Coraz mniej wolnych miejsc, a płacić trzeba. Rosną problemy z rotacją w Strefie Płatnego Parkowania

Narasta problem braku wolnych miejsc w Strefie Płatnego Parkowania. – Ich zajętość w podstrefie B wyniosła 77% – mówią urzędnicy i prezentują dane. Sęk w tym, że zestawienia nie uwzględniają… Abonamentów Mieszkańca i ryczałtów wielodniowych.

Na papierze problemu nie ma. Według statystyk, w rejonie starówki strefa świeci pustkami, a ponad 3/4 miejsc postojowych jest wolnych (zajętość w podstrefie A według Zarządu Dróg Miejskich to 23%).
– Nie uwzględniamy posiadaczy Abonamentów Mieszkańca i Ryczałtów Wielodniowych z uwagi na brak możliwości określenia, w jakich okresach czasowych oraz rejonach SPP dokonują postoju swoich pojazdów, a tym samym nie można określić szacunkowo o ile może wzrosnąć procent zajętości miejsc – wyjaśnia Dawid Ochód p.o. zastępcy dyrektora w gliwickim ZDM.

Co więcej, jak twierdzi ZDM “nie można wyróżnić zajętości miejsc konkretnie dla wybranych ulic”. Jeżeli takimi danymi dysponuje Magistrat, trudno dziwić się, że przez ostatni rok nikt w urzędzie nie zainteresował się narastającym problemem. Skargi i prośby o pomoc docierały natomiast do Rady Osiedlowej Śródmieście.

– Otrzymujemy zgłoszenia, że z miesiąca na miesiąc coraz trudniej znaleźć miejsce parkingowe. Za chwilę wrócimy do punktu wyjścia, tyle, że płacić nadal będzie trzeba

– komentuje Petros Tovmasyan z RO Śródmieście.

“MIESZKAŃCÓW” PRZYBYWA

W jakim stopniu przytaczane przez urzędników liczby obciążone są grzechem niedoszacowania? W 2017 roku wydano 3357 Abonamentów Mieszkańca, najwięcej w historii SPP. Natomiast całościowa liczba miejsc parkingowych w SPP to około 2800. Łatwo więc zauważyć, że nawet pomijając ryczałty, abonamenty znacznie podwyższają prezentowane kalkulacje.

Założenia jednak były inne. W ciągu dnia mieszkańcy mieli zwalniać miejsca, które przypadałaby przyjezdnym.

Problem w tym, że po Abonament Mieszkańca często sięgają osoby spoza Gliwic np. pracownicy firm meldowani przez pracodawców na pobyt czasowy. W internecie jeszcze w ubiegłym roku można było znaleźć ogłoszenia z ofertą zameldowania w mieszkaniu na starówce.

ZOBACZ TEŻ:
Zwiozą 50 ton piasku na starówkę. Na placu przy kościele powstanie plaża z food truckami

Zainteresowanie abonamentem nie dziwi, bo zapewnia spore oszczędności. Jego roczny koszt to 120 złotych. W przypadku ryczałtu wielodniowego, w ciągu tygodnia trzeba liczyć się z zapłatą 37,5 złotych. Abonament zwraca się więc już po niespełna miesiącu. Jeszcze w ubiegłym roku, wydawało się, że urzędników do uszczelnienia uchwały o gliwickiej SPP zmuszą ogólnokrajowe przepisy, a konkretnie nowelizacja ustawy o ewidencji ludności, przewidująca zniesienie obowiązku meldunkowego. Wówczas odpadłaby główna przesłanka decydująca obecnie o otrzymaniu Abonamentu. Rząd jednak wycofał się z pomysłu, więc nie trzeba też zmieniać gliwickich regulacji.

NIE DLA WZROSTU OPŁATY PARKINGOWEJ

W niedawno zaprezentowanym badaniu CBOS, urzędnicy zwrócili się do gliwiczan o ocenę płatnego parkowania w mieście. W ankiecie padły pytania m.in. o rozszerzenie SPP. Ankietowani podzielili się niemal po połowie. 44% badanych poparło ten pomysł, 38% było przeciw. Z kolei aż 63% gliwiczan jest przeciwnych podniesieniu opłat parkingowych (przy 16% za). Fakt pojawienia się takich pytań w ankiecie wzbudził jednak podejrzenia o plany dotyczące przyszłości gliwickiej strefy. ZDM na razie ucina spekulacje i zapewnia, że cennik opłat nie zostanie zmieniony.

– Na chwile obecną tutejszy Zarząd Dróg Miejskich nie przewiduje rozszerzenia obszaru SPP jak również zmiany obowiązujących stawek za postój – komentuje Dawid Ochód.

Strefa Płatnego Parkowania wystartowała w sierpniu 2015 roku. Tylko w 2017 roku wniesiono 1 609 392 opłat parkingowych.

Michał Szewczyk

od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Michal
Michal

Bo zawsze najlatwiej zakazac parkowac lub nakazac placic horendalne stawki bez rzadnej alternatywy. Dlaczego miasto nie wybuduje 2 parkingow poza centrum, gdzies blisko DTS I nie stworzy darmowej komunikacji co 10 min do centrum? Na zachodzie to jest powszechne rozwiazanie, dlaczego my zawsze musimy wynajdowac kolo od poczatku.

Gość
Gość

Jest parking na rogu Pionierow i Toszeckiej. Obok przystanek autobusowy-mówisz i masz. Nic tylko korzystac.

Marx
Marx

nie ma tam zadnego parkingu

Pojedź, zobacz, skorzystaj

Marx
Marx

jestem tam codziennie, cos co mogloby sluzyc jako parking pomiesci moze ze 2-3 samochody, o ile nie stoi tam reklama night clubu

Szofa
Szofa

Zapraszam do korzystania

Rybcok
Rybcok

Tak może napisać d…l, który nie wie, że w centrum też mieszkają ludzie.
Jak wyjmiesz głowę ze swojej d..y i spojrzysz wyżej niż witryny knajp i sklepów to zauważysz, że całe centrum to budynki mieszkalne i Ci mieszkańcy też mają samochody.

