Kolejne nowe autobusy dołączyły do gliwickiego taboru. Mają ładowarki USB i darmowe Wi-Fi

fot. PKM Gliwice

Dwanaście nowych 18-metrowych solarisów wyjechało w ostatnich dniach na gliwickie ulice.

Niskopodłogowe, przegubowe autobusy dołączyły do taboru PKM Gliwice. Wyposażone są w spełniające aktualne normy silniki DAF, automatyczne skrzynie biegów oraz elektroniczny układ hamowania. Zamontowano w nich monitoring wewnętrzny, klimatyzację, elektroniczne kasowniki i tablice kierunkowe.

Pasażerowie mają także do dyspozycji 141 wygodnych miejsc siedzących, uchwyty do mocowania rowerów, ładowarki usb oraz darmowe wi-fi.

Autobusy są przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. To kolejna już partia „zielonych” autobusów zakupionych przez PKM Gliwice w ramach projektu „Ograniczenie zanieczyszczeń emitowanych do powietrza poprzez odnowienie taboru autobusowego wraz z budową placu parkingowego”. W kwietniu po gliwickich ulicach zaczęły kursować cztery 12-metrowe, najnowsze solarisy.

Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. W ramach projektu zakupiono w sumie 36 ekologicznych autobusów. Planowana całkowita wartość projektu wynosi ponad 52 mln zł, a unijne dofinansowanie ponad 29,2 mln zł.

(żms)/UM(mf)
fot. PKM Gliwice

19
Komentarze

avatar
3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Najważniejsze, że ...
Najważniejsze, że ...

“Mają ładowarki USB i darmowe Wi-Fi”
Bez tego ani rusz.

Anomin
Anomin

WiFi zapewne bez internetu

Imiu
Imiu

nakupią autobusów i będą jeździć tymi samymi trasami od lat. Zamiast rozwój to zacofanie.

ja234
ja234

W glajwicach zamiast rozwoju jest rozwój na wstecznym czyli zwijanie się wioseczki.(12:17)

LOL
LOL

Co to jest “ekologiczny silnik DAF”??? Taki sam wynalazek, jak “czysty Diesel” Volkswagena? :)))

LOL
LOL

AKTUALIZACJA. Teraz silniki DAF spełniają aktualne normy. Silniki Diesla też spełniają normy – po użyciu odpowiedniego oprogramowania fałszującego wyniki pomiarów. Z tego powodu w USA powstało urocze cmentarzysko “czystych Diesli”, z którymi VW nie wie co zrobić. Europa jest bardziej przyjazna oszustom i trucicielom, a Polska ma przed nimi szeroko otwarte granice.

Imię
Imię

Porównaj sprawność cykli Otto i Diesla

LOL
LOL

Amerykanie porównali dane z katalogu z tym co wydobywa się z rury wydechowej. Z normami w Polsce jest tak, że realnie nie obowiązują, bo nikt ich nie kontroluje, więc też nie przestrzega. Najlepszy przykład to normy smogu: przy 100% zanieczyszczenia ogłaszają, że powietrze jest dobre i można się swobodnie zaciągać, podczas gdy we Francji przy takim stężeniu pyłów ogłaszają alarm smogowy. Ale porównuj sobie…

Polski smog
Polski smog

Z normami smogu to jest fakt. Ale jak sprawa dotyczy proszku do prania albo maślanych ciasteczek to w Polsce jest wielki pisk, że są gorszej jakości niż na zachodzie. Naród dwulicowców.

Odd
Odd

I sztachnij się tlenkami azotu i sądzą. VW oszukiwał sprzedając samochody wszyskich swoich marek i zostało to potwierdzone, więc oficjalnie są oszustami, takimi jak “wnuczkowie” lub “policjanci”. Nie ma z tym dyskusji i proszę was jedźcie ze swoimi TDI objętymi akcją na naprawę.

Żoliborska Kanalia
Żoliborska Kanalia

To trochę jak moralność duchownych. Taki oksymoron.

guy fawkes
guy fawkes

Czytuję portal poświęcony transportów publicznemu. Tam co kilka dni pojawiają się informacje, że jakieś miasto w Polsce lub w Europie dokonuje zakupu autobusów elektrycznych albo tramwajów, ewentualnie dokonuje modernizacji już posiadanych tramwajów. A w Gliwicach chwalą się, że kolejny pojazd pojawi się w mieście i będzie truł mieszkańców.

krzysztof
krzysztof

frankiewicz ty,,,,,,,, oddaj mieszkańcom Tramwaj może być bez wi-fi i ładowarek,a kasownik na dziurki jak dawniej

ja234
ja234

Od kiedy to silniki spalinowe są ekologiczne? Nie są ekologiczne.Trują, smrodzą, szkodzą ludziom i środowisku.
Jakoś autobusów hybrydowych/elektrycznych w glajwicach wstecznego rozwoju nie ma.W innych miastach już są od dawna.(13:24)

z boku
z boku

Mimo, że jestem “technicznym” i fanem motoryzacji muszę tu przyznać ci rację. Z czysto technicznego punktu widzenia nic, co cię zabije w zamkniętym pomieszczeniu nie wypada nazywać ekologicznym. Silnik spalinowy to zrobi choćby nie wiem jakie normy spełniał. Pisanie, że spełnia jakieś tam normy to zwykła socjotechniczna ściema, bo wiadomo, że spełnia, w przeciwnym razie nie byłby dopuszczony do produkcji. To socjotechniczny chwyt mający w naszej podświadomości wygenerować myśl – ” z doopy mu wylatują tulipany”. Co jest nieprawdą bo normy jedynie ustalają dopuszczalne progi a te progi nie wynoszą zero. Ponadto te “eko-diesle” trują nas pod własnymi oknami, w… Czytaj więcej »

Imię
Imię

Mimo wszystko cykl Otto nie jest w stanie osiągnąć sprawności obiegu Diesla, ani w teorii, ani w praktyce.

Anomin
Anomin

fajny kolor, podoba mi się :-)

kanalia52
kanalia52

Tramwaje były lepsze.

autobusiarz
autobusiarz

Gliwic przecież nie stać na tramwaje.