Koniec utrudnień na ul. Tarnogórskiej w rejonie centrum przesiadkowego. Od wtorku

Jeden z etapów budowy centrum przesiadkowego dobiegł końca – konkretnie chodzi o przebudowę ulicy Tarnogórskiej. Droga będzie przejezdna w obu kierunkach od wtorku, 11 stycznia. Oznacza to koniec większych utrudnień w tym miejscu.

 
Do tej pory kierowcy jadący w kierunku Tarnowskich Gór, musieli jechać objazdową trasą przez ulicę Witkiewicza , która na ten czas stała się jednokierunkowa (lub ewentualnie ulicą Lipową). W stronę centrum ruch prowadzony był ulicą Tarnogórską.

Dobiegły końca prace, których prowadzenie wymagało ograniczenia ruchu w postaci jednego kierunku ruchu na ulicach: Tarnogórskiej i Witkiewicza. Od jutra – 11 stycznia, na obu z nich przywrócony zostanie ruch w obu kierunkach – poinformowała Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.

Już od pewnego czasu istnieje też możliwość wjazdu od ulicy Tarnogórskiej w ulicę Kolberga.

Co zmieniło się na ulicy Tarnogórskiej?

Ulica Tarnogórska zyskała nową konstrukcję nawierzchni, oświetlenie, a pozostała infrastruktura podziemna została przebudowana. Na wjeździe do centrum przesiadkowego wykonano skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną.

Ulica Tarnogórska w II połowie grudnia 2021 roku

W ciągu ul. Tarnogórskiej powstały zatoki postojowe oraz ciągi pieszo-rowerowe i rowerowe, stanowiące kontynuację dróg, które zostaną wybudowane na obszarze CP.

(żms)/ZDM Gliwice
fot. arch. 24gliwice.pl/żms, ZDM Gliwice

Ulica Tarnogórska zyskała ciąg pieszo rowerowy

25 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
View all comments
BezpieczneGliwice
10/01/2022 12:27

Czy ktoś wie czy drogowcom udało się osadzić studzienki kanalizacyjne dokładnie w śladzie koła opuszczone ok 5 cm poniżej asfaltu ?

Helmut
10/01/2022 12:51
W odpowiedzi na  BezpieczneGliwice

Ależ oczywiście, taki jest standard! Plus studzienka co 2-3 metry ;)

sprostowanie
10/01/2022 14:01
W odpowiedzi na  Helmut

Studzienki co 2-3 nic nie mają wspólnego z drogowcami, bo to własność “kanałowców”.

Marcin
10/01/2022 20:50
W odpowiedzi na  sprostowanie

A drogowcy muszą naturalnie się do tego dostosować i tak już będzie do końca świata.
O dziwo jeżdżąc po innych miejscowościach (nie tylko po miastach, ale również wsiach) nie wszędzie tak to wygląda. Czyli jednak się da zorganizować to inaczej. Jak zwykle jednak trzeba chcieć, a nie reprezentować postawę “niedasizmu”.

A już absolutnym hitem są ulice, gdzie na odcinku zaledwie kilku metrów drogi mamy 4 studzienki – 2 w jezdni i 2 w chodniku. Oczywiście nikt nie ma na to żadnego wpływu i niczego nie można z tym zrobić.

sprostowanie
11/01/2022 12:13
W odpowiedzi na  Marcin

To chcesz aby całkowicie rozkopać wszystkie ulice, wyrwać spod nich kanalizację zaprojektować i wybudować ją od nowa w nowym miejscu, gdzie ?

Marcin
11/01/2022 19:02
W odpowiedzi na  sprostowanie

Ale my przecież właśnie rozmawiamy o takich ulicach, które już są całkowicie rozkopane. Więc co stoi na przeszkodzie, żeby przy okazji naprawić tam kanalizację i przynajmniej zrobić jedną studzienkę, a nie 2 oddalone od siebie o 1 metr? Poza tym nadal pozostaje pytanie, dlaczego w innych miejscowościach się da, a w Gliwicach akurat nie. Czy to jest obiektywny problem czy problem wynikający ze specyfiki gliwickiego urzędu, ZDM i spółek miejskich (PWiK, PRUiM)? Chyba jednak to drugie: https://www.24gliwice.pl/wiadomosci/konca-remontu-tej-ulicy-nie-widac-realizacja-inwestycji-przeciagnie-sie-do-przyszlego-roku/ 250 metrów drogi, przebudowa rozpoczęta na początku września, zapowiadany termin zakończenia to wiosna 2022. No chyba coś tutaj jest nie w porządku. Nic… Czytaj więcej »

olo
10/01/2022 18:46
W odpowiedzi na  BezpieczneGliwice

idz sprawdz

pierdykles
10/01/2022 20:49
W odpowiedzi na  olo

Z przyrośniętą kanapą???

gmG
10/01/2022 15:15

ZDM dba by Wam się układ kierowniczy nie zapiekł dlatego dekle od studzienek są rozkładane losowo i niżej. Dopiero co wykonany remont Daszyńskiego od skrzyżowania z obwodnicą (która niczego nie obwodzi) do cegielni, ni ma siły by się wpasować tak by nie łupnąć w obniżony (już) dekiel .Pozdrawianm Fachowców!

lolo
10/01/2022 14:42

Jakosc prac drgowcow mozna zobaczyc na Biegusa. 2 lata temu kladziono kanalizacje deszczowa, nastepnie polozona nowy asfalt. Dzis asfalt jest pofaldowany, studzienki oczywiscie sa umieszczone w sladzie kola oraz opuszczone 5 cm ponizej, jak to ktos tutaj wczesniej zauwazyl. wrecz modelowe rozwiazanie. :)

Marcin
10/01/2022 20:55
W odpowiedzi na  lolo

Podtrzymują dotychczasową tradycję. Gdyby studzienki były równo z asfaltem albo (co gorsza) w ogóle ich nie było, to kierowcy mogliby przeżyć szok.

