„3 Wojna Światowa” jeszcze w tym roku. Superprodukcja z Gliwic ma szansę „zawojować” świat.

Po niebywałym sukcesie gier w systemie „Battle Royale” takich jak „Player Unknown Battleground” i „Fortnite”, swoje trzy grosze wtrącają twórcy z gliwickiego studia The Farm 51.

War World 3 to nowy wieloosobowy FPS (czyli rodzaj tzw. strzelanki pierwszoosobowej) osadzony w realiach globalnego konfliktu, który według zapowiedzi ukaże się jeszcze w tym roku. Gra ma prezentować nowe podejście do autentycznego pola walki oraz trybu battle royale.

O The Farm 51 było głośno rok temu, kiedy to wyprodukowali grę Get Even wydaną przez japońskiego branżowego giganta Bandai Namco Entertainment. Gliwicka firma, która istnieje od 2005, ma za sobą szereg produkcji z dziedziny gier wideo w trybie FPS (First Person Shooter), takich jak Deadfall Adventures oraz kultowe Painkiller: Hell & Damnation oraz Necrovision.


3 Wojna Światowa – czy to może się udać?

World War 3 jest głęboko osadzona w realizmie wojskowym, oferując dokładne odwzorowaną broń, mundury i wyposażenia narodowych sił zbrojnych, inspirując graczy do osobistego zaangażowania aby udowodnić, że ich kraj jest siłą dominującą na polu bitwy. Mapy oparte są na rzeczywistych lokalizacjach, takich jak ulice Warszawy, Berlina i Moskwy (planowanych lokacji jest znacznie więcej) odtworzonych z niespotykaną dotąd dbałością o szczegóły i autentyzm – to jedne z atutów, którymi chwalą się twórcy gry.

Dodatkowymi czynnikami budującymi autentyzm World War 3 są m.in. realistyczny system balistyczny, zaawansowany system pancerzy oraz dokładne odwzorowanie broni i ekwipunku żołnierzy.

World War 3 ma przedstawiać współczesny konflikt z taktykami, technikami i procedurami inspirowanymi prawdziwymi rozwiązaniami militarnymi. Gra posiadamy najbardziej zaawansowany system pancerzy i pocisków ze wszystkich gier gatunku FPS, który osiągnięto dzięki wieloletnim badaniom i pracy twórców gry ze specjalistami wojskowymi.

Balistyka, system ciężaru wyposażenia, pełna świadomość ciała żołnierza, fizyka pojazdów i rozbudowany system personalizacji ekwipunku wpływają w znaczny sposób na rozgrywkę.

Wszystkie materiały prasowe i ujęcia z gry prezentują się bardzo dobrze, jednak z zachwytem poczekajmy na efekt finalny. Wtedy zobaczymy czy gra będzie należycie zoptymalizowana oraz jak zastosowany realizm wpłynie na jej grywalność. To, że War World 3 pojawi się w tym roku można brać za pewnik, jednak będzie to zapewne coś na wzór „wczesnego dostępu” znanego chociażby z PUBG’a.

Łukasz Gawin