Aleja Przyjaźni od nowa. Wszystko powinno być gotowe w ciągu 3-4 tygodni

Ponowny remont alei Przyjaźni na odcinku od ul. Zwycięstwa do ul. Dworcowej wg planów ma się zakończyć 30 października. W tej chwili termin wydaje się niezagrożony, prace postępują dość szybko.

Przebudowa wyremontowanej zaledwie 3 lata temu alei Przyjaźni rozpoczęła się 7 września. Poprzednia nawierzchnia wykonana na lekkiej konstrukcji z paneli polipropylenowych nie wytrzymała próby czasu, była też zupełnie nieodporna na większe obciążenia. Na etapie projektu najwyraźniej nie pomyślano, że muszą tu od czasu do czasu wjeżdżać np. samochody dostawcze. Efekt był widoczny gołym okiem – pofałdowana nawierzchnia upstrzona naprędce zalepianymi dziurami.

Tym razem postawiono na trwałą technologię z bezfazowych płyt betonowych. Jednocześnie wymieniona jest konstrukcja podbudowy nawierzchni na wersję z kruszywa. Wszystko po to, żeby zwiększyć nośność ciągu pieszo-rowerowego. Nowa nawierzchnia jest jednak krytykowana m.in. przez Gliwicką Radę Rowerową, która zwraca uwagę na niezgodność z obowiązującymi w naszym mieście standardami rowerowymi, zakładającymi stosowanie dla jednośladów gładkiej nawierzchni asfaltowej.


Przy okazji remontu nie zdecydowano się niestety na oddzielenie ruchu rowerowego od pieszego.

Wykonanie solidnej nawierzchni z płyt betonowych pozwoli na dopuszczenie ruchu pojazdów samochodowych (np. podczas prowadzenia prac budowlanych i zapewnienie dostaw do lokali gastronomicznych). Możliwość wjazdu pojazdów umożliwi też aktywizację obecnie pustych lokali usługowych zlokalizowanych wzdłuż ciągu pieszo-rowerowego. Bezfazowe płyty wyeliminują również kwestię pojawiających się zastoisk wody – przekonuje Mariusz Komidzierski, p.o. Naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów Urzędu Miejskiego w Gliwicach.

Remont wykonywany jest w ramach prac gwarancyjnych przez Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów. Wcześniej, pod koniec sierpnia miasto zawarło ze spółką ugodę ws. ustalenia zasad wymiany nawierzchni. Koszt ugody wyniósł blisko 164 tys. zł.

(emef)

3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Tak sobie.

Informacja o wydanych pieniądzach jest podana trochę z sufitu.

Wydatki są o wiele większe ze względu na inny zakres prac.

PODATNICY, czyli mieszkańcy poniosą koszty nowej inwestycji, bo spółka miejska (PRiUM), “wykonując to w ramach gwarancji” uzyska mniejszy przychód, i mniej kasy odprowadzi do miasta.

Czy znamy odpowiedź, kto z urzędników poniósł jakiekolwiek konsekwencje za poprzednią nawierzchnię?

Tak sobie.

Jeszcze jedno.

Jak na drodze pieszo – rowerowej będą mogły jeździć inne pojazdy poza służbami miejskimi?

Nawet przepustki dla osób prywatnych, czy dla właścicieli, np. restauracji nie można wydać.

Chyba, że ZDM zmieni przeznaczenie tej Alei.

Mama

Ta firma powinna byc zgloszona do prokuratora za wyludzanie publicznych pieniedzy! Paranoja! Spolka miejska zawala robote za ktora ma zaplacone z naszych pieniedzy a potem naprawia zawalona robote znowu z naszych pieniedzy. Czyli PRUiM to najlepszy biznes na swiecie! Zrobia dobrze maja zaplacone raz. Zawala robote maja zaplacone dwa razy bo to miasto czyli my finansujemy PRUiM.
Czysty przekret!