Michal
Michal

mowilem o ludziach dojezdzajacych do pracy spoza Gliwic, ale fajnie ze w tak kulturalny sposob wskazales mi swoj punkt widzenia, bo nigdy nie znizalem sie do takiego poziomu, jeszcze raz dziekuje :)

la la poland
la la poland

Niby gdzie ci dojeżdżający spoza Gliwic pracują, że blokują na cały dzień płatne miejsca parkingowe w centrum? Opłaty za zagracanie i niszczenie miasta są za niskie co doskonale pokazuje brak rotacji na SPP. Ślepy, a jeździ samochodem i jeszcze głupcy go popierają.

Michal
Michal

czytaj ze zrozumieniem, a sprawe czy ktos chce dojechac rowerem, autem czy komunikacja miejska pozostaw kazdemu do samodzielnego wyboru. Wystarczy zeby miec alternatywe. Panstwo nie jest od myslenia za obywatela, chyba ze masz klopoty z samodzielnym podejmowaniem decyzji, wtedy zaglosuj na PIS, oni wszystko CI zorganizuja, od kasy az po spedzanie wolnej niedzieli :)

la la poland
la la poland
Jaki rezolutny turboliberalny głąb. W Gliwicach jest 145 tys. zarejestrowanych samochodów na 174 tys. mieszkańców i jedno centrum, które nie jest z gumy. I niskie opłaty za parkowanie przy ciągle rosnącej liczbie miejsc parkingowych. Dlatego rzekome panaceum na wiecznie zajęte parkingi – rotacja wymuszona opłatami – nie działa i nie będzie działać w mieście, które jest zalane także samochodami z zewnątrz. Czy gliwiczanie wybrali samochody czy zostali do tego zmuszeni dziadowską polityką władz miasta w dziedzinie komunikacji zbiorowej pozostawiam ci do głębokiej zadumy. Jest bardzo dużo kretynów, którym się wydaje, że to oni wybierają to co dla nich najwygodniejsze, a… Czytaj więcej »
MIchal
MIchal
Panstwo nie jest od organizowania niczego!!!! Panstwo Ci nic nie da, bo Panstwo nic nia ma, nie ma majatk i innych zasobow. Jakbym mial mozliwosc dojazdu do pracy autobusem, to bym z tego korzysal. Mieszkalem w NL i jezdzilem cysciutkimi, punktuanymi autobusami. W gliwicach nawet te elektroniczne tablice z rozkladem jazdy na przystankach sa ZLE zrobione. Zamiast pokazywac realny czas przyjazdu autobusu…poazuja tylko rozklad jazdy rozpisany na slupie. Po co ktos wydal tyle kasy zeby powielic ten rozklad? Jestem polakiem i kocham ten kraj….ale niestety u nas nic nie mozna zrobic tak jak trzeba, zawsze cos ktos spierdoli, bo decyduja… Czytaj więcej »
Żoliborska Kanalia
Żoliborska Kanalia

Do zadań własnych gminy należy między innymi zapewnienie mieszkańcom lokali mieszkalnych.
Nie przypominam sobie, żeby gdzieś była mowa o miejscach parkingowych.

Marx
Marx

stawki dopiero beda wysokie, bo PIS znosi maksymalna oplate za godzine, miasto bedzie ja ustalac jak chce

Jerzy
Jerzy

Podaj zródło informacji

Marx
Marx

“Mamy złe informacje dla kierowców. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju przygotowało pakiet zmian w kilku ważnych z punktu widzenia zmotoryzowanych ustawach. W jego efekcie opłaty za parkowanie w centrach miast wzrosnąć mogą nawet trzykrotnie!”
http://pim.pl/wzrosna-oplaty-za-parkowanie-to-moze-byc-szok-dla-kierowcow/

rocki
rocki

Przez rok straszono ludzi nowym kodeksem pracy. Co tam miało nie być, włos na głowie stawał. I co się okazało? Te wypociny profesorków z komisji wrzucono do kosza. Taki już los czytelników, bez przerwy robieni są w konia. Tzw dziennikarze muszą przecież o czymś pisać. Najlepiej o sprawach, które podnoszą ciśnienie krwi. Nie ważne czy prawdziwe, zmanipulowane czyli typowe fake news.Radzę poczekać zgodnie ze starym powiedzeniem…pożyjemy, zobaczymy?

co za sort
co za sort

Źrudło informacji- manipulacja, ewentualnie wyssane z palca, czyli tak jak zwykle u lewków

Marx
Marx

nie wiem co ta gazeta ma wspolnego z lwami, ale podobne informacje sa w wielu roznych innych miejscach – wrzuc w Google to znajdziesz

Żoliborska Kanalia
Żoliborska Kanalia

Racja.
Ty natomiast jesteś prawdziwym prawicowcem.
To widać po ortografii.

Gliwiczanin
Gliwiczanin

wybudowac 2 parkingi poza centrum? zapomniales ze to tez beda PLATNE parkingi… a darmowej komunikacji w Gliwicach nie uswiadczysz…

Michal
Michal

Nie musi byc cala komunikacja darmowa, wystarczy szybka linia kursujaca z tych parkingow do samego centrum miasta. Pracuje w firmie Fluor, ktora znajduje sie w centrum miasta. Zatrudniamy 460 pracownikow z czego duza liczba dojezdza samochodami. Firmowych miejsc parkingowych jest malo, wiec kazdy chce byc jak najwczesniej zeby moc postawic auto. Inni musza placic. Uwierzcie mi, jesli bylo by taka alternatywa jak opisalem na poczatku, kazdy zostawialby auto na takim parkingu

Grzegorz
Grzegorz

Ale za to wszyscy są szybciej w pracy i przez to również są bardziej wydajni

Walczący z wiatrakami.
Walczący z wiatrakami.

