Ceny paliw biją rekordy, aut na drogach… przybywa. Czy to możliwe? Sprawdziliśmy

Galopujące ceny paliwa nie zniechęciły gliwiczan do samochodów. Wręcz przeciwnie – aut na naszych ulicach wydaje się być ostatnio nawet więcej.

 
Ceny paliwa biją rekordy. Logicznym wydaje się więc, że wraz z rosnącymi cyframi ubywać powinno samochodów na drogach, bo kierowcy przesiądą się, przykładowo, do autobusów komunikacji miejskiej (bilet miesięczny wychodzi taniej niż tankowanie własnego pojazdu). A przy sprzyjającej letniej pogodzie jest jeszcze alternatywa inna – rower lub hulajnoga.

Z tego drugiego rozwiązania korzysta wielu mieszkańców Gliwic. Są to jednak raczej ci, którzy jednośladami dojeżdżali już wcześniej – ich wybór nie wiąże się z ostatnimi podwyżkami cen benzyny.

Taką tezę pozwala wysnuć analiza danych zarządu dróg, wykazująca jasno: liczba samochodów na naszych ulicach nie zmniejszyła się.

Mimo bardzo drogiego paliwa i narzekań kierowców. Mało tego – dane Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach pokazują, że aut jeździ teraz więcej.

 
Dane są dość zaskakujące. Porównano te z maja roku bieżącego i ubiegłego, z kilku najbardziej ruchliwych ulic oraz tunelu Drogowej Trasy Średnicowej.

I tak jeśli chodzi o średnicówkę, przez tunel w Gliwicach przejechało w maju minionego roku ok. 998 tysięcy samochodów (w obydwu kierunkach). W analogicznym okresie tego roku pojazdów było już ponad 1 milion 32 tysiące. To o ok. 34 tysiące więcej niż wtedy, gdy dużo mniej kosztowało tankowanie.

Z raportu ZDM wynika także, że dużo więcej aut porusza się ulicami w samym mieście. Weźmy Pszczyńską. W maju 2022 r. przejechało nią więcej samochodów, niż w tym samym miesiącu w 2021. Tak samo sytuacja wygląda przy Nowym Świecie, Kościuszki-Daszyńskiego, Wyszyńskiego-Zwycięstwa czy Wrocławskiej-Łużyckiej.

W jednym z punktów pomiarowych na ul. Tarnogórskiej-Grottgera ilość aut wzrosła z ponad 166 tysięcy do ponad 329 tys. Z kolei na Wyszyńskiego-Zwycięstwa w jednym z punktów odnotowano wzrost z 300 tys. do grubo ponad 700 tysięcy pojazdów.

 
Są oczywiście w centrum Gliwic lokalizacje, w których przejeżdżających samochodów było w tym roku mniej niż w minionym, ale, biorąc pod uwagę wszystkie punkty odnotowane w raporcie, w sumie liczba ta jest obecnie dużo większa.

Oczywiście, mniejsza ilość aut w 2021 częściowo wiąże się z panującym jeszcze wówczas stanem epidemii, zmienionym dopiero w maju br. Jednak pamiętać trzeba, że już rok temu, właśnie w tym miesiącu, zniesiono restrykcyjne obostrzenia. Poza tym wiele firm nadal prowadzi pracę zdalną.

Wniosek jest jeden: drożyzna na stacjach nie przełożyła się jeszcze na mniejszy ruch samochodowy. Najwyraźniej wciąż stać nas na drogie paliwo. Jeszcze.

 
Sytuacja może się zmienić, gdy wróci VAT na podstawowe produkty żywnościowe i nadejdzie okres grzewczy.

Marysia Sławańska

76 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
View all comments
.
27/06/2022 16:59

może samochodów przybywa bo komunikacja miejska jest kiepska? albo brak kursów albo stado autobusów w tym samym kierunku, prawie cały ruch miejski odbywa się przez Plac Piastów, co jest przestarzałym pomysłem, linia 693 jest pierwszą linią pomijającą centrum, a powstała po 40 latach starań w dodatku autobusy puszczane są losowo – albo jeżdżą zapchane że nie ma nawet jak wsiąść albo jeżdżą puste zamiast jechać często w godzinach kiedy są potrzebne (5:00-8:00; 13:00-18:00) i rzadko w pozostałych, poza tym są niezsynchronizowane a bilety czasowe zdecydowanie za krótkie; jeśli nie masz linii bezpośredniej to zapomnij że na bilecie 20 minutowym dojedziesz… Czytaj więcej »

Bajtek
27/06/2022 17:42
W odpowiedzi na  .