AndrzejD

” Na etapie projektu najwyraźniej nie pomyślano, że muszą tu od czasu do czasu wjeżdżać np. samochody dostawcze ” – a zatem projektantowi tego gniota, należy natychmiast odebrać uprawnienia do projektowania, oraz obciążyć jego oraz tych którzy to zatwierdzili, kosztami całego remontu. …ale moment – przecież tu jest polska – tutaj nikomu włos z głowy nie spadnie. Gardzę tym krajem !

Perez

hahahahahahahaahahahahahahahah
Czy ktos w urzedzie miasta ma nad tym jakakolwiek kontrole?
W tej sprawie ewidentnie cos smierdzi. Zaden prywaciaz nie wyciagnie kasy z wlasnej kieszeni zeby cos naprawic, a co dopiero zrobic cos od nowa w zupelnie innej technologii. W zyciu tyle prawdy ile matematyki :)

Dżejms_Błąd

To gwarancja czy ugoda?!? Dziennikarze powinni podrążyć temat, bo chodzi o środki publiczne. My, obywatele tego miasta, chcemy wyjaśnienia tej sprawy i wskazania osób odpowiedzialnych !

gliwicjus

Przy okazji widzimy że do osprejowanych ścian w mieście dołożył się kolejny “bochater” – “pero”. Tak, wiem, “nie było zgłoszenia”.

Jan

Jeden eksperyment w części Rybnickiej trwa od lat. Teraz kładą betonowe płyty dla samochodów na deptaku i drodze rowerowej. Kiedy nowe nawierzchnie z płyt betonowych na wszystkich ulicach? Taka okazja do bezsensownego wydania pierdyliarda złotych szybko się nie powtórzy.

Do zobaczyska za rok

Wrócimy do tematu za rok gdy każda z tych płyt osiądzie. Każda inaczej

Marcin

Dla pewności powycinają wszystkie drzewa w promieniu kilometra. Ot tak, zapobiegawczo.

placowy

Najlepsza to byla pierwsza nawierzchnia (przedwojenna).Ale obecnie cieszy oko wlasciciela bardzo ladnej posesji prywatnej!!!!

PhD

Z której dzielni?

Rett

Niby teraz będzie OK, ale technologicznie jest to powrót do średniowiecza. W systemie Permavoid buduje się nawierzchnie parkingów a nawet ulic i sprawdzają się pod różnymi obciążeniami. Diabeł tkwi w szczegółach, czyli warstwach okrywających owe “skrzynki”, które wyglądają różnie w zależności czy jest to droga rowerowa/chodnik, boisko czy nawierzchnia ulicy/parkingu (asortyment “skrzynek” też jest różnorodny). Po prostu ktoś w założeniach konstrukcyjnych przewidział jedynie obciążenia na poziomie pieszego/roweru i tak zostało to wykonane.

To czy “bezfazowe płyty wyeliminują również kwestię pojawiających się zastoisk wody” zależy głównie od chłonności podłoża, a nie rodzaju płyt. Pożyjemy-zobaczymy

Laszlo_egesz

W przypadku skrzynek największą różnicę robi to, czy mają być do winogron czy do kartofli. Nie dam się przekonać, że skrzynki mają jakiekolwiek zalety.

gliwicki mgr

Przechodząc tam kilkukrotnie widziałem jak robole piją alkohol, nie sądzę że po pijaku zrobią równo.

prosty_gliwiczanin

Nie mogli po prostu postawić zakazu wjazdu dla samochodów dostawczych? Z jednej strony Policja by się wzbogaciła na wlepianiu manatów jeśli ktoś mimo wszystko tam wjedzie, a z drugiej dostawcy przypakują bo będą musieli zasuwać ze skrzyniami na piechotę :)

Imiu

Doczepili się Czarnego z AsfalTU.
Wiadomo że Na Fazie najlepiej!
Oddzielenie wystarczyłoby innym kolorem/odcieniem zaakcentować LECZ to się pomaluje.
Ważne że będzie lepiej a CENY nie grają Roli, podatnik przepłaci.