Proszę zauważyć jak Urząd Miejski jest wianuszkiem otoczony przez 8 godzin autami urzędników.

Petent zająłby miejsce parkingowe ~0,5 do 1 godz. A tak jest bezsensowna blokada.

W momencie zakończenia pracy urzędników miejsc parkingowych jest pod dostatkiem.

Jakieś tam “kierownictwo” w UM powinno na odprawie z naczelnikami zalecić dla nie pracowników przy budynku urzędu.

Kiedyś prezydent to obiecał.

Joe
Joe

Ale czemu POZA centrum? Przeciez plac po hucie jest niemal w scislym centrum. Nie mogl by tam dzialac wielki parking do czasu ktos tego terenu nie kupi?

Van Helsing
Van Helsing

dobry pomysl, ale sie nie uda. na zachodzie to dziala ale polska mentalnosc to wyprostuje, – trzeba przeciez podjechac wprost pod drzwi urzedu, sklepu itd…

Żoliborska Kanalia
Żoliborska Kanalia

Otóż właśnie: samochodem należy móc dojechać od łóżka do biurka.

Paweł
Paweł

Nie na obrzeżach, tylko w samym centrum, obok Urzędu miejskiego, porządny wielopoziomowy garaż!

kierowca
kierowca

Przecież rozszerzenie SPP to rozszerzenie opisywanego problemu. Skutecznie i dlugofalowo problem można rozwiązać poprzez inwestycje w transport publiczny, który będzie obsługiwał centrum czyli tak jak w Europie: P&R, tramwaje i autobusy no i … rowery. W naszych warunkach nie ma na to szans, jest to nie wyobrażalne dla naszych urzędasów, do tego jeszcze te rowery… Niestety, jeśli chodzi o transport i planowanie zagospodarowania miasta, to tutaj też jesteśmy na poziomie Afryki

Marx
Marx
Mozna tez, zamiast budowac “plomby” – ktore tylko poteguja problem, bo pracuja lub mieszkaja w nich kolejne osoby uzywajace samochodow – budowac parkingi, niekoniecznie wielkopoziomowe (120 tys zl za wybudowanie jednego miejsca parkingowego w wielopoziomowym parkingu kolo poczty to chyba przesada…). Tymczasem miasto, w celu doraznego zarobku na sprzedazy, regularnie wysprzedaje lub zabudowuje (TBS) takie miejsca w centrum. Nikt nie pomysli, ze do takiej “plomby” trzeba dojechac, a jesli ktos w niej mieszka, to pewnie bedzie mial samochod i musi go gdzies postawic. Idac tym tropem nalezy zamienic wszystkie parkingi w centrum na “plomby”, pozostale miejsca parkingowego zlikwidowac i problem… Czytaj więcej »
ancymon
ancymon

Jesteś geniuszem: po co budować domy mieszkalne, budujmy place parkingowe. A najlepiej zaorajmy też parki, tyle miejsca się przez nie marnuje

Marx
Marx

domy mieszkalne budujmy tam, gdzie nie beda kumulowac problemu parkowania. Czy wszyscy musza mieszkac w centrum?

qwe
qwe

Tylko że to jest błędne koło. Sam mieszkam przy granicy miasta, pracuję w centrum. Więc tak czy siak muszę przyjechać do centrum autem i zaparkować. Autobus nie stanowi żadnej alternatywy dla mnie, bo przystanki mam daleko od domu (10 minut na piechotę), a podróż autobusem zajęłaby mi godzinę dziennie. Autem jestem w stanie przejechać w 30 minut w obie strony. Podróż rowerem też jest bardzo utrudniona i szczerze mówiąc – niebezpieczna w godzinach szczytu. Więc niestety zostaje tylko auto.

Marx
Marx

jak urzedy i miejsca pracy beda rownomierniej rozrzucone po miescie, to jest szansa, ze nie bedziesz pracowal w centrum tylko w ktorejs z przyleglych dzielnic. A tam zaparkujesz latwiej. Tak jak nie kazdy musi mieszkac w centrum, tak i nie kazda firma musi sie miescic w centrum

qwe
qwe

Możesz zniechęcić mieszkańców do mieszkania w centrum np. wycinając zieleń, wprowadzając opłaty parkingowe, ignorując problem hałasu czy smogu itd. Ale nie zmusisz już firmy, żeby siedzibę albo filię założyła sobie w którejś z bardziej oddalonych dzielnic. A już na pewno nie sprawisz, żeby firmy rozmieszczały się równomiernie – w równej liczbie w każdej z dzielnic.
No chyba że proponujesz centralne sterowanie, jak za dawnych czasów minionego ustroju.

Ewa
Ewa

Godzinę? Jedziesz z Zabrza, jak nie dalej, coś tutaj kręcisz. A 10 minut do przystanku, beczki przesady. To parę metrów

qwe
qwe
Parę metrów? Widzę, że policzyłaś miarką jak daleko mam do przystanku… Sama jazda autobusem do pracy to 15 minut. W drugą stronę 25 minut, bo wracam w godzinach szczytu. Jakie mamy korki w mieście, to nie muszę nikomu mówić. Do tego dolicz sobie czas oczekiwania na przystanku – to też się wlicza do “podróży autobusem”. No chyba że ktoś opanował technologię teleportacji – w końcu przyszłość jest tu. Ja jeszcze tego nie potrafię. Żeby dotrzeć na 7 do pracy muszę wyjść z domu najpóźniej o 6.27. I nie ma znaczenia, którym autobusem pojadę, bo autobus drugiej linii przyjeżdża minutę po… Czytaj więcej »
beton
beton

Chcesz abonament mieszkańca ? Płać podatki w Gliwicach i wylegitymuj się z tego. Skończy się meldowanie przez pracowdawców. A ci nawytrwalsi, którzy zdecydują się rozliczać w Gliwicach przynajmnie zostawią na waciki.

