DataBeers Silesia to jedyne tego rodzaju wydarzenie w Polsce dla pasjonatów danych. Druga edycja

Przed nami 2 edycja DataBeers Silesia, jedynego tego rodzaju wydarzenia w Polsce, które dedykowane jest pasjonatom danych. W piątek, 24 czerwca, przy piwie będzie można porozmawiać o nich w siedzibie Fundacji Media 3.0.

 
DataBeers to otwarta społeczność non-profit, której misją jest stworzenie miejsca, w którym profesjonaliści, praktycy i studenci dyskutują i dzielą się doświadczeniami, a wszyscy zainteresowani danymi będą mogli wymieniać się swoją wiedzą.

Idea DataBeers zaczęła się w Madrycie w 2014 roku i od tego czasu wydarzenie rozrosło się i rozprzestrzeniło do ponad 18 miast na całym świecie.

Gliwice były pierwszym miastem w Polsce, które dołączyły do DataBeers. – Dwa lata temu mieliśmy okazję wziąć udział w DataBeers Malaga. Ta idea nam się spodobała i chcieliśmy ją przenieść do Gliwic. Liczymy, że dzięki współpracy z ludźmi, organizacjami i firmami, dla których ten temat jest ważny, to wydarzenie będzie się rozwijać – mówi Łukasz Żyła, prezes Fundacji Media 3.0.

DRODZY CZYTELNICY! TRWA CISZA WYBORCZA. DO ZAKOŃCZENIA WYBORÓW WSZYSTKIE WASZE NOWE KOMENTARZE BĘDĄ MODEROWANE, MOGĄ WIĘC UKAZAĆ SIĘ Z OPÓŹNIENIEM. KOMENTARZE MAJĄCE CHARAKTER AGITACJI ZOSTANĄ OPUBLIKOAWANE PO ZAKOŃCZENIU CISZY WYBORCZEJ.

Spotkania mają charakter otwarty, czyli każda osoba zainteresowana tematyką danych, data science, big data, open data czy wszelkimi odmianami danych wykorzystywanych w przeróżny sposób do przeróżnych celów spotykają się w luźnej atmosferze oraz przy dobrym piwie.

Rozmowy toczą się wokół praktycznego wykorzystania danych, tworzonych usług czy aplikacji w oparciu o dane, czy po prostu zrozumieniu zagadnienia danych w otaczającym nas cyfrowym świecie.

Główni prelegenci, którzy uświetniają wydarzenia DataBeers wywodzą się z różnych branż, np. statystyka, uczenie maszynowe, open data w administracji, automatyka, robotyka, architektura, prawo, dziennikarstwo. Centralną częścią każdego spotkania jest prezentacja krótkich i zabawnych wykładów na temat danych w formule Pecha-Kucha, bez branżowej nowomowy etc. Wydarzenie ma charakter nieformalny, luźny i niezobowiązujący.

W drugiej edycji DataBeers swój udział potwierdzili już:

  • Michał Rogalski – podczas pandemii zasłynął z tworzenia zbiorów danych na temat rozprzestrzeniania się koronawirusa w Polsce;
  • Dominik Uhlig – Gazeta Wyborcza, serwisem BIQdata.pl kieruje od 2018 r.

Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny, ale obowiązuje rejestracja. Spotkanie odbędzie się 24 czerwca o godzinie 18:00 w siedzibie Fundacji Media 3.0 przy ulicy Siemińskiego 25/4.

Formularz rejestracyjny: https://forms.gle/zMUF1yEaEMU66fdD9

Partnerzy imprezy: Fundacja Media 3.0, Browar Głubczyce, Softserve

mat. pras.
fot. DataBeers Silesia (FB)