Marcin

Czy tylko ja mam wrażenie, że od początku chodziło tylko o to, żeby ostatecznie móc zastosować płyty betonowe? Najpierw budowa z byle jakiego materiału, a potem demontaż i użycie betonu. “Bo nowa technologia się nie sprawdziła”.

A teraz pewnie każdą nową drogę rowerową będą budować znowu z kostki betonowej. Czyli wracamy do punktu wyjścia.

fanka franka

Należy więc sprawdzić, kto ma tę firmę sprowadzającą lub produkującą kostkę betonową.

Tak tylko pytam

Nie rozumiem dlaczego odchodzi się od asfaltu w takich miejscach?

Tak tylko pytam

No co? Kolor nie ten?

Obserwujący

Nie stękaj.

#noś maseczkę w pomieszczeniach

treya50

Asfalt nie wchłania wody, a gdy jest nierówny to tworzą się bajora. trzeba potem czekać aż wyschnie!

Mylisz się

Zafugowany beton na podbitce z pyłów elektrownianych wchłania? Wszystkie drogi, jezdnie, chodniki itp. buduje się ze spadkiem i/lub wypukłością mającą zapewnić spływ wody. To podstawa sztuki budowlanej i wymóg, więc kiepski przykład.
Próbuj dalej.

Mylisz się

Więcej. Asfalt stosunkowo szybko się nagrzewa dzięki czemu woda szybko odparowuje. Jego chropowata powierzchnia zapewniającą dobrą przyczepność nawet podczas opadów, dodatkowo ułatwia parowanie. Jednolita powierzchnia natomiast generuje mniej hałasu niż kostka dzięki czemu ekipa opróżniająca kosze na śmieci z pomocą dużego plastikowego kubła na małych plastikowych kółeczkach nie będzie budzić mieszkańców codziennie o 6:00 rano. Rolkarze też chyba by woleli asfalt niż kostkę.

Gliwiczanin

Wyrobią się oczywiście jak ich nie zaatakuje niekorzystna pogoda jak na innych budowach

PhD

Kto wie dlaczego na www Sanepidu zamarła codziennie aktuaklizowana informacja z danymi o zakażeniach?
Gliwice – 0, Zabrze – 0, SGL – 0. To dane za wczoraj. Dziś zmiany nie były w ogóle wprowadzone. Czyżby?

Obserwujący

Może zapytaj w sanepidzie a nie na forum.

#noś maseczkę w pomieszczeniach

AN

jestem rowerzysta i mi ta powierzchnia pasuje, lepsze to niż to co było wcześniej…

Marcin

A to, co było wcześniej, na pewno było lepsze od polnej drogi przez bagna biebrzańskie. Tylko jaki sens mają takie porównania?
Być może niektórych satysfakcjonuje “coś, co było lepsze od poprzedniego, ale nie najlepsze”. Jak płacimy za coś z naszych podatków, to należy nam się najwyższa jakość, a nie półśrodki do remontu co 3 lata.

To, co teraz tam montują to tanie i szybkie rozwiązanie – do przeczekania do końca gwarancji. A potem będzie kolejna płatna robótka dla PRUiM-u.

Ampuła

Skrzętnie unika się podawania informacji, że “holenderską technologię” budowy nawierzchni z ażurowych skrzynek po brokułach wmusili miastowym urzędasom terroweryści radzieccy, hołdownicy sajgonizacji i najęte przez nich cyklo-lobbysty.
Ich brygady powinny teraz na klęczkach gołymi łapami rwać efekciarską partolinę i mocować w jej miejsce kawały betonu.

marcinek

Proponuje, by wszyscy narzekacze skrzykneli się i złożyli zawiadomienie do prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Gadacie o tym i co? Coś ma się z tego powodu wydarzyć?

Dobrego dnia.

Obserwujący

Wygląda lepiej niż poprzednia nawierzchnia.Czy będzie wytrzymałe, czas pokaże oraz to czy robotę wykonano porządnie.

#noszenie maseczki pomaga