Czy zostanie przywrócone połączenie kolejowe na linii Gliwice – Bytom? PKP rewitalizuje torowisko

fot. PKP PLK

Planowana inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe polepszy komunikację między Gliwicami a Bytomiem, na razie jednak tylko dla pociągów towarowych. Transport pasażerów jest wstępnie rozważany.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiło przetarg na rewitalizacje torów między innymi na odcinku Gliwice – Bytom. Jego rozstrzygnięcie zaplanowane jest na połowę maja. Modernizacja ma przede wszystkim skrócić czas przewozu towarów.

Cały projekt, który dotyczy również prac na odcinkach Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka ma kosztować 350 milionów złotych. Na prawie pięćdziesięciokilometrowym odcinku wymienione zostaną tory, kompleksowo przebudowana zostanie sieć trakcyjna, zmodernizowane zostanie 78 rozjazdów, a na 5 przejazdach kolejowych ma być zapewnione większe bezpieczeństwo.

Ruch pasażerski na odcinku z Gliwic do Bytomia funkcjonował do 2001 roku. Później wznawiano go dwukrotnie – w 2008 i 2013 roku.

Za każdym razem jednak połączenia nie cieszyły się popularnością wśród pasażerów, a pociągi świeciły pustkami. Ostatecznie połączenie zlikwidowano w 2014 roku.

Obecnie na tej trasie odbywa się tylko ruch towarowy. I tak na razie pozostanie. Brak infrastruktury – to główny powód, dla którego po zakończonej rewitalizacji, z trasy nie będą korzystały pociągi pasażerskie. Wyjątkowo może się to zdarzyć jedynie w ramach komunikacji zastępczej, kiedy z powodu awarii trakcji w innych miejscach, wypadków czy innych zdarzeń, odcinek między tymi dwoma miastami traktowany będzie jako linia objazdowa.

Czy Koleje Śląskie rozważają stałe przywrócenie połączeń między Gliwicami a Bytomiem? Z informacji przekazanych przez Magdalenę Iwańską, rzecznika prasowego Kolei Śląskich, wynika, że tak.

– Warto przy tym jednak zwrócić uwagę, że oprócz prac torowych niezbędne byłoby również w niektórych przypadkach nowe umiejscowienie przystanków, tak aby ich lokalizacja była dopasowana do potrzeb mieszkańców i głównych generatorów ruchu – mówi Magdalena Iwańska.

ZOBACZ TEŻ:
Zdezorientowani pasażerowie, chaos na dworcu. Koleje Śląskie po cichu zmieniły rozkład

– Dodatkowo zasadna byłaby również integracja z innymi środkami transportu publicznego, tak aby na przykład autobusy uzupełniały rozkład jazdy pociągów. Obecnie nie jesteśmy w stanie powiedzieć, kiedy uruchomienie połączeń na tej relacji mogłoby nastąpić – dodaje.

Zakończenie inwestycji PKP PLK planowane jest na 2023 r.

(żms)/UM(kr)
fot. PKP PLK

Komentarze

avatar
3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Cliper
Cliper

Przykro patrzeć na Bytom który kona i tylko czekać jak zniknie z mapy

Cliper
Cliper

W Bytomiu istnieje kolejka wąskotorowa.reaktywacja nastąpiła dzięki grupie młodych zapalenców..można zabrać rower i jazda!piękne,umierające miasto jest niczym Czarnobyl

janusz
janusz

Jak nie rowery to pociągi. Chyba nie czytacie tego co piszecie: nie było zainteresowania i zlikwidowali. Wbijcie sobie do głów, że dzisiaj każdy ma samochód i nikt nie jest zainteresowany wynalazkami z XIX wieku.
Natomiast to co interesuje nas, mieszkańców i kierowców, to likwidacja torowiska przecinającego miasto na pół. To utrudnia ruch! Pociągi nie muszą jeździć przez centrum. Właściwie w ogóle nie muszą jeździć.

OdebranoNamRozum
OdebranoNamRozum

No tak…janusz, mąż grażyny

ja234
ja234

@janusz, Tak, tak…auteczko to przeżytek, który prędzej czy później będzie zabroniony w sprzedaży.W dodatku kochane auteczko, pochodzi z 19 wieku. Czas na zmiany.
Nie ciamkaj mietek, tylko jedz do marketu.