Wierzysz, że te tysiące ludzi w samochodach wybiera własne auto, bo komunikacja miejska jest kiepska? Rowery są kiepskie, skutery są kiepskie, hulajnogi też są kiepskie? A tory były złe :) Gwarantuje Ci, że niczego nawet nie próbowali.

ehhh
27/06/2022 18:31
W odpowiedzi na  Bajtek

znowu ekoterroryści wiedza lepiej, a przeciętni obywatele robią im na złość i wybierają najgorszy możliwy środek transportu samochód

SS3
27/06/2022 18:32
W odpowiedzi na  Bajtek

Torów już nie ma, onuce francowe już o to zadbali.
Ale infrastruktura owszem – na pierwszym zdjęciu masz wręcz symboliczny punkt pod względem tego jak dyskryminowani są niezmotoryzowani uczestnicy ruchu.

przesiadkowicz
28/06/2022 09:50
W odpowiedzi na  SS3

Torów nigdy nie było, była zaledwie 1 linia tramwajowa a dzielnic w Gliwicach jest kilkanaście.

tory na TIRy
28/06/2022 10:24
W odpowiedzi na  przesiadkowicz

W Gliwicach więcej było torów kolejowych niż tramwajowych.

Marcin
29/06/2022 12:13
W odpowiedzi na  przesiadkowicz

Linii tramwajowych było w Gliwicach więcej. Pierwsze linie zlikwidowano w drugiej połowie lat 80. Drugi etap likwidacji (tym razem ostatecznej) nastąpił w 2009. A teraz usuwane są pozostałe jeszcze resztki torowisk.
W Gliwicach jeździła też kolej wąskotorowa, ale młodsi mogą tego nie pamiętać. Przewozy osobowe realizowano do 1991, potem przez 2 lata jeszcze przewozy towarowe. Pamiętam jak sam za dzieciaka się bawiłem w okolicy torów przechodzących przez ul. Kujawską.
W końcowym okresie kolej wąskotorowa dojeżdżała aż do Śródmieścia (ul. Św. Katarzyny), ale były to ostatnie lata istnienia kolejki.

przesiadkowicz
29/06/2022 13:36
W odpowiedzi na  Marcin

Dobra, dobra chciałeś błysnąć a wyszło jak zwykle, tylko że wszystkie te linie tramwajowe, które zlikwidowano jeszcze za komuny obsługiwały tylko centrum Gliwic.

4WD
29/06/2022 14:53
W odpowiedzi na  przesiadkowicz

A co miały obsługiwać strefę, której jeszcze nie było nawet w planach? Już samo to, że tramwaj nie został zlikwidowany tylko zastąpiony i to będącą sztandarową, stanowiącą główny trzon gliwickiej komunikacji, będącą punktem odniesienia do wszystkich pozostałych, linią A4 świadczy o tym, że linia w tym przebiegu była i jest najważniejszą linią w Gliwicach. Przebieg trasy już od pętli na Wójtowej Wsi zbierał ludzi z instytutów, szpitali i zakładów na: Bałtyckiej, Radiowej, Sowińskiego, Kościuszki, Karola Miarki, … nie będę wymieniał wszystkich urzędów, biur projektowych, sklepów, szkół w centrum przez który jechał, … następnie dworzec, huta, mnóstwo zakładów na Jagiellońskiej w… Czytaj więcej »

przesiadkowicz
29/06/2022 15:27
W odpowiedzi na  4WD

A co ty nie wiesz, że już wtedy od dawna istniały w Gliwicach takie dzielnice jak Łabędy, Czechowice, Żerniki, Sośnica, Bojków (z którego nikt nie chciał jeździć wąskotorówką bo wszyscy jeździli autobusami), Trynek, Sikornik, Ostropa, Brzezinka ?