Tadzik
10/01/2022 16:32

” Ulica Tarnogórska zyskała nową konstrukcję nawierzchni,(…)
Przy okazji wywalili starą poniemiecką kostkę brukową jaka tam była zastosowana i sama podbudowa penie uj strzeli za 5 lat :)

Voyage
10/01/2022 13:52

Zapraszam na eksplorację studzienek od ulicy Podlesie przez Omańkowskiej do Szymanowskiego.
Takiego hardcore nie ma chyba w całych Gliwicach.

gliwicjus
10/01/2022 16:06
W odpowiedzi na  Voyage

Tak może uważać tylko ktoś, kto nie jechał ul.Andersa.

Marcin
10/01/2022 20:54
W odpowiedzi na  gliwicjus

Dajcie spokój, takich ulic w Gliwicach jest pełno. Licytowanie się która gorsza nie ma żadnego sensu.
Najgorsze to jest to, że w urzędzie nikt nie widzi z tym problemu. A może nawet i widzą, ale są przecież ważniejsze sprawy w budżecie jak np. reklama miasta w Arenie Gliwice czy na miejskich autobusach będących własnością spółki miejskiej albo budowa pluskadełka w Parku Chopina…

ALA
11/01/2022 18:48

Przydałoby się, żeby kierowcy nie jeździli na pamięć. Godzinę temu nie mogłam skręcić z innymi pojazdami z Witkiewicza w Tarnogórską bo na z Tarnogórskiej zrobili dwupasmówkę i jeszcze na nas trąbili d….e

Mro
10/01/2022 15:53

Widze cos fajnego. Docelowo tam beda zamontowane swiatla, ciekawe czemu nie moglo tam byc ronda ….

Beton
10/01/2022 16:19
W odpowiedzi na  Mro

Bo czyjś szwagier handluje światłami, a na rondzie by nie zarobił

Tadzik
10/01/2022 16:31
W odpowiedzi na  Mro

Tam nie ma miejsca na pełnoprawne rondo a nie jakieś minimalistyczne.

Beton
10/01/2022 22:02
W odpowiedzi na  Tadzik

A przy zjeździe z 88 na Portową miejsca było w bród, a zrobili rondka jak na osiedlu mieszkaniowym. Efekt: nie ma tygodnia bez dwóch lub trzech kolizji.

Kilgore Trout
11/01/2022 00:04
W odpowiedzi na  Beton

To tak zaprojektowano po długotrwałych i hucznych protestach pewnej grupy miejskich społeczników, “znafców tematu” – skutki są do dzisiaj. DTŚ na odcinku od Śliwki do DK88 miała uprzednio być innaczej zaprojektowana. Lud tak chciał – jak jest teraz.

Marcin
11/01/2022 19:48
W odpowiedzi na  Kilgore Trout

Nie, lud nie chciał inaczej. Polecam zapoznać się z uchwałą Rady Miejskiej w Gliwicach Nr XXXVIII/965/2005 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w centralnej części miasta, obejmującego Centrum i Śródmieście miasta, tzw. centralne tereny miasta (dostępna w internecie). Obecny wariant przebiegu DTŚ był wariantem preferowanym i promowanym przez władze Gliwic. Warto też wspomnieć, że DTŚ była projektowana z założeniem, że na autostradzie A4 nie będzie bramek i że będzie ona stanowiła południową obwodnicę Gliwic. Układ drogowy miała dodatkowo uzupełniać autostrada A1 (jako wschodnia obwodnica), a miasto będzie też dysponować obwodnicą zachodnią (wybudowaną przed lub wkrótce po oddaniu… Czytaj więcej »

Marcin
10/01/2022 21:10
W odpowiedzi na  Mro

Światła na skrzyżowaniu z Opolską/Świętojańską, kolejne światła na skrzyżowaniu obok Centrum Przesiadkowego, a następne światła przy wiadukcie. Na Piwnej w ramach przebudowy też mają zamontować światła i to chyba nawet w 3 miejscach jeszcze przed samym pl. Piastów. Efekt będzie taki, że co 100 metrów będzie skrzyżowanie ze światłami. Możemy sobie już wyobrażać te korki.
Będzie trzeba poświęcić 30 minut, żeby przejechać te kilkaset metrów albo przejść na piechotę. Słuszną linię ma nasza władza…

AleNumer
12/01/2022 09:44

Dojazd do Centrum Przesiadkowego XXIw….a tu mamy ulice na jeden autobus i to taki który będzie lawirował pomiędzy jednym a drugim przejściem…z e światłami…kto to projektuje i jaki jest tego cel? Mieli tam 50m wolnej przestrzeni mogli zrobić dwa ronda…- przejdźcie się sami i zobaczcie jak to wyglada…a nie wygląda za dobrze….rozumiem że wyjazd od strony Warszawskiej też będzie miał wąskie gardło i każdy bus wyjedzie 5m od ronda…jeśli ktoś rozumie przejazdy rowerzystów na chodniku w każdą ze stron na tarnogórskiej też jest dobry w te klocki…pomijając zupełnie położony tam asfalt który z niczym nie licuje ale ta nowa ‘piękność’… Czytaj więcej »

gliwicjus
10/01/2022 12:37

Mam nadzieję, że poziom ulicy, krawężników i chodników tradycyjnie podniesiono o kolejne 20 cm?