Marx
Marx

Dodatkowo maksymalnie jedno auto na jednym adresie.

Urko
Urko

A do każdego auta jeden “Marx” . W przypadku awarii auta – w celu “pchawczym” :-)

Marx
Marx

niby ze kazdy musi miec zapasowe auto? a nie lepiej wezwac pomoc drogowa, a do pracy awaryjnie pojechac autobusem/taxi? Moze po prostu zainwestuj w jedno auto ktore sie nie psuje, zamiast dwa zlomy?

Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy

@Marx. Lepiej. Jedno auto na jeden nr domu/bloku. Mieszkańcom wydać noże. Niech wygra najsilniejszy. Będą darmowe igrzyska. (To był sarkazm, dla tych słabiej “jarzących”)
Czy wy ludzie musicie szczuć się na siebie nawzajem? Pomyślcie jak “nas” urzędnicy gnębią.

Marx
Marx

W Warszawie sa takie kwiatki, ze pod jednym adresem mieszka 15 osob. W Gliwicach pewnie tez tak jest. 1 auto na adres to sensowny kompromis.

Goo
Goo

Wystarczy zlikwidować abonament dla tych którzy nie są zameldowania na stałe! Zameldowany ktoś na trzy miesiące, a abonament bieże na rok.

qwe
qwe

Nie trzeba być wcale zameldowanym. W uchwale rady miasta jest kruczek prawny, który pozwala na zdobycie abonamentu mieszkańca nawet bez meldunku. Szczegółów nie będę podawał, ale sposób jest bardzo prosty.
(ja ze sposobu nie korzystam, bo na szczęście pracodawca zapewnia mi służbowy parking).

Ewa
Ewa

Przecież to nieprawda

Ewa
Ewa

Na jedną osobę bardziej

Gliwiczanin
Gliwiczanin

wreszcie jakiś mądry glos

Ewa
Ewa

To przerejestruje auto na ojca, matkę itd

Urko
Urko

Nie wiadomo co planują ZDM , UM , ŚSM . Wiadomo , że to co w końcu zrobią, będzie wbrew woli gliwiczan, pro-społecznym rozwiązaniom z innych miast , a przede wszystkim wbrew zdrowemu rozsądkowi.

Marx
Marx

ty to oczywiście wiesz, bo cokolwiek zaproponują to zhejtujesz. Dla zasady.

Urko
Urko

No to podaj jeden przykład jakiegoś błyskotliwe inteligentnego, przemyślanego “przyjaznego” miastu i mieszkańcom pomysłu, planu “zaproponowanego ” przez , którąś z w/wym instytucji w ciągu ostatnich powiedzmy 5 lat . Dajesz

Jerzy
Jerzy

marx Ci nie odpowie bo to nie byłby hejt

Urko
Urko

Wiem . Sprawdzałem przygłupa:-)

pytanie czy Urko zrozumie
pytanie czy Urko zrozumie

np. siłownie pod chmurką, rower miejski

Marx
Marx

Rower miejski nie jest ” wbrew woli gliwiczan, pro-społecznym rozwiązaniom z innych miast , a przede wszystkim wbrew zdrowemu rozsądkowi.”

No ale Urko chce zeby to bylo “błyskotliwy inteligenty, przemyślany “przyjazny” miastu i mieszkańcom pomysł”.

Niestety Urko raz chce jednego, innym razem czegos innego. Jak juz sie zdecyduje, czego chce, to mozemy porozmawiac. Tylko co to za rozmowa na argumenty, lepiej krytykowac i hejtowac wszystko jak leci, przeciez to jest duzo latwiejsze, niz docenienie rzeczy dobrych, ktore o dziwo tez w tym miescie sie zdarzaja.

Urko
Urko

Proszę cię bardzo. Na dzień dobry chciałbym miejskiego wi-fi działającego dalej niż 30 m od ratusza lub UM w Gliwicach . Chciałbym aby parkomaty administrowane przez ŚSM zaczęły przyjmować karty płatnicze. Chciałbym aby ZDM podał precyzyjną datę remontu Jagiellońskiej i Zabrskiej .
Takie tam “drobiazgi” .

Łon
Łon

Urko tu nic mądrego od ciebie nie słyszę tylko chciałbym to,chciałbym tamto po-prostu żenująca nuda. Zafunduj sobie chłopie internet mobilny tak jak ja i masz wszystko w smartfonie i w kabzie, a przy okazji nieudolnych magistrackich z ich preziem we własnym poważaniu kapujesz? Pewnie za trudne jak na ciebie ale;)
Zbliżają się wybory Urko, to wystaw siebie przeciw gliwickiemu dziadkowi, bo on też tylko chciał, a jak mu to wychodziło przez ponad 20 lat, każdy z nas widzi, a ty tutaj jako najbardziej ujadający, jesteś tego najlepszym przykładem:)

“Chciałbym aby parkomaty administrowane przez ŚSM zaczęły przyjmować karty płatnicze”-już dawno przyjmują chociażby poprzez aplikację mobilet.
Tyle, że mam wątpliwości czy ta technologia dotarła do Ciebie skoro wymagasz wifi w czasach gdy w mobilnioku są dostepne giga na surfowanie

qwe
qwe

Od kiedy “aplikacja mobilet” i “karty płatnicze” oznaczają to samo?

gość
gość

@qwe
“Od kiedy “aplikacja mobilet” i “karty płatnicze” oznaczają to samo?”
A gdzie jest napisane, że to to samo?
Polecam czytanie ze zrozumieniem

qwe
qwe

To ja polecam czytanie ze zrozumieniem. Urko napisał: “Chciałbym aby parkomaty administrowane przez ŚSM zaczęły przyjmować karty płatnicze”, a w odpowiedzi dostał informację, że może płacić przez mobilet.