4WD
29/06/2022 16:43
W odpowiedzi na  przesiadkowicz

Czechowice, Żerniki, Sośnica, Bojków? Terenów rolniczych w to może nie mieszaj. One z reguły są komunikowane PKS-ami. Łabędy owszem, ale primo po pierwsze – do 1964r Łabędy były odrębną miejscowością, primo po drugie – Łabędy powstały wokół Portu, Huty i Bumaru. Większość pracowników do pracy z powodzeniem udawało się piechotą. Podobnie jak Knurów. Zresztą nadal to nie one generują taką potrzebę a strefa. Linia nr 4 łączyła zachodnie dzielnice ze wschodnimi i Zabrzem. Gdyby nie krótkowzroczność i bezmyślność poprzednich władz robiłaby to z powodzeniem do dziś tak jak to robią teraz żółte zawalidrogi napędzane 6 litrowymi dieslami. Potrzeby łączenia rolniczej… Czytaj więcej »

przesiadkowicz
29/06/2022 18:39
W odpowiedzi na  4WD

Dziwne, że Zabrzu i Bytomiu tramwaj jeździł terenami rolniczymi przez Rokitnicę aż do Wieszowej, a w Łodzi tramwaj jeździł również przez tereny rolnicze aż do Aleksandrowa Łódzkiego i Zgierza.

Marcin
29/06/2022 16:33
W odpowiedzi na  przesiadkowicz

Bo niemal wszystkie linie tramwajowe zaprojektowano i zbudowano za czasów niemieckich. Nie obsługiwały tylko centrum, ale również wiele tzw. starych dzielnic Gliwic. Według obecnych granic i nazw są to: Zatorze, os. Baildona, Politechnika, Sikornik, Trynek, Wójtowa Wieś i oczywiście Śródmieście. Dzielnice, w których było najwięcej mieszkańców i zakładów pracy.
Sośnica i Łabędy były połączone zwykłą koleją (stacje w tych dzielnicach normalnie funkcjonowały), Sośnica dodatkowo koleją wąskotorową. A os. Kopernika i os. Obrońców Pokoju powstały dopiero w latach 80. Wkrótce potem, po roku 89. zaczęła się akcja likwidowania wszystkiego.

przesiadkowicz
29/06/2022 18:40
W odpowiedzi na  Marcin

Czyli jednak, torów nie było.

tory na TIRy
29/06/2022 14:32
W odpowiedzi na  Marcin

A dlaczego nic nie napisałeś o tramwaju wąskotorowym, który poruszał się obecną ul. Dworcową przez most nad Kłodnicą i ul. Górnych Wałów i gdzie do dzisiaj zachowało się wąskotorowe torowisko ?

Ostatnio edytowany 1 miesiąc temu przez tory na TIRy
Pio
28/06/2022 05:57
W odpowiedzi na  Bajtek

Ja większą część roku rowerem wszędzie, natomiast zimą dieselek. Połączenia autobusowe to koszmar. Tak, że względu na siatkę połączeń wybieram auto. Pozdrawiam

przesiadkowicz
28/06/2022 10:00
W odpowiedzi na  Bajtek

Gwarantuję ci, że przeważająca większość ludzi próbowała w swoim życiu jazdy na rowerze, skuterze, motocyklu, hulajnodze, wrotkach, rolkach, deskorolce, łyżwach i wyciągnęła z tego odpowiednie dla siebie wnioski.

WSK
28/06/2022 10:21
W odpowiedzi na  przesiadkowicz

Nawet moja mama dawno temu próbowała prowadzić motocykl a teraz to nawet na rowerze nie potrafi jeździć.

Potwierdzam
29/06/2022 14:07
W odpowiedzi na  przesiadkowicz

Jestem kierowcą, motocyklistą, rowerzystą, pieszym. Próbowałem rolek, deskorolek. Łyżew na mieście nie próbowałem. Bardzo lubię poruszać się z tzw. buta. Sporadycznie korzystałem z tramwaju. Autobusem nie jechałem od 15 lat.
Wnioski?
– Jeżdżę samochodem, pozostałe to rekreacja.
Dlaczego?
– Ponieważ samochód ma bagażnik

przesiadkowicz
29/06/2022 15:34
W odpowiedzi na  Potwierdzam

No i dzieci można zawsze zostawić na foteliku w samochodzie aby nie przeszkadzały i nie pętały się pod nogami.

euroentuzjasta
28/06/2022 11:17
W odpowiedzi na  Bajtek

Musi upłynąć jeszcze wiele lat aby w eurokołchozie wyrósł nowy eurofederasta, który bez zastrzeżeń łyknie ekologiczny szwindel jako własną ideologię.

