Kolejny megatransport pojawi się na śląskich drogach i pojedzie tą samą trasą. Będą utrudnienia

Kolejny megatransport części maszyny TBM przejedzie autostradami m.in. na terenie Śląska. Wyruszy w nocy z 2 na 3 grudnia i będzie wyglądał niemal identycznie jak poprzedni. Największy przewożony element (napęd główny maszyny) jest niewiele węższy, jednak jego waga to około 240 ton.

 
Trasa przejazdu konwoju i utrudnienia z nim związane będą takie same jak przy pierwszym transporcie, który w miniony wtorek osiągnął cel podróży, czyli dotarł na plac budowy w Babicy.

Więcej można przeczytać tu: Megatransport na autostradach A4 i A1. „Tak dużych elementów po polskich drogach jeszcze nie przewożono”

GDDKiA zapowiada, że wszelkie informacje o kolejnych utrudnieniach będzie raportować na bieżąco. Tymczasem, jak informuje strona Gliwice na sygnale (FB), w czwartek rozpoczął się demontaż latarni na autostradowych łącznicach.

Pierwszy konwój dopiero niedawno dotarł do celu…

Cały transport będzie się składał z czternastu zestawów transportowych podzielonych na trzy konwoje. Pierwszy rozpoczął swoją podróż 11 listopada. Ładunek przejechał liczącą ok. 750 km trasą mającą początek na drogach województwa opolskiego, następnie jechał przez województwa śląskie, łódzkie, mazowieckie i lubelskie dotarł na miejsce budowy na Podkarpaciu.

Transport przejechał m.in. autostradą A4, dalej przez węzeł Gliwice Sośnica wjechał na A1, a następnie poruszał się po S8 w kierunku Warszawy.

Dalej, mostem w ciągu S2 przekroczył Wisłę i drogą ekspresową S17 i S12 dotarł do Lublina. Stąd skierował się na S19 i w okolicach Rzeszowa na obecną DK19, aby dotrzeć na plac budowy odcinka szlaku Via Carpatia.

Cała operacja przebiegła bardzo sprawnie i zgodnie z założonym harmonogramem. Udało się skutecznie ograniczyć utrudnienia na trasie przejazdu.

Wkrótce wyruszy kolejny konwój

Transport będzie się odbywał wyłącznie w godzinach nocnych, pomiędzy 22 a 6. Nie zmienia to jednak faktu, że na trasie przejazdu wystąpią pewne utrudnienia. Będzie to związane m.in. z czasowym zwężeniem pasów czy przeniesieniem ruchu na drugą jezdnię. Będą też okresowe wyłączenia z użytkowania danego odcinka drogi czy obiektu, co oznacza lokalne objazdy.

Ładunki rozpoczną podróż po drogach województwa opolskiego, następnie przez województwa śląskie, łódzkie, mazowieckie i lubelskie dotrą na miejsce budowy na Podkarpaciu.

Transport pojedzie m.in. autostradą A4, dalej przez węzeł Gliwice Sośnica wjedzie na A1, a następnie poruszał się będzie S8 w kierunku Warszawy. Dalej mostem w ciągu S2, gdzie przekroczy Wisłę i na S17 w kierunku Lublina. Stąd skieruje się na S19 i w okolicach Rzeszowa na obecną DK19, aby dotrzeć na plac budowy odcinka szlaku Via Carpatia.

GDDKiA będzie uprzedzać na bieżąco

Konwoje będą posiadać specjalistyczne zabezpieczenie. To m.in. tablice VMS (znaki zmiennej treści), mobilne poduszki zderzeniowe za kolumną, piloci kierujący ruchem oraz obstawa policji.

Podczas przejazdu drugiego konwoju, podobnie jak to miało miejsce przy okazji pierwszego, będziemy w codziennych raportach informować o kolejnych etapach i utrudnieniach, jakie będzie on generował

– zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Apelujemy do wszystkich kierowców o ostrożność i stosowanie się do znaków oraz wprowadzanej na czas przejazdu zmienionej organizacji ruchu. Przejazd pierwszego transportu wywołał olbrzymie zainteresowanie, a w wielu miejscach, pomimo zimna i późnej pory, gromadziły się tłumy widzów. Apelujemy do nich o rozwagę, parkowanie pojazdów tak, by nie utrudniały przejazdu kolumny, i rozwagę przy robieniu zdjęć czy nagrywaniu filmów – dodaje GDDKiA.

Będzie też trzeci megatransport

Trzeci konwój, składający się z czterech zestawów, ruszy w styczniu. Będzie to jednak transport znacznie mniejszych części maszyny TBM. Nie powinien on generować utrudnień w ruchu i zostanie podzielony na dwie noce.

Przypominamy, że wybór trasy nie jest przypadkowy. To parametry ładunku i konkretnych obiektów inżynierskich były kluczowe dla takiego jej wytyczenia.

(żms)/GDDKiA
fot. Mosquidron

8 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
View all comments
stary dziad w eterze
02/12/2022 00:29

Szanowna pani redaktor ŻMS posługuje się pojęciami w sposób jakby były oczywiste dla większości ludożerki czytającej artykuł dlatego nawet słowem nie wyjaśniła jak rozumieć skrót TBM i „z czym to się je”. Właśnie za takie podejście „cenię i szanuję” panią redaktor. Dziennikarstwo najwyższej klasy.

Jan
01/12/2022 16:40

Jakie to jest nie logiczne !!!! Jadą a4 a potem a1 na Warszawę i na końcu kierują się ma Rzeszów . Czy mapa polski się zmieniła ?
Czy bardziej skomplikować się tej trasy nie dało ?

Misza
01/12/2022 17:02
W odpowiedzi na  Jan

Piano o tym przy okazji poprzedniego transportu.
Bramki na A4 są za wąskie.

Sokoli wzrok
01/12/2022 17:03
W odpowiedzi na  Jan

Wybór trasy nie był przypadkowy – to parametry ładunku i konkretnych obiektów inżynierskich były kluczowe dla jej wyznaczenia. Wymagało to m.in. wykonania 401 ekspertyz obiektów mostowych, w czym uczestniczyła m.in. Politechnika Śląska.

kalasanty
01/12/2022 18:06
W odpowiedzi na  Jan

podziekuj stalexportowi/ bennetton za dezorganizację płatnego odcinka A4 Katowice Kraków … nieustanne remonty pozorujące „utrzymanie ruchu” a nie realne podnoszenie standartu drogi do wymaganego poziomu – choćby przez dobudowanie 3-ciego pasa… no ale tak mamy jak mamy zapisane w „tajnej” umowie koncesyjnej !

kalasanty
01/12/2022 18:09
W odpowiedzi na  Jan
Ampuła
01/12/2022 23:57

Służbowcy reżimowej propagandy podchwycili niespodziewany sukces poprzedniego transportu.
Groziły protesty wściekłych kierowców, a okazało się, że tłumy przy trasie przejazdu klaskały spontanicznie, intonowano Bogurodzicę z gromnicami i wykonano miliony selfie na tle wozideł.
Dlatego każdego tygodnia przez Polskę będzie wlókł się nowy transport ponadgabarytowy.
Jako objazdowe świadectwo sukcesu i rozmachu Wielkich Budów PiSocjalizmu Katolickiego.
Rycia megadziur w ziemi, przewiercania gór i poprawiania morzu dna.

bredzisz
02/12/2022 23:59
W odpowiedzi na  Ampuła

znowu było ćpane