualnych, którzy zostali wezwani przez pracownika Wydziału Komunikacji do uzupełnienia dokumentacji. Obsługa prowadzona jest wg listy imiennej (zgodnie z datą i godziną umówionej wizyty).

Obsługa klientów odbywa się w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Gliwicach, przy czym ostatni klient oczekujący na załatwienie sprawy związanej z rejestracją pojazdów zostanie wpuszczony na salę obsługi 15 minut przed końcem pracy Urzędu. Z uwagi na różnorodność spraw załatwianych w Referacie Rejestracji Pojazdów, a tym samym zróżnicowany czas obsługi poszczególnych klientów, oczekiwanie w kolejce nie gwarantuje załatwienia sprawy w danym dniu – mówi Beata Szczepankiewicz, naczelnik Wydziału Komunikacji.


W Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gliwicach, w zakładce Wirtualne Biuro Obsługi -> Karty Informacyjne (bezpośredni link bip.gliwice.eu/karty-informacyjne) znajdują się karty opisu usług z zakresu rejestracji pojazdów, które pozwolą na przygotowanie się do wizyty w Urzędzie. Ułatwi to sprawną obsługę, a tym na skrócenie czasu oczekiwania na załatwienie sprawy.

Wnioski można składać również przez SEKAP, e-PUAP, w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego – wejście od ul. Wyszyńskiego, za pośrednictwem operatora pocztowego.

(żms)/UM Gliwice
fot. 24gliwice.pl/ŻMS

3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Hej młoty do roboty

To wasze usilne miganie się od powrotu do normalnej pracy nosi już znamiona żenady.

black_horse

Znaleźli sobie sposób żeby za normalną wypłatę pracować w wymiarze 1/10. Żenada. Wszyscy już pracują normalnie, tylko Ci się migają od pracy.

Obserwując

Urzędasy niech przestaną pajacować, niech zaczną pracować normalnie.
Maseczki,dezynfekcja i do roboty.Za to wam płacę, urzędasy.

Beton

Urząd rządzi się swoimi prawami, to fakt. Z drugiej strony wielokrotnie byłem świadkiem, kiedy przyszedł klient załatwić sprawę bez wypełnionego wniosku i zrobionych opłat, lub z brakami w dokumentach, pomimo że istnieje punkt informacyjny, i cały parter obklejony jest kartkami z informacjami o tym ze należy wypełnić druk i zrobić opłaty. I taki gościu stoi w kolejce, generuje ruch i nic nie załatwia, albo później blokuje stanowisko przez czas potrzebny na wypisanie formularzy i zapłacenie za usługę.

Coś ci się pokróliczkowało

A urząd i urzędnik jest jak d. od sr… żeby takiemu klientowi pomóc przebrnąć przez absurdy, których padł ofiarą.

Beton

Dla czego twierdzisz, że wypełnienie prostego wniosku i zrobienie opłaty urzędowej to absurd? Po za tym, akurat w referacie rejestracji pojazdów Urzędniczki są w większości sympatyczne i pomocne, Urzędniczki w informacji również pomagają każdemu, kto o taką pomoc się do nich zwróci.

mms

Potwierdzam, sam byłem świadkiem kiedy przychodzi baba do urzędu i ma tylko zagraniczny dowód rejestracyjny pojazdu. Brak opłat, ceł, przeglądów tłumaczeń dokumentów etc. że o drukach nie wspomnę.
pierwsze zrobiła awanturę bo chcą ja oszukać i uniemożliwić jej rejestracje a potem zatracała d… pę urzędniczce po kolei ustalając procedurę rejestracyjną (dodam ze był mało rozgarnięta) jej czas przy okienku ok 120 min ….. pozdrawiam

404

Proste. Skoro urzędnik tworzy “procedury”, to niech urzędnik ponosi konsekwencje tych procedur. Jak chcecie żeby wszystkim było lżej, to walczcie z biurokracją, rakiem toczącym zdrową tkankę ludzkości a nie z ofiarami tejże.