“Baza dla lotów biznesowych” jest prawie gotowa. Przy okazji powstał dobry kawałek drogi dla rowerów

Zmodernizowane lotnisko zacznie działać w pierwszym kwartale 2020 roku, po zakończeniu fazy odbiorów technicznych i lotniczych. Koszt przebudowy obiektu to 27,9 mln zł. Jak przekazują urzędnicy w MSI, już niedługo całodobowe loty z i do Gliwic staną się faktem.

Zapewne nie wszyscy mieszkańcy będą z tego zadowoleni.

W ramach inwestycji powstały już m.in. utwardzona droga startowa o długości 920 m, którą w przyszłości będzie można wydłużyć nawet do 1,3 km, drogi kołowania i płyta postojowa, a także parkingi i drogi dojazdowe.

Gotowa jest również około 2-kilometrowa droga rowerowa biegnąca wokół lotniska.

Do wykonania pozostało m.in. zaplecze do sterowania oświetleniem lotniska.

Nowa inwestycja z powodzeniem posłuży jako baza lotów biznesowych. Gliwickie lotnisko będzie też przeznaczone na potrzeby publicznego transportu lotniczego (choć na mniejszą skalę), turystycznego i cargo oraz sportów lotniczych. Na jego terenie rozwijać się też będą ośrodki szkolenia lotniczego – czytamy w Miejskim Serwisie Informacyjnym.

Modernizację lotniska realizuje Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów. Zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami, prace powinny zakończyć się pod koniec października.

(żms)/MSI
fot. K.Krzemiński/GAPR

25
Komentarze

avatar
3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
kapiszon
kapiszon

Nie ma szybkich połączeń z sąsiednimi miastami np. Bytomiem, Rybnikiem ale jest za to będą loty biznesowe. Zupełnie jak w Afryce, gdzie żeby dostać się z Bugubundi do sąsiedniego Bajobongo trzeba lecieć przez Londyn.

''
''

Jak może być szybkie połączenie z Rybnikiem skoro trzeba przejechać przez odcinkowy pomiar czasu przejazdu i nie jest to tzw. OES ? Z tego co pamiętam to nie było chętnych nawet na zwykły pociąg do Bytomia a co dopiero na szybki. Dziobakiem Pendolino do Bytomia ?

kapiszon
kapiszon

Urzędnicza logika jest taka, że czym rzadziej jeździ pociąg, tym bardziej musi być opłacalny bo przecież pojedzie nim więcej ludzi.

''
''

Dwie osoby w pociągu nie rozmnożą się w tak szybki sposób aby wypełnić kilka składów, nawet czyniące cuda 500+ nie pomoże.

''
''

Przewozy Regionalne miały 22 połączenia i się wycofały a Koleje Śląskie 8 i też wycofały się, w obie strony, więc nie pingol.

Beton
Beton

Co tu komentować… Prawie 30 milionów z miejskich pieniędzy poszło na spełnienie czyichś megalomańskich ambicji. A w centrum, które powinno być wizytówką miasta – syf, dziury i chwasty. Goście wytransferowani z lotniska do śródmieścia dzięki nowemu pasowi startowemu będą mogli stąd szybko odlecieć ( czytaj: ewakuować się ). Taka jest korzyść, choć widać że w magistracie niektórzy odlecieli już dawno, tylko że o inny odlot chodzi.

AAA
AAA
''
''

3,14erdzielisz jak mały Kaziu po dużym piwie, jaki syf dziury i chwasty ? W centrum Gliwic jest duży gładki plac wylany BETONem. Ale masz trochę racji, topole to chwasty i należy je wycinać.

autobusiarz
autobusiarz

Topole to chwasty, ale tylko w naszym, jakże kochającym przyrodę, kraju. W innych krajach są to piękne, malownicze, cenione drzewa. Widziałem m.in zadbane topole na osiedlu we Francji. W ogóle, w krajach zachodnich, zieleń to nie tylko połacie ogolonych do gołej ziemi trawników i przyciętych “do kości” drzewek, jak w Polsce.

''
''

A i tak całe szczęście, że nie poszliśmy na całość jak Radom, chociaż kiedy już będzie w Gliwicach zarządca komisaryczny z ramienia PiS to może dopiero wtedy w pełni złapiemy wiatr w skrzydła i Radom zostanie daleko w tyle.

AAA
AAA

Ponieważ poprzedni post z linkiem nie przeszedł wklejam poniżej dla porównania obu inwestycji: Koszt budowy lotniska w Suwałkach to 27 mln zł W dużej części budowę sfinansowała prywatna firma To lotnisko lokalne, pod potrzeby biznesu W ramach realizacji tego zadania wybudowano pas startowy o długości 1320 m i szerokości 30 m. Ponadto powstały m.in.: płyta postojowa o wymiarach (65 m x 130 m), droga kołowania o szerokości 15 m czy kolejna droga startowa – o długości 800 m i szerokości 60 m. Budowę lotniska w Suwałkach finansowano z kilku źródeł. 11 mln zł przekazało miasto Suwałki, 6 mln zł woj.… Czytaj więcej »

krzysztof
krzysztof

bo w Gliwicach jest KLIKA WZAJEMNEJ ADORACJI KIESZENIOWEJ,

Jan
Jan

Lotnisko dla senatora Frankiewicza.

Wrzodzisław
Wrzodzisław

Cicho, bo zaraz przyleci Matołżesz Szubrawiecki otworzyć lotnisko i podkreślić, jaka to kolejna zasługa dojnej zmiany pisożytów.

Gliwiczanin
Gliwiczanin

a w domu wszyscy zdrowi?

(_x_)
(_x_)

Zespół odstawienia od koryta. Zalatuje budkowszczyzną paragonową.

''
''

Najbardziej PiSzczą świnie przy korycie.

Waki
Waki

Albo ci co je utracili

''
''

np. Kuchciński

ja234
ja234

Ale jaja…baza dla samolocików…bo przecież glajwice na wstecznym są takim “ważnym centrum ” byznesowym by budować lotnisko dla ilu? 50-100 samolocików miesięcznie?….ręce opadają…porażka te glajwice…(1253)

poziom
poziom

Zastanawiam sie po co ta sciezka skor za rok zryja ją ciezkie maszyny bo będą kontynuowac obwodnicę ?
Dlaczego wywalono w błoto – dosłoweni w błoto takie pieniadze ?
Scieżka super… tyle że na 1x sezon. Jaki to ma sens ???
Kto za to odpowiada w mieście ?

''
''

Miał przyjechać gen, Anders na białym koniu, przyleci andersówna w business class.

Sebix
Sebix

Żond bedzie dla mie produkował samochody elektryczne (to nic, że na całym świecie robią to prywatne koncerny), to miasto nie morze mie wybudować lotniska?

Imiu
Imiu

pod asfaltem są piwnice dlatego taka cena. Podatnik na pewno chciałby mieć piwnice to teraz płaci…Nie musi korzystać.

prosty_gliwiczanin
prosty_gliwiczanin

To ten pas startowy est z asfaltu? Pasy startowe robi się z betonu, asfalt traci twardość w upałach a to grozi kraksą przy lądowaniu.