Może wyjaśnię, żebyś zrozumiał: Urko poruszył temat obsługi kart płatniczych, a w odpowiedzi – ni z gruchy, ni z pietruchy – otrzymał tekst o mobilecie, który kartą płatniczą nie jest.

Urko
Urko

Przekaż pacanie tę informacje 70 -letniej babci , która owszem “dorosła” przez ostatnie 25 lat do karty płatniczej ale do smartfona i aplikacji mobilnej – już nie .

Urko dalej nie rozumie
Urko dalej nie rozumie

Jak mam przekazać 70 -letniej babci jak zacofany, młodszy mieszkaniec Gliwic-Urko nie rozumie.
Zawsze coś znajdziesz żeby nie przyznać racji więc nie mieszaj teraz do tego babci, nie używaj też niewidomych czy ludzi bez kończyn-oni też nie zapłacą i kartą i aplikacją mobilet. Poza tym są 70 letnie babcie, które posługują się zadowalająco i kartą i telefonem i aplikacją

Marx
Marx

wnuczek doladuje stowke raz na rok, a babcia tylko klika w smartfonie. Jeszcze latwiej niz karta.

Łon
Łon

Czytając twoje pier*oły tutaj pacanie urkowy jestem pewny, że niejedna gliwicka babcia jest dużo mądrzejsza od ciebie bidulko;)

Łon
Łon

Pewnie nie, bo łon zna się tylko na zmywakach i to muszą być z importu;)

Urko
Urko

Pytałem już kiedyś . “Łon” to od “Łon-iaka” prawda?

Łon
Łon

stunt, jak jest to z twojego śmietnika to pewnie tak. Czyli jak zawsze normalka:)

Urko
Urko

“siłownie po chmurką i rower miejski ” to są pomysły i inicjatywa UM, ZDM lub ŚSM ?
Popłakałem się. Ze śmiechu. Jedno i drugie zostało “wymuszone” w ramach i w oparciu o budżety obywatelskie ( cokolwiek to znaczy w Gliwicach) . Poszperaj w archiwum tego portalu , Jakieś 2-3 miesiące temu , mój ulubiony Niedorzecznik UM w Gliwicach sądził o rozbudowie wypożyczalni i ogólnie rowerzystów .
Więc nie. Urko nie zrozumiał…

Urko nie zrozumie
Urko nie zrozumie

““siłownie po chmurką i rower miejski ” to są pomysły i inicjatywa UM, ZDM lub ŚSM ?
Popłakałem się. Ze śmiechu. Jedno i drugie zostało “wymuszone” w ramach i w oparciu o budżety obywatelskie”-czyli jednak włodarze miasta słuchają obywateli i realizują ich potrzeby. UUUUUUrko pogrążasz się. Toż to punkt dla obecnej władzy a to nie tak miało być. Ale pewnie coś wymyślisz i odpiszesz bo zawsze musisz mieć ostatnie zdanie.

Łon
Łon

Uważaj, bo jego śmietnik jest spory, to pewnie z niego cuś wyciągnie ta bidula nasza;)

Urko
Urko

Fakt. Zmieściłbyś byś się bez trudu

Łon
Łon

Pod warunkiem, że wyleziesz z niego wreszcie i się ogarniesz;)

Urko
Urko

Hmmm… Czyli jedynym argumentem merytorycznym w tym “dyskursie” jest to , że się “pogrążam “? No tak … Jakie “pomysły i inwencje ” tych instytucji taka i dyskusja z ich pracownikami…

Urko usilnie nie rozumie
Urko usilnie nie rozumie

@Urko
Nie wymyślaj-teraz jak nie masz racji to tych co ją mają oskarżasz o bycie pracownikiem nielubianych przez Ciebie instytucji.
Zwolnij czasem, przyznaj rację, zrozum coś w końcu to skończysz kiedyś szkołę i zobaczysz , że poza komputerem też jest świat

Urko
Urko

Nielubianych, misiu ??? Ja uwielbiam ZDM i ŚSM:-) A zwłaszcza ich pracowników . Uwielbiam się przyglądać , jak co cztery lata zaczynacie się pocić ze strachu w bezsenne przedwyborcze noce …Czy tym razem też się uda? Czy szef zostanie ? Czy dalej będzie można bezinwencyjnie spędzać dni w pracy? Z rozbawieniem przyglądam się tym waszym coczteroletnim nieudolnym pomysłom mającym wykazać “dzielność i kreatywność ” tychże jakże szacownych instytucji :-) :-):-) :-)

Łon
Łon

Tylko, że komp to jedyna rzecz, której dorobił się na europejskich zmywakach, dlatego tak szaleje oprócz swojego śmietnika, w którym z lubością permanentnie grzebie i zaśmieca ten portal;)

Urko
Urko

Nie mogę zaprzeczyć , że mam podejrzenie , iż niektóre ze śmieci w moim śmietniku są bardziej wartościowe niż niektórzy uczestnicy tego forum o pseudonimach pochodzących od włosów rosnących m.in w okolicach odbytu .
Pójdę sprawdzić …

Łon
Łon

widzę,że chciałbyś parę żeby przykryć sobie łysinkę, marzenie?:)

Marx
Marx

czyli mimo iz rowery dzialaja, maja sie dobrze, sa uzywane, i rozbudowywane, to i tak bedziesz hejtowac, bo rzecznik mowil to co mowil. Nie licza sie fakty – liczy sie zhejtowanie rzecznika i przez to pracy prezydenta i calego UM.
Tak, Urko nie rozumie, ze krytykanctwo to cos innego niz krytyka.

Urko
Urko

Po postach poznać , że inteligencja poznawcza nie jest twoją mocną stroną. A ponieważ Marxiu jej poziom wpływa na m.in na pamięć, poczuwam się w obowiązku przypomnieć, iż ani artykuł ani wątek nie dotyczy forum nie dotyczy rowerów miejskich tylko inwencji , kreatywności i pomysłowości pracowników ZDM , UM i ŚSM w rozwiązywaniu bieżących problemów miasta i mieszkańców . A raczej braku którejkolwiek z tych cech nawet w stopniu minimalnym :-):-)

qwe
qwe

Rower miejski wymusiła uchwała rady miasta, która zobowiązała prezydenta do uruchomienia systemu. Dodajmy, że prezydent zrobił to długo po wyznaczonym terminie, czyli de facto złamał przepis rady miasta nie wywiązując się z narzuconego mu obowiązku o czasie.

Marx
Marx

no i ok, mozna krytykowac sposob w jaki to wdrozono, sam mam do tego sporo uwag (np poprowadzenie sciezki rowerowej po schodach – kolo McDonalds w centrum) – niemniej rowery sa ok i hejtowanie ich jako calosci tylko dlatego ze niektore elementy sa zle uwazam za krytykanctwo.

qwe
qwe
To może wróćmy do sedna problemu. Pojawiła się sugestia, że jest wiele pomysłów ze strony urzędników, które się w mieście sprawdziły i są dobre. Jako przykład podano rower miejski. No więc rower miejski nie był pomysłem UM, ZDM czy innej tego typu instytucji. Jego realizacja została wymuszona i podawanie go jako przykład dobrego pomysłu urzędników jest pewnym nieporozumieniem. Tak samo jak przejawem bezczelności jest dla mnie fakt, że teraz urząd chwali się rowerem miejskim jako swoim wielkim sukcesem – mimo że długo bronił się przed realizacją tego zadania i mocno krytykował ten pomysł, poprzez nazywanie go pogardliwie “niepotrzebnym wymysłem”, “galanterią… Czytaj więcej »
Urko
Urko

To nie jest bezczelność. To jest twórcza interpretacja. Np. po upływie roku od koncertu Armina cos tam coś tam dowiemy się , że Frankozeum to był pomysł większości mieszkańców , a sam budynek został nam podrzucony chyba przez kosmitów albo Czarnoksiężnika z Archipelagu :-)

Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy

Cyt.: “Strefa Płatnego Parkowania wystartowała w sierpniu 2015 roku. Tylko w 2017 roku wniesiono 1 609 392 opłat parkingowych.”
Ile z tych opłat było pobranych nielegalnie?.
Przypomnę: płatne miejsce parkingowa musi być wyznaczone znakami pionowymi i poziomymi (białe linie wyznaczające miejsce za które “płaci się”).
Dodatkowo taką “wisienką” na torcie jest fakt że “abonament mieszkańca” też jest pobierany nielegalnie. Nie można na część mieszkańców (ze względu na zamieszkanie) kazać im płacić za abonament, w jakiejkolwiek wysokości.
Abonament powinien być wydawany bezpłatnie.

Myślący
Myślący
Gość
Gość

Czyli cos poszlo nie tak. Nie takie były zalozenia a rzeczywistosc pokazała swoje prawdziwe oblicze

Lepszy Gość
Lepszy Gość

Zwykle jest tak, że założenia niewiele mają wspólnego z rzeczywistością, szczególnie w takim mieście jak Gliwice.
Gliwiczan trzeba doić, wyciskać z pieniędzy. Do….ć ile się da. Teraz trzeba podnieść abonament mieszkańca to “może” skończy się cfaniakowanie. :)

Mustafa
Mustafa

Szkoda, że miasto zamiast hali nie wybudowało kilku parkingów wielopoziomowych w centrum. Nie takich na 84 samochody bo to kpina, takich większych na 200-300 samochodów.
Czy nowy budynek biurowy na skrzyżowaniu Dolnych Wałów i Dworcowej ma parking podziemny?
To taki rocket science żeby każdy nowy budynek budowany w centrum miał parking pod ziemią albo na dachu?

Marx
Marx

parking podziemny koło Kłodnicy, niezwykle bystry pomysł. Będą tam parkować łódki czy amfibie?

Marx
Marx

minusy od osob, ktore nia znaja prawa naczyn połączonych czyli zakres szkoly podstawowej…

rrolch
rrolch

wystarczy nie łączyć naczyń

Marx
Marx

najprosciej zakręcić wodę…
Proponuje przyswoic podstawowe wiadomosci o odwodnieniu, izolacjach, pompach, i kosztach takich rozwiazan. Oczywiscie mozemy pojechac z grubej rury, jak pod kanalem “La Mansz” tylko wtedy jedno miejsce parkingowe nie bedzie ksoztowac 120 tys zl ale 3x tyle…

Engels
Engels

Czy w tunelu POD kanałem La Mansz jest woda?
Nie odpowiadaj. To pytanie retoryczne.

Marx
Marx

a wiesz ile ten kanal kosztowal?

qwe
qwe

Hala koło Kłodnicy (z częścią podziemną) to nie problem, ale z parkingiem podziemnym oczywiście “nie da się”. Typowe w Gliwicach.

Marx
Marx

hala kosztowala 500mln…

Mustafa
Mustafa

A budynek Ikar ile kosztował? Bo nie wiem czy wiesz komuszku, ale w podziemiach są kręgle.
Przy samej Kłodnicy. Niesamowite.
Skończ już bajdurzyć. Idź poczytaj jakiegoś Lenina czy coś.

Nie ma żadnej rotacji, jest bezzasadne dojenie kierowców i to w miejscach, które nie są oznaczone zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Zamysł idealny a realia swoje.

Na Korfantego bez zmian jak nie było miejsc tak dalej nie ma a w zasadzie jest jeszcze gorzej bo wszystkie cwaniaki żeby uniknąć płacenia pchają się na miejsca mieszkańców we wszystkich podwórkach

mat
mat

Przecież na korfantego każde podwórko ma bramy

Jak byłem w Pradze w lutym, to moją uwagę zwrócił system płatnego parkowania, który jest podzielony na cztery strefy. Każda ma swój kolor i jest przeznaczona do różnych celów. Jest więc strefa dla mieszkańców, dla turystów, dla chcących coś załatwić i mieszana, w różnych godzinach pełniąca różne funkcje. Co więcej, strefy nie przeznaczone dla mieszkańców mają limity czasowe, z tego co pamiętam to 2 i 6 godzin parkowania. Jest to dość skomplikowane, ale to co wydaje mi się, że jest dobre, to wyodrębnienie osobnej strefy dla mieszkańców i osobnej dla osób przyjeżdżających.

Myślący
Myślący

Napisz jeszcze, że pojazdy zaparkowane w nieodpowiedniej strefie lub po przekroczeniu limitu np 2 godzin są holowane na parking za Pragą. Czujesz co by się działo tutaj po wprowadzeniu takich rozwiązań?

A moze by tak zrobić nowe miejsca postojowe a nie zwiekszać opłaty… W Gliwicach jest tak co remont nawierzchni( drogi czy chodnika) – albo zakaz parkowania albo z 15 miejsc parkingowych robią 5. Co z tego ze powstaje parking pietrowy zreszta polowa chyba zarezerwowana dla tbsu jak 5 nastepnych parkingow zlikwiduja. Brawo UM

W strefie A sa miejsca?! Nie zauwazylam

Xyz
Xyz

Jadąc z dzieckiem do ortopedy na Kozielskiej trzeba pare kółek zrobic zeby trafic na wolne miejsce kolo południa, masakra:/ nie mowie już o odległości jak dziecko z noga w szynie gipsowej ma albo się teleportowac do przychodni albo stać pod nia i czekac aż znajdę miejsce i zaparkuje:/

Marx
Marx

ale za to mamy sliczna plombe z Rossmanem poczta i Let’s Dancem…

ja
ja

a może wystarczyłoby bardziej kontrolować meldunki w płatnej strefie :) np.akt własnposci lub przydziału lokalu .

Jan
Jan

Warto byłoby to odnieść również do faktu, że liczba mieszkańców w Śródmieściu spada. Stwierdzają to oficjalne statystyki Urzędu Miejskiego, jest to jedna z najszybciej wyludniających się dzielnic w mieście (wraz z m.in. Sośnicą). Jednak jakimś cudem liczba osób z abonamentem mieszkańca znacząco rośnie. Już samo to pokazuje, że coś jest nie w porządku.
Inne miasta rozwiązały ten problem, w Gliwicach “nie da się”. Pewnie dlatego, że nikt w urzędzie problemu nie widzi. W końcu kasa się zgadza, a to najważniejsze.

Dawid
Dawid

Jest jedno małe ale… W większości strefy płatnego parkowania opłaty pobierane są BEZPRAWNIE. Zgodnie z ustawą by strefa mogła być uznana za płatna musi być oznakowana znakami pionowymi oraz POZIOMYMI. Pionowe stoją, ale w zdecydowanej większości strefy brakuje oznaczeń poziomych.
Drodzy kierowcy, nie dajcie się naciągać!!!!

Piotr
Piotr

Strefa parkowania to patologia. Ciekawe czy ktoś sobie zada trud określenia ile żółtych naklejek to ordynarne oszustwa oparte na fikcyjnych meldunkach i umowach użyczenia. Ruszyłby cztery litery ten robiący statystykę i spróbował zaparkować pod jakimś urzędem w centrum. Zwykłe chamskie koszenie kasy. Jak to w Gliwicach.

Myślący
Myślący

Dlaczego parking za Ikarem jest pusty, dlaczego parking przy GCH jest prawie pusty? Parking wybudowany przy ul. Mikołowskiej też posiada wolne miejsca. Czemu nikt z nich nie korzysta? Najlepiej to narzekać i pchać się do centrum. Jak można by było to autem wjechać idealnie do miejsca w którym chcemy coś załatwić. Strefy powstały w centrach miast po to aby załatwić co ma się do załatwienia i odjechać.

ja234
ja234

Więc właśnie, kierowcom nie chce się zostawić auteczka gdzieś dalej i podejść pieszo. Korona z głowy im spadnie. Wszędzie muszą wjeżdżać auteczkiem, to jest ich mania.Zgrywają paniska i tyle.

Mat
Mat

Polecam wyjść z piwnicy i nie ***** głupot. Parking przy GCH to prawie pusty jest jedynie w nocy.

Mat
Mat

Polecam wyjść z piwnicy i nie pieprzyć głupot. Parking przy GCH to prawie pusty jest jedynie w nocy.

Marx
Marx

podobnie przy Ikarze – tam sa imienne miejsca, i jak jest cos wolne, tzn ze po prostu ktos aktualnie wyjechal z parkingu, ale na jego miejscu nikt inny nie moze zaparkowac

Myślący
Myślący

są też miejsca ogólnodostępne, sprawdź. Jest to parking płatny niestrzeżony.

Myślący
Myślący

w nocy to i w strefie masz pusto tak jak i w swojej głowie

kiełbasa wyborcza
kiełbasa wyborcza

w Gliwicach osoby wynajmujące studenom mieszkanie meldują ich u siebie i taki zostawia auto w jednym miejscu od poniedziałku do piątku a studentów na mieszniu np 3. Osoba wynajmując się cieszy bo jest piniądz dodatkowo dochodzą inne przekręty użyczenia samochodu itp a to że syf sie robi to urzedasy nie widzą

Katarzyna
Katarzyna

Opłatę za śmieci powinni powiązać z ilością osób zameldowanych w mieszkaniu czy domu

Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy

@Katarzyna. Jak Twoje pytanie ma się do tematu dyskusji : “Coraz mniej wolnych miejsc, a płacić trzeba. Rosną problemy z rotacją w Strefie Płatnego Parkowania.
Będę wdzięczny za odpowiedź. Może doszukam się jakiegoś logicznego powiązania, by poznać kobiecy sposób rozumowania.

Ampuła
Ampuła

Jeśli Tovmasyan już zauważył ten problem, to na pewno nastąpi wielkopomne jego rozwiązanie, będące wynikiem zapłodnienia się wzajemnego myślami przez Mniejscowy Zepsuł Społeczniecnie-Filozofiutyczny w składzie Rybczak/Tovmasyan/PROjARCH. Z przecieków prac studialnych Zepsułu wynika, że miasto będzie stawiać blaszane garaże na miejscach parkingowych w śródmieściu. Garaże na miejscach wykupionych przez obywateli miasta w trzecim i dalszym pokoleniu – oznakowane będą na dachu – trzymetrowym herbem. Blaszanki na miejscach abonamentowych mieszkańców świeżych, oznaczy się dużym, czerwonym znakiem X.

kiełbasa wyborcza
kiełbasa wyborcza

czyli jak nie da się ustalić cyt: Nie uwzględniamy posiadaczy Abonamentów Mieszkańca i Ryczałtów Wielodniowych z uwagi na brak możliwości określenia, w jakich okresach czasowych oraz rejonach SPP dokonują postoju swoich pojazdów, a tym samym nie można określić szacunkowo o ile może wzrosnąć procent zajętości miejsc – wyjaśnia Dawid Ochód tzn że te miejsca są wolne. jeszcze taki jeden parking by się przydał ktory jest budowany obok mikołowskiej

SzalomAsz
SzalomAsz

w niektórych państwach – parkingi są postawione na środku szerokiej drogi np np na zwycięstwa można by to zrobić

popatrzcie na to w google map https://www.google.pl/maps/@50.2948661,18.6678153,3a,75y,51.64h,85.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1sA0eCAAp2bOCFAWiI1xOz3A!2e0!7i13312!8i6656

jest masa miejsca by na środku drogi zrobić parking

Logicznie myślący
Logicznie myślący

Z tego co wiem to większość miejsc w strefie parkowania jest ustawiona nie legalnie potwierdziły to liczne odwołania do sądu. Miejsce do parkowania – płatne musi być odpowiednie oznaczone, ale dla gliwickich urzędników niestety to już stanowczo przewyższa. Mam nadzieje, że Frankiewicz zdaje sobie sprawę, że to jego ostatnia kadencja.

Myślący
Myślący

Piszesz i nie wiesz co piszesz. Wskaż miejsce do parkowania w strefie ustawione nielegalnie.
Ale najpierw przeczytaj powoli dwa razy na głos (http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/87AB56E32E)

Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy
@Myślący: Sentencja opłatę za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania pobiera się od korzystającego z drogi publicznej wyłącznie za postój w odpowiednio wyznaczonym do tego miejscu. Uzasadnienie: W świetle omawianych przepisów prawnych miejsca płatnego postoju wyznaczone w strefie płatnego parkowania to, co do zasady, miejsca podwójnie oznakowane: znakami pionowymi D–18 i znakami poziomymi typu P-18. Niemniej jednak to znaki pionowe informują o sposobie korzystania z drogi i dlatego tym znakom, co trzeba podkreślić, należałoby przypisać rolę decydującą w wyznaczeniu miejsca płatnego postoju. Uzasadniałoby to stwierdzenie, że miejsca postoju oznakowane w strefie płatnego parkowania wyłącznie znakiem poziomym… Czytaj więcej »
Myślący
Myślący
@ Ostatni Sprawiedliwy Na tle tych przepisów prawnych pojawia się kwestia ustalenia prawidłowego rozumienia “wyznaczenia” miejsca postoju w strefie płatnego parkowania, stanowiącego, świetle art. 13b ust. 1 ustawy o drogach publicznych przesłankę poboru opłaty za parkowanie w takim miejscu. W szczególności chodzi o to, czy prawidłowe wyznaczenie miejsca płatnego postoju wymaga zastosowania dwóch znaków: pionowego D-18 i jednego ze znaków poziomych, np. P-18, czy też wystarczający jest tylko jeden znak – pionowy lub poziomy. Spójnik “oraz” w zdaniu mówiącym, że “w strefie płatnego parkowania oznaczonej znakiem D-44 miejsca postoju pojazdu samochodowego wyznacza się znakami pionowymi oraz znakami poziomymi” wydaje się… Czytaj więcej »
Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy

@Myślący. Co oznacza że mają być znaki pionowe i poziome (zobacz jak wygląda znak poziomy P-18).

Myślący
Myślący

Jeżeli uważasz, że masz rację złóż zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa, nie stosowania prawa itp. Bo widzę że i tak nie pojmiesz niczego. Co by nie było i tak będziesz przeciwny – tak dla zasady.

Marx
Marx

badania temu przeczą, wciąż ma większość

Myślący
Myślący

Piszesz i nie wiesz co piszesz. podaj jedno orzeczenie sądu wskazujące że miejsca do parkowania są nielegalne. Proponuję przeczytać dwa razy na głos uchwałę 7 sędziów NSA (http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/87AB56E32E).

ja234
ja234

No cóż, tak to jest jak się jest niewolnikiem auteczka.
Dziwne, że jeszcze nie dotarło do co poniektórych, że nie chodzi o ułatwienie życia kierującym, tylko o wyciąganie kasy.
Inna sprawa, że cała ta strefa parkowania od początku była porażką.

auteczko
auteczko

Gorzej, gdy jest się ofiarą jego braku