Mokka
28/06/2022 11:31
W odpowiedzi na  Bajtek

Nie wierzę a wiem że z Krakowa jadę 1,5h pociągiem a na autobus Prezesa Szarego czekam na DW 20 minut i jadę 15.
Zatem dojazd z DW to 6 km (5% długości trasy) a trwa 26% czasu jazdy. W niedzielę jest jeszcze gorzej.

przesiadkowicz
28/06/2022 11:33
W odpowiedzi na  Mokka

Dlatego autobus do twojego miejsca zamieszkania powinien jeździć co 3 minuty.

Artysta
28/06/2022 20:21
W odpowiedzi na  Bajtek

Ty wiesz za innych lepiej czego nie próbowali, a jednak pozwól by każdy sądził po sobie a nie za niego.

Greg70
28/06/2022 08:39

Połączenia komunikacji miejskiej w Gliwicach czyli autobusowej są delikatnie mówiąc do bani. Ja autobusami do pracy dojeżdżał bym w najkorzystniejszym przypadku 50 minut i w zależności od zmiany z przesiadką, a samochodem dojeżdżam max 15 minut. Do „syrefy” gdzie pracują tysiące osób komunikacja miejska prawie nie istnieje, połączenia aurobusowe beznadziejne, ścieżek rowerowych przez prawie 25 lat jej istnienia brak.

PamRamRam
27/06/2022 16:54

A punkty pomiarowe i pomiary kto i kiedy prowadził? Przykład Tarnogórska i Grottgera jest mocno słaby,mamy zamknięta ulice Piwna,dostać się na Zatorze czy Szobki,najszybsze poprzez zjazd z 88. Zresztą,Slawianska i wszystko jasne,dużo szumu,mało merytoryki.

Kierowca bombowca
28/06/2022 08:45
W odpowiedzi na  PamRamRam

W artykule jest podane, że pomiary robił zarząd dróg w Gliwicach . Nie, nie robili tego dziennikarze jeśli o to ci chodzi. Z Tarnogórska Grottgera możesz mieć racje ale weź pod uwagę , że w tekście mowa jeszcze o wielu innych miejscach . Jeśli wszędzie wzrosła ilość aut to raczej nie jest to związane z zamkniętą Piwną…

Marcin
29/06/2022 12:17
W odpowiedzi na  PamRamRam

Zamknięcie ul. Piwnej przy jednoczesnym ograniczeniu przejazdu przez pl. Piastów i ul. Bohaterów Getta Warszawskiego spowodowało ogromne korki. Nie wiem kto się na to zgodził.
Na Zabrskiej (oficjalny objazd) w godzinach szczytu są takie korki, że niekiedy auta stoją już w połowie ul. Konarskiego.

MW
27/06/2022 17:26

W części wzrost ruchu w mieście (poza DTŚ) jest związany z remontem A1 na wysokości Knurowa. Od kiedy remont się rozpoczął ruch na DK 78 wzrósł. Nie wiem czy w dalszym ciągu tworzą się korki na autostradzie, ale początkowo były dość spore.

marta
27/06/2022 17:02

Każdego dzisiaj stać na samochód, więc dlaczego ludzie nie mają dojeżdżać do pracy w cywilizowanych warunkach? Mają jeździć brudnym i nieklimatyzowanym autobusem? A może rowerem? Zejdźcie na ziemię

KKK
27/06/2022 17:26
W odpowiedzi na  marta

Gdyby wszyscy przesiedli się z komunikacji miejskiej do samochodów, to te warunki przestałyby być cywilizowane. W Polsce w dużych miastach podobna liczba podróży odbywa się samochodami i komunikacją (po około 30-35%) – gdzie pomieścić na drogach i parkingach przynajmniej 1/3 tych osób z komunikacji? W interesie wszystkich, także niekorzystających z autobusów, jest takie ich utrzymywanie, by korzystało z nich jak najwięcej osób.

Greg70
28/06/2022 08:44
W odpowiedzi na  KKK

Gdyby wszyscy z samochodów przesiedli by się do komunikacji miejskiej to dopiero byłby sajgon.

KKK
28/06/2022 09:10
W odpowiedzi na  Greg70

I po co tak wyolbrzymiać? Przecież to problem hipotetyczny, bo nawet przy idealnej komunikacji miejskiej będą osoby, które będą chętne lub zmuszone do jazdy autem. Istotne jest to, żeby liczba pasażerów nie spadała na rzecz większej liczby samochodów, a ewentualny wzrost szedł w parze ze wzrostem podaży autobusów. Głupie 10% mnie lub więcej samochodów w centrum do znacząca różnica choćby dla problemu miejsc parkingowych.

przesiadkowicz
28/06/2022 11:23
W odpowiedzi na  KKK

Głupie 10% nie robi żadnej różnicy, głupiego argumentu używasz.

Pociej
27/06/2022 18:10
W odpowiedzi na  marta

Chyba na graty z bazaru. Samochody są w salonach.

Greg70
28/06/2022 08:46
W odpowiedzi na  Pociej

Te z bazaru pojeżdżą chyba dłużej niż to badziewie z salonu ;-)

Bóg Mnie Wybrał
28/06/2022 16:23
W odpowiedzi na  Greg70

A te z bazaru skąd się wzięły? Ale może na wschód od Odry produkują powypadkowe heble.

awaria dzięki technice
29/06/2022 13:40
W odpowiedzi na  Bóg Mnie Wybrał

Na zachód od Odry produkują fabrycznie nowe heble z silnikami skręconymi aluminiowymi śrubami, które ładnie pękają i ekologicznie wycieka z nich olej.

SS3
27/06/2022 18:42
W odpowiedzi na  marta

Mają jeździć autobusem czystym i chłodnym, niech miasto przestanie sponsorować miejsca parkingowe to się kasa na takie znajdzie.

PS: ależ to właśnie asfaltowanie miasta na potrzeby wybitnie terenożernych autek daje właśnie efekt w postaci wyższych temperatur w mieście.

Pasażer
29/06/2022 23:36

Mam podejrzenia, że większość komentujących wcale nie dojeżdża do pracy 40 km tylko z Trynku do centrum. Mogliby pójść pieszo. Ja zawsze jeździłem do Katowic autem ale od kiedy Koleje Śląskie wprowadziły atrakcyjne nowoczesne pociągi jeżdżę pociągiem. Nie stoję w korkach, nie skupiam się na drodze tylko czytam książkę, zawsze mam miejsce siedzące, a i poznać kogoś ciekawego można.

Bywalec hosteli
28/06/2022 12:10

Jest jeszcze Autohop za 3 zł po Gliwicach za jeden kurs o jest hit prawdziwy!!!!

Ważka
27/06/2022 18:21

Możecie sobie wymyślać różne powody i udawać, że wzrost jest pozorny, ale wystarczy sprawdzić parkingi i wszystkie inne miejsca dzikiego parkowania – miasto jest zagracone dokumentnie!

Sasiad
28/06/2022 04:53

Cieszcie sie ze kosztuje tylko 8 zl. Za Tuska bylo prawie 6!!!

jumper
01/07/2022 05:01

Połowa piszących to ludność napływowa głównie ze wsi. Ich opinie są totalnie subiektywne.Nadal widać syndrom „furmanki”. Gliwice małe spokojne poniemieckie miasteczko miało swój charakter. Tramwaj nikomu nie przeszkadzał. Także nie tępiono kierowców samochodów osobowych. Operetka Śląska, kultowa wręcz kawiarnia Agawa, Trojak. I zupełnie inni ludzie. Dużo wspanialsi niż dziś. Pogoń za kreowaną modą jest na dłuższy dystans zgubna.

Obserwując
29/06/2022 12:15

To p-okazuje jak bardzo suweren glajwicki jest…inny. Najwyraźniej ludzi stać na przepalanie swoich pieniędzy albo też suweren wypiera wysokość ceny za paliwo.
Ciekawie się zrobi,gdy litr benzynki będzie po 15 zł.Czy też suweren będzie jeździł jak szalony?Inna sprawa,że suweren jest zawsze pobudzony w lecie, tym bardziej,gdy ciągle w telewizji tłuką o wakacjach.
W innych miastach,gdzie suweren jest bardziej hmmm…normalny,ludzie przesiedli się na… rowery.Glajwice są jednak inne,dziwne i jak zawsze na wstecznym.
Ja tam wolę rower i pociąg.

Ostatnio edytowany 1 miesiąc temu przez Obserwując
Balcerkowa
02/07/2022 13:31

czyli jaki morał? podnosimy dalej ceny paliw , ponarzekają ponarzekają a w końcu zatankują i będą jeździć nadal , luz blues

Franciszek
29/06/2022 19:45

Oh kolego nie będę jeździł na kole czy hulajnodze, mam autko i będę jeździł autkiem .a jak dolicza VAT do paliwa to odbije się na synach.

alleluja i do przodu
27/06/2022 15:41

Cena paliwa to sprawa psychologiczna, ceny są tak wysokie bo mogą a ludzie i tak są gotowi tyle zapłacić.

Ostatnio edytowany 1 miesiąc temu przez alleluja i do przodu
Mokka
28/06/2022 11:24

Dlatego nasi Nieomylni Włodarze zachęcają mieszkańców drogą i niefunkcjonalną komunikacją zbiorową do korzystania z samochodów. Miasto techniki – „0” stacji miejskich ładowania samochodów zero emisyjnych takich to mędrców mamy…

Greta
28/06/2022 11:26
W odpowiedzi na  Mokka

Mają inwestować w ekologiczną ściemę ?

Mistrzowie-Parkowania-Gliwice
27/06/2022 22:12

Napisałem tutaj komentarz z linkiem do profilu na facebooku ale albo Pani Marysia przestraszyła sie Policji albo administor strony jej nie przepuścił. Drodzy Państwo złożone zostało zawiadomienie na Komendanta Policji w Gliwicach w związku z brakiem rekcji na patologie w parkowaniu w Centrum Gliwic. Mam nadzieje że Policja coś zacznie robić w tym kierunku. Ps. Czekamy na Państwa zgłoszenia gdzie Policja powinna zacząć interweniować. — MOD: Autorka artykułu nie zajmuje się moderacją. Dodaje Pan komentarze reklamujące własną stronę, niezwiązane z tematem. Przypominamy, że artykuł dotyczy wzmożonego ruchu na drogach, a nie zawiadomienia na komendanta. Zachęcamy do zapoznania się z zasadami… Czytaj więcej »

Pio
28/06/2022 06:02

To jest mocne chłopie XD

Kosior
27/06/2022 15:36

A może tak wziąść pod uwagę napływ osób zza wschodniej granicy?

Ortograf
27/06/2022 16:17
W odpowiedzi na  Kosior

Wziąć?

Bajtek
27/06/2022 16:18
W odpowiedzi na  Kosior

Raczej nie. Samochodów na ukraińskich rejestracjach prawie nie widać. Ostatnio szukałem miejsca do zaparkowania w centrum i specjalnie zwróciłem uwagę na rejestracje. Wszystkie polskie, głównie SG, SGL.

Kosior
27/06/2022 16:38
W odpowiedzi na  Bajtek

Uważam, że widać bardzo dużo. Wystarczy się przejść na spacer w centrum Gliwic, w ciągu dnia.

Bajtek
27/06/2022 17:20
W odpowiedzi na  Kosior

Aut na wschodnich rejestracjach jest bardzo mało, na pewno mniej niż 1% i to na pewno nie one odpowiadają za skokowy wzrost ruchu na drogach.

Gold
28/06/2022 16:32
W odpowiedzi na  Kosior

Chyba nie chcesz powiedzieć, że kilkaset aut więcej na jednej tylko ulicy to sami Ukraińcy??

hanek mały
27/06/2022 21:32

Posprzedawali wszystkie działki w miescie i wokół, no i swoje mieszkanka otrzymane w prezencie od pis za 1,-zł , a za gotówkę pokupowali sobie zabaweczki i rzundzom.

KKK
27/06/2022 17:41

Nie ma bardziej dobitnego przykładu, że darmowa komunikacja, tak forsowana przez włodarzy miast, to mrzonka. Autobusy co prawda by się zapełniły, ale nie byłymi kierowcami, tylko młodzieżą i przypadkowymi osobami podjeżdżającymi 1-2 przystanki – i dokładnie takie coś obserwuje się w miastach z darmową komunikacją. Z kolei w Nysie z darmowych przejazdów dla posiadaczy dowodu rejestracyjnego korzystało średnio 80 osób dziennie – mniej, niż 0,2% populacji miasta. Komunikacja miejska częsta, szybka (ach, te tramwaje), dopasowana do współczesnych potrzeb, dobrze wypromowana (bo mentalność społeczeństwa jest taka, że autobusy są dla nieudaczników) – taka jest potrzebna. Płatność za przejazd nie ma kluczowej… Czytaj więcej »

Taka prawda
27/06/2022 17:15

Paliwo jest po prostu za tanie. A na pewno nie dość drogie, żeby ktokolwiek szukał oszczędności w jakiejś alternatywie typu rower, elektryczny skuter czy hulajnoga. Będą jęczeć, że drogo, ale nawet 10 złotych za litr nie oderwie ich od fotela.

Gang PiSena
27/06/2022 17:52
W odpowiedzi na  Taka prawda

Jestem bardzo zadowolony z dobrej inflacji+ i z niecierpliwością oczekuję dalszych sukcesów rządu na tym polu.

euroentuzjasta
28/06/2022 11:19
W odpowiedzi na  Gang PiSena

Jarek właśnie wyszedł z rządu, zadowolony że spełnił swoją misję wzorcowo.

hanek mały
28/06/2022 12:04
W odpowiedzi na  euroentuzjasta

Wyszedł nie czekając, aż go wyrzucą.

Gang PiSena
28/06/2022 12:22
W odpowiedzi na  hanek mały

Wyszedł ale dalej będzie nadpremierem.

Wrzodzisław
28/06/2022 04:45
W odpowiedzi na  Taka prawda

„Zastaw się a postaw się”.
A przecież w tym kraju w całej masie przypadków samochodu nie ma się po to, bo jest potrzebny, tylko po to, żeby sobie poprawić notowania w hierarchii społecznej.
Albo używa się go jako przedłużacza, ale to już inna patologia

konsumpcjonizm
28/06/2022 10:13
W odpowiedzi na  Wrzodzisław

A nie przyszło ci czasem do głowy, że samochód może jednocześnie pełnić obydwie te funkcje, bo jedna drugiej nie przeszkadza a wręcz odwrotnie nawet się wzajemnie uzupełniają i samochód jest jednocześnie potrzebny i przy okazji pełni funkcję przedłużacza albo na odwrót zależy od preferencji właściciela i jak wiele innych niepotrzebnych przedmiotów np. willa o powierzchni 300 m. kwadratowych kiedy ma się jedno dziecko i cztery psy, jacht, skuter wodny, telewizor 200 cali, kosiarka która błądzi po trawniku i inne tego typu pierdoły.

4WD
28/06/2022 11:57
W odpowiedzi na  Wrzodzisław

Proponuję wypisać sobie zalety i wady samochodów i skończyć już to pseudoekologiczne pierdololo.

Zalety samochodu:
1) skraca czas podróży – dłużej śpię, więcej załatwię, mam więcej czasu dla siebie i rodziny
2) umożliwia (ułatwia) transport ładunków, począwszy od kg ziemniaków na 5 workach cementu skończywszy
3) podróż czyni niemęczącą
4) umożliwia nieoglądanie Placu Piastów

Wady samochodu:
1) trzeba go kupić
2) trzeba go karmić

Niech każdy sobie zrobi bilans zysków i strat i sam wybierze. A zarówno zwolennikom jak i przeciwnikom wara od mojego wyboru.

Ostatnio edytowany 1 miesiąc temu przez 4WD
przesiadkowicz
28/06/2022 12:26
W odpowiedzi na  4WD

A autobusy, części zamienne, paliwo i pensja kierowcy to dają za darmo ? Tak samo trzeba je kupić, tylko że z naszych podatków.

SS3
28/06/2022 15:02
W odpowiedzi na  4WD

O upośledzony auteczkowy. 1. Nie nie masz więcej czasy dla rodziny bo w trakcie prowadzenia samochodu masz się skupić na drodze! To w zbiorkomie możesz sobie poświęcić czas na co chcesz. 2. Jeśli kg ziemniaków to dla ciebie problem to potrzebujesz opieki lekarza, coś z krążeniem lub płucami – w dużej mierze pewnie dzięki wspaniałemu powietrzu. Te pięć worków cementu to co niedzielę na obiad? Może z dwie palety cegieł do tego – wszak wiadomo, że najlepiej na codzienny dojazd po mieście sprawdza się naczepa z HDS. 3. Skoro ta podróż taka niemęcząca to skąd narzekanie na korki? Wszak to… Czytaj więcej »

4WD
28/06/2022 19:33
W odpowiedzi na  SS3

Niewiele zrozumiałeś. Najprawdopodobniej złość uniemożliwia ci na trzeźwą ocenę sytuacji. 1) czasu mam więcej ponieważ później wychodzę z domu i wcześniej wracam do domu 2) kg ziemniaków to nie problem, ale jak do tego dodasz arbuza, sałatę, marchew, butelkę wina, wędzoną makrelę, pieczywo, pomidory, truskawki, parę jabłek, kiść bananów, … do tego musisz wracając z pracy jeszcze zajrzeć w kilka miejsc to auteczko robi różnicę nie ;)? 3) nigdy nie narzekałem na korki, siedzę w klimatyzowanym i słucham Sinatry 4) ekrany swoją atrakcyjną formą obdzielają wszystkich po równo Gdy po pracy dostaję telefon, po którym potrzebuję za pół godziny znaleźć… Czytaj więcej »

Obserwując
29/06/2022 12:19
W odpowiedzi na  4WD

To o czym piszesz to kwestia organizacji życia i zmiana nawyków.
Oczywiście, przemieszczaj się ałteczkiem póki, jeszcze, cię na nie stać.

4WD
29/06/2022 14:15
W odpowiedzi na  Obserwując

Oczywiście, że to kwestia organizacji życia i zmiany nawyków. Nie sądzisz jednak, że nie jesteś upoważniony do narzucania mi swojej organizacji i swoich nawyków? PS. To czy mnie stać na auteczko czy nie, to też kwestia organizacji życia i zmiany nawyków. Nie martw się o to. Przy mojej aktywnej organizacji życia stać mnie na nie. Tak sobie wybrałem w tym czuję się dobrze. Przy twojej pasywnej organizacji cię nie stać. Szanuję to i nie zmuszam cię do zmiany twoich nawyków na aktywniejsze. Nie ma niczego gorszego od narzucania na siłę innym jak mają żyć. Chcesz żebym zmienił nawyki? Zachęć mnie.… Czytaj więcej »

Ostatnio edytowany 1 miesiąc temu przez 4WD
Zrównoważony transport
29/06/2022 23:18
W odpowiedzi na  4WD

Buta przez ciebie przemawia. Widzę że wszystko masz najlepsze, najdłuższe, najszybsze. No Ameryka bracie. Nie zapominaj jednak , że jak już wszyscy będą myśleć jak ty, to ulice staną w korku i nie ruszysz. Jak przez korki pilna (nagła) podróż do Katowic na wezwanie szefa zajmie ci 3 h, wtedy ani klima ani Sinatra z Santaną nie pomogą. PS jak twoje dzieci mają ochotę do lasu, to nie zapomnij tam wjechać autkiem. Tak jest bezpieczniej przed kleszczami , żmijami i innymi dzikami.

Równaj w dół
30/06/2022 11:20
W odpowiedzi na  Zrównoważony transport

Dlaczego odnoszę wrażenie, że proceder uwsteczniania jednych przez drugich nadal ma się świetnie. W tej kwestii niewiele zmieniło się od czasów średniowiecza. Jednostki pozostające w tyle lub w inny sposób sprzeciwiające się postępowi, za wszelką cenę chcą wymusić na tych z przodu regres.
Ty natomiast nie zapominaj, że jak już wszyscy będą myśleć jak ty, to ulice staną w korku … bo nie będzie ulic.

Gold
28/06/2022 16:34
W odpowiedzi na  4WD

Do zalet auta dodaj jeszcze siedzenie na 4 literach i brak ruchu plus otyłość