Fragment ulicy Zygmuntowskiej zostanie rozebrany i wybudowany na nowo. Na łuk wróciło “wahadło”

Na ul. Zygmuntowskiej, gdzie przebudowany jest łuk drogi, ponownie wprowadzono ruch wahadłowy. Rozpoczęły się prace stricte drogowe, które będą polegały na rozebraniu starej i budowie nowej konstrukcji jezdni.

 
Dotychczas prowadzone były tam m.in. roboty przy budowie chodnika.

Dobiegają także końca prace związane z przebudową urządzeń infrastruktury podziemnej, kolidujących z inwestycją. Przypomnijmy: na ul. Zygmuntowskiej dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa drogowego, realizowane są roboty przy przebudowie łuku tej ulicy – informuje Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.

Według policyjnych statystyk, najczęstszą przyczyną zdarzeń drogowych w tym miejscu, było niedostosowanie przez kierowców prędkości do warunków panujących na drodze. Szczególnie podczas opadów deszczu dochodziło tam do częstych kolizji, wypadnięć z jezdni. Ostatecznie drogowcy zdecydowali się na przebudowę tego fragmentu ulicy.

Prace na ul. Zygmuntowskiej powinny zakończyć się w IV kwartale br.

(żms)/ZDM Gliwice
fot. ZDM Gliwice

od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Nic się nie stało, ...

Całe miasto trzyma kciuki za powodzenie tej misji i gromko kibicuje
Zed De Em!
Zed De Em!
Zed De Em!
Zed De Em!

Beton

Teraz już widać nowy kształt słynnego zakrętu miszczuff, więc można pokusić się o pewne wnioski: 1. Pieniądze wyrzucone w błoto, robota wymyślona na siłę 2. Promień zakrętu zmienił się nieznacznie 3. Niepotrzebne utrudnienia w ruchu trwające od początku czerwca – czas trwania przebudowy to już nawet nie śmiech na sali. To skandal. 4. Większość kierowców nie respektowało w tym miejscu ograniczenia prędkości i nadal nie będzie respektować – wniosek – wypadki będą zdarzały się nadal. 5. ZDM zamiast szukać sposobu na wydanie pieniędzy, powinien zwrócić się z wnioskiem do GITD o postawienie w tym miejscu fotoradaru. Policja by go poparła… Czytaj więcej »

gliwicjus

Poza tym głównym problemem nie jest promień łuku a to, w którym kierunku nachylona jest jezdnia na tym łuku, która powinna być wyprofilowana DO ŚRODKA łuku a nie na zewnątrz. Inaczej siła odśrodkowa będzie zawsze “wypychać” samochody na zewnątrz zakrętu.

Ad

Chyba nie sądzisz, że “beton” to może pojąć?

Dorożka dwuipółkonna

Hmm… czyli jak przekrój na łuku będzie miał nachylenie do jego środka, to siła odśrodkowa będzie wpychała auta do środka zakrętu…. aleś teorię przedstawił… lata funkcjonowania gimnazjów przyniosły efekt…

Po ogólniaku?

Czego jesteś koronnym dowodem

gosc

ważne że są właściwie nachyleni